iliah Skrevet 23. september 2023 #461 Del Skrevet 23. september 2023 Glorious skrev (13 timer siden): Stine både sletter kommentarer, stenger kommentarfelt og sender dm/talemeldinger til folk som stiller spørsmål om dette. Seriøst? Det er jo ikke en helt frisk oppførsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 23. september 2023 #462 Del Skrevet 23. september 2023 Stine er nok livredd nå når Veronika forteller sin side på instagrammen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennieB Skrevet 23. september 2023 #463 Del Skrevet 23. september 2023 Klink skrev (På 15.8.2023 den 18.37): Takk for tips 😊 men denne har ikke jeg sett i butikkene. Jeg kjøper denne hver uke på rema1000. Kiwi og Coop har en variant som ligner med et annet merkenavn. Dette er et helt vanlig produkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mperle Skrevet 23. september 2023 #464 Del Skrevet 23. september 2023 Lurer på om vi får se noen av de truslene BBB sender til veronikakbaarud? Er mest bare snakk om V sin opplevelse rundt dem, men det er vel også det som er hennes historie. Syns V virker altfor «snill» mot BBB fortsatt, men det er kanskje bare at hun er redd..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 23. september 2023 #465 Del Skrevet 23. september 2023 Mperle skrev (6 timer siden): Lurer på om vi får se noen av de truslene BBB sender til veronikakbaarud? Er mest bare snakk om V sin opplevelse rundt dem, men det er vel også det som er hennes historie. Syns V virker altfor «snill» mot BBB fortsatt, men det er kanskje bare at hun er redd..? Håper at vi får se truslene, som bevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 27. september 2023 #466 Del Skrevet 27. september 2023 Da har Veronika delt mer om Barnebrabarnemat-konflikten i podcasten sin. Synes at det er modig! Hun virker helt rå 💪 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 27. september 2023 #467 Del Skrevet 27. september 2023 Fikk et helt nytt syn på Stine i Barebrabarnemat etter dette. Kommer ikke til å støtte denne bedriften med mine penger i hvert fall. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 27. september 2023 #468 Del Skrevet 27. september 2023 Noen som så det innlegget ang vegetar i barnehagene i Oslo? Finner det ikke jeg. 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 29. oktober 2023 #469 Del Skrevet 29. oktober 2023 (endret) Det melet de produserer kan neppe være rent 🤣 Endret 6. november 2023 av Andrine& 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 8. november 2023 #470 Del Skrevet 8. november 2023 Helt elendig råd som de ikke følger selv en gang tenker på Maja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaopulver Skrevet 9. november 2023 #471 Del Skrevet 9. november 2023 Arne Tiholt skrev (På 8.11.2023 den 17.58): Helt elendig råd som de ikke følger selv en gang tenker på Maja Hvilken råd kommer hun med? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 13. januar 2024 #472 Del Skrevet 13. januar 2024 Må skrev Maja at hun og de andre i Barnematbywn kun jobber 6-timersdager. Da forstår jeg at det er lettere å lage hjemmelaget enn mødre som jobber 8 timer hver dag. Virker ikke som en big deal, men nye man rekker på de to timene i forskjell 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 15. januar 2024 #473 Del Skrevet 15. januar 2024 Stavangebrud2012 skrev (På 13.1.2024 den 12.33): Må skrev Maja at hun og de andre i Barnematbywn kun jobber 6-timersdager. Da forstår jeg at det er lettere å lage hjemmelaget enn mødre som jobber 8 timer hver dag. Virker ikke som en big deal, men nye man rekker på de to timene i forskjell Ja, man kan rekke mye på to timer, men det er ikke umulig å lage litt mer råvarebasert mat selv om du ikke har to timer ekstra til rådighet. Det handler om planlegging og prioritering. Og det er helt greit at man vil prioritere en time egentid med Netflix når ungene er lagt seg, for så å servere dem halvfabrikata fordi man har dårlig tid neste dag. Og det er helt greit at man bruker en time av egentiden på å hakke grønnsaker til middagsretten man lager neste dag som holder i to dager. Men det de er opptatte av er å gi oss informasjon slik at vi tar et bevisst valg. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 15. januar 2024 #474 Del Skrevet 15. januar 2024 Stavangebrud2012 skrev (På 13.1.2024 den 12.33): Må skrev Maja at hun og de andre i Barnematbywn kun jobber 6-timersdager. Da forstår jeg at det er lettere å lage hjemmelaget enn mødre som jobber 8 timer hver dag. Virker ikke som en big deal, men nye man rekker på de to timene i forskjell Det er mange som fint klarer å lage hjemmelaget mat selv om man jobber minst 8 timer 5 dager i uka også. Og en god del kan preppes de to dagene de fleste i Norge ikke jobber i det hele tatt. Men dersom du faktisk mente at du vanligvis jobber 8 timer 7 dager i uka, altså nesten 150 % stilling, så har du kanskje råd å betale deg ut av det heller enn å servere barna dine halvfabrikata…? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 15. januar 2024 #475 Del Skrevet 15. januar 2024 velociraptor skrev (9 timer siden): Det er mange som fint klarer å lage hjemmelaget mat selv om man jobber minst 8 timer 5 dager i uka også. Og en god del kan preppes de to dagene de fleste i Norge ikke jobber i det hele tatt. Men dersom du faktisk mente at du vanligvis jobber 8 timer 7 dager i uka, altså nesten 150 % stilling, så har du kanskje råd å betale deg ut av det heller enn å servere barna dine halvfabrikata…? Jeg sier bare at mangel på tid er en god forklaring på hvorfor folk tar i brukt halvfabrikata. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 15. januar 2024 #476 Del Skrevet 15. januar 2024 Stavangebrud2012 skrev (2 timer siden): Jeg sier bare at mangel på tid er en god forklaring på hvorfor folk tar i brukt halvfabrikata. og jeg sier bare at det er en dårlig unnskyldning. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 16. januar 2024 #477 Del Skrevet 16. januar 2024 Stavangebrud2012 skrev (På 15.1.2024 den 17.27): Jeg sier bare at mangel på tid er en god forklaring på hvorfor folk tar i brukt halvfabrikata. Nei. Det er en forklaring, men det er ikke en god forklaring. Det tar jo ikke noe kortere tid å lage halvfabrikata enn middag fra bunnen av? Jeg jobber over 100% stilling og vi spiser råvarebasert ihvertfall 80% av uka. Det krever egentlig ikke så mye annet enn planlegging. Setter meg ned en gang i uka, skriver opp middagsliste, handler alt på nett og får det levert på døra. Jeg tror mange synes det virker overveldende og i stedet for å prøve å gjøre endringer så lager man unskyldninger. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 16. januar 2024 #478 Del Skrevet 16. januar 2024 snurk skrev (39 minutter siden): Nei. Det er en forklaring, men det er ikke en god forklaring. Det tar jo ikke noe kortere tid å lage halvfabrikata enn middag fra bunnen av? Jeg jobber over 100% stilling og vi spiser råvarebasert ihvertfall 80% av uka. Det krever egentlig ikke så mye annet enn planlegging. Setter meg ned en gang i uka, skriver opp middagsliste, handler alt på nett og får det levert på døra. Jeg tror mange synes det virker overveldende og i stedet for å prøve å gjøre endringer så lager man unskyldninger. Du e flink! Men alle er vi ulike, og for mange tar det for lang tid å lage alt fra bunnen av i en travel hverdag. Men de fleste av oss prøver. Ikke alle liker å lage mat heller😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 16. januar 2024 #479 Del Skrevet 16. januar 2024 snurk skrev (39 minutter siden): Nei. Det er en forklaring, men det er ikke en god forklaring. Det tar jo ikke noe kortere tid å lage halvfabrikata enn middag fra bunnen av? Jeg jobber over 100% stilling og vi spiser råvarebasert ihvertfall 80% av uka. Det krever egentlig ikke så mye annet enn planlegging. Setter meg ned en gang i uka, skriver opp middagsliste, handler alt på nett og får det levert på døra. Jeg tror mange synes det virker overveldende og i stedet for å prøve å gjøre endringer så lager man unskyldninger. Altså for å velge grandis da eller andre ting som kan smelles i ovnen så er det ikke tiden, du kan sikkert lage pizza på 20 min , men du tre her bare å ta den inn i ovnen og gjøre noe annet. Det er enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husmuse Skrevet 16. januar 2024 #480 Del Skrevet 16. januar 2024 Stavangebrud2012 skrev (16 minutter siden): Du e flink! Men alle er vi ulike, og for mange tar det for lang tid å lage alt fra bunnen av i en travel hverdag. Men de fleste av oss prøver. Ikke alle liker å lage mat heller😅 Det tar ikke lang tid å ta fiskefilet, kylling eller biffstykker i en forvarmet ovn sammen med grønnsaker (fryste) og koke poteter. Serveres med en klatt rømme. Så enkelt er en råvarebasert middag. Bak 2 brød på lørdag, stek på søndag. Frys det ene. Da har dere brød til hele uken. Velg speket pølse, svartpølse, spekeskinke, kolonihagens skinke, metervares leverpostei, snøfrisk, gulost, rørte bær(ta fryste bær i en bolle og ha på litt sukker, holder i noen dager-1 uke), kokt egg (tar 6 min), eggerøre (tar 5-10 minutter). Ha smør på brødskiven for fett. Server råe grønnsaker og frukt til. Dette er frokost og/eller lunsj for hele uken. Kok havregryn med melk til frokost. Tar 5 min. Hiv oppi en kladd rørte bær, smør, kanel epler, bær, banan, peanøttsmør, mandelsmør eller hva som helst annet. Perfekt frokost. 2 ss chiafrø i et glass med melk før du legger deg. Spis chiafrøpudding til frokost. Råvare er seriøst så lite tidkrevende. Folk er late. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå