Gå til innhold

Barebrabarnemat og ernæringsmamma

Ingvelina87

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har blanda følelser.

Det positive er formidling - som skaper i det minste engasjement rundt (mesteparten av det de sier hvertfall ) noe de fleste vet; nemlig hva som er sunn mat og hva som er ikke så sunn mat. Og ja, noe nytt har man også lært, og det har også blitt enklere å ta gode valg - kanskje mest fordi man blir bevisst.

Det som er mine tankekors med disse er imidlertid 

1) Det stimulerer til noen prosesser som heller ikke er veldig helsebringende , nemlig konkurranse, hvem som er flinkest , hvem som mestrer ting og hvem som ikke gjør det. De selv som de skinnende eksemplene som gjør alt etter boka , MEN -‘for det er et men her;) de har tida. Jeg tror f.eks ikke ernæringsmamma har 07:30 (ferdig skiftet) til 15:30 vakt på et sykehus daglig (med reisevei til og fra bhg ). Til og med jeg som ikke er så glad i å lage mat kan finne meg selv i en kjempeinteressant og god steam de gangene jeg har ferie eller langfri. Hvis jeg hadde tid og til og med hadde som levebrød å gjeste noen podcaster , lage sunn mat og dokumentere det så hadde jeg også laget for det meste sunn og riktig mat til mine. De gangene jeg tyr til enklere løsninger er grunnet tidspress OG

2) jeg tror heller ikke det GJØR noe å ty til enklere løsninger i blant! og kanskje til og med ofte. Kanskje ernæringsmamma osv hevder at hun selv heller ikke syns det men hun formidler noe annet. For jeg tror at menneskekroppen er både tilpasningsdyktig og robust, og den er også laget for å ikke bukke under for noen feiltrinn -‘det gjelder både fysisk og psykisk. Dette vet leger, klinisk ernæringsfysiologer i større grad enn Ernæringsmamma som ikke er utdannet dette, fordi klinikere kan se mat og helse i sammenheng med alle summer i et liv , både psykisk, sykdomsforebyggende og ikke som et isloert fenomen som disse gjør. 

Anonymkode: 22b04...b5e

Amen! Så godt skrevet:) Helt enig med deg👍

Anonymkode: 907b1...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenker det sikkert også har noe med at Stine er sammen med en mann som er antivax, anti pride, pro trump og Putin osv osv. om hun aksepterer de holdningene sier det ekstremt mye om henne. Ernæringsmamma var innom en tur, men var også plutselig borte. Her har ingen problemer med å tro på Veronika sin side. Hun har alltid virket mest fornuftig og oppegående av de to i mine øyne. 

Anonymkode: 0316b...46c

er hun ute igjen ja, hmmm .. hadde vært gøy å være flue på veggen hos disse businessdamene 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Avfulgte BBB da jeg ble oppmerksom på historien til Veronikabaarud. 

Skulle naturligvis ha hørt Stines versjon men det virker som om hun blokkerer og stenger ute alt som har med den historikken å gjøre. 

Syns det er kvalmt at så mange hauser opp BBB når businessen sannsynligvis er overtatt på uredelig vis. 

Stine virker bare så sykt fake. Glad jeg avfulgte henne. Med sunn fornuft klarer jeg fint å mate babyen min uten «hjelp» derfra

Anonymkode: f4539...3a9

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker det sikkert også har noe med at Stine er sammen med en mann som er antivax, anti pride, pro trump og Putin osv osv. om hun aksepterer de holdningene sier det ekstremt mye om henne. Ernæringsmamma var innom en tur, men var også plutselig borte. Her har ingen problemer med å tro på Veronika sin side. Hun har alltid virket mest fornuftig og oppegående av de to i mine øyne. 

Anonymkode: 0316b...46c

Wow, hva er dette for noe? Mistet faktisk respekten for Stine, hun er tross alt sammen med han. Mener vaksiner er gift og homofobi. Og hvorfor beskylder han Operah Winfrey,  Will Smith og mange andre kjendiser for å være pedofil? 

Anonymkode: 70057...738

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Wow, hva er dette for noe? Mistet faktisk respekten for Stine, hun er tross alt sammen med han. Mener vaksiner er gift og homofobi. Og hvorfor beskylder han Operah Winfrey,  Will Smith og mange andre kjendiser for å være pedofil? 

Anonymkode: 70057...738

Det er en konspirasjon hos ressurssvake / smågale i USA at kjendiser og politikere driver et pedonettverk og bruker «child services» til å stjele og selge barn videre. Bare tull selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Må si jeg er ganske sjokkert over Stine i det som kommer fram i historien «bbb» på kontoen til @veronicakbaarud.

Kort fortalt bygget Veronica opp «bare bra barnemat» og Stine kontaktet henne og lurte på om de skulle drive det sammen. Stine lurte henne og har siden det presset Veronica ut av sitt eget selskap. Og nå presenterer Stine det i media som sitt eget selskap og at hun alene har omsatt for millioner. Selv om det er Veronica som er selve kjernen bak alt og vært med på største deler av reisen.

Nå som Veronika har delt sannheten om hvordan alt har vært, får hun nokså truende mailer fra Stine.

Synes det er kjempebra at Veronika står fram med dette. Personlig mistet jeg all respekt for Stine og det hun driver med. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinjusen skrev (1 time siden):

Må si jeg er ganske sjokkert over Stine i det som kommer fram i historien «bbb» på kontoen til @veronicakbaarud.

Kort fortalt bygget Veronica opp «bare bra barnemat» og Stine kontaktet henne og lurte på om de skulle drive det sammen. Stine lurte henne og har siden det presset Veronica ut av sitt eget selskap. Og nå presenterer Stine det i media som sitt eget selskap og at hun alene har omsatt for millioner. Selv om det er Veronica som er selve kjernen bak alt og vært med på største deler av reisen.

Nå som Veronika har delt sannheten om hvordan alt har vært, får hun nokså truende mailer fra Stine.

Synes det er kjempebra at Veronika står fram med dette. Personlig mistet jeg all respekt for Stine og det hun driver med. 

Leste det selv for noen dager siden, og ble like sjokkert! Historien til Veronica virker troverdig. Er nok ikke uten grunn at Maja/Ernæringsmamma hadde et såpass kort samarbeid med BBB.

Jeg har avfulgt BBB i alle kanaler og følger heller Veronica og andre lignende ernæringsprofiler videre. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Råttent menneske. Avfulgte med en gang! Virkelig sprøtt alt som kommer frem i lyset. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele historien nå, virker helt vilt 😳 Har avfulgt Bare Bra Barnemat nå. Viser vel hvor skjev fremstillingen av influensere kan være, alt ser fint ut i some, bildet bak fasaden ikke så fint 😕

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har også skrudd av muligheten til å kommentere på siste innlegg, sikkert redd for at noen skal skrive noe om dette nå som det virker som det har kommet frem i lyset..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo helt absurd! Fulgte de for noen år siden, men jeg taklet ikke hun Stine. Var bare noe veldig off med henne..  Så avfulgte kun pga dårlige vibber. 

Tydelig at det faktisk er noe stein hekkende galt med henne... 

Traumatisk opplevelse for Veronika... Stakkars.. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekko6389 skrev (12 minutter siden):

Finner ikke V på Instagram nå?

Veronikakbaarud

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva Stine sin versjon av saken er endrer det ikke at V starta opp bbb og at S i ettertid går ut i media og sier at det var hennes idé og noe hun startet opp alene 🙄 Hvis hun lyver om noe så enkelt er det ikke så vanskelig å tro på V sin versjon. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (14 timer siden):

Uansett hva Stine sin versjon av saken er endrer det ikke at V starta opp bbb og at S i ettertid går ut i media og sier at det var hennes idé og noe hun startet opp alene 🙄 Hvis hun lyver om noe så enkelt er det ikke så vanskelig å tro på V sin versjon. 

Akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Synes Veronicabaarud er utrolig mye bedre. Hun har en innstilling om at man kan gjøre så godt man kan, og at raske løsninger kan være bra men at det såklart er best med gjennomtenkte og gode løsninger i stedet. BBB fikk jeg bare skikkelig dårlig samvittighet av å følge, ettersom jeg rett og slett verken har overskudd eller tid til å lage "riktig" mat hele tida. 

Anonymkode: 3916e...051

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som mange flere har fått med seg dette de siste dagene 👏👏 Føler virkelig med Veronika, hun Stine virker vers gjennom ond og manipulerende 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (4 timer siden):

Virker som mange flere har fått med seg dette de siste dagene 👏👏 Føler virkelig med Veronika, hun Stine virker vers gjennom ond og manipulerende 

Er heller ikke positiv mtp det som har kommet fram. Men «Tvers igjennom ond og manipulerende» er svært sterke ord. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...