Gå til innhold

Dere damer som har tatt vaksina har dere merka endringen i menstrasjon?

Guest90

Anbefalte innlegg

Guest90

Jeg har mista min menstrasjon helt, 2 måneder siden jeg tok vaksina. (Ikke gravid)

flere med forandret syklus etter korona vaksine?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

luianna

Jeg lurer mer på om andre som bruker prevensjon har opplevd endringer! Jeg har ikke hatt mensen på 6 år (hormonspiral). Tre dager etter vaksina fikk jeg lett blødning, og siden har den vært av og på. Fullvaksinert for halvannen uke siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torden

Jeg hadde plutselig blødninger.. skjønte ikke sammenhengen med det første. Har hormonspiral.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sanninga

Ja. Jeg blør som normalt, men fikk ekstreme smerter. Pleier å få litt smerter de første to dagene ved menstruasjon, men nå var det helt ekstremt etter vaksinen. Fikk feber i tillegg. Lå i fosterstilling i flere timer og smertene var nesten ikke til å holde ut 😅 

Men smertene gikk over etter to dager. Så er spent på om neste menstruasjon blir like ille. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

rosemarin

Nei. Men hadde sykt vondt en av dagene sist. En type smerter som overgikk det meste jeg har opplevd og kom på sånn typ dag 3. Har alltid hatt litt vondt, men da alltid på dag 1 og ikke verre enn at det er vondt og ibux hjelper. Aner ikke om det var tilfeldig eller har sammenheng. Hadde nok ikke tenkt annet enn at det var en slags naturlig variasjon, Da det jo ofte er litt små variasjoner fra gang til gang. Tenker fortsatt det kan være det. Men det var litt ekstremt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NewStart87

Den har blitt forsinket. Etter første dose gikk det over en uke før jeg fikk mensen og nå som fullvaksinert skjer det samme igjen, skulle hatt mensen for en uke siden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ATLAS6

Jeg merket endringer lenge, men det var nok mer omstendighetene rundt meg når jeg ble vaksinert. Jeg fikk dose 2 i februar og hadde endring frem til dose 3 for 3 uker siden og er nå tilbake på normal syklus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Luckie

Jepp. Økt blødning og skikkelige menssmerter. Begynte å blø 6 dager før tida også. Mensen kom senere ved dose to. 

Også heter det «menstruasjon» og ikke «menstrasjon»

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beneviento
luianna skrev (På 25.9.2021 den 23.40):

Jeg lurer mer på om andre som bruker prevensjon har opplevd endringer! Jeg har ikke hatt mensen på 6 år (hormonspiral). Tre dager etter vaksina fikk jeg lett blødning, og siden har den vært av og på. Fullvaksinert for halvannen uke siden.

Jeg har hormonspiral og har samme syklus med litt blødning som før vaksina (er fullvaksinert). Ingen endringer her.

Endret av Beneviento
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

kathan

Jepp. Har hatt stabil syklus før, og nå er den helt på bærtur. Begynte noen dager etter den første vaksina, med styrtblødning som varte den dagen. Selvom det var to uker til mens. Og da jeg skulle ha mens, kom den en uke for sent. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PaperFlower

Jeg har også mistet menstruasjonen helt. Nå er den snart en måned forsinket. 100 % sikker på at jeg ikke er gravid. Alltid hatt nogenlunde stabil syklus før, med bare noen få dager variasjon. Finnes ingen andre grunner (fysisk eller psykisk) til at jeg plutselig skulle miste den.

Har kjent på litt svake menssmerter et par ganger, og iblant litt ubehag rundt eggstokkene, men ellers ingenting annet.

Skal ta andre dose uka her, så med mindre den dosen kickstarter det igjen så blir det vel en legetur neste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bobler

Har fått lengre syklus (fra 4 uker til 5 uker mellom mens). Bruker ingen hormonprevensjon. Men, så er det bare 1.5 mnd siden jeg fikk første dose, får andre om noen uker, så kan hende den går tilbake til normalen. Er ikke noe stress om den forblir 5 uker heller da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
missmcbeal

Ingen endring her heller. Jeg går på Cerazette og har ikke hatt mensen på mange år etter jeg begynte på de, og har det ikke nå heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...