Gå til innhold

Spises ikke pannekaker lenger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ikke grøt heller middag da? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det, selv om grøt kan være så mangt. Men det er min personlige mening. Dere får jo bare spise hva dere vil. 

Anonymkode: bbff2...45e

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser gjerne pannekaker, bare ikke til middag. Ungen mente da han fikk det servert hos besteforeldrene at det var ikke middag. Her spises det til et hvilket som helst annet måltid.

Anonymkode: e5311...3b4

Skrevet

Joda, med blomkål eller tomatsuppe til forrett.

Anonymkode: 4814f...8fd

• Liker 1
Skrevet

Elsker pannekaker:) Spiser det ikke så ofte riktignok siden det ikke akkurat er det sunneste, men har som regel ertersuppe på siden og det hjelper jo litt.

Anonymkode: d4898...52f

Skrevet

Her i huset har vi linsepannekaker og en form for suppe i gjennomsnitt en gang i uka

Anonymkode: e2bb7...5b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vokst opp med pannekaker med potet, bacon og baconfett til middag. Serverer det ikke så ofte selv, men det hender jo. 

Anonymkode: 67d1e...b2f

• Liker 1
Skrevet

Barnet her liker ikke pannekaker som middag, for det blir for søtt. Men om hun hadde gjort det, hadde vi sikkert hatt pannekaker i blant. Særlig nå som jeg har sett at det har kommet ferdig-pannekaker man bare kan varme opp.

Anonymkode: 1440b...bd1

Skrevet

Joda, vi elsker pannekaker med bacon. Tenker at det er en helt grei middag, og sikkert sunnere enn f.eks risgrøt, som vi bare spiser på julaften. 🙂Har salat til da, ikke syltetøy. Og litt grovt mel i røra 🙂 

Anonymkode: 7c2a2...752

• Liker 2
Skrevet

Jeg steker ofte pannekaker. Det er så godt😁

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barnet her liker ikke pannekaker som middag, for det blir for søtt. Men om hun hadde gjort det, hadde vi sikkert hatt pannekaker i blant. Særlig nå som jeg har sett at det har kommet ferdig-pannekaker man bare kan varme opp.

Anonymkode: 1440b...bd1

Lager du pannekaker med sukker i røra da, eller ? 
Bruk syltetøy med lite sukker i som tilbehør? 

Anonymkode: 9b111...771

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lurer litt på hva som er galt med egg, mel og melk jeg da. 

Anonymkode: ecd0e...917

Samme her. Er redd det kommer til å vokse opp en del barn med et problematisk forhold til mat hvis man skal få dårlig samvittighet av å spise helt vanlig mat som pannekaker. Man dauer ikke av å droppe grønnsakene til et måltid innimellom, hvis man ellers spiser sunt. Hva i all verden gjør de kostholdsbevisste når de må sende barnet av gårde for å spise pølse i brød uten tilbehør?  Det er samme meny i alle barnebursdager her, en av de tristeste middagene jeg vet om.

Anonymkode: 7c2a2...752

• Liker 2
Skrevet

Vi har pannekaker til middag av og til. Med bacon eller stekte pølsebiter, uten sukker i røra. Guttungen har blåbærsyltetøy på (det må han ha lært hos sin mor, vi har aldri brukt det). Noen ganger har vi suppe først, andre ganger ikke.

Hos ei venninne fikk jeg servert pannekaker med bacon, med kokte poteter, gulrøtter og kålrot som tilbehør. I følge mannen hennes er det helt vanlig der han kommer fra.

Anonymkode: 78935...1e5

Skrevet

Jeg vokste opp med pannekaker en gang i uka, gjerne på onsdager som et lyspunkt i skoleuka. Vi startet måltidet med tomatsuppe (hardkokt egg som tilbehør), før vi gikk over på pannekaker med syltetøy og sukker som rett nummer 2 😃

Vi har det kanskje ikke ukentlig nå, men vi spiser det jevnlig og det er suksess for store og små. Jeg har tatt med tomatsuppetradisjonen, samboer har tatt med bacon til pannekakene.

• Liker 1
Skrevet

Lager grove pannekaker uten sukker. Masse næring og bruker blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker. Vi spiser 2-3 stk (lager de ganske tynne, ikke crepé-tynne altså) og vi er mette i mange timer :)

Lager det nok et par ganger i mnd og barna får det alltid med på skolen dagen etterpå :)

• Liker 2
Skrevet

Vi er da tydeligvis skikkelig ille. For da barna var små, fikk de pannekaker hos besteforeldrene en dag i uka. Da laget vi det aldri hjemme. 
Pannekakene ble spist til middag, med blåbærsyltetøy på. 

Vi har vel til og med bestilt pannekaker som middag på Burgerking til ungene. 

Nå som de ikke lenger er hos besteforelder en dag i uka, har vi av og til pannekaker til middag selv. Serverer det med syltetøy, melis, sukker eller hva de nå ønsker på. 
Har lært meg å erstatte en del av det fine melet med litt grovt mel, så ingen av oss blir sultne igjen med en gang. 

Tenker at vi normalt sett har ganske sunne middager, så det ikke gjør så mye om vi av og til har litt mer "kosemiddag" med pannekaker. 

Anonymkode: e4ef9...f4b

• Liker 1
Skrevet

Suppe og pannekaker var klassisk lørsdagsmiddag da jeg vokste opp, men jeg serverer ikke pannekaker til middag selv. Det føles veldig lite sunt, og ikke er det veldig kjapt laget heller. Ungene har fått det til kveldsmat en del ganger når de er spesielt sultne på kvelden. Ser mer på det som kosemat enn middagsmat.

Skrevet

Vokst opp med å spise pannekaker til middag kanskje 2-3 ganger i mnd. Jeg lager det innimellom til lunch eller kvelds nå, men da er det grove pannekaker - gjerne med chiafrø, CC osv for mere næring. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har pannekaker til middag (bacon og sitron/sukker) en gang i måneden kanskje, eller annen hver. Sunt? Næ..men veldig godt! Synes det er helt ok jeg, så lenge flertallet av middagene er mer næringsrike 😅

Men, det tar enormt med tid å steke. Så etter at jeg oppdaga at Coop Xtra pannekaker faktisk er veldig gode, så er det det vi går for. 4 min i mikroen 😂 (har smakt noen andre merker, som jeg ikke synes er noe..)

Av og til, viss jeg skal lage selv, så lager jeg baconlangpannekake (altså i langpanna) med halve røra, og steker resten som vi kan ha søtt på.

Anonymkode: 31108...ae4

• Liker 2
Skrevet

Vi et det som regel til frukost, men kan fint ha det til middag og. Til frukost har vi oftast tjukke bananpannekaker, til middag tynne. Brukar havremjøl då, så litt meir næring i enn vanlege :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...