AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #61 Skrevet 3. oktober 2021 Spiser middagspannekaker når jentene har besøk av venninner. Da vet vi at de spiser 😅 Og det er som regel det de ønsker seg til middag også, når vi spør. Så da har de det jo fra et sted, sannsynligvis hjemme. Anonymkode: eec69...39c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #62 Skrevet 3. oktober 2021 tirben skrev (5 minutter siden): Synes ikke det er ordentlig middag uten grønnsaker. Lager jo suppe til! 😊 Anonymkode: 9b111...771 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #63 Skrevet 3. oktober 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår ikke hvordan melk, egg og mel er usunt? Anonymkode: ae7dc...6f1 Hvetemel har knapt noe næringsverdi. Pannekaker stekes også ofte i en del fett, og siden overflatearealet er stort, blir det en del fett per kake. Når det itillegg toppes med f.eks sukker eller syltetøy, så sier det seg selv at kaken ikke er spesielt sunn. Men hvorfor ikke spise en gang i mellom for nytelsens skyld... Anonymkode: ef105...ea7 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #65 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvetemel har knapt noe næringsverdi. Pannekaker stekes også ofte i en del fett, og siden overflatearealet er stort, blir det en del fett per kake. Når det itillegg toppes med f.eks sukker eller syltetøy, så sier det seg selv at kaken ikke er spesielt sunn. Men hvorfor ikke spise en gang i mellom for nytelsens skyld... Anonymkode: ef105...ea7 Fett er jo bare supert for hjerner som er under utvikling! Karbohydrater er tipp topp for kropper i vekst. Hvorfor er du redd for begge deler? Anonymkode: d3544...0fa 12
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #66 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvetemel har knapt noe næringsverdi. Pannekaker stekes også ofte i en del fett, og siden overflatearealet er stort, blir det en del fett per kake. Når det itillegg toppes med f.eks sukker eller syltetøy, så sier det seg selv at kaken ikke er spesielt sunn. Men hvorfor ikke spise en gang i mellom for nytelsens skyld... Anonymkode: ef105...ea7 Bruker grovt mel, bruker fett på sprayflaske så bli ikke så mye. Sukrin isteden for sukker. Anonymkode: ae7dc...6f1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #67 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut i fra tråden om hvor mye man bruker på mat i måneden er det en familie som har spist pannekaker en dag til middag. Der er det reaksjoner på at dette ikke er middag. Er enig i at det ikke er noen sunn middag, men jeg trodde det var vanlig å spise dette til middag innimellom? Jeg gjorde dette som barn og også mine klassevenninner... Gjør man ikke det lenger? Anonymkode: d0d37...a28 Vi spiser det en sjelden gang, når vi har glemt hvor kvalm det er rett og slett 😂🤢 Anonymkode: 57d29...f52 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #68 Skrevet 3. oktober 2021 Vi spiser pannekaker rett som det er vi, med blåbærsyltetøy og bacon 😊. Anonymkode: 03c1e...f79 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #69 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut i fra tråden om hvor mye man bruker på mat i måneden er det en familie som har spist pannekaker en dag til middag. Der er det reaksjoner på at dette ikke er middag. Er enig i at det ikke er noen sunn middag, men jeg trodde det var vanlig å spise dette til middag innimellom? Jeg gjorde dette som barn og også mine klassevenninner... Gjør man ikke det lenger? Anonymkode: d0d37...a28 Har inntrykk av at det er mange som har det til middag. Alle andre barn i bhg til sønnen elsker pannekaker. Men vi har det ikke ofte. Jeg syns ikke det er mat. Men jeg legger meg ikke borti, og bryr meg ikke om hva andre spiser. Vi har det bare når sønnen har med seg venner hjem fra bhg. Anonymkode: 35365...ad0
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #70 Skrevet 3. oktober 2021 Har det ikke så ofte til middag, men lager til barna når de har utedag og tur, evt noen ganger som mat i matboks. Jeg bruker ikke siktet hvetemel, men grove meltyper jeg mikser. Da metter de mer, og blir sunnere også. Lager aldri med kun hvetemel. Anonymkode: 0e6db...a5b
Fjaselina Skrevet 3. oktober 2021 #71 Skrevet 3. oktober 2021 Her er det også pannekaker til middag i ny og ne. Ikkje så ofte, men lagar gjerne pannekaker med litt grovt mjøl eller havregryn i, og med store mengder bacon til. Og sukker eller blåbærsyltetøy. Bacon må til for at mannen skal bli mett;) Vi har suppe ved sida av. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #72 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg pleier å steke opp litt sopp først og deretter ha i frossen spinat (og gjerne fersk spinat i tillegg), salte og pepre godt, og sette til side (har jeg kremfløte så tilsetter jeg gjerne en liten skvett). Så steke opp pannekaker Smører ricotta på pannekaken, tar på sopp-spinat-blandingen, og spiser 1-2 pannekaker på denne måten De resterende pannekakene jeg måtte orke blir med sukker og sitronsaft (og litt ricotta) Anonymkode: 89ee4...50b 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #73 Skrevet 3. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Fett er jo bare supert for hjerner som er under utvikling! Karbohydrater er tipp topp for kropper i vekst. Hvorfor er du redd for begge deler? Anonymkode: d3544...0fa Ikke redd. Bedre med langsomme karbohydrater, og ja noe fett er bra - men er noen som ikke bare har hjerner i vekst.. Anonymkode: ef105...ea7 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #74 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Noen nordmenn gjør det ja. Poenget var vel bare at TS syntes det var rart at folk reagerte på det, og da tilbød jeg en grunn til hvorfor - det er lite proteiner (og fiber eller smak) i det, og det er kanskje litt av årsaken til at det tradisjonelt ikke har vært middagsmat i de fleste land. Anonymkode: 4f51f...07d Årsaken til at det tradisjonelt ikke har vært middagsmat er vel heller at svært mange - oftest far i huset er mitt inntrykk - har vært av den oppfatning at det ikke kan være middag uten potet. Min far har vært tilnærmet av den typen (som spiste plukkfisk sammen med pannekakene), men kan nå strekke seg til ris. Min eks svigerfar er også 'potetmann' - såpass at når det har vært 'ris-mat' til middag må eks svigermor koke potet til ham i tillegg. Anonymkode: 548b1...a5a
Rosatoast Skrevet 3. oktober 2021 #75 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut i fra tråden om hvor mye man bruker på mat i måneden er det en familie som har spist pannekaker en dag til middag. Der er det reaksjoner på at dette ikke er middag. Er enig i at det ikke er noen sunn middag, men jeg trodde det var vanlig å spise dette til middag innimellom? Jeg gjorde dette som barn og også mine klassevenninner... Gjør man ikke det lenger? Anonymkode: d0d37...a28 Noen liker å fremstå som mye bedre enn andre, så ikke hør på dem kan jo fint ha pannekaker m/ bacon til middag èn gang i måneden eller noe? Lager pannekakene med grovt speltmel og havregryn, har bacon til og kanskje suppe.. Ikke noe problem med det, enkelt og godt. Så kan jo de andre som klager ha hjemmelaget sashimi til middag hver dag, det merker de nok godt på lommeboka 1
Rosatoast Skrevet 3. oktober 2021 #76 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvetemel har knapt noe næringsverdi. Pannekaker stekes også ofte i en del fett, og siden overflatearealet er stort, blir det en del fett per kake. Når det itillegg toppes med f.eks sukker eller syltetøy, så sier det seg selv at kaken ikke er spesielt sunn. Men hvorfor ikke spise en gang i mellom for nytelsens skyld... Anonymkode: ef105...ea7 Herregud sier jeg bare LEV VEL 8
NewStart87 Skrevet 3. oktober 2021 #77 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg spiser pannekaker til middag, foreldrene mine også, men de har alltid suppe til. Selv spiser jeg gjerne pannekaker uten noe annet inntil.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #78 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvetemel har knapt noe næringsverdi. Pannekaker stekes også ofte i en del fett, og siden overflatearealet er stort, blir det en del fett per kake. Når det itillegg toppes med f.eks sukker eller syltetøy, så sier det seg selv at kaken ikke er spesielt sunn. Men hvorfor ikke spise en gang i mellom for nytelsens skyld... Anonymkode: ef105...ea7 Blåbærsyltetøy er ikke usunt. Fett er sunt. Med suppe til blir det så bra så. Anonymkode: 9b111...771 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #79 Skrevet 3. oktober 2021 Dere som har suppe til, hva slags suppe da? Vi har bare pannekaker, hadde vært godt med noe suppe til også egentlig! Anonymkode: b55cb...601
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #80 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg elsket det som barn! Men vi hadde det ikke så ofte da pappa synes det var kjedelig å steke og mamma ikke synes det var mat. Så ble jeg voksen og fikk samme mening som min mor, at det ikke var mat, så hadde det ikke på flere år. Møtte mannen som elsker det, og så begynte vi å hadet innimellom, suppe først, så pannekaker. Nå har vi barn og jeg lager en sjelden gang grove pannekaker til frokost. Ellers så har vi det nå og da til middag 🙂 oftere om høsten og vinteren, men svært sjeldent sommerhalvåret. Barna slipper foreløpig å spise suppe først, blir så mye søl at det er like greit 😂 Anonymkode: 62a1e...df8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå