Gå til innhold

Spises ikke pannekaker lenger?

Fremhevede innlegg

Skrevet
LiseTV skrev (På 6.12.2021 den 21.24):

Nei nei nei. Pannekaker skal lages kun av hvetemel, sukker,egg, og helmelk. Godt med litt fløte i også.

Man bruker da ikke sukker i pannekaker. 

Anonymkode: 7c4b1...21a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lager pannekaker en gang i mellom til middag, veldig billig så greit om budsjettet et mindre en måned her og der!

Anonymkode: c8543...085

Skrevet (endret)

Man kan blande alt mulig i en røre og steke det som flate pannekaker. Så kan de også brukes til mye forskjellig.  Jeg følger hovedprinsippene og rører sammen 2-3 egg, 250 gram mel og 6-7 dl væske til 12-14 stk i 28 cm panne.

Som gammeldagse pannekaker kan man tilsette sukker, bruke hvitt mel og melk.

Som «brød» blander man fint og grovt mel, gjerne kli, havregryn og litt salt. Disse kan man like gjerne ha sukker og syltetøy på som kjøttpålegg, kyllingrester, ost eller salat. Brukes som quesadilla, wrap, eller hva man ønsker.  Legg på fat, dekk med plast og oppbevar i kjøleskapet.

Fleskepannekaker er også lettvint og godt. Stek først flesket eller baconet i små terninger og bland det i røra, eller legg det på røra når den er i panna.

Det trengs ikke mye fett om panna har belegg. Da kan man pensle med olje, eller som jeg gjør: kutter av en bit iskaldt smør og stikker inn en gaffel så det henger fast, feier denne litt i bunnen av panna mellom stekingene.

Eller gjør slik man alltid har gjort 😂

Det er billig mat, og det kan komme godt med en gang i blant når måneden varer lenger enn kronene på matkontoen.

Endret av Adobyen
Skrevet

Hvis du ikke kan spise pannekaker fordi det har dårlig næringsinnhold, så håper jeg du ikke spiser kake, godteri, potetgull, eller drikker øl, brus eller vin. 

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde pannekaker til middag i går. Husets fjortis har slitt med matlyst og smerter etter å fått på regulering så da hun fikk pannekaker så var det tydelig at det smakte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12/6/2021 den 16.29):

Jeg spiser kanskje pannekaker til middag én gang i året, prøver å holde meg til proteinrike måltider som metter lenge og da faller dessverre pannekaker ut. Godt er det da! 

Anonymkode: d523e...6a1

Er ikke pannekaker proteinrikt da? Egg, melk og litt mel? Stekes uten smør på stekepanne.

• Liker 3
Skrevet

Vokste opp med at vi hadde pannekaker avogtil og jeg lagde det selv i 20-30 åra, men nå lager jeg det aldri lengre. Er ikke mat liksom, for meg, også er det bare godt med 2 stk allikevel.

Anonymkode: 1f229...876

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 18.34):

Her spiser vi pannekaker til frokost, lunsj og middag. På bursdag lager vi pannekake-kake. Selvfølgelig spiser vi ikke pannekaker hver dag men prøver å ha en variert kost. Men vi elsker pannekaker. Vi spiser ikke skiver til frokost og lunsj. Hadde vi gjort det og pannekaker til middag så hadde det ikke vært en sunt kosthold i mine tanker. 

Anonymkode: 74864...67c

Høres ikke ut som et sunt kosthold uansett. 

Skrevet

Hvorfor er ikke pannekaker sunn middag? Jeg spiser pannekaker ofte og nå har det kommet en pakke som heter Grove pannekaker også hvor de bruker fullkornsmel, trodde det var nokså sunt jeg 

Anonymkode: 9d851...7e3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri spist det til middag, men spiser det veldig ofte til lunsj. 😇:kokk:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 18.13):

Med den logikken er bæsj også mat. 

Just sayin'.

Anonymkode: 49bf1...d05

Nei. Det som kan spises uten å skade helsen er mat. 🤦‍♀️

Anonymkode: 4dc46...36e

• Liker 1
Skrevet
Eeemil skrev (På 10.12.2021 den 5.50):

Er ikke pannekaker proteinrikt da? Egg, melk og litt mel? Stekes uten smør på stekepanne.

Det er jo smøret som virkelig gjør det godt! 

Anonymkode: 52ab6...b97

• Liker 2
Skrevet

Veldig fint at denne tråden bumpes i ny og ne. Hver gang jeg får øye på den, er sjansen litt større for at jeg lager pannekaker samme dag.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 21.38):

Om det ikke spises samtidig, hvorfor MÅ det være suppe som er før pannekakene?

Vet godt at dette er fast greie folk har, syns bare det er rart selv at begge delene må til om pannekaker skal være en del av måltidet.

Anonymkode: 2c96b...289

Så du spiser aldri middag og dessert?

Anonymkode: e2bb7...5b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo smøret som virkelig gjør det godt! 

Anonymkode: 52ab6...b97

Det kommer på tilslutt 😍

Skrevet

Har alltid sett på pannekaker på samme måte som vafler (bare at vafler er bedre), så har aldri spist det til middag. Heller ikke i oppveksten. Pannekaker er «kosemat» for meg.

Anonymkode: ddb64...a19

Skrevet

Spises nå og da. Masse bacon og sukker/blåbærsyltetøy til. Så godt!

Anonymkode: bcaa1...1ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 13.52):

Så du spiser aldri middag og dessert?

Jo, men ikke i en fast kombinasjon. Om jeg har gelé til kvelds, må det ikke alltid være kjøttkaker som spises først.

Skrevet

Ikke til middag. Men gjerne til lunsj i helgene. Magen min er ikke så glad i gluten og laktose, så jeg lager på havremel, egg og kokkosmelk 😁

Anonymkode: 2da28...c86

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, men ikke i en fast kombinasjon. Om jeg har gelé til kvelds, må det ikke alltid være kjøttkaker som spises først.

Poenget er at middag og dessert er vanlig og at det IKKE er rart at det ikke spises samtidig. Du roter deg virkelig bort i svarene dine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...