Gå til innhold

Damer, hvordan trener dere overkroppen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Miranda Bailey skrev (15 timer siden):

Du har ikke vært mye på treningssenter vil jeg anta? Det skal mye til for en kvinne å komme på samme nivå som menn. Det er et fåtall av kvinner som trener styrke som blir veldig muskuløse (og derav maskuline, i dine øyne), og en stor andel av disse gjør det for å konkurrere. En del av disse må også bruke anabole steroider for å oppnå ønsket resultat, fordi vi kvinner ikke har nok testosteron til å komme på samme nivå som menn. 

Men de fleste kvinner og jenter som trener ser ikke muskuløse eller maskuline ut, selv om de gjerne har en god andel muskler. De fokuserer på å bygge lår og rumpe for å fremheve formene. Jeg personlig liker også å trene overkropp for å gi illusjonen av en mindre midje. Alle disse er typisk feminine trekk. 

Er du bitter fordi du ikke selv har dedikasjonen til å oppnå en slik fysikk, eller hva er greia? Du sier at det ikke er greit å snakke nedlatende om tynne kropper, mens her sitter du og gjør nøyaktig det samme om muskuløse kropper. Det blir for dumt altså. 

Det er mer skinny shaming enn fat shaming i denne tråden. Damen på det første bildet ser maskulin ut da hennes skuldre er større en hoftene, som er like små som midjen hennes. Jeg trente 20 til 25 timer i uken da jeg var 14; mer enn profesjonelle idrettutøvere som var eldre enn meg. Mangler ikke motivasjon og jeg liker å være tynn og feminin. 

Anonymkode: 56256...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er mer skinny shaming enn fat shaming i denne tråden. Damen på det første bildet ser maskulin ut da hennes skuldre er større en hoftene, som er like små som midjen hennes. Jeg trente 20 til 25 timer i uken da jeg var 14; mer enn profesjonelle idrettutøvere som var eldre enn meg. Mangler ikke motivasjon og jeg liker å være tynn og feminin. 

Anonymkode: 56256...cd1

Hvor har jeg nevnt fat shaming? Du sitter og hakker på kvinner med trente kropper, samtidig som at du sutrer over skinny shaming. Jeg personlig foretrekker trente, feminine kropper, uten at jeg føler behovet for å hakke på tjukke, maskuline eller tynne kropper. Du får null sympati fra meg i hvert fall. Er du med på leken får du tåle steken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er mer skinny shaming enn fat shaming i denne tråden. Damen på det første bildet ser maskulin ut da hennes skuldre er større en hoftene, som er like små som midjen hennes. Jeg trente 20 til 25 timer i uken da jeg var 14; mer enn profesjonelle idrettutøvere som var eldre enn meg. Mangler ikke motivasjon og jeg liker å være tynn og feminin. 

Anonymkode: 56256...cd1

Du shamer jo trente kvinner så det holder! Hvor mange ganger har du ikke følt behov for å kritisere kroppen til hun i blått og fortelle andre hvor maskulin du synes hun ser ut?! Og i tillegg er du kvalm nok til å kalle menn som synes hun er attraktiv (hun er jo dritdeilig hallo) for homofile, hva faen😂 Sorry, men fakta er at det er større sjanse for at du er homofil om du ikke finner en slik kvinne attraktiv.

Det er EN person så vidt jeg kan se som har sagt noe negativt om hun langdistanseløperen. Det betyr ikke at vi andre i tråden (som selv foretrekker veltrente kvinner) har samme holdningen som denne personen.

Det er DU som har behov for å skryte over hvor fornøyd du er med egen kropp i ca hvert innlegg du skriver, samtidig som du må kritisere andres kropper OG de som foretrekker kroppstypen du selv ikke liker. I tillegg slenger du rundt deg med ordet «cope» hver gang noen er uenige med deg. Det vitner om en helt ekstrem usikkerhet og er den største forsvarsmekanismen (eller «copen») i hele denne tråden.

 



 

Anonymkode: 8e2a1...f7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 15.42):

Tviler på du er mann. Du skriver som en sjalu kvinne. Former får man uten å være muskuløs. 

Anonymkode: c6333...5e6

Altså hvorfor klarer ikke du å godta at andre er uenig med deg? For en aggressiv  holdning du har!

Anonymkode: da5d8...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryst:

  • Tung benkpress, ca 2 ganger i uka. Typisk progressivt tyngre, opp til 50 kg og 2-6reps

Rygg 

  • Markløft 1-2 ganger i uka.
  • Roing eller facepull - en gang i uka

Skuldre

  • Militærpress ca 3 dager i uken
  • Upright row ca 1 gang i uken
  • Fronthev ca 1-2 ganger i uken
  • Sidehev ca 1-2 ganger i uken

Armer:

  • Bicep curl ca 1 gang i uken

Anonymkode: 05d0a...eec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du shamer jo trente kvinner så det holder! Hvor mange ganger har du ikke følt behov for å kritisere kroppen til hun i blått og fortelle andre hvor maskulin du synes hun ser ut?! Og i tillegg er du kvalm nok til å kalle menn som synes hun er attraktiv (hun er jo dritdeilig hallo) for homofile, hva faen😂 Sorry, men fakta er at det er større sjanse for at du er homofil om du ikke finner en slik kvinne attraktiv.

Det er EN person så vidt jeg kan se som har sagt noe negativt om hun langdistanseløperen. Det betyr ikke at vi andre i tråden (som selv foretrekker veltrente kvinner) har samme holdningen som denne personen.

Det er DU som har behov for å skryte over hvor fornøyd du er med egen kropp i ca hvert innlegg du skriver, samtidig som du må kritisere andres kropper OG de som foretrekker kroppstypen du selv ikke liker. I tillegg slenger du rundt deg med ordet «cope» hver gang noen er uenige med deg. Det vitner om en helt ekstrem usikkerhet og er den største forsvarsmekanismen (eller «copen») i hele denne tråden.

 



 

Anonymkode: 8e2a1...f7f

Dere skriver at jeg hater kroppen min og det gjør jeg ikke. Det er ikke noe feminint med muskler. Slik er naturen. Sånn har det alltid vært. Menn liker å være sterke slik de liker å være høye. Jeg liker høye, slanke kvinner; det er grunn for at disse kvinnene er modeller og oftest verdens vakreste, tiår etter tiår.

Anonymkode: 56256...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere skriver at jeg hater kroppen min og det gjør jeg ikke. Det er ikke noe feminint med muskler. Slik er naturen. Sånn har det alltid vært. Menn liker å være sterke slik de liker å være høye. Jeg liker høye, slanke kvinner; det er grunn for at disse kvinnene er modeller og oftest verdens vakreste, tiår etter tiår.

Anonymkode: 56256...cd1

Jeg skriver da ikke du hater kroppen din? Usikkerhet kommer i andre former enn å være misfornøyd med seg selv utseendemessig.

Da liker du høye og slanke kvinner og har det som din preferanse! Jeg (og andre i denne tråden) foretrekker kvinner med mer markerte/muskuløse former og synes det er feminint (til tross for at du nekter for dette gang på gang) og vakkert, uten at det er noe galt med førstnevnte kvinner av den grunn. Forstår virkelig ikke hvorfor det er så vanskelig for deg å akseptere at ikke alle har de samme meningene. 

Anonymkode: 8e2a1...f7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skriver da ikke du hater kroppen din? Usikkerhet kommer i andre former enn å være misfornøyd med seg selv utseendemessig.

Da liker du høye og slanke kvinner og har det som din preferanse! Jeg (og andre i denne tråden) foretrekker kvinner med mer markerte/muskuløse former og synes det er feminint (til tross for at du nekter for dette gang på gang) og vakkert, uten at det er noe galt med førstnevnte kvinner av den grunn. Forstår virkelig ikke hvorfor det er så vanskelig for deg å akseptere at ikke alle har de samme meningene. 

Anonymkode: 8e2a1...f7f

For jeg snakker ut ifra evolusjonær biologi og psykologi. 

Anonymkode: 56256...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til kvinner som trener tung styrke og tenker på helsen! 🙌🏼 
 

jeg trener militærpress, skulderpress, ro øvelser i flere forskjellige versjoner, Fronthev, Sidehev, Facepull, Pushdown, Dips, chins, benkpress, fly, Curls osv for overkropp 😃 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (3 timer siden):

Ja til kvinner som trener tung styrke og tenker på helsen! 🙌🏼 
 

jeg trener militærpress, skulderpress, ro øvelser i flere forskjellige versjoner, Fronthev, Sidehev, Facepull, Pushdown, Dips, chins, benkpress, fly, Curls osv for overkropp 😃 

Man blir ikke sunnere av å leve som en mannlig idrettsutøver. Kvinner skal kunne lage barn og ha underhudsfett. Bare nevner det. 

Anonymkode: 56256...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Man blir ikke sunnere av å leve som en mannlig idrettsutøver. Kvinner skal kunne lage barn og ha underhudsfett. Bare nevner det. 

Anonymkode: 56256...cd1

Det er da null problem å ha underhudsfett og lage barn selv om man trener styrke, ærlig talt. 

Anonymkode: 8e2a1...f7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent objektivt burde alle kvinner trene en eller annen form for styrketrening.

markløft, knebøy, chins/pullups/dips, militærpress og benkpress burde vært en obligatorisk del av gym fra ungdomsskolen av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (56 minutter siden):

Rent objektivt burde alle kvinner trene en eller annen form for styrketrening.

markløft, knebøy, chins/pullups/dips, militærpress og benkpress burde vært en obligatorisk del av gym fra ungdomsskolen av.

 

Ja enig, og kanskje enda viktigere for jenter å trene styrke enn for gutter.  Interessant tankeekspierment hvis dette skulle bli obligatorisk  tenkte du da for begge kjønn eller kun for jenter?

Den store påkjenningen en graviditet medfører kan vel også antakelig takles betydelig bedre gjennom - nettopp -styrketrening. 

 

Anonymkode: 2106a...20a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Ja enig, og kanskje enda viktigere for jenter å trene styrke enn for gutter.  Interessant tankeekspierment hvis dette skulle bli obligatorisk  tenkte du da for begge kjønn eller kun for jenter?

Den store påkjenningen en graviditet medfører kan vel også antakelig takles betydelig bedre gjennom - nettopp -styrketrening. 

 

Anonymkode: 2106a...20a

Tenkte i utgangspunktet for begge kjønn. Tror det kunne gjort mye bra for folkehelse om man fikk regelmessig styrketrening fra ungdomsskolen av.

Tipper det ville påvirket ting som feks sykefravær i arbeidslivet, forebygging av en hel masse helseutfordringer, lette svangerskap for kvinner osv osv. i et livsløpsperspektiv der de som hadde holdt på rutine med regelsmessig trening etter 6 års skolegang (ungdomsskole+vgs) kunne forebygget masse plager i alderdommen 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man blir ikke sunnere av å leve som en mannlig idrettsutøver. Kvinner skal kunne lage barn og ha underhudsfett. Bare nevner det. 

Anonymkode: 56256...cd1

Ikke alle kvinner som trener bruker anabole steroider og ser ut som Hulken (selv om det er helt greit at de som ønsker det, gjør det). Jeg vet ikke hvem du bruker som utgangspunkt for dine generaliseringer, men jeg følger selv hundrevis av kvinner som er populære innenfor treningsmiljøet (og spesielt blant menn, siden du tenker dette er så viktig) på sosiale medier, og det er kun en liten håndfull av disse som jeg kan si meg enig i at ser maskuline ut, og selv majoriteten av disse ser ikke slik ut året rundt, kun når de skal konkurrere. De fleste fokuserer på å bygge rumpe og lår, og liker gjerne å ha et lite fettlag som fremhever formene deres. Skal vi bruke din logikk, så er dette langt mer feminint enn en tynn kropp (kvinner har naturlig mer fremhevede former enn menn), selv om det ikke gjør tynne kropper noe mindre vakre. 

 Sjekk ut Katya Elise Henry på Instagram for eksempel. Hun trener styrke og har utrolig flotte former. Finnes ikke mer feminin. Hun fikk nettopp også en baby. Eller Sommer Ray, som trolig er kjent som en av de mest ettertraktede kvinnene blant menn. Eller Filippa Fransson. Jeg vil argumentere at det er disse kroppene som er skjønnhetsidealet i dagens samfunn, spesielt innenfor treningsmiljøet. Om du ser på disse kroppene og tenker at dette er maskulint så må du virkelig komme deg til Specsavers. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da null problem å ha underhudsfett og lage barn selv om man trener styrke, ærlig talt. 

Anonymkode: 8e2a1...f7f

OG: Graviditet og fødsel er en stor påkjenning for kroppen. Morsrollen er også ekstremt tøff. En person som trener og har en høy andel muskelmasse vil være langt mer forberedt og i stand til å takle dette, enn en som enten bikker undervekt, eller har bikket undervekt (noe omtrent alle modeller har). Du motsier deg selv, altså. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miranda Bailey skrev (6 minutter siden):

Ikke alle kvinner som trener bruker anabole steroider og ser ut som Hulken (selv om det er helt greit at de som ønsker det, gjør det). Jeg vet ikke hvem du bruker som utgangspunkt for dine generaliseringer, men jeg følger selv hundrevis av kvinner som er populære innenfor treningsmiljøet (og spesielt blant menn, siden du tenker dette er så viktig) på sosiale medier, og det er kun en liten håndfull av disse som jeg kan si meg enig i at ser maskuline ut, og selv majoriteten av disse ser ikke slik ut året rundt, kun når de skal konkurrere. De fleste fokuserer på å bygge rumpe og lår, og liker gjerne å ha et lite fettlag som fremhever formene deres. Skal vi bruke din logikk, så er dette langt mer feminint enn en tynn kropp (kvinner har naturlig mer fremhevede former enn menn), selv om det ikke gjør tynne kropper noe mindre vakre. 

 Sjekk ut Katya Elise Henry på Instagram for eksempel. Hun trener styrke og har utrolig flotte former. Finnes ikke mer feminin. Hun fikk nettopp også en baby. Eller Sommer Ray, som trolig er kjent som en av de mest ettertraktede kvinnene blant menn. Eller Filippa Fransson. Jeg vil argumentere at det er disse kroppene som er skjønnhetsidealet i dagens samfunn, spesielt innenfor treningsmiljøet. Om du ser på disse kroppene og tenker at dette er maskulint så må du virkelig komme deg til Specsavers. 

 

Og ellers har du det bra?

Anonymkode: 9a8dd...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (7 timer siden):

OG: Graviditet og fødsel er en stor påkjenning for kroppen. Morsrollen er også ekstremt tøff. En person som trener og har en høy andel muskelmasse vil være langt mer forberedt og i stand til å takle dette, enn en som enten bikker undervekt, eller har bikket undervekt (noe omtrent alle modeller har). Du motsier deg selv, altså. 

Helt enig. Styrketrening har så utrolig mange fordeler at det estetiske drukner i alle disse fordelene. 

De treningsprofilene jeg følger, som har fått barn, har alle hatt lette svangerskap og fødsler og vært tilbake i god form kort tid etter graviditeten. Det kan så klart være helt tilfeldig, eller så kan de hatt en fordel nettopp fordi de har hatt så sterke kropper som har taklet påkjenningen bra. Jeg er jo selv gravid nå og har så langt hatt masse energi og ingen plager, selv om det selvfølgelig kan endre seg etter hvert (og/eller være helt tilfeldig). Styrketreningen har i alle fall ikke hatt noen negative effekter😉

Kvinnen jeg postet tidligere i tråden (Christina Fjære), som en viss AB har ropt ut at er så vanvittige maskulin, er faktisk også gravid og kan føde når tid som helst. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/28/2021 at 12:58 AM, AnonymBruker said:

Enkelte her snakker om styrketrening som noe man skal gjøre eller ikke gjøre for å passe inn i et ideal om hva som er fint eller ikke 😮 For noen holdninger! 

Anonymkode: 6d106...857

Enig. Jeg syns det er så trist, og en destruktiv holdning (generelt, for samfunnet) å ha til kropp og helse. Det er noe av det jeg liker minst med styrketrening også, fordi det i visse miljøer blir ekstremt utseendefokusert. Det er ikke sånn overalt, eller for alle, men når disse diskusjonene ender opp med å handle mer om utseende enn funksjon vitner det jo om at joda, utseendefokuset er fortsatt høyt der oppe. Og det gjør at mange kvinner overprioriteter rumpeøvelsene, mens mannfolka trener 17 varianter av benkpress. 🙄

Styrketrening er bra for ALLE, og det gir masse treningsglede selv om man gir beng i hvordan rumpa ser ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og ellers har du det bra?

Anonymkode: 9a8dd...3f6

Slet du med å komme opp med faktiske argumenter? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...