Gå til innhold

Kunne du som hetero kvinne, delt livet med en bifil mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, ltfutt said:

Dette er hva jeg mener.

Hva om du f.eks hadde en partner som før dere ble sammen skrøt av ligget han/hun hadde med en av samme kjønn... Hadde du ikke følt på tanken om at partner kanskje ønsker å oppleve det igjen, og at dette er noe du aldri vil kunne tilby?

Nei. Eller, jeg hadde stusset på en partner som «skrøt» av tidligere ligg til en han dater, uavhengig av legning. Ellers ser jeg ikke hvordan det skal være spesielt for bifile. Hadde han vært heterofil og gått inn i et monogamt forhold så vil han jo aldri oppleve en annen kvinne igjen. Jeg tenker det er en «risiko» man løper i alle slags forhold, at partner ønsker mer enn du kan tilby. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NysgjerrigPiken skrev (6 minutter siden):

Nei. Eller, jeg hadde stusset på en partner som «skrøt» av tidligere ligg til en han dater, uavhengig av legning. Ellers ser jeg ikke hvordan det skal være spesielt for bifile. Hadde han vært heterofil og gått inn i et monogamt forhold så vil han jo aldri oppleve en annen kvinne igjen. Jeg tenker det er en «risiko» man løper i alle slags forhold, at partner ønsker mer enn du kan tilby. 

Jeg føler bare at det hadde blitt som om partneren bare får levd ut halve seksualiteten sin... -Og at dette er noe jeg ville følt på som partner...Men en Bifil i et godt forhold lengter ikke etter noe annet, noe mer enn en hetero gjør... Så du har selvfølgelig helt rett!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, men der er det desverre kvinnene som ødelegger. Ingen homofile har problemer med å være med en som er bi. Men også mannen som må tørre å stå opp for den han er, ellers er han ikke autentisk og ekte.

Anonymkode: 16db7...518

Det er faktisk like mye, om ikke mer, fordommer mot bifile innenfor homo-miljøet. Det er i hvert fall ekstremt vanlig for lesbiske kvinner å ikke ville være med en bifil kvinne. Mange mener bifile er grådige og ikke "klarer å velge" og at det er en større sjanse for at de vil være utro. Mange synes også at det er ekkelt at de har vært sammen med det motsatte kjønn. De har jo laget et eget uttrykk for lesbiske som aldri har vært sammen med menn - "Gold star lesbian". Disse oppsøker ofte hverandre, og har store fordommer mot både bifile og lesbiske som tidligere har vært med menn/vært usikker på deres seksualitet. 

Det er det som er så kjipt. Vi som er bifile opplever ofte fordommer i samfunnet ellers, så man skulle trodd at vi skulle bli akseptert og forstått innenfor LGBT-samfunnet, men slik er det dessverre ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det stemmer ikke, så det er en stråmann.

Man kan veldig fint være alt for en heterofil, monogam partner.

Det å leve uten konstant frykt er et mål som er godt innen rekkevidde for de aller fleste. Handler kun om å finne noen som er i kontroll over seg selv og ikke drives med strømmen.

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Det kan man for en bifil, monogam partner også. Det er ikke slik at når jeg er i et forhold med ei dame så lengter jeg etter en mann eller en penis. Kjønn og kjønnsorgan har lite til ingen betydning for meg, det er hele poenget. Jeg forelsker meg i personen, og når jeg er forelsket så har jeg null interesse av andre mennesker, uavhengig av kjønn. Det er ikke slik at jeg behøver begge kjønn eller begge kjønnsorganer for å "fylle meg". 

Det er like sannsynlig at en heterofil mann lengter etter ei dame med større pupper, finere ansikt, lengre hår etc, som at en bifil mann lengter etter en mann eller en penis. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg har fordommer og det er jo nettopp det som er saken her.

Jeg er glad jeg fikk noen fordommer etter hvert. 

Mange av oss drar enorm nytte av fordommer og lever et bedre liv uten å være tvangsmessig liberal og politisk korrekt. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Jeg er ikke overrasket over at du kun fokuserer på de positive sidene dine fordommer gir deg, og ikke på de negative sidene dine fordommer gir andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg kunne ikke vært sammen med en bifil mann. Det hadde ødelagt en stor del av maskuliniteten hans og jeg blir totalt avtent av tanken på at mannen skal kose seg med en annen mann og tenne på dette. Selv om han er bifil, hadde der likevel vært homofil sex, og det er laangt over hva jeg er ok med hos mannen min.

Om mannen min plutselig nå hadde kommet ut som bifil hadde jeg jo så klart fremdeles elsket han, men hva er poenget å plutselig komme ut? Ingen annen grunn enn å ville eksperimentere med følelsene sine. Så en mann som kommer ut som bifil langt inn i et ekteskap har enten fortrengt denne siden, eller holdt det hemmelig, frem til lysten på en mann blir for sterk.

Anonymkode: 42a01...278

Man kan være maskulin og like menn, og man kan være feminin og like kvinner. Seksualitet og hvordan man presenterer seg selv har ikke nødvendigvis en sammenheng. Det er en grov generalisering. At du ikke tenner på det er en annen sak. Man kan ikke noe for hva man liker og ikke liker, og man skal selvsagt få bestemme helt selv hvem man vil være sammen med.

Å komme ut er svært viktig for mange. Ikke nødvendigvis for å eksprimentere, men for å være ærlig med seg selv og sine nære. Selv om jeg er i et heterofilt eller homofilt forhold, så er jeg fortsatt bifil, og min seksualitet vil alltid være en stor del av min identitet. Jeg ville også vært ærlig om mine holdninger, kunnskaper, preferanser, fortid og sykdommer/diagnoser - andre ting som er en del av min identitet. Enkelte ting kan være vanskelig å være ærlig om, kanskje spesielt i frykt for fordommer, men de fleste vil nok si seg enig i at det er viktig for dem å være ærlige om hvem de er til sine nære. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke.

Og jeg lever godt med at andre oppfatter meg som snever, enkel, udannet eller fordomsfull - og trenger heller ikke noen motsvar for å få meg til å endre mitt syn på saken. Det er merkelig at man skal stemples for å ha preferanser den ene eller den andre veien. Hva andre gjør i sine forhold, bryr meg ikke. Hvorfor skal da andre bry seg om at jeg ikke ønsker en bifil mann.

Anonymkode: 41fde...08d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (55 minutter siden):

Det kan man for en bifil, monogam partner også. Det er ikke slik at når jeg er i et forhold med ei dame så lengter jeg etter en mann eller en penis. Kjønn og kjønnsorgan har lite til ingen betydning for meg, det er hele poenget. Jeg forelsker meg i personen, og når jeg er forelsket så har jeg null interesse av andre mennesker, uavhengig av kjønn. Det er ikke slik at jeg behøver begge kjønn eller begge kjønnsorganer for å "fylle meg".

Så bra :) 

Miranda Bailey skrev (51 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket over at du kun fokuserer på de positive sidene dine fordommer gir deg, og ikke på de negative sidene dine fordommer gir andre. 

Og jeg er ikke overrasket over det igjen. Men nå er det altså slik at det er snakk om valg av partner her, og da har man faktisk lov å velge hvem man selv ønsker, man er ikke nødt til å velge noen som andre ikke vil ha, bare for å være «snill». 

Miranda Bailey skrev (57 minutter siden):

Det er like sannsynlig at en heterofil mann lengter etter ei dame med større pupper, finere ansikt, lengre hår etc, som at en bifil mann lengter etter en mann eller en penis. 

Mulig det, men jeg velger ikke hvem som helst til partner uansett. Jeg har krav som går langt forbi legning. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og jeg lever godt med at andre oppfatter meg som snever, enkel, udannet eller fordomsfull - og trenger heller ikke noen motsvar for å få meg til å endre mitt syn på saken. Det er merkelig at man skal stemples for å ha preferanser den ene eller den andre veien. Hva andre gjør i sine forhold, bryr meg ikke. Hvorfor skal da andre bry seg om at jeg ikke ønsker en bifil mann.

Anonymkode: 41fde...08d

Hehe, ja, denne diskusjonen minner veldig mye om når «snille» menn skal presse kvinner til å like de, og kaller kvinnene luremus og skjeller de ut når de ikke vil.

Meget sjarmerende :ironi: 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (1 time siden):

Det er faktisk like mye, om ikke mer, fordommer mot bifile innenfor homo-miljøet. Det er i hvert fall ekstremt vanlig for lesbiske kvinner å ikke ville være med en bifil kvinne. Mange mener bifile er grådige og ikke "klarer å velge" og at det er en større sjanse for at de vil være utro. Mange synes også at det er ekkelt at de har vært sammen med det motsatte kjønn. De har jo laget et eget uttrykk for lesbiske som aldri har vært sammen med menn - "Gold star lesbian". Disse oppsøker ofte hverandre, og har store fordommer mot både bifile og lesbiske som tidligere har vært med menn/vært usikker på deres seksualitet. 

Det er det som er så kjipt. Vi som er bifile opplever ofte fordommer i samfunnet ellers, så man skulle trodd at vi skulle bli akseptert og forstått innenfor LGBT-samfunnet, men slik er det dessverre ikke. 

Litt det samme som "platinum level gay"?

En homofil mann som aldri har ligget med en kvinne + født ved keisersnitt = aldri vært nær en vagina.

Tullete? Ja 😄 Men jeg oppfatter det som at mange av disse uttrykkene rett og slett handler om å skape tradisjoner og samhold i grupper som tidligere har vært marginalisert, selv om mye av det er på tynt grunnlag.

Endret av Lønnesirup01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er utrolig mye mer aksepterende enn kvinner på dette området. En mann må holde slikt hemmelig, ellers vil ikke damer vite av han

Anonymkode: 9ad7d...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så bra :) 

Og jeg er ikke overrasket over det igjen. Men nå er det altså slik at det er snakk om valg av partner her, og da har man faktisk lov å velge hvem man selv ønsker, man er ikke nødt til å velge noen som andre ikke vil ha, bare for å være «snill». 

Mulig det, men jeg velger ikke hvem som helst til partner uansett. Jeg har krav som går langt forbi legning. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Det er ingen (eller få, i hvert fall) som dømmer deg for preferansene eller kravene dine. Dette handler om fordommer du og andre utviser. Jeg har for eksempel fullt lov til å ikke ønske meg en mørkhudet partner, men det gjør meg ikke noe mindre rasist for det om. 

Endret av Miranda Bailey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønnesirup01 skrev (4 minutter siden):

Litt det samme som "platinum level gay"?

En homofil mann som aldri har ligget med en kvinne + født ved keisersnitt = aldri vært nær en vagina.

Tullete? Ja 😄 Men jeg oppfatter det som at mange av disse uttrykkene rett og slett handler om å skape tradisjoner og samhold i grupper som tidligere har vært marginalisert, selv om mye av det er på tynt grunnlag.

Ja. Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med dette, men jeg reagerer når det brukes for å undertrykke andre marginaliserte grupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det kunne jeg. Synes det er sexy. Jeg er bifil selv, ser ikke problemet. :) 

Anonymkode: dfb68...286

Nå spurte vel ts hetero kvinner..

Anonymkode: a3e98...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn er utrolig mye mer aksepterende enn kvinner på dette området. En mann må holde slikt hemmelig, ellers vil ikke damer vite av han

Anonymkode: 9ad7d...c77

Det er jo bare tull. Bare i tråden her, svarer veldig mange at de ikke hadde hatt noe problem med å være i forhold med en bifil mann. At menn er mer aksepterende, handler nok mer om at de lever i villfarelsen om at lesbesex er så sexy. Som om de plutselig skulle befinne seg i en trekant med dama og elskerinnen hennes.

Anonymkode: 41fde...08d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miranda Bailey skrev (2 minutter siden):

Det er ingen (eller få, i hvert fall) som dømmer deg for preferansene eller kravene dine. Dette handler om fordommer du og andre utviser. Jeg har for eksempel fullt lov til å ikke ønske meg en mørkhudet partner, men det gjør meg ikke noe mindre rasist for det om. 

Veldig rart at du ikke legger merke til årsaken til at jeg i det hele tatt deltar i tråden da. Det var jo pga en homse som kalte damene enkle og skjelte de ut etter noter.

Det du driver på med er hva man kaller selektiv rettferdighetskamp.

Anonymkode: 3c2eb...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menn er utrolig mye mer aksepterende enn kvinner på dette området. En mann må holde slikt hemmelig, ellers vil ikke damer vite av han

Anonymkode: 9ad7d...c77

Jeg vil ikke tro at menn er mer aksepterende. Årsaken til at mange menn ikke har et problem med det, fra egen erfaring, er at de seksualiserer oss bifile kvinner. Jeg har mistet tellingen på hvor mange menn som har forventet at jeg ville bli med på en trekant med ei kvinne bare fordi jeg er bifil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig rart at du ikke legger merke til årsaken til at jeg i det hele tatt deltar i tråden da. Det var jo pga en homse som kalte damene enkle og skjelte de ut etter noter.

Det du driver på med er hva man kaller selektiv rettferdighetskamp.

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Jeg går ikke etter enkelte brukere og leser ikke hvem som skriver alt. Jeg leser i tråden og plukker ut de spesifikke kommentarene jeg har noe imot/har noe å kommentere på. Om du føler deg uthengt så er det rett og slett fordi jeg har vært uenig i mye du har skrevet, og det må være lov på et diskusjonsforum. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (Akkurat nå):

Jeg går ikke etter enkelte brukere og leser ikke hvem som skriver alt. Jeg leser i tråden og plukker ut de spesifikke kommentarene jeg har noe imot/har noe å kommentere på. Om du føler deg uthengt så er det rett og slett fordi jeg har vært uenig i mye du har skrevet, og det må være lov på et diskusjonsforum. 

Nei, nettopp, det var mitt poeng. Opplever meg ikke som uthengt, men opplever deg som totalt useriøs.

Anonymkode: 3c2eb...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...