Gå til innhold

Kunne du som hetero kvinne, delt livet med en bifil mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er ikke dette grunnen. For meg er grunnen at jeg aldri har møtt en skeiv person uten relativt heftig bagasje som preger personligheten deres. Det er jo også bare å lese tråden her, så ser man lett hvem som oppfører seg mest hissig og aggressivt. Opplever ikke dette i like stor grad med heterofile. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Håper du tuller nå. Du er klar over hvor utbredt homofobi er, og hvor mange homofile som opplever blind vold utelukkende på grunn av legning? Har derimot aldri hørt om at skeive banker opp heterofile på grunn av legningen deres, så hvem er det egentlig som er mest hissig og aggressiv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

venus24 skrev (5 minutter siden):

Håper du tuller nå. Du er klar over hvor utbredt homofobi er, og hvor mange homofile som opplever blind vold utelukkende på grunn av legning? Har derimot aldri hørt om at skeive banker opp heterofile på grunn av legningen deres, så hvem er det egentlig som er mest hissig og aggressiv?

Kommer ikke til å svare deg, men takk for godt eksempel!

Anonymkode: 3c2eb...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kommer ikke til å svare deg, men takk for godt eksempel!

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Du har allerede svart meg. At du ikke har noen argumenter visste vi fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (19 minutter siden):

Du har allerede svart meg. At du ikke har noen argumenter visste vi fra før.

Jeg har deg - og du bare fortsetter å gi :) 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg går ikke etter deg, jeg svarer bare på dine svar på mine innlegg.

Skal du kritisere, får du nesten tåle å bli motsagt.

Og når det gjelder kritikken din så er den jo hele veien preget av du klipper og limer som det passer deg og din agenda. Du er jo et temmelig godt eksempel på hvorfor en del folk skygger banen når det er snakk om bifile, og kun de mannfolkene som seksualiserer kvinner, er igjen. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Du flyttet temaet bort fra den faktiske diskusjonen tre innlegg tilbake. Etter det har du bare kommet med spydige kommentarer som overhodet ikke er relevante her. Jeg har null problemer med å bli motsagt, men da får du nesten komme med noe saklig, fremfor kommentarer som "Hadde du vært i stand til å diskutere så hadde jeg stått fritt, ja." - de tilføyer ingenting til diskusjonen og skaper bare kvalme. 

Jeg misliker ikke alle innvandrere bare fordi jeg vet at noen av de stjeler på butikken. Jeg misliker ikke alle menn bare fordi jeg vet at noen av de begår voldtekt. Ikke prøv å forsvar dine fordommer, det blir for dumt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miranda Bailey skrev (27 minutter siden):

Jeg misliker ikke alle innvandrere bare fordi jeg vet at noen av de stjeler på butikken. Jeg misliker ikke alle menn bare fordi jeg vet at noen av de begår voldtekt. Ikke prøv å forsvar dine fordommer, det blir for dumt.

Nei, det som blir for dumt er å skulle prøve å imøtegå disse stråmennene dine.

Det du i praksis sier er at jeg misliker alle bifile bare fordi jeg ikke vil være kjæreste med bifile. Det blir som å si at heterofile kvinner misliker kvinner bare fordi de ikke vil være kjæreste med kvinner.

Jeg har vært kjæreste og bodd sammen med både heterofile og skeive. Med skeive opplevde jeg kun trøbbel, inkludert grov vold. Med heterofile opplevde jeg aldri trøbbel. Du må gjerne bruke dette for å fyre opp under din påstand om at jeg er homofob så mye du bare vil.

Jeg har det samme forholdet til trøndere og tvillinger, jeg har dårlig erfaring og vil ikke finne meg kjæreste som er trønder eller tvilling. Hva betyr det liksom, at jeg er trønderofob og tvillingofob? Rasist? Ond?

Nei, det du og flere her inne gjør når dere vrir på ting, beskylder folk, kjefter på folk, er å utøve den aggresjonen jeg ønsker å slippe å bo med.

Vil man at mennesker skal ikke ha fordommer om at skeive er aggressive, så må skeive faktisk la være å oppføre seg aggressivt. Det er den harde virkeligheten.

Og dessverre feiler dere om og om og om igjen i denne tråden. Forventer ikke at dere ser det selv, aggressive mennesker gjør sjelden det, så jeg kommer til å gi meg etter dette. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med bifil mann. Så lenge jeg synes mannen er attraktiv og maskulin spiller det ingen rolle. Å finne en kjæreste som har integritet og er lojal vil alltid være vanskelig uavhengig om han er hetero eller bi.  

Anonymkode: 950ac...5c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det som blir for dumt er å skulle prøve å imøtegå disse stråmennene dine.

Det du i praksis sier er at jeg misliker alle bifile bare fordi jeg ikke vil være kjæreste med bifile. Det blir som å si at heterofile kvinner misliker kvinner bare fordi de ikke vil være kjæreste med kvinner.

Jeg har vært kjæreste og bodd sammen med både heterofile og skeive. Med skeive opplevde jeg kun trøbbel, inkludert grov vold. Med heterofile opplevde jeg aldri trøbbel. Du må gjerne bruke dette for å fyre opp under din påstand om at jeg er homofob så mye du bare vil.

Jeg har det samme forholdet til trøndere og tvillinger, jeg har dårlig erfaring og vil ikke finne meg kjæreste som er trønder eller tvilling. Hva betyr det liksom, at jeg er trønderofob og tvillingofob? Rasist? Ond?

Nei, det du og flere her inne gjør når dere vrir på ting, beskylder folk, kjefter på folk, er å utøve den aggresjonen jeg ønsker å slippe å bo med.

Vil man at mennesker skal ikke ha fordommer om at skeive er aggressive, så må skeive faktisk la være å oppføre seg aggressivt. Det er den harde virkeligheten.

Og dessverre feiler dere om og om og om igjen i denne tråden. Forventer ikke at dere ser det selv, aggressive mennesker gjør sjelden det, så jeg kommer til å gi meg etter dette. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Gjerne siter hvilke av mine innlegg og setninger du mener er stråmann. 

Hvor har jeg skrevet at jeg mener du misliker alle bifile mennesker? Dette er noe du har konkludert med helt på egenhånd, ikke noe jeg har påstått. Du kan ikke i ett innlegg innrømme at du har fordommer (og attpåtil tenker at det er positivt) og i ettertid bli defensiv når folk stiller spørsmål til disse fordommene. 

Å påstå at man som individ ikke kan oppføre seg på ulike måter med mindre man ønsker stereotyper eller fordommer blir så latterlig dumt at jeg ikke engang har ord. Menn må få lov til å bli sinte uten at dette betyr at det er greit å påstå at alle menn har aggresjonsproblematikk. Homofile kvinner må få lov til å være maskuline uten at det skal være en bekreftelse på at alle homofile kvinner er maskuline. Handlinger og identitet skal ikke knyttes sammen på den måten. Her er det ikke jeg eller andre som er problemet, det er du som har en hinsides feil tankegang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det du i praksis sier er at jeg misliker alle bifile bare fordi jeg ikke vil være kjæreste med bifile. Det blir som å si at heterofile kvinner misliker kvinner bare fordi de ikke vil være kjæreste med kvinner.

Jeg kan sitere mitt eget innlegg som svar på dette: "Det er ingen (eller få, i hvert fall) som dømmer deg for preferansene eller kravene dine. Dette handler om fordommer du og andre utviser. Jeg har for eksempel fullt lov til å ikke ønske meg en mørkhudet partner, men det gjør meg ikke noe mindre rasist for det om." 

Jeg har som sagt aldri sagt at det ikke er greit å ha preferanser eller krav til en fremtidig partner, men det betyr ikke at det ikke er lov å stille spørsmål til disse preferansene eller kravene når man er åpen om det på et diskusjonsforum. Ønsker du ikke å være sammen med en som er bifil så er det ingen som tvinger deg til det, men når man går rundt og sprer fordommer mot en (spesielt marginalisert) gruppe så er det klart at folk reagerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det som blir for dumt er å skulle prøve å imøtegå disse stråmennene dine.

Det du i praksis sier er at jeg misliker alle bifile bare fordi jeg ikke vil være kjæreste med bifile. Det blir som å si at heterofile kvinner misliker kvinner bare fordi de ikke vil være kjæreste med kvinner.

Jeg har vært kjæreste og bodd sammen med både heterofile og skeive. Med skeive opplevde jeg kun trøbbel, inkludert grov vold. Med heterofile opplevde jeg aldri trøbbel. Du må gjerne bruke dette for å fyre opp under din påstand om at jeg er homofob så mye du bare vil.

Jeg har det samme forholdet til trøndere og tvillinger, jeg har dårlig erfaring og vil ikke finne meg kjæreste som er trønder eller tvilling. Hva betyr det liksom, at jeg er trønderofob og tvillingofob? Rasist? Ond?

Nei, det du og flere her inne gjør når dere vrir på ting, beskylder folk, kjefter på folk, er å utøve den aggresjonen jeg ønsker å slippe å bo med.

Vil man at mennesker skal ikke ha fordommer om at skeive er aggressive, så må skeive faktisk la være å oppføre seg aggressivt. Det er den harde virkeligheten.

Og dessverre feiler dere om og om og om igjen i denne tråden. Forventer ikke at dere ser det selv, aggressive mennesker gjør sjelden det, så jeg kommer til å gi meg etter dette. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Det er naturlig å ville unngå folk man assosierer med negative ting. 

Jeg tror folk bare reagerer på hvordan du ordlegger deg rundt valgene dine. 

Anonymkode: c1f53...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Menn er utrolig mye mer aksepterende enn kvinner på dette området. En mann må holde slikt hemmelig, ellers vil ikke damer vite av han

Anonymkode: 9ad7d...c77

Det er fordi mange menn ser på sex mellom kvinner som mindreverdig. Det er ingen penis involvert, så da er det ikke ordentlig sex🙄

Anonymkode: addc6...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For meg er ikke dette grunnen. For meg er grunnen at jeg aldri har møtt en skeiv person uten relativt heftig bagasje som preger personligheten deres. Det er jo også bare å lese tråden her, så ser man lett hvem som oppfører seg mest hissig og aggressivt. Opplever ikke dette i like stor grad med heterofile. 

Anonymkode: 3c2eb...6b1

Det var rette ræva som feis. Den sinteste i tråden er deg. 

Anonymkode: 3dbf2...87a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er fordi mange menn ser på sex mellom kvinner som mindreverdig. Det er ingen penis involvert, så da er det ikke ordentlig sex🙄

Anonymkode: addc6...e82

Så kvinner vil ikke ha menn som er bifile fordi menn er slemme?

Mens menn ikke har problemer med at kvinner er bifile, også fordi menn er slemme?

Anonymkode: 9ad7d...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 hours ago, Miranda Bailey said:

Man kan være maskulin og like menn, og man kan være feminin og like kvinner. Seksualitet og hvordan man presenterer seg selv har ikke nødvendigvis en sammenheng. Det er en grov generalisering. At du ikke tenner på det er en annen sak. Man kan ikke noe for hva man liker og ikke liker, og man skal selvsagt få bestemme helt selv hvem man vil være sammen med.

Å komme ut er svært viktig for mange. Ikke nødvendigvis for å eksprimentere, men for å være ærlig med seg selv og sine nære. Selv om jeg er i et heterofilt eller homofilt forhold, så er jeg fortsatt bifil, og min seksualitet vil alltid være en stor del av min identitet. Jeg ville også vært ærlig om mine holdninger, kunnskaper, preferanser, fortid og sykdommer/diagnoser - andre ting som er en del av min identitet. Enkelte ting kan være vanskelig å være ærlig om, kanskje spesielt i frykt for fordommer, men de fleste vil nok si seg enig i at det er viktig for dem å være ærlige om hvem de er til sine nære. 

Det er vel opp til meg om jeg synes en mann er maskulin eller ikke, en mann som liker menn er ikke maskulin i mine øyne. Maskulinitet er nye mer enn å ha et røft og barskt ytre. Dette er min mening, du kan ikke bestemme hva jeg skal synes er maskulint.

Om man er 40 år og plutselig kommer ut er det gjerne en grunn til det. Om han skal fortsette å leve heterofilt og monogamt i et ekteskap er det ingen grunn til å plutselig komme ut mange mange år inn i ekteskapet, om det ikke er fordi han vil utforske disse lystene mer. 

Og det er jo nettopp det du sier om at din legning har vært en stor del av din identitet som også gjør det veldig avtennende for meg. Jeg synes det er slitsomt med mennesker hvor deres legning er deres personlighet. Kusinen min er gift med en kvinne, de er lesbiske, men ingen av dem har dette som personlighet. Det er bare slik det er og de elsker hverandre, ingen tenker noe over det når vi har familieselskap osv. 

Anonymkode: 42a01...278

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vel opp til meg om jeg synes en mann er maskulin eller ikke, en mann som liker menn er ikke maskulin i mine øyne. Maskulinitet er nye mer enn å ha et røft og barskt ytre. Dette er min mening, du kan ikke bestemme hva jeg skal synes er maskulint.

Om man er 40 år og plutselig kommer ut er det gjerne en grunn til det. Om han skal fortsette å leve heterofilt og monogamt i et ekteskap er det ingen grunn til å plutselig komme ut mange mange år inn i ekteskapet, om det ikke er fordi han vil utforske disse lystene mer. 

Og det er jo nettopp det du sier om at din legning har vært en stor del av din identitet som også gjør det veldig avtennende for meg. Jeg synes det er slitsomt med mennesker hvor deres legning er deres personlighet. Kusinen min er gift med en kvinne, de er lesbiske, men ingen av dem har dette som personlighet. Det er bare slik det er og de elsker hverandre, ingen tenker noe over det når vi har familieselskap osv. 

Anonymkode: 42a01...278

Heterofile er de mest slitsomme når det gjelder legning. Driver hele tida og synger sanger om hun og han, lager filmer om heteroseksuelle problemer, lager barn med sin seksualitet etc. 

Anonymkode: c1f53...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
Ominous skrev (På 24.9.2021 den 7.39):

Klart det☺️

Synes det er mye mer turn off om han var homofobisk 🤷‍♀️

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel opp til meg om jeg synes en mann er maskulin eller ikke, en mann som liker menn er ikke maskulin i mine øyne. Maskulinitet er nye mer enn å ha et røft og barskt ytre. Dette er min mening, du kan ikke bestemme hva jeg skal synes er maskulint.

Om man er 40 år og plutselig kommer ut er det gjerne en grunn til det. Om han skal fortsette å leve heterofilt og monogamt i et ekteskap er det ingen grunn til å plutselig komme ut mange mange år inn i ekteskapet, om det ikke er fordi han vil utforske disse lystene mer. 

Og det er jo nettopp det du sier om at din legning har vært en stor del av din identitet som også gjør det veldig avtennende for meg. Jeg synes det er slitsomt med mennesker hvor deres legning er deres personlighet. Kusinen min er gift med en kvinne, de er lesbiske, men ingen av dem har dette som personlighet. Det er bare slik det er og de elsker hverandre, ingen tenker noe over det når vi har familieselskap osv. 

Anonymkode: 42a01...278

Fair enough, beklager. Vi har vel alle ulike definisjoner på hva det vil si å være maskulin. Jeg tenkte vel mer på hvordan man presenterer seg, og ikke nødvendigvis på atferd eller oppførsel, men det spiller jo også en rolle. 

Som sagt, å komme ut behøver ikke å være noe større enn at man vil være åpen om hvem man er til de rundt seg. Jeg kjenner mange som har kommet ut som bifile, men som fortsatt bare har vært med motsatt kjønn. At noen kanskje kommer ut som bifile som en måte å ende et forhold på skal jeg ikke benekte, men å påstå at dette er tilfellet for alle er ugreit, spesielt når du selv er heterofil og ikke vet hvordan det føles å være bifil eller homofil i dagens samfunn. 

Å være åpen om sin seksualitet og å "gjøre det om til ens personlighet" er vel to vidt forskjellige ting. Legning, klesstil, hårfrisyre, musikksmak, jobb, hobbyer og interesser er alle deler av ens identitet, og hvordan folk forholder seg til dette er individuelt og varierende. Noen finner trygghet i rollen som homofil mens andre finner trygghet i rollen som Metal Head, fjellklatrer eller sykepleier. Ellers er det selvsagt helt greit om du ikke tiltrekkes til mennesker som sterkt identifiserer seg med legningen sin. Det er ingen som tvinger deg til å tiltrekkes til hverken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...