Gå til innhold

Hvorfor er håndverkere så populære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 20.12):

Nope. Du er en dårlig magiker. Men han har bygget sitt eget hus og to hytter så han kunne helt sikkert vært det. Aldri vært i nærheten av snekkerutdannelse. Ikke min mann heller, men jeg tegner møbler og han bygger. Har kun med interesse å gjøre. 

Anonymkode: a42e0...296

Det er nå du forteller B. Hva er "aldri i nærheten"? 

Noe sier meg at du ikke sier faren din har vært ingeniør eller lege, med mindre du lyver for oss. Fordi yrke og sosiokulturell status henger veldig tett sammen. 

Anonymkode: afb70...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi vi håndverkere kan praktiske, nyttige ting 😊 har man lært å jobbe med hendene tar man ofte andre håndverk lett også. Dette er det skrevet masteroppgaver om 

Anonymkode: 7e159...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 22.23):

Fordi kroppsarbeid gir fantastisk sterk og flott kropp?

Anonymkode: 3ae35...6e1

Mange av dem er overvektige/fedme og lukter rart. 

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 9.40):

"No brainer". Når mor må betale 25.000 for skifte av støtdempere, bytte foringer i bakstilling + 1 bremserør på sin bil ved siste EU-Kontroll og veit mannen vil venninnen gjorde sammen jobben på 4 timer med deler til 1500kr bestilt på nett fra Tyskland.

Da forstår hun at det kan være greit å ha en mann som ikke må ringe etter hjelp hver eneste gang noe skjer.

Min kone "forventer" at hver gang noe skjer, Enten skifte av dører, vinduer, biler som har ulyder/feilkoder eller bytte kjøkken så veit hun at jeg fikser det. Hun bekymrer seg aldri om EU kontroll på bilen f.eks, hun veit at mannen ordner sånt.

Vinterdekk og sommerdekk?!  Det tenker ikke min kone på i det hele tatt. Hun veit at når vinteren kommer har jeg ladet startbatteriet, sørget for at dekken er byttet og sjekket at de har nok mønster osv.

Problemet er at jeg har døtre som har vokst opp med at "pappa fikser alt" og jeg klarer ikke å si nei til dem heller. Skjer det noe, ringer de pappa. 

Og det er nok forventninger mine døtre har til sine fremtidige menn. At mannen være handy, skal kunne fikse det meste i tillegg til for virkeliggjøre deres visjoner for hus og hjem.

Jeg ser selvfølgelig at bor man i et borettslag med trikk utenfor døra så kommer den metrofile mannen mer til sin rett. En som kan rødvin og surdeig. Matcher pynteputer og gardiner.

Jeg er teknisk utdannet fra jeg var ung. I dag er jeg mellomleder i en bedrift. Og har en mer akademisk rolle. Så jeg står nok med et bein i begge leire ref. Håndverker (fra start) og mer administrasjon idag.

 

Anonymkode: fcc0c...e5b

Huff, det der hadde jeg ikke giddet, hverken som mann eller kvinne. 

Anonymkode: b1aae...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...