Gå til innhold

Spises ikke pannekaker lenger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes pannekaker er topp til frokost av og til, men det kan fort bli litt mye da.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke hvordan melk, egg og mel er usunt?

Anonymkode: ae7dc...6f1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vokste opp med pannekaker + ertesuppe som middagsmat, på 70-tallet. Liker det godt, men har aldri hatt det som middag selv. Er et eller annet sim blir feil for meg med søt middag. Det hender jeg lager pannekaker med vaniljeis og bær til kveldskos, men sjelden. 

Anonymkode: 5a174...b34

Med komboen søtt og salt (flesk) utgjevnes det.  Nydelig.😄

Anonymkode: 81283...fcf

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker tykkere pannekaker med mye egg og smårettbacon som middag, og tynne pannekaker med sukker som dessert. 

Ikke til samme måltid, altså. 

Anonymkode: 197bf...9f3

• Liker 3
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet

Vi lager pannekaker av og til, barna jubler😀

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ut i fra tråden om hvor mye man bruker på mat i måneden er det en familie som har spist pannekaker en dag til middag. Der er det reaksjoner på at dette ikke er middag. Er enig i at det ikke er noen sunn middag, men jeg trodde det var vanlig å spise dette til middag innimellom? Jeg gjorde dette som barn og også mine klassevenninner... Gjør man ikke det lenger? 

Anonymkode: d0d37...a28

Vi spiser  pannekaker til middag, kanskje 3-4 ganger i mnd :) Jeg elsker pannekaker! 

Anonymkode: 4664c...ece

• Liker 4
Skrevet

Apropo, har dere en vinner-oppskrift på pannekaker så del gjerne 😀

Anonymkode: b151d...f6f

• Liker 1
Skrevet

Pannekaker er veldig godt. Her i huset lager vi det innimellom ute på bål. Ser ikke problemet med det så lenge man spiser sunt og variert de fleste dager. 

Jeg tenker at det ikke er så bra å ha så ekstreme svart/hvitt holdninger om kosthold som det enkelte har. 

Anonymkode: f3faf...3ae

• Liker 9
Skrevet

Vi spiser pannekaker til middag 1-2 ganger i mnd ca. Det er middag hos oss, men vet at mange anser det som dessert. Vi bruker grovt mel, egg og melk i pannekakene, serverer de med mye forskjellig (syltetøy, bacon, brunost er digg på, sukker til noens forferdelse). At noen anser den middag vår som upassende her på kg driter jeg i egentlig, koser meg maks med pannekaker de ganger vi har det 😋

Anonymkode: 81c87...6fb

• Liker 8
Gjest Era Vulgaris
Skrevet

Da jeg vokste opp hadde vi tomatsuppe og pannekaker til middag jevnlig. Det var billig mat, og vi hadde ikke så god råd. Mine barn har vokst opp med samme greia. Hvis minstemann hadde fått bestemme, hadde vi nok hatt pannekaker hver dag :P 
Jeg lager salte pannekaker, da. Bruker mel, salt, egg og melk. Da er det veldig godt med kalde pannekaker med smør og sukker eller smør og brunost til kvelds eller i matpakka. 

Jeg jobber i barnehage, og har inntrykk av at de fleste småbarnsfamilier har pannekaker til middag omtrent en dag i uka. Fordi ungene elsker det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ut i fra tråden om hvor mye man bruker på mat i måneden er det en familie som har spist pannekaker en dag til middag. Der er det reaksjoner på at dette ikke er middag. Er enig i at det ikke er noen sunn middag, men jeg trodde det var vanlig å spise dette til middag innimellom? Jeg gjorde dette som barn og også mine klassevenninner... Gjør man ikke det lenger? 

Jeg ser ikke på det som middag, men er vel ingen krise å ikke spise middag hver dag? Av og til har vi bare havregrøt eller omelett og dropper middag den dagen. Anser det ikke som middagsmat, men hva så?

Hedda-78 skrev (42 minutter siden):

Jo, vi er veldig glad i pannekaker med bacon og sukker. Spiser det 1-2 g/mnd.

Ja vi også spiser det. Til frokost en dag i helgen, anser det som godteri. Og det er helt greit innimellom.

Anonymkode: 5bbb8...8c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mel er ikke spesielt sunt, men nei vafler og pannekaker er jo ikke verre enn brød, strengt tatt sunnere pga eggene. Men jeg anser jo ikke brødskiver som middag heller…

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Joda vi spiser pannekaker med blåbærsyltetøy og tomatsuppe. Vi har ikke barn en gang! 

Anonymkode: 9b111...771

• Liker 2
Skrevet

Hva slags pannekaker spiser dere som mener det er dessert? 
Pannekakerøre i beholder ikke sukker og ikke smør , men mel, egg, melk og litt salt. Med blåbærsyltetøy gjerne laget selv og hjemmelaget tomatsuppe til,  hva er problemet? 

Anonymkode: 9b111...771

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes ikke det er ordentlig middag uten grønnsaker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mel er ikke spesielt sunt, men nei vafler og pannekaker er jo ikke verre enn brød, strengt tatt sunnere pga eggene. Men jeg anser jo ikke brødskiver som middag heller…

Men fortsatt er det ingen krise å spise hverken vafler, pannekaker eller brød til middag bare kostholdet ellers er normalt 

Anonymkode: 81c87...6fb

• Liker 2
Skrevet

Jo! Vi har begynt å spise pannekaker igjen :) Har lenge ansett det som "ikke middag", men hvem bryr seg... Med rømme og jordbærsyltetøy er det jo så godt!

Anonymkode: d3544...0fa

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, tirben said:

Er jo derfor man spiser suppe først..

Anonymkode: 1a4da...de2

• Liker 5
Skrevet

Spiser det ofte. Gjerne med kokte poteter, bacon og sukker.

Anonymkode: 0c03d...c9a

• Liker 2
Skrevet
tirben skrev (4 minutter siden):

Vi pleier å mixe inn spinat og gulrøtter i pannekakene. Kvernes helt.

Anonymkode: d3544...0fa

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...