Gå til innhold

Dere damer som har tatt vaksina har dere merka endringen i menstrasjon?


Guest90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde ingen endring etter første dose (Pfizer). Fikk andre dose 6 uker etter første, et par dager etter at siste mens startet. 
Nå har jeg ventet på mensen i et par uker. 

Et par dagers variasjon er normalt for meg, men har ikke hatt en syklus på over 29 dager i de 15 årene jeg har oversikt over.
Har hatt både begynnende menssmerter flere ganger i forrige uke, og nå eggløsningssmerter de siste dagene, men ingen mens. 
Er ikke gravid, har testet flere ganger.

Har lurt på om jeg skulle kontakte legen min, men vet ikke om han ville tatt det seriøst. Selv om det har blitt økt fokus på menstruasjonsforstyrrelser den siste tiden, husker jeg godt hvordan det ble avfeid i begynnelsen. 

Merker jeg er skeptisk til å ta en eventuell 3. dose.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den har forskjøvet seg kraftig og kommer i rykk og napp , blitt meget uforutsigbar.  Tidlig i 20-årene hadde jeg meget uregelmessig mens, og lykken var stor da  den ble regelmessig, noe den har vært i mange, mange år, sånn at man kan stille klokka etter den, liksom. Nå etter vaksinen (siste dose i mai) har det vært så ymse. Liker det ikke, og er også litt skeptisk til en tredje dose. Legen min tok meg på alvor og jeg har meldt det inn som en bivirkning, men det er jo litt ekkelt allikevel da. Så mange kvinner som opplever det samme. Flere av mine venninner har det sånn og.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på minipille, ikke hatt menstruasjon på ca 8 år, 12 timer etter dose 2 med moderna begynte jeg å blø kraftig! Blødde kraftig i 3 dager, nå kun spotting…. Har meldt det inn, håper det blir tatt på alvor. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormonspiral her. Plutselige blødninger og mensaktige smerter i tide og utide etter vaksinen. Dette hadde jeg ikke før....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig mensen midtveis i syklusen, det har aldri skjedd før. Kom få dager etter dose 1 Pfizer. Blødde ekstremt mye og hadde noe smerter, har aldri menssmerter til vanlig. Merket ingen endring på dose 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest venom31

Nei, den er som vanlig. Men så bruker jeg p-piller slik at jeg bestemmer blødningene selv, så vet ikke om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mest vanlig blant de som går på prevensjon? (Inntrykk man får her inne hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goldlion skrev (32 minutter siden):

Merket endring, og har meldt det inn. 

Det er ekstremt viktig at alle som opplever dette melder det inn, slik at de får forsket på omfanget og forhåpentligvis finne årsaken. Dette gjør man her:

https://tjenester.helsenorge.no/skjemautfyller-v2/SLV-PasRapp-2020

Men man kan jo ikke vite hva som er bivirkning eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion
rosemarin skrev (55 minutter siden):

Men man kan jo ikke vite hva som er bivirkning eller ikke?

Tusenvis av kvinner rapporterer om endringer i menstruasjonen etter å ha tatt vaksinen. FHI undersøker dette nå etter at mange har meldt det inn som mistanke om bivirkning. Det er trolig ikke tilfeldig, og måten de finner ut om det er en reell bivirkning er at de som opplever det melder det inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...