Gå til innhold

Hvorfor er håndverkere så populære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Det er flott det du sier. Du er ikke hjelpesløs med ti tommeltotter om det skjer noe, men mange er det, og er attpåtil stolte av det og skryter av at de kan betale for alt de trenger.

Men, her tar du jo utgangspunkt at alle faktisk verdsetter en handyman. Hvorfor skal dette være universelt attraktivt? I store byer er kvinnene opptatt av at mannen har ser godt ut, har høy utdanning, høy lønn og god helse. Menn som kan "fikse ting" ser de på som skrotnisser uten nevneverdig verdi. Reparere en gammel bil? Hallo, hvem har gammel bil?! Man leaser, leier, det fikses automatisk. Who cares. Bilen skal være fin, dyr, og ny - og helst hete Porsche Taycan. Man reparerer ikke en dritt. Man bestiller nytt kjøkken på nett, får en kjapp befaring før Squashtrening og får det satt opp mens man er på ferie. 

Du avslører en grunnleggende bygde-verdi som storbymotparten rett og slett ikke deler med deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teethgrinding skrev (9 minutter siden):

Interessant. Vi akademikere kan ingenting? Jeg har skrudd fra hverandre en motorsykkel til bitene og sammen igjen. Jeg har renovert fem hus og leiligheter på fritiden. Jeg reparerer alt jeg har med mindre det ikke går an eller jeg må ha et verksted til en million kroner. Samtidig kan jeg med letthet lekse deg opp i Mozarts requiems sammensetning. Jeg kan lære deg hva valgteori og struktur innebærer. Jeg kan lære deg ting om deg selv som du ikke engang har tenkt at du burde ha tenkt på. 

Men neida. Akademikere "kan ingenting". Du kan jo stå der og se på oss mens vi hever lønn for å tenke og skrive. Høy lønn. 😒👌

Det er håndtverkerens livsløgn å si at alle elektrikere tjener 1 million kroner. Vi hører den overalt, men leser lønningssnittene i SSB og tenker vårt.  

Her bør du lese deg opp på konseptet "anekdotisk". Det ville forklart deg mye om hvordan man ikke kan dedusere gjennomsnitt fra enkelteksempler. 

Dernest bør du lese deg opp på hva et statistisk gjennomsnitt innebærer. Så plusser du på geografi og klasse og kultur, så kanskje vi kan ha en meningsfylt samtale om fakta. 

I tillegg er det kanskje lurt å se nøyere på hva et studielån innebærer. Har du hørt om omgjøring til stipend? Vet du hva renten på et studielån er? Hvor lang nedbetalingstiden er? Siden du er så råsmart kan du jo regne på inflasjon og nedbetalingstid. Studielån er penger i gave fra staten det, kjære deg. Det er dine skattepenger rett i min lomme. Penger din nevø aldri har fått. Tenk litt på det. 

vet hva omgjøring av stipend er, likevell er det en veldig stor utgift uansett hvor mye du får omgjort. Var jo nylig en tråd om ingeniøren med 900 000 i stipend med kun 600 000 i lønn , hun blir vertfall en lønnstaper i forhold til andre yrker

ang hva du kan så er det mye løgn her på forumet, bla deg.

alle her har 25 cm penis, tar 200 i benkpress, har en mann som er lege, tjener 1.2 og har hus til 30 og en perfekt mann og barn osv osv. Dream on, du er ubrukelig som håndtverker.

hvem faen bryr seg om mozart?😂😂😂 Jeg trenger ikke lære meg ting som jeg ikke har bruk for i det hele tatt i livet mitt

jeg tjener ikke 1 million, jeg tjener mellom 700-800 000 +.  De minst flinkeste elektrikerne her i oslo har 650 000. mind you mange av de er ferdig utlært som 20 åring

ang ssb så stemmer den overhodet ikke, heller ikke utdanning.no sin "gjennomsnittslønn". Husker jeg leste det samme når jeg var lærling, ifølge ssb så hadde elektrikere så og så lav lønn, men jeg hadde høyere lønn som lærling enn det ssb hadde regnet ut for en gjennomsnittelig ferdig utdannet elektriker, de bommer noe sykt

kanskje folk på bygda med 1000 mennesker har 550k ish, men i vanlige storbyer har ingen under 600 000 og de fleste har mellom 650 000- 800 000. Dette er vanlige elektrikere og ikke daglige ledere eller høye stillinger. Rørleggere har bedre lønn enn oss igjen og heismontører har rundt millionene til vanlig lønn

går du offshore som elektriker er lønnen over 1 million, for de som gidder å jobbe turnus

Anonymkode: e71ef...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

(...) jeg kan vertfall ta alt det elektriske i et hus og i større eiendommer. Så når jeg kjøper nytt hus igjen kan jeg ta alt selv og spare alt fra 3-700 000

tar også svartejobber til 20-50 000. Er som oftest 2-5 dagers jobber, cash rett i hånden

ang "slitasje" så tror jeg du har misforstått. ingen i håndverkeryrket sliter. Det er håndverkere i 50-60 års alderen som er i bedre form enn 20 åringer. ikke vær misunnlig fordi du sitter på den tjukke rumpa som blir enda tjukkere hver dag

jeg forbrenner mye per dag og er i god form pga jobben

Jeg er akademiker, topptrent på nivå med junior toppidrettsutøvere, har en fantastisk helse og en feilfri 6-pack ripped kropp, og jeg sitter på kontoret eller er hjemme og slapper av i hverdagene. Det siste året tjente jeg 1.7 millioner kroner på aksjer, eiendomsinvesteringer og lønn. Jeg skjønner personlig ikke helt hvilke rikdommer og fantastisk liv du reklamerer for som håndtverker. Det høres både slitsomt ut og dårlig betalt. Jeg tviler sterkt på at det finnes en håndtverker på denne planeten som klarer å ha en balansert topptrent fysikk uten repetetive statiske slitasjeskader på nivå med en som trener allsidig. Akademikere som ikke må slite på jobb er de som løper maraton med solide tider når de er 55. Det gjør ikke Petter Snekker etter å ha sittet på knærne på betonggulv i et 40 års arbeidsliv. Den løgnen må du selge meg dyrt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

vet hva omgjøring av stipend er, likevell er det en veldig stor utgift uansett hvor mye du får omgjort. Var jo nylig en tråd om ingeniøren med 900 000 i stipend med kun 600 000 i lønn , hun blir vertfall en lønnstaper i forhold til andre yrker

ang hva du kan så er det mye løgn her på forumet, bla deg.

alle her har 25 cm penis, tar 200 i benkpress, har en mann som er lege, tjener 1.2 og har hus til 30 og en perfekt mann og barn osv osv. Dream on, du er ubrukelig som håndtverker.

hvem faen bryr seg om mozart?😂😂😂 Jeg trenger ikke lære meg ting som jeg ikke har bruk for i det hele tatt i livet mitt

jeg tjener ikke 1 million, jeg tjener mellom 700-800 000 +.  De minst flinkeste elektrikerne her i oslo har 650 000. mind you mange av de er ferdig utlært som 20 åring

ang ssb så stemmer den overhodet ikke, heller ikke utdanning.no sin "gjennomsnittslønn". Husker jeg leste det samme når jeg var lærling, ifølge ssb så hadde elektrikere så og så lav lønn, men jeg hadde høyere lønn som lærling enn det ssb hadde regnet ut for en gjennomsnittelig ferdig utdannet elektriker, de bommer noe sykt

kanskje folk på bygda med 1000 mennesker har 550k ish, men i vanlige storbyer har ingen under 600 000 og de fleste har mellom 650 000- 800 000. Dette er vanlige elektrikere og ikke daglige ledere eller høye stillinger. Rørleggere har bedre lønn enn oss igjen og heismontører har rundt millionene til vanlig lønn

går du offshore som elektriker er lønnen over 1 million, for de som gidder å jobbe turnus

Anonymkode: e71ef...360

Ja, her bekreftet du vel ganske kraftig alle mine fordommer. Det er bare en konklusjon å trekke. Du forstår ikke hva et gjennomsnitt er. (Og ja, SSB er på jordet. Det er SSB sin feil) 😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
Teethgrinding skrev (18 minutter siden):

Men, her tar du jo utgangspunkt at alle faktisk verdsetter en handyman. Hvorfor skal dette være universelt attraktivt? I store byer er kvinnene opptatt av at mannen har ser godt ut, har høy utdanning, høy lønn og god helse. Menn som kan "fikse ting" ser de på som skrotnisser uten nevneverdig verdi. Reparere en gammel bil? Hallo, hvem har gammel bil?! Man leaser, leier, det fikses automatisk. Who cares. Bilen skal være fin, dyr, og ny - og helst hete Porsche Taycan. Man reparerer ikke en dritt. Man bestiller nytt kjøkken på nett, får en kjapp befaring før Squashtrening og får det satt opp mens man er på ferie. 

Du avslører en grunnleggende bygde-verdi som storbymotparten rett og slett ikke deler med deg. 

Jeg må bare le 😂🤣 beklager, fisefine byfolk 🤣😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå):

Jeg må bare le 😂🤣 beklager, fisefine byfolk 🤣😂

Jeg ler jeg også. Vi er jo en fiffig gjeng! 😂 Det er likevel mye sannhet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

En dataingeniør er ganske ubrukelig i dagliglivet

Anonymkode: 3445d...ce2

Alle dataingeniører er selvfølgelig helt like, så klart. Du er et eksempel på hvorfor det finnes sko med borrelås til voksne. 

TS: Jeg tror håndverkere er populære fordi de representer det klassisk maskuline, og det tiltaler mange kvinner.

Anonymkode: d810a...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teethgrinding skrev (37 minutter siden):

Interessant. Vi akademikere kan ingenting? 

Akademikere klarer ikke engang å forstå ordlyden i en enkeltstående setning de quoter...Iallefall ikke halvparten av de..

"Fordi håndverkere kan noe..HALVPARTEN av akademikerne kan ikke en dritt.."

Forøvrig om du vil konkurrere med meg om å være mest handyman taper du alle dager i uken...jeg jobber ikke som håndverker heller da..,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker å kjøre rundt i gamle bilvrak vrak så er jo en handy håndverker som kan holde liv i vraket noe for deg.

 

Anonymkode: e3c8d...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (1 time siden):

Nei, slett ikke.  Men tenker du helst på folk som bor i Oslo by, beste vestkant, i forhold til resten av landet? Jeg tror at det kan bety noe.

Gjelder nok for hele verdens befolkning til alle tider.

Anonymkode: a43a9...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden sporet helt av, men kan utdype om mine egne erfaringer. 

Er selv akademiker med 6 år på universitet, og var under studietiden sammen med en av klassens skarpeste. Han hadde en enorm kapasitet både faglig og sosialt, men var en rævva kjæreste. Han fikk meg gjennom et par fag i noen tunge perioder, men om han hadde hjulpet meg brukte han det gjerne mot meg i årevis. Jeg var alltid i en slags gjeld med skyhøye renter som jeg aldri fikk nedbetalt. Jeg forsvant og mistet meg selv, men det ble heldigvis slutt like etter endte studier.

Nå har jeg møtt en super fyr, virkelig drømmemannen. Han har ingen utdanning, og har jobbet i oljen siden han var 20. Trodde aldri arbeidskar skulle bli min ting, men har man opplevd ytterpunktene av den ene gruppen vil man gjerne prøve noe annet. Han har alt på stell, og det er selvfølgelig litt luksus for noen som har levd studentlivet og opparbeidet seg en god porsjon studiegjeld. 

Anonymkode: d5001...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overhodet ikke, folk som har en hovedjobb med data kan overhodet ikke bygge hus. Vist du liker å bygge som hobby, kanskje du kan bygge et lite skur😂

jeg kan vertfall ta alt det elektriske i et hus og i større eiendommer. Så når jeg kjøper nytt hus igjen kan jeg ta alt selv og spare alt fra 3-700 000

tar også svartejobber til 20-50 000. Er som oftest 2-5 dagers jobber, cash rett i hånden

ang "slitasje" så tror jeg du har misforstått. ingen i håndverkeryrket sliter. Det er håndverkere i 50-60 års alderen som er i bedre form enn 20 åringer. ikke vær misunnlig fordi du sitter på den tjukke rumpa som blir enda tjukkere hver dag

jeg forbrenner mye per dag og er i god form pga jobben

Anonymkode: e71ef...360

Det kan vi absolutt. Faren min som er regnskapsfører har så å si bygget en stor hytte alene. Det er ikke noen motsetning mellom å være flink på data og praktisk anlagt. Å være handy handler så å si kun om interesse og erfaring.

 

Ellers tviler jeg ikke på at du klarer deg bra økonomisk som elektriker, er en lur utdanning å ta det. Ser ikke på det som et typisk håndverkeryrke men, verken jobben som blir gjort eller folka som jobber med det. 

Anonymkode: d63b6...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teethgrinding skrev (3 timer siden):

Men, her tar du jo utgangspunkt at alle faktisk verdsetter en handyman. Hvorfor skal dette være universelt attraktivt? I store byer er kvinnene opptatt av at mannen har ser godt ut, har høy utdanning, høy lønn og god helse. Menn som kan "fikse ting" ser de på som skrotnisser uten nevneverdig verdi. Reparere en gammel bil? Hallo, hvem har gammel bil?! Man leaser, leier, det fikses automatisk. Who cares. Bilen skal være fin, dyr, og ny - og helst hete Porsche Taycan. Man reparerer ikke en dritt. Man bestiller nytt kjøkken på nett, får en kjapp befaring før Squashtrening og får det satt opp mens man er på ferie. 

Du avslører en grunnleggende bygde-verdi som storbymotparten rett og slett ikke deler med deg. 

Æsj

Anonymkode: 3445d...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teethgrinding skrev (2 timer siden):

Jeg er akademiker, topptrent på nivå med junior toppidrettsutøvere, har en fantastisk helse og en feilfri 6-pack ripped kropp, og jeg sitter på kontoret eller er hjemme og slapper av i hverdagene. Det siste året tjente jeg 1.7 millioner kroner på aksjer, eiendomsinvesteringer og lønn. Jeg skjønner personlig ikke helt hvilke rikdommer og fantastisk liv du reklamerer for som håndtverker. Det høres både slitsomt ut og dårlig betalt. Jeg tviler sterkt på at det finnes en håndtverker på denne planeten som klarer å ha en balansert topptrent fysikk uten repetetive statiske slitasjeskader på nivå med en som trener allsidig. Akademikere som ikke må slite på jobb er de som løper maraton med solide tider når de er 55. Det gjør ikke Petter Snekker etter å ha sittet på knærne på betonggulv i et 40 års arbeidsliv. Den løgnen må du selge meg dyrt. 

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 3445d...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle dataingeniører er selvfølgelig helt like, så klart. Du er et eksempel på hvorfor det finnes sko med borrelås til voksne. 

TS: Jeg tror håndverkere er populære fordi de representer det klassisk maskuline, og det tiltaler mange kvinner.

Anonymkode: d810a...5b1

Åja

Anonymkode: 3445d...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker håndverkere. Det er ikke fordi de er handy, men fordi det er en annen type mannfolk som blir håndverkere enn som bli akademiker. Veldig mange med høyere utdanning tror de er bedre enn andre pga utdanningen. Det er utrolig turn-off for meg. 

Anonymkode: 131e9...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Teethgrinding skrev (23 timer siden):

Hei! Jeg er magiker. La meg gjette din fortid. Simsalabim. 

Faren din er snekker, ikke sant? 😂

Nope. Du er en dårlig magiker. Men han har bygget sitt eget hus og to hytter så han kunne helt sikkert vært det. Aldri vært i nærheten av snekkerutdannelse. Ikke min mann heller, men jeg tegner møbler og han bygger. Har kun med interesse å gjøre. 

Anonymkode: a42e0...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis du liker å kjøre rundt i gamle bilvrak vrak så er jo en handy håndverker som kan holde liv i vraket noe for deg.

 

Anonymkode: e3c8d...3ae

Her var det mange bitterpikker som har blitt dumpet til fordel for en praktisk mann😂

Anonymkode: a42e0...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig usexy med menn som syter på Kvinneguiden, åhhh, jeg kan så masse om mitt fag, buhu, jeg er myyye smartere enn en håndverker og har mye mer kunnskap. Dere skulle bare visst hvor mye mer jeg tjener enn en håndverker, jeg er så holden at jeg ikke trenger å være praktisk, jeg kan bare betale noen andre for å fikse bilen jeg. Jeg er lite kul da. 

Håndverkeren sitter ikke på KG og griner. 

Anonymkode: a42e0...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Her var det mange bitterpikker som har blitt dumpet til fordel for en praktisk mann😂

Anonymkode: a42e0...296

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Utrolig usexy med menn som syter på Kvinneguiden, åhhh, jeg kan så masse om mitt fag, buhu, jeg er myyye smartere enn en håndverker og har mye mer kunnskap. Dere skulle bare visst hvor mye mer jeg tjener enn en håndverker, jeg er så holden at jeg ikke trenger å være praktisk, jeg kan bare betale noen andre for å fikse bilen jeg. Jeg er lite kul da. 

Håndverkeren sitter ikke på KG og griner. 

Anonymkode: a42e0...296

 

Hei ...296. Vennligst ikke ødelegg tråden min med virkelighetsfjern, bitter sutring....

Anonymkode: 24322...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...