Ast Skrevet 23. juli 2022 #241 Skrevet 23. juli 2022 LoppeLiten skrev (På 21.7.2022 den 21.28): Er det slettet? Jeg finner det ikke. Ja, Veronika har tatt det bort som i et ledd i å gå videre 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #242 Skrevet 19. oktober 2022 Dere som mener ferdiggrøtene er ultraprossesert, er ikke havremel også det? Som anbefales i å bruke i hjemmelaget grøt? (Lurer oppriktig) Anonymkode: a2484...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #243 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere som mener ferdiggrøtene er ultraprossesert, er ikke havremel også det? Som anbefales i å bruke i hjemmelaget grøt? (Lurer oppriktig) Anonymkode: a2484...f1f Ikke i samme grad. Havremel er prosesert, ikke ultraprosesert. Anonymkode: 74ecb...204 1 1
Benazim Skrevet 19. oktober 2022 #244 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere som mener ferdiggrøtene er ultraprossesert, er ikke havremel også det? Som anbefales i å bruke i hjemmelaget grøt? (Lurer oppriktig) Anonymkode: a2484...f1f Nei, det er det ikke Absolutt ikke. Havremel er jo bare korn som er malt. Ingen ekstreme industrielle prosesser, og heller ikke tilsetning av masse rare stoffer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #245 Skrevet 19. oktober 2022 Lafamiglia skrev (2 timer siden): Nei, det er det ikke Absolutt ikke. Havremel er jo bare korn som er malt. Ingen ekstreme industrielle prosesser, og heller ikke tilsetning av masse rare stoffer. Takk for svar. Har kjøpegrøt masse rare stoffer? Anonymkode: a2484...f1f
solsolsol Skrevet 20. oktober 2022 #246 Skrevet 20. oktober 2022 Et tips er å se på innholdsfortegnelsen, hvis det bare er ting du har på ditt eget kjøkken er det gjerne ikke ultraprosessert. Her er den første babygrøten jeg fant på nestle sin hjemmeside. 1
Gjest Brunettebar Skrevet 21. mars 2023 #247 Skrevet 21. mars 2023 Nå har barebrabarnemat gått ut med at det «antakeligvis» ikke hjelper å bløtlegge for å få jernet til å lettere tas opp. Rett før hun skal lansere eget mel som visstnok skal være mye bedre. Morsomt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #248 Skrevet 28. mai 2023 Jeg følger ernæringsmamma på Instagram håpet å få noen tips. Istedet får jeg dårlig samvittighet og føler meg dårlig. Hun har da en litt aggressiv måte å kommunisere budskapet sitt på? Eller er det bare meg? Kom over ved en tilfeldighet så aner ikke hvem dama er? Anonymkode: 5d386...4ae 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #249 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg følger ernæringsmamma på Instagram håpet å få noen tips. Istedet får jeg dårlig samvittighet og føler meg dårlig. Hun har da en litt aggressiv måte å kommunisere budskapet sitt på? Eller er det bare meg? Kom over ved en tilfeldighet så aner ikke hvem dama er? Anonymkode: 5d386...4ae Sitter igjen med samme følelsen. Føler jeg skader barna mine om jeg gir dem en is en varm sommerdag. Anonymkode: 64d08...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #250 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg følger ernæringsmamma på Instagram håpet å få noen tips. Istedet får jeg dårlig samvittighet og føler meg dårlig. Hun har da en litt aggressiv måte å kommunisere budskapet sitt på? Eller er det bare meg? Kom over ved en tilfeldighet så aner ikke hvem dama er? Anonymkode: 5d386...4ae Tabloid måte. Hun kommer kun med kritikk til matvareindustrien, slik får hun polariseringen hun er ute etter. Det blir hun og leserne mot industrien! Hadde vært mye bedre om hun kom med løsninger på tidsklemma og mat for småbarnsforeldre, for eksempel kunne hun solgt sunn ferdigmat selv da, fremfor å kritisere alt og alle som ikke spiser kun råvarebasert. Da suppeposene og ferdigmaten kom på 60-tallet var det jo pga at kvinner som jobbet ikke hadde like mye tid til å lage mat. Slik er det jo fremdeles Anonymkode: 907b1...529 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #251 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tabloid måte. Hun kommer kun med kritikk til matvareindustrien, slik får hun polariseringen hun er ute etter. Det blir hun og leserne mot industrien! Hadde vært mye bedre om hun kom med løsninger på tidsklemma og mat for småbarnsforeldre, for eksempel kunne hun solgt sunn ferdigmat selv da, fremfor å kritisere alt og alle som ikke spiser kun råvarebasert. Da suppeposene og ferdigmaten kom på 60-tallet var det jo pga at kvinner som jobbet ikke hadde like mye tid til å lage mat. Slik er det jo fremdeles Anonymkode: 907b1...529 Hva er grunnen for den aggressive måten hun kommuniserer på? Anonymkode: 5d386...4ae
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #252 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva er grunnen for den aggressive måten hun kommuniserer på? Anonymkode: 5d386...4ae Hun tror hun vet best selv, antagelig. Unge mennesker ser gjerne verden mer svart/ hvitt enn eldre. Jeg personlig blir ikke beroliget når personer er så bombastiske og mener de har hele sannheten. Spesielt ikke innenfor ernæring der forskningen er så ny og usikker. De dyktigste menneskene jeg vet av er svært lite bombastiske. Det gjelder forskere, leger osv Anonymkode: 907b1...529 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #253 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun tror hun vet best selv, antagelig. Unge mennesker ser gjerne verden mer svart/ hvitt enn eldre. Jeg personlig blir ikke beroliget når personer er så bombastiske og mener de har hele sannheten. Spesielt ikke innenfor ernæring der forskningen er så ny og usikker. De dyktigste menneskene jeg vet av er svært lite bombastiske. Det gjelder forskere, leger osv Anonymkode: 907b1...529 Enig i denne. en annen faktor kan være at hun er vant til en veldig direkte kommunikasjonsform siden hun er fra Nord-Norge. Bodde i nord tidligere og det var en litt annen måte å kommunisere på der. Anonymkode: 0b95f...82a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #254 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig i denne. en annen faktor kan være at hun er vant til en veldig direkte kommunikasjonsform siden hun er fra Nord-Norge. Bodde i nord tidligere og det var en litt annen måte å kommunisere på der. Anonymkode: 0b95f...82a Tja, mulig det. Men jeg kom med konstruktiv kritikk en gang og ble blokkert, så hun tåler ikke et snev av kritikk heller. Har hun mastergrad i ernæring, noen som vet det? Anonymkode: 907b1...529
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #255 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig i denne. en annen faktor kan være at hun er vant til en veldig direkte kommunikasjonsform siden hun er fra Nord-Norge. Bodde i nord tidligere og det var en litt annen måte å kommunisere på der. Anonymkode: 0b95f...82a Bodd i Finnmark hele livet, og ingen med gode sosiale antenner legger frem argumenter slik hun gjør. Tenker på dunning kruger effekten når det gjelder hennes sikkerhet i at hennes valg er det eneste rette. Anonymkode: 9fff8...069
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #256 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tabloid måte. Hun kommer kun med kritikk til matvareindustrien, slik får hun polariseringen hun er ute etter. Det blir hun og leserne mot industrien! Hadde vært mye bedre om hun kom med løsninger på tidsklemma og mat for småbarnsforeldre, for eksempel kunne hun solgt sunn ferdigmat selv da, fremfor å kritisere alt og alle som ikke spiser kun råvarebasert. Da suppeposene og ferdigmaten kom på 60-tallet var det jo pga at kvinner som jobbet ikke hadde like mye tid til å lage mat. Slik er det jo fremdeles Anonymkode: 907b1...529 Hvorfor skulle hun komme med tips for løsninger for tidsklemma eller selge ferdigmat??? Hele budskapet er jo at man kan spise og lage ordentlig mat. Ikke tar det mye tid heller. Det er slett ikke «tidsklemma» som er hovedgrunnen til all den ultraprosesserte maten folk spiser, men den er laget for å få oss til å crave den, for å hindre at man blir mette, men at sulten overstyrer appetitten. Ellers registrerer jeg at de fleste jeg kjenner som mener de må servere ungene sine ultraprosessert mat pga tidsklemma, ser ganske mye på TV etter barna har lagt seg. Denne tiden kunne de jo evt valgt å bruke for å preppe mat til meste dag. Matvareindustrien er en kynisk mafia. Hvis du så Kjerkol på Helsekost Furuseth ser man også at politikerene er i lomma på matvareindustrien - helseministeren i Norge ønsker ikke at folk skal spise sunnere, for det vil gå ut over fortjenesten til matvareindustrien. Det er helt absurd og ufattelig at en helseminister sier sånt rett ut, på TV! AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva er grunnen for den aggressive måten hun kommuniserer på? Anonymkode: 5d386...4ae Har du et eksempel på denne aggressive måten hun kommuniserer på? Jeg følger henne og synes hun fremstår veldig fornuftig. Har ikke sett noe aggressivitet, men leser heller ikke hvert eneste innlegg, kun de jeg får opp på news feeden min. Anonymkode: e8188...a60 5 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #257 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bodd i Finnmark hele livet, og ingen med gode sosiale antenner legger frem argumenter slik hun gjør. Tenker på dunning kruger effekten når det gjelder hennes sikkerhet i at hennes valg er det eneste rette. Anonymkode: 9fff8...069 Stemmer, enig. Marit Kolby er litt i samme kategori Anonymkode: 907b1...529
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #258 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle hun komme med tips for løsninger for tidsklemma eller selge ferdigmat??? Hele budskapet er jo at man kan spise og lage ordentlig mat. Ikke tar det mye tid heller. Det er slett ikke «tidsklemma» som er hovedgrunnen til all den ultraprosesserte maten folk spiser, men den er laget for å få oss til å crave den, for å hindre at man blir mette, men at sulten overstyrer appetitten. Ellers registrerer jeg at de fleste jeg kjenner som mener de må servere ungene sine ultraprosessert mat pga tidsklemma, ser ganske mye på TV etter barna har lagt seg. Denne tiden kunne de jo evt valgt å bruke for å preppe mat til meste dag. Matvareindustrien er en kynisk mafia. Hvis du så Kjerkol på Helsekost Furuseth ser man også at politikerene er i lomma på matvareindustrien - helseministeren i Norge ønsker ikke at folk skal spise sunnere, for det vil gå ut over fortjenesten til matvareindustrien. Det er helt absurd og ufattelig at en helseminister sier sånt rett ut, på TV! Har du et eksempel på denne aggressive måten hun kommuniserer på? Jeg følger henne og synes hun fremstår veldig fornuftig. Har ikke sett noe aggressivitet, men leser heller ikke hvert eneste innlegg, kun de jeg får opp på news feeden min. Anonymkode: e8188...a60 Altså, selvfølgelig spiser mange halvfabrikata pga at tidsklemma. Naivt å tro noe annet. Når man jobber 100 prosent, har tre barn og alle er sultne, da sier det seg selv at mange velger enkle løsninger. Helt annen situasjon for enslige med god tid. Maja har ikke et A4- liv og kan sikkert lulle rundt å lage mat fra bunn, men alle er ikke så privilegerte. De fleste prøver så godt de kan. Hun er jo supertabloid. Legger hele tiden ut poster med hvor ille alt er, barnehagen, butikker, for mye is, osv. Hun gir mer dårlig samvittighet enn å motivere trøtte foreldre tror jeg, spiller på deres dårlige samvittighet Anonymkode: 907b1...529 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #259 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stemmer, enig. Marit Kolby er litt i samme kategori Anonymkode: 907b1...529 Aggressiv? Tenker dere det samme om de som kritiserer tobakksindustrien? Kokain-industrien? Anonymkode: e8188...a60 6 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #260 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, selvfølgelig spiser mange halvfabrikata pga at tidsklemma. Naivt å tro noe annet. Når man jobber 100 prosent, har tre barn og alle er sultne, da sier det seg selv at mange velger enkle løsninger. Helt annen situasjon for enslige med god tid. Maja har ikke et A4- liv og kan sikkert lulle rundt å lage mat fra bunn, men alle er ikke så privilegerte. De fleste prøver så godt de kan. Hun er jo supertabloid. Legger hele tiden ut poster med hvor ille alt er, barnehagen, butikker, for mye is, osv. Hun gir mer dårlig samvittighet enn å motivere trøtte foreldre tror jeg, spiller på deres dårlige samvittighet Anonymkode: 907b1...529 Jeg synes det er veldig motiverende 🤷🏼♀️ Anonymkode: e8188...a60 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå