Gå til innhold

Dere damer som har tatt vaksina har dere merka endringen i menstrasjon?


Guest90

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta

Jeg håpte jeg skule få det, eller rettere sakt håpe mensen skule forsvinne en stund😛 Leste at det er en vanlig reaksjon på den type vaksiner, men har ikke påvirket mensen på noen måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akebrett
Sanninga skrev (På 27.9.2021 den 3.29):

Ja. Jeg blør som normalt, men fikk ekstreme smerter. Pleier å få litt smerter de første to dagene ved menstruasjon, men nå var det helt ekstremt etter vaksinen. Fikk feber i tillegg. Lå i fosterstilling i flere timer og smertene var nesten ikke til å holde ut 😅 

Men smertene gikk over etter to dager. Så er spent på om neste menstruasjon blir like ille. 

Samme her! Sjeldent har jeg hatt noe vondter ift mens, hatt mensen i ca 20 år.. Men etter 2.dose har jeg nesten vært sengeliggende , håpet det kun var ett engangstillfelle, men er på 3.mens etter vaksine nå og  -    Sinnsyke ryggsmerter de to første dagene, kvalm, kviser, hodepine hele pakken!🤮 

Håper det går over!

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
leonie

Nei, alt er som normalt her 😊 Har tatt to doser med moderna. Bruker ikke noen form for hormonprevensjon. 

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Lizza88

Har ikke tatt vaksina, men har hatt korona. Mensen er 2 månder for sen igejn og det pleier den aldri væe. Har ikke vært seksuelt aktiv

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blyana

Ja, har meldt inn. Ikke ekstreme smerter men siste dag av mensen som vanligvis kun er spotting fikk jeg plutselig en kraftig blødning og så kraftige menssmerter som jeg bruker ha på dag 2. Så er mensen over men plutselig i dag jeg hadde nye blødninger, friskt blod ikke gammelt blod.  Så noe er definitivt ikke som det pleier.

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hatsumomo
luianna skrev (På 25.9.2021 den 23.40):

Jeg lurer mer på om andre som bruker prevensjon har opplevd endringer! Jeg har ikke hatt mensen på 6 år (hormonspiral). Tre dager etter vaksina fikk jeg lett blødning, og siden har den vært av og på. Fullvaksinert for halvannen uke siden.

Nope, ingen forandring.

  • Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blått
On 9/25/2021 at 11:35 PM, Guest90 said:

Jeg har mista min menstrasjon helt, 2 måneder siden jeg tok vaksina. (Ikke gravid)

flere med forandret syklus etter korona vaksine?

Jeg tok første dose i starten av juli og har ikke hatt mensen siden. :sjenert: Kjenner flere som er i lignende situasjoner dessverre. 

  • Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

NymeriaRhoynar

Ja, den er blitt uregelmessig og det har den aldri vært før. Men nå er jeg i førtiårene så det kan være andre grunner til at det er blitt sånn. Det er likevel ikke kjempesannsynlig at det skulle skje akkurat da jeg tok vaksinen.

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Emmelise

Jeg er 39 og bruker hverken p-piller eller spiral (eller noe annet).
Menstruasjonen startet på samme dagen jeg skulle få dose 2. Heldige meg...

Jeg hadde en ganske kraftig reaksjon på dose 2 (moderna)  som varte opp til en uke men lite av det var relatert til menstruasjonen. Men ved neste menstruasjon var den både en uke tidlig og hadde kramper i flere dager enn vanlig som var ganske voldsomme.

Sært nok hadde jeg langt mindre migrene enn vanlig. 

  • Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sussi75

Ja, jeg har merket endring. Tok 2.dose i slutten av august (Pfizer). Mensen kom 1 uke senere enn normalt og blødde i 1 1/2 uke. 2.mens etter vaksina kom 5 dager for tidlig og foreløpig blør jeg på 12.dagen. 

Har også kraftigere blødninger enn hva jeg er vant med og har også fått mensmurringer nederst i magen  

Går forresten på hormonspiral og er i midten av 40-årene.

  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
rosemarin

Er jo litt interessant at flere har fått voldsomme smerter. Jeg hadde ingen endring i blødningen, og det ser også ut til å være regelmessig som før. Men fikk voldsomme smerter sånn på typ dag 3/4. Har alltid litt vondt første dag. Men aldri så sent som dag 4, og ikke så voldsomt. Klarte ikke stå oppreist eller tenke, det var som rier, måtte puste gjennom det og kaldsvetta i en time. Måtte bli hjemme fra jobb. Aldri opplevd det slik. Aner ikke om d var pga vaksinen, skjønner ikke helt hvordan den kan gjøre det slik . Men begynner jo å lure når flere opplever samme

  • Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
PaperFlower
On 10/4/2021 at 6:44 PM, goldlion said:

Merket endring, og har meldt det inn. 

Det er ekstremt viktig at alle som opplever dette melder det inn, slik at de får forsket på omfanget og forhåpentligvis finne årsaken. Dette gjør man her:

https://tjenester.helsenorge.no/skjemautfyller-v2/SLV-PasRapp-2020

Tusen takk for link! Jeg har ønsket å melde det inn lenge, men var usikker på hvor jeg skulle begynne.

Jeg tenker også at jo flere som melder inn, jo mer seriøst vil de ta problemet. Hvis alle som merker endring melder inn om det, selv om det bare er en liten endring, så har de ikke annet valg enn å ta det seriøst og undersøke hva det er som skjer med hormonene våre.

  • Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elaine Marley

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Elaine Marley, mod.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vera

Til alle dere som merker endringer; 

Melder dere dette inn som bivirkning? Det er ekstremt viktig at dere gjør det - det er først da det blir tatt på alvor, og forsket videre på. 

Jeg oppfordrer dere også til å oppsøke lege. Vi kvinner har en tendens til å tenke at det ikke er så farlig (og det er det heldigvis ikke i de fleste tilfellene), men, det er en kroppslig forandring -som burde sjekkes opp. 
 

  • Liker 8
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...