Gå til innhold

Spises ikke pannekaker lenger?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, på samme måte som amerikanere har sin måte å spise på, franskmenn har en annen, så har nordmenn en tredje - som middag :) 

Anonymkode: c1c1c...fe8

Noen nordmenn gjør det ja. Poenget var vel bare at TS syntes det var rart at folk reagerte på det, og da tilbød jeg en grunn til hvorfor - det er lite proteiner (og fiber eller smak) i det, og det er kanskje litt av årsaken til at det tradisjonelt ikke har vært middagsmat i de fleste land. 

Anonymkode: 4f51f...07d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spist pannekaker med flesk og fleskefettet, og sukker/syltetøy til middag hele livet. Og det er en stund.  Ertesuppe eller tomatsuppe før eller etter.

Anonymkode: 81283...fcf

• Liker 5
Skrevet

Jeg foretrekker crêpes, og ser på det som dessert. Men av de jeg kjenner er jeg unntaket. Og reagerer ikke på at andre har dette som middag en gang i blant. 
Syns det har blitt et overfokus og tendenser til hysteri når det kommer til mat. Av og til er det helt greit å ikke spise mat uten fokus på om det er sunt eller ei. Aktivitet er viktigere enn å kutte bort all form for kosemat. 
sidenotis; kosemat er ikke for hver dag.

Anonymkode: 431c4...e42

• Liker 6
Skrevet

Spiser aldri pannekaker til middag, men kan et par ganger i året spise det til frokost. Sammenligner det med vafler, som jeg heller ikke kunne hatt til middag.  

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ut i fra tråden om hvor mye man bruker på mat i måneden er det en familie som har spist pannekaker en dag til middag. Der er det reaksjoner på at dette ikke er middag. Er enig i at det ikke er noen sunn middag, men jeg trodde det var vanlig å spise dette til middag innimellom? Jeg gjorde dette som barn og også mine klassevenninner... Gjør man ikke det lenger? 

Anonymkode: d0d37...a28

Åjoo, jeg og guttungen spiser pannekaker når vi er alene (mannen liker ikke) og skal kose oss. Elsker pannekaker. Mamma pleide alltid å servere tomatsuppe før pannekakene men vi spiser oss mette på kun pannekaker. Med sukker😱 Lever veldig godt med det altså. 

Anonymkode: 4c381...c76

• Liker 16
Skrevet

Her spiser vi pannekaker til frokost, lunsj og middag. På bursdag lager vi pannekake-kake. Selvfølgelig spiser vi ikke pannekaker hver dag men prøver å ha en variert kost. Men vi elsker pannekaker. Vi spiser ikke skiver til frokost og lunsj. Hadde vi gjort det og pannekaker til middag så hadde det ikke vært en sunt kosthold i mine tanker. 

Anonymkode: 74864...67c

Skrevet

Lurer litt på hva som er galt med egg, mel og melk jeg da. 

Anonymkode: ecd0e...917

• Liker 21
Skrevet

Spiser det veldig sjelden hjemme, jeg synes det er styr å steke. Men er vi ute og spiser, så kjøper jeg barnemeny pannekake til 2 åringen mye heller enn pølse og chips f.eks.

Anonymkode: 7f68f...b62

• Liker 3
Skrevet

Spiser pannekaker til middag en sjelden gang. 3-4 ganger i året kanskje.  

Skrevet

Lagde det senest idag som lunsj til ungene.

Anonymkode: b9901...509

• Liker 1
Skrevet

Vi har det til dessert de dagene vi får besøk av barn ut av det blå og vi har hatt fisk eller annet til middag som de ikke har vært så begeistret for, da lager jeg pannekaker. :P For meg har pannekaker alltid vært snacks og ikke middag men har ingenting i mot at noen serverer det til middag. Samme hva man kaller det. 😄 

• Liker 3
Skrevet

Vokste opp med pannekaker + ertesuppe som middagsmat, på 70-tallet. Liker det godt, men har aldri hatt det som middag selv. Er et eller annet sim blir feil for meg med søt middag. Det hender jeg lager pannekaker med vaniljeis og bær til kveldskos, men sjelden. 

Anonymkode: 5a174...b34

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg synes pannekaker er like godt nå som da jeg var liten😅 Vil helst ha rømme på mine jeg da. 

Tenker vi har pannekaker annenhver uke eller noe i den duren🤔

Skrevet

Jeg syns pannekaker er veldig godt. Pleier å lage opp å putte i fryseren. Tar opp 2-3 stk og spiser med blåbær syltetøy.

Funker helt fint som middag for min del. Jeg MÅ ikke ha korrekt sammensatt middag hver dag. 

• Liker 4
Skrevet

Vi har det ofte. Barna elsker både å lage røre, og spise. Varierer hva vi har på da. Himla greit med rester i matpakka dagen etter også 

Anonymkode: 4cb7c...0e1

• Liker 3
Skrevet

Jeg er vokst opp med at vi hadde pannekaker til middag i blant. Store tynne pannekaker som ikke i seg selv var søte men vi hadde syltetøy eller sukker på :) Vi hadde kun det, ikke noe suppe (husker jeg ble helt forskrekket på besøk hos andre når vi skulle ha pannekaker også måtte jeg spise en hel tomatsuppe-bolle først... for meg var det 2 separate middager).

Vi har iblant pannekaker som voksne også men ingen av oss er så flinke til å steke som mamma var så blir bare noen veldig få ganger i året.

Det er jo litt "kosemiddag" da, men det er jo greit det :) Vi spiser mye annet til middag som er like usunt selv om det kanskje har mindre sukker (men mer fett og salt) + sunne middager.

Anonymkode: f89d8...a55

• Liker 1
Skrevet

Spiste pannekaker i oppveksten, men har aldri laget det selv. Synes det er smakløst, og har for høyt kaloriinnhold i forhold til hvor mye det metter.

Anonymkode: 80238...5b5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig, spesielt fordi det er en ganske stor andel egg og melk.

Anonymkode: 5e2f1...199

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Åååå du må bo under en stein stakkars deg. Det er gift. RENE SKJÆRE GIFT, SA JEG!!! 

Hilsen hele kg. 

😅

Anonymkode: b151d...f6f

• Liker 18
Skrevet

Vi spiser pannekaker eller sveler et par ganger i måneden, men stort sett til lunsj (eventuelt en litt sen helgefrokost). Aller mest bruker vi det som en litt finere lunsj når barna har med venner hjem - litt mer stas enn brødskiver, uten å være så mye mer jobb (og så har vi alltid alle ingrediensene stående). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...