Gå til innhold

De som velger å ikke få barn. Hva syns du? Jeg vil ikke ha barn og et slitsomt liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hahaha, din KOMPIS har hatt barn i hele 5 uker, og du tror DU kan uttale deg generelt om hvordan det er å ha barn😳

Anonymkode: a7199...3e8

Ja, det kan jeg. Jeg er ikke så selvsentrert at jeg ikke ser hvor slitne mange foreldre er/blir. 

Anonymkode: cf981...aee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her sier du vel egentlig at de lever stusselige liv i dine øyne, men ikke at barnløse ikke nødvendigvis er misfornøyde selv? Det viktige her er jo å velge noe man kan trives med, både nå og om 20 år / i alderdommen. Jeg tror ikke barn er svaret for alle.

Anonymkode: e7a4e...183

Du leste altså ikke hele innlegget hennes?😆

Anonymkode: b261f...137

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alle må gjøre de valg i livet som de synes er riktig for seg, og synes ikke det er rart at andre velger noe annet enn meg. 

Jeg vil bare legge til at alle har ikke stress med barn og jobb. Vi planla å få barn og at vi hadde økonomi nok til at vi ikke var avhengig av 2 fulle jobber. Har 4 barn, og det har funket helt fint. Nå er barna såpass store at vi begge jobber fullt. Skal ikke si at det aldri har vært stress, men stort sett ikke noe problem. 

Anonymkode: 552a8...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo folk med barn som fremstiller det slik... Tråd etter tråd her inne om hvor slitsomt alt er.

Anonymkode: c2cbd...f1d

Selvsagt. Samme som samlivstrådene det. Det er jo ingen som lager en tråd om hvor fantastisk de har det i et forhold. Det er når problemene oppstår at man føler for å lufte dem. Er alt bra (som jo gjelder for de fleste) så skriver man jo ikke en tråd på kg om det. 

Anonymkode: a7199...3e8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er ikke til å bli klok av det der.. Barnet beriker de sier de.. De ville aldri foruten sier.. Likevel klager de og syter her, klager på lite sex gjør de også..... Virker ikke som de er lykkelige som de skal ha det til nei

Anonymkode: 33c05...afd

Selvsagt ikke. Det er jo ikke noe å «skrive hjem om» at. Alt er bra. Det er jo nettopp problemer som luftes her på KG. Hadde du giddet å lese og kommentere i en tråd som ikke spør om noe, men bare beskriver hvordan alt er bra? Det er jo snork! 

Anonymkode: a7199...3e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn, og må innrømme at de siste to ikke var planlagt og ga meg noen tvil om å  gå hele veien ut. 
Prevensjon var selvfølgelig i bruk Åå deg tidspunktet. 

Men jeg tenker at det blir opp til hver enkelt om en vil ha barn, og jeg har bare antatt at de barnløse jeg vet om ikke kan få barn, og latt det være med det. 
Det som er litt merkelig synes jeg er at de frivillig barnløse liksom «vet» hva det vil si å ha barn. 
De tenker hyl og skrik, søvnløse netter og bleieskift og at en ikke har egen fritid. 
Selvfølgelig er det noen år det er travelt og mindre søvn enn hva en kunne håpt på, men det har også med hva slags krav en setter for å være fornøyd. 
 

Jeg har voksne barn, og et par barnebarn. 
Jeg trives veldig godt med at vi har et voksent liv sammen der vi deler, og lever oss gjennom hverdagen med gleder og sorger. 
Å hjelpe hverandre med idéer og råd, rett og slett vennskap. 
Hva ville jeg hatt av nettverk uten dem ? 
De fleste andre har familier m barnebarn 

Dette ville jeg ikke hatt uten at jeg valgte å gå barn i yngre dager 

Anonymkode: e07dd...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så merkelig, at arbeidsliv ikke er tilpasset barn over hodet. Det er nesten så en må ned i stilling. Eller være velsignet en veldig overbærende arbeidsgiver. Og skolen lemper ned ungene med lekser, slik at hele ettermiddagen går med på det. Joda, Jeg forstår meget godt hvorfor folk velger å være barnløse. Jeg ville aldri i verden valgt bort eget barn, Jeg jeg forstår absolutt de barnløse

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo folk med barn som fremstiller det slik... Tråd etter tråd her inne om hvor slitsomt alt er.

Anonymkode: c2cbd...f1d

Men dette er KG da 🙄 veldig få som går inn her for å skrive om hvor fint og flott alt er. Og man leser jo det man fokuserer på. Om du i ditt hode tenker at barn er slitsomme og forferdelig og trenger støtte til det, så legger du jo mer merke til innlegg som kan bekrefte at ja barn er slitsomme og forferdelige. Og i denne tråden er det mange som har skrevet at de lever et godt liv med barn. Men det bryr du deg ikke om? Om du velger å ha et barnløst liv, vil jeg anbefale deg at du er fornøyd med valget ditt uten å bruke masse unødvendig energi på å få bekreftelse på at barn er forferdelige og slitsomme. Hva godt gjør det? Det er jo veldig få som bryr seg sånn egentlig om hva alle andre velger og er fornøyd med. Og om de gjør det har du kanskje gitt uttrykk for at du ikke er så fornøyd med valget ditt? Jeg har to barn og er fornøyd med det, syns ikke det er så slitsomt, mest gøy og fint, og for min del er barn en berikelse og jeg er fornøyd. Så har jeg en nær som velger å ikke ha barn og jeg syns det er fint at hu er lykkelig uten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Hva synes dere her på KG om meg og de som selv velger bort barn og prioriterer annerledes/ikke A4-livet?

Anonymkode: 33c05...afd

Det er jo ikke noe å synes noe om.

Er jo en privatsak som ingen har noe med 🤷🏼‍♂️
 

Hvorfor i all verden skal noen ha en mening om hvor vidt andre ønsker barn eller ikke? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til lurer jeg på hvorfor alle disse barnløse som ikke ønsker barn, og ikke vil miste fritiden sin er såpass aktiv på Barn og familie forum, og svarer i tråder som omhandler barn.. oppretter tråder om at de ikke ønsker barn.. 

Jeg forstår ikke interessen. Hvis en ikke ønsker barn og heller vil «leve livet» hvorfor så opptatt av barn og forum, og snakke om dette..? Samme folka oppretter nye tråder der de er ensomme og lite nettverk

er det en sammenheng?

Anonymkode: 47252...686

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke vil ha barn så kan da ingen presse sæd opp i fiffin din å TVINGE deg til å bli gravid 😆 I så fall så er det voldtekt og kan anmeldes.

Ingen som har råderett over deg og dine avgjørelser. Om du ikke vil ha barn så må de rundt bare akseptere det. Min søster vil ikke ha barn. Hu elsker barn, men vil ikke ha en egen. Å det er helt greit!

Folk må slutte å shame barnløse. Jeg valgte barn fordi jeg ønsker et sånt liv. Det kommer med sine begrensninger, men det er sånn jeg vil ha det. Å jeg respekterer alle andre som ikke vil ha det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, du traff ikke et ømt punkt. Men jeg ser du har nevnt dette til en annen her også, så begynner å lure på om du angrer på ditt valg engående å få barn

Anonymkode: 33c05...afd

Nei..det har jeg aldri gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er barn det beste som er skjedd i livet. Klart det er travelt enkelte ganger, men det er travelt å studere og jobbe også, men en gjør det fordi. En får så mye igjen for det. 
Jeg har hatt en fantastisk tid med mine barn som nå er ungdommer, og har det fortsatt. Gruer meg til den dagen de flyr ut av rede. Tror jeg hadde blitt ensom om jeg ikke hadde hatt mann og barn. Ja, en kan gå fjellturer og gå ut å ta ei øl.. men et helt liv med det hadde jeg ikke klart. 
En forandrer seg som menneske når en får barn. Livet gir mening på en måte kun foreldre kan forstå. Den store kjærligheten en har til barna er bare foreldre som vet hvor sterkt er 

Anonymkode: 47252...686

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av og til lurer jeg på hvorfor alle disse barnløse som ikke ønsker barn, og ikke vil miste fritiden sin er såpass aktiv på Barn og familie forum, og svarer i tråder som omhandler barn.. oppretter tråder om at de ikke ønsker barn.. 

Jeg forstår ikke interessen. Hvis en ikke ønsker barn og heller vil «leve livet» hvorfor så opptatt av barn og forum, og snakke om dette..? Samme folka oppretter nye tråder der de er ensomme og lite nettverk

er det en sammenheng?

Anonymkode: 47252...686

 

Følger bare med på "nylig aktivitet", er aldri inne på enkeltforum. Når noen skriver om frivillig barnløshet engasjerer det meg. Hadde trådtittel vært "avvenning med bleier" ville jeg ikke klikket meg inn 🤣

Det siste avsnittet ditt forstår jeg rett og slett ikke. Hadde jeg vært ensom hadde veien til barn vært mye kortere, for da hadde jeg hatt en ny dimensjon i livet mitt, noe å bruke tiden på, noe å se frem mot som gammel. Men behovet for å fylle opp et tomrom har rett og slett aldri vært der, da livet har så vanvittig mange fine mennesker og innhold. 

Anonymkode: a9b40...248

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det stemmer jo. Kompisen min fikk en baby for cirka 5 uker siden og sier at siden den dagen har han sovet i maks 2 timer hver natt og at han "ikke kjenner seg igjen", så utslitt han er 

Anonymkode: cf981...aee

Dette er jo ikke vanlig i det hele tatt, så veldig dårlig eksempel. Hvor er moren på nettene? Har aldri hørt om en far som tar alle våkenetter alene. Enten deler man, ellers så tar mor alt, det er det som er normalen. Ofte er det slik at mor ammer og far er i jobb, så mesteparten, eller all, nattevåken faller på mor. 

Er man alene om våkenettene, kan man risikere å sove så lite som 2 timer per natt, fordi man kan ha en baby som våkner så ofte og/eller trenger så mye nærhet at søvnen til forelderen blir minimal. Jeg har selv vært der at jeg sov 2-3 timer i døgnet i mange måneder, fordi faren ikke gadd å bidra. Det tok forresten langt mer enn 5 uker før jeg "ikke kjente meg selv igjen", og da hadde jeg jo også gått gjennom et svangerskap og en fødsel. Kroppen tåler fint 5 uker med dårlig søvn hvis man ellers er frisk, selv om man selvsagt blir trøtt.

Anonymkode: db095...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er ikke for alle å det må man respektere.

For meg er det du ts ser på som slit en glede for meg. Jeg elsker å styre med ungene og ser ikke på det som en byrde eller slitsomt slik mange frivillig barnløse ser på det. 

Liker å lage mat, og styre med klærne dems, hjelpe til med lekser etc. For meg er dette givende og en glede i hverdagen. 

Våkenetter og bleier er kun noen år 😛 

Jeg sov 8 timer i natt. Det er mer ved barn enn bare slit, bleier, våkenetter og mas. 

Anonymkode: 8f0e2...b37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Barn er ikke for alle å det må man respektere.

For meg er det du ts ser på som slit en glede for meg. Jeg elsker å styre med ungene og ser ikke på det som en byrde eller slitsomt slik mange frivillig barnløse ser på det. 

Liker å lage mat, og styre med klærne dems, hjelpe til med lekser etc. For meg er dette givende og en glede i hverdagen. 

Våkenetter og bleier er kun noen år 😛 

Jeg sov 8 timer i natt. Det er mer ved barn enn bare slit, bleier, våkenetter og mas. 

Anonymkode: 8f0e2...b37

Det er ikke bare våkenetter i "noen år" (du sier det forresten sånn, som om noen år var lite). Det er også ikke så mye frihet, ingen spontanitet. Blir ofte mye mindre kjærestetid, mindre sex osv. 

Anonymkode: cf981...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men kunne tenke meg det i fremtiden. Ser for meg at når barnet er 0-8 år blir det mye slit og stress, og man må ofre mye. Men når den tid kommer at foreldrene mine dør, min fremtidige kone dør, og de fleste venner fjern familie blir sjeldent besøk fra. Vil mine barn kunne gi meg mye glede i form av barnebarn, besøk, julefeiring og ellers mye hjelp til det ene og det andre. Slik at alderdommen ikke blir så fryktelig ille og kjedelig.

Anonymkode: e656a...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Av og til lurer jeg på hvorfor alle disse barnløse som ikke ønsker barn, og ikke vil miste fritiden sin er såpass aktiv på Barn og familie forum, og svarer i tråder som omhandler barn.. oppretter tråder om at de ikke ønsker barn.. 

Jeg forstår ikke interessen. Hvis en ikke ønsker barn og heller vil «leve livet» hvorfor så opptatt av barn og forum, og snakke om dette..? Samme folka oppretter nye tråder der de er ensomme og lite nettverk

er det en sammenheng?

Anonymkode: 47252...686

Det lurer jeg også på.... Aldri noensinne tenkt på folk som velger å være barnløse før de selv tar opp temaet. Og til og med da bryr det meg fint lite hvorfor vil være barnløse. Ditt liv, ditt valg

Anonymkode: b6d63...034

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke barn, men kunne tenke meg det i fremtiden. Ser for meg at når barnet er 0-8 år blir det mye slit og stress, og man må ofre mye. Men når den tid kommer at foreldrene mine dør, min fremtidige kone dør, og de fleste venner fjern familie blir sjeldent besøk fra. Vil mine barn kunne gi meg mye glede i form av barnebarn, besøk, julefeiring og ellers mye hjelp til det ene og det andre. Slik at alderdommen ikke blir så fryktelig ille og kjedelig.

Anonymkode: e656a...150

At du ikke vil bli ensom er en veldig egoistisk årsak til å få barn. Når det er sagt, jobber jeg i helsevesenet og møter mange ensomme eldre med barn også. Barna bor ofte langt unna, og kommer på besøk 1-2 ganger i året. 

Anonymkode: 3b230...c1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...