Gå til innhold

Dere damer som har tatt vaksina har dere merka endringen i menstrasjon?


Guest90

Anbefalte innlegg

Vera skrev (49 minutter siden):

Til alle dere som merker endringer; 

Melder dere dette inn som bivirkning? Det er ekstremt viktig at dere gjør det - det er først da det blir tatt på alvor, og forsket videre på. 

Jeg oppfordrer dere også til å oppsøke lege. Vi kvinner har en tendens til å tenke at det ikke er så farlig (og det er det heldigvis ikke i de fleste tilfellene), men, det er en kroppslig forandring -som burde sjekkes opp. 
 

Jeg lurer på om det er noe vits i, da uansett hvor mange som melder det inn, blir dette avfeid som "anekdotisk". Mange leger avviser også med at "dette er jo bare bivirkning av vaksinen, vent og se". 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ItchyBitchySpider skrev (3 timer siden):

Jeg lurer på om det er noe vits i, da uansett hvor mange som melder det inn, blir dette avfeid som "anekdotisk". Mange leger avviser også med at "dette er jo bare bivirkning av vaksinen, vent og se". 

Jeg skjønner tankegangen din, for det er jo en gjenganger med «kvinner blør jo» når denne problematikken tas opp. Men skal vi ha en forandring, må vi stå på. Og da må det rapporteres til det ikke kan ignoreres mer. 
At menstruasjon tas lett på - det har jeg store problemer med å forstå..det handler tross alt om det viktigste vi har; fruktbarhet. Uten fruktbare kvinner stopper verden opp. Jeg skjønner ikke at kvinner ser sin egen verdi og makt her. Det burde være nr 1 på prioriteringslisten i helsevesenet. 
 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (7 timer siden):

Til alle dere som merker endringer; 

Melder dere dette inn som bivirkning? Det er ekstremt viktig at dere gjør det - det er først da det blir tatt på alvor, og forsket videre på. 

Jeg oppfordrer dere også til å oppsøke lege. Vi kvinner har en tendens til å tenke at det ikke er så farlig (og det er det heldigvis ikke i de fleste tilfellene), men, det er en kroppslig forandring -som burde sjekkes opp. 
 

Hvor melder man inn?

Endret av Rucula
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Vera said:

Veldig bra :) 

Hadde planer om å registrere,men ville ha 2 menstruasjoner først for å se om det var en engangshendelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ingen endring. Jeg er velsignet med korte, svake og smertefrie mensturasjoner. Hadde blitt kjempesur om de nå plutselig skulle bli langvarige, sterke og smertefulle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har p-stav og egentlig ikke mensen. Men etter dose to for to måneder siden så har jeg blødd nesten hver dag 🙁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heip skrev (2 timer siden):

Har p-stav og egentlig ikke mensen. Men etter dose to for to måneder siden så har jeg blødd nesten hver dag 🙁

Hva sier fastlegen? For han har vel henvist deg og alle andre med disse bivirkningene til gynekolog, siden helsemyndighetene nekter at blødningsforstyrrelser er en bivirkning av vaksine?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden):

Hva sier fastlegen? For han har vel henvist deg og alle andre med disse bivirkningene til gynekolog, siden helsemyndighetene nekter at blødningsforstyrrelser er en bivirkning av vaksine?

det er lang ventetid hos gynekolog. tenk deg ventetiden nå etter vaksina :0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har p-stav. Gikk fra å blø 3 av 4 uker, til hver 5 uke. Skjedde brått etter første vaksine. Veldig behagelig at det er så lite iforhold til altfor mye før, men jeg undrer meg over om det er så bra at det er så stor forskjell så fort på noe så viktig som menstruasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er helt på tur! Nå har det gått over en mnd siden sist jeg hadde mensen. Var aldri sånn før. Håper ikke den blir enda mer tullete etter dose tre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heip skrev (På 9.11.2021 den 11.25):

Har p-stav og egentlig ikke mensen. Men etter dose to for to måneder siden så har jeg blødd nesten hver dag 🙁

Hvor lenge har du hatt p stav? Jeg hadde p stav i kanskje 6-8 mnd uten noe blødning og plutselig begynte å blø litt hver dag. Og dette var før pandemien så ingen vaksine her. Så vil tro det er en tilfeldighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (På 11.11.2021 den 15.46):

Hvor lenge har du hatt p stav? Jeg hadde p stav i kanskje 6-8 mnd uten noe blødning og plutselig begynte å blø litt hver dag. Og dette var før pandemien så ingen vaksine her. Så vil tro det er en tilfeldighet. 

I to år. Det er nok ikke tilfeldig når Fhi har mottatt flere tusen meldinger om det dessverre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (På 9.11.2021 den 13.50):

Hva sier fastlegen? For han har vel henvist deg og alle andre med disse bivirkningene til gynekolog, siden helsemyndighetene nekter at blødningsforstyrrelser er en bivirkning av vaksine?

Jeg har ikke vært hos legen, det er vel ikke akkurat noe å få gjort. Tror ikke de nekter for det, de nekter for at man kan bli steril , men det er jo for tidlig å si det og. Jeg er heldigvis ferdig med barn, så er ikke noe bekymret, det er bare plagsomt og forhåpentligvis går det over snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...