Gå til innhold

Barebrabarnemat og ernæringsmamma

Ingvelina87

Anbefalte innlegg

Slutter ikke å bli sjokka over denne dama. Da Kaveh Rashidi la ut et innlegg kom hun med motangrep etter motangrep og tagget han så mye at hun måtte blokkere ham. Snakk om saklig debatt og respekt for andre mennesker.

Nå henger hun ut en stakkars barnehage fordi hun ikke får ammet 3-åringen inne i garderoben. Snakk om å kun tenke på seg selv!! Hun driter i hva andre barn og foreldre mener i deg. Meg, meg, meg over hele linja! 

En treåring trenger ikke å bli ammet i barnehagen! Da er det er provokasjon enn behov. Alt for oppmerksomhet. Lurer på hva de barnehageansatte tenker om henne etter dette… 

Hadde vært flau da jeg skulle levert barnet mitt dagen etter dette mediesirkuset startet 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stavangebrud2012 skrev (Akkurat nå):

Slutter ikke å bli sjokka over denne dama. Da Kaveh Rashidi la ut et innlegg kom hun med motangrep etter motangrep og tagget han så mye at hun måtte blokkere ham. Snakk om saklig debatt og respekt for andre mennesker.

Nå henger hun ut en stakkars barnehage fordi hun ikke får ammet 3-åringen inne i garderoben. Snakk om å kun tenke på seg selv!! Hun driter i hva andre barn og foreldre mener i deg. Meg, meg, meg over hele linja! 

En treåring trenger ikke å bli ammet i barnehagen! Da er det er provokasjon enn behov. Alt for oppmerksomhet. Lurer på hva de barnehageansatte tenker om henne etter dette… 

Hadde vært flau da jeg skulle levert barnet mitt dagen etter dette mediesirkuset startet 

*Han måtte blokkere henne 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (34 minutter siden):

Tre mødre med barn i samme barnehage som er uenige i fremstillingen til Stine stod frem i Drammens Tidende i dag. https://www.dt.no/mener-barnehagen-blir-framstilt-helt-feil-foles-som-et-angrep/s/5-57-2219202 (+ sak)

Lagt til: I følge de tre mødrene er det ikke om et "forbud" mot å amme i barnehagen, men siden garderoben der Stine ønsker å amme er liten og trang sitter man i veien for barn, foreldre og ansatte om man ammer der. Derfor blir mødre bedt om å amme andre steder enn i garderoben (se bilde⬇️).

IMG_8879.JPG?chk=C6FBB4

Endret av Christiane_W
  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (17 minutter siden):

Tre mødre med barn i samme barnehage som er uenige i fremstillingen til Stine stod frem i Drammens Tidende i dag. https://www.dt.no/mener-barnehagen-blir-framstilt-helt-feil-foles-som-et-angrep/s/5-57-2219202 (+ sak)

Lagt til: I følge de tre mødrene er det ikke om et "forbud" mot å amme i barnehagen, men siden garderoben der Stine ønsker å amme er liten og trang sitter man i veien for barn, foreldre og ansatte om man ammer der. Derfor blir mødre bedt om å amme andre steder enn i garderoben (se bilde⬇️).

IMG_8879.JPG?chk=C6FBB4

Skjønner godt at det blir trangt ja. Det er tross alt ganske travelt og stor pågang i barnehagegarderober og her vil hun definitivt være i veien. Man skal selvfølgelig ha lov til å amme over alt, men normal folkeskikk er jo å ta hensyn til omgivelse (uavhengig av aktivitet). Her er det dårlig plass og de har to andre rom tilgjengelig og da burde det ikke være noe problem å unngå amming i garderoben. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med Veronika B. og de to (?) andre egentlig? 

Er hun litt vel dramatisk når hun snakker om PTSD på story eller er det sant? Var det hun som startet barebra barnemat eller barnematbyen eller hva det nå er? 😊

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 minutter siden):

Hva skjedde med Veronika B. og de to (?) andre egentlig? 

Er hun litt vel dramatisk når hun snakker om PTSD på story eller er det sant? Var det hun som startet barbers barnemat eller barnematbyen eller hva det nå er? 😊

Det var hun som startet bedriften bare bra barnemat. Var en highlight med litt mer info før, men tror hun fikk noen trusselbrev om sak hvis hun ikke holdt kjeft. Det virker som om hele greia var utrolig traumatisk og belastende. Hun ble vel på en måte tvunget ut av sin egen bedrift og Stine forteller løgner om hvordan hun selv fant på ideen i media. Jeg husker ikke detaljene, men virker som en stygg sak. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blueberry* skrev (46 minutter siden):

Det var hun som startet bedriften bare bra barnemat. Var en highlight med litt mer info før, men tror hun fikk noen trusselbrev om sak hvis hun ikke holdt kjeft. Det virker som om hele greia var utrolig traumatisk og belastende. Hun ble vel på en måte tvunget ut av sin egen bedrift og Stine forteller løgner om hvordan hun selv fant på ideen i media. Jeg husker ikke detaljene, men virker som en stygg sak. 

Okei. Fra både ernæringsmamma og Stine eller? Og hvorfor ble hun tvunget ut av bedriften sin? Om du eller andre vet da. 😊 Føler jeg har gått glipp av noe her. 

Spesielt interessert i om ernæringsmamma også var delaktig? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (7 minutter siden):

Okei. Fra både ernæringsmamma og Stine eller? Og hvorfor ble hun tvunget ut av bedriften sin? Om du eller andre vet da. 😊 Føler jeg har gått glipp av noe her. 

Spesielt interessert i om ernæringsmamma også var delaktig? 😊

Ernæringsmamma var vel ikke innblandet i BBB på det tidspunktet. Hun er vel ikke assosiert med BBB nå lengre heller tror jeg 🤔

Ettersom jeg forsto det så var det Veronika sin idé og hun og Stine slo seg sammen om å utvikle det. Helt hvordan V ble tvunget ut virker det som det er lagt munnkurv på, og jeg husker ikke nok detaljer til å si noe sikkert. Ligger noe lengre bak i tråden fra juni/juli 2022, men ikke detaljert. Ble i alle fall lagt frem noen dokumenter på story om en del trussel om advokat og saksgang og greier og det varte i flere år. Var nok et helvete for V tenker jeg, og håper hun slipper noe drama etter dagens uttalelse. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (6 minutter siden):

Ernæringsmamma var vel ikke innblandet i BBB på det tidspunktet. Hun er vel ikke assosiert med BBB nå lengre heller tror jeg 🤔

Ettersom jeg forsto det så var det Veronika sin idé og hun og Stine slo seg sammen om å utvikle det. Helt hvordan V ble tvunget ut virker det som det er lagt munnkurv på, og jeg husker ikke nok detaljer til å si noe sikkert. Ligger noe lengre bak i tråden fra juni/juli 2022, men ikke detaljert. Ble i alle fall lagt frem noen dokumenter på story om en del trussel om advokat og saksgang og greier og det varte i flere år. Var nok et helvete for V tenker jeg, og håper hun slipper noe drama etter dagens uttalelse. 

Tusen takk for at du skrev det du vet 😊 Høres shady ut, men da er heldigvis ikke EM en del av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for at du skrev det du vet 😊 Høres shady ut, men da er heldigvis ikke EM en del av det. 

Neida ☺️ hun virker mer ordentlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/10/2021 at 11:22 AM, AnonymBruker said:

Har ikke fått med meg det ang. vaksinen. Men utenom det synes jeg de har mye god info. Kanskje litt fanatisk på noen ting, men de brenner jo tydelig for faget. Bare fint med stemmer som utfordrer etablerte sannheter som de nasjonale kostholdsrådene.

De er jo litt sånn "know better, do better". Hvis du ikke vet hvor usunn en matvare er så kan du jo ikke noe for det. Men om du er klar over det (OG har ressurser til å la være å gi det til barnet ditt!), hvorfor ikke begrense det litt?

Anonymkode: cc67e...eca

Det er ikke noe å utfordre. Tell kalorier og sørg for at du får i deg nødvendig næring. Vanskeligere er det ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (14 minutter siden):

Ser Stine har stengt og fjernet kommentarfeltet på ammebildet. Fikk hun noen motstemmer mon tro?

Ble sikkert litt ubehagelig gitt. Feigt 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, *blueberry* said:

Mener også å huske at dette var historien. Veronika startet det hele, hun har dokumentasjon på logo og andre ting mener jeg. Etterhvert  slo hun seg  sammen med Stine som sakte men sikkert tok over hele businessen og tvang Veronika til å selge/gi fra seg alt. Trusler og ubehageligheter uten at Veronik gikk i detalj på dette - men kan forstå at en kan utvikle psykisk lidelse av det hun har vært igjennom. Tøft å se en voksen dame på gråten av å prate om det/dette.

Ble overrasket over at highlighten på IG til Veronika var borte, vil tippe hun har blitt truet til å fjerne.. 

Ang den ammesaken så virker det mer for å provosere og få oppmerksomhet. Virker ikke behagelig å amme på den benken der i gangen uansett? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (1 time siden):

Ble overrasket over at highlighten på IG til Veronika var borte, vil tippe hun har blitt truet til å fjerne.. 

Tipper det samme. Hørtes slik ut fra dagens story også 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (På 31.8.2023 den 23.30):

Men er det ikke litt upraktisk i en trang barnehagegarderobe når de har andre rom tilgjengelig? Det er jo et sted med mye trafikk og to personer tar opp mye plass om de skal sitte i veien når folk skal levere/ hente. 

Tja, det kan det sikkert være, men ikke mer upraktisk enn andre som bruker lang tid i garderoben. Har forøvrig, i løpet av de tre barnehagene og seks avdelingene vi har vært tilknyttet, ikke opplevd at det er for trangt i noen garderober til at det ikke skulle la seg gjøre. Det kan umulig være et stort problem med mange ammende mødre som tar opp plass på samme tid. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Satellites skrev (4 timer siden):

Tja, det kan det sikkert være, men ikke mer upraktisk enn andre som bruker lang tid i garderoben. Har forøvrig, i løpet av de tre barnehagene og seks avdelingene vi har vært tilknyttet, ikke opplevd at det er for trangt i noen garderober til at det ikke skulle la seg gjøre. Det kan umulig være et stort problem med mange ammende mødre som tar opp plass på samme tid. 

Mtp at tre mødre i barnehagen gikk ut i media og forsvarte barnehagen er det tydeligvis et problem. Garderoben var jo også veldig liten på bildet så en mor som ammer en treåring oppholder fort minst 3 plasser en god stund. Ikke kan jeg skjønne at barnet har det bedre i en travel garderobe enn i fred og ro i eget rom med mer behagelige stoler heller. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, var det faktisk BBB Stine som gikk ut i mediene med denne saken? Noe så pinlig. Virker jo som ei veldig privilegert kvinne, får litt «reglene skal ikke gjelde mitt barn»-vibber av hele greia. 

Får en følelse av at det hele er en kynisk markedsføringsteknikk fra hennes side. Hun har vært mye i mediene i det siste, relativt høylytt og ufyselig og. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama trenger å sette seg og trekke pusten. Er det nødvendig å fyre på alt hun reagerer på? En runde god dialog først, så hadde kanskje misforståelser og problemer vært rydda unna. Nå lurer jeg bare på en ting:

Nå som hun har fått hele barnehagen på nakken, vil hun fortsette å tråkke inn og ut der daglig i to år til? For jeg synes jo fryktelig synd på sønnen dersom mor, i skammen, bytter barnehage på ungen. Det er jo ikke hans feil at mor er et hysterisk fyrverkeri.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...