Gå til innhold

Damer, hvordan trener dere overkroppen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (22 minutter siden):

Du får absolutt ikke samme kropp som meg om du trener som meg, nei. Det er for øvrig ingenting som heter «lange og slanke» muskler - det er en seigtelevnde myte jeg trodde var allmenn kjent var nettopp en myte. 

Jeg både ser og føler meg mer feminin nå enn hva jeg gjorde da jeg løp langdistanse og var tynn og spinkel, men det veldig godt hende du og jeg har vidt forskjellige oppfatninger av hvordan en «maskulin» og feminin kvinnekropp ser ut og det er helt greit :)  

Kvinnen på første bildet trener veldig likt som det jeg gjør (og ser lik ut i kroppsformen), og jeg synes hun ser veldig feminin og flott, og på ingen måte mindre feminin ut en kvinnen som driver med langdistanse. 

FE0ABA3C-8AD1-4801-846B-B8204E8AD48E.thumb.jpeg.ab043e6f9810a195d525daa1aa78095c.jpeg23653E9F-9B86-45B7-8429-1EEEC3FF0B53.jpeg.25c89ac7c51b5f245800d0388ff41fad.jpeg

Hun øverste i blått ser helt fantastisk ut 😊 Jeg er mann forøvrig. Mye flottere med former og litt muskler enn det andre supertynne beinrangelet. 

Anonymkode: 4e379...331

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annabel skrev (7 minutter siden):

Og jeg synes hun på bilde nr. to ser mye mer maskulin ut🤷🏻‍♀️

Du får ikke lik kropp av å trene som meg, nei, og jeg vil ikke få lik kropp som deg av å trene som deg. Man bygger muskler ulikt alt etter benbygning og genetikk osv. Noen vil for eksempel slite med å bygge muskler i overkroppen, mens andre bygger lats nærmest kun av å se på en pullupsrack.

 Du har jo dessuten nettopp forklart at du har naturlig store skuldre og dermed har en helt annen kroppstype enn meg.


Deg om det…😂

Mange av de kvinnene legger inn brystimplantater nettopp fordi de mister så mye underhudsfett og armene og skuldrene blir store i forhold til brystene. Det hjelper uansett ikke i mange tilfeller for kvinnen er så kraftige. 

Alle får en slik kropp av å trene anaerob, statisk trening. Mens alle får en annen kropp av å trene aerobisk, utholdenhet og kardio. Kardio bevarer underhudsfett mer enn styrke. Kardio fjerner også organfettet mer effektivt enn styrke. Det er derfor mange kan være fete og sterke samtidig, men aldri smidig.

Mine skuldre er ikke i nærheten så store som hun på bildet. Hennes krage er skjult mellom muskler. 

Å ha underhudsfett og smidighet er feminint. V form er ikke det med mindre man er tynn og ikke kraftig. 

Aerob kvinnekropp 

Gig-Gangel.jpg

Anonymkode: c6333...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun øverste i blått ser helt fantastisk ut 😊 Jeg er mann forøvrig. Mye flottere med former og litt muskler enn det andre supertynne beinrangelet. 

Anonymkode: 4e379...331

Tviler på du er mann. Du skriver som en sjalu kvinne. Former får man uten å være muskuløs. 

Anonymkode: c6333...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tviler på du er mann. Du skriver som en sjalu kvinne. Former får man uten å være muskuløs. 

Anonymkode: c6333...5e6

Om det er noen som skriver som en sjalu kvinne er det jo nettopp deg! Aldri lest så mye negativt mot kvinner som trener styrke. Kunnskapsløs er du også😂

Anonymkode: 8e2a1...f7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det er noen som skriver som en sjalu kvinne er det jo nettopp deg! Aldri lest så mye negativt mot kvinner som trener styrke. Kunnskapsløs er du også😂

Anonymkode: 8e2a1...f7f

Jeg har øyne som jeg leser og ser med. Har  ikke skrevet en eneste løgn her. Kvinner må ta dette innover seg. Er du muskuløs er du mer maskulin i utseende. Tynne kropper er ideal for en grunn. 

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryst:

  • Tung benkpress, en gang i uka. Typisk 5-6 sett og 3-5 reps
  • push ups 3 ganger i uka: med eleverte føtter, med hopp/klapp, med vekt på ryggen. Osv

rygg 

  • Chins 5-6 reps x 5 sett 3 ganger i uka. 1 dag med litt vekt i belte, færre reps. Flere sett. 
  • Markløft (siden ryggen jobber en del..!) 1-2 ganger i uka. Tunge løft på 85-95% av 1RM
  • Roing i ringer, kabel eller enarms - en gang i uka
  • facepull 1 gang i uka

skuldre

  • skulderpress 30-35 kg. 5-6 sett x 4-6 reps
  • Fronthev + adbuksjon 
  • sidehev
  • yit 
  • reverse flies
  • Kjører også mye rykk og støt, så skuldrene får jobba en del der også 

Biceps og triceps trener jeg sjelden, isolert. De får jobba godt via de andre øvelsene. Skal jeg gjøre noe, blir det franskpress eller dips. 
 

står også på hendene nesten daglig, da det er digg og gjør godt for både rygg og skuldre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange av de kvinnene legger inn brystimplantater nettopp fordi de mister så mye underhudsfett og armene og skuldrene blir store i forhold til brystene. Det hjelper uansett ikke i mange tilfeller for kvinnen er så kraftige. 

Alle får en slik kropp av å trene anaerob, statisk trening. Mens alle får en annen kropp av å trene aerobisk, utholdenhet og kardio. Kardio bevarer underhudsfett mer enn styrke. Kardio fjerner også organfettet mer effektivt enn styrke. Det er derfor mange kan være fete og sterke samtidig, men aldri smidig.

Mine skuldre er ikke i nærheten så store som hun på bildet. Hennes krage er skjult mellom muskler. 

Å ha underhudsfett og smidighet er feminint. V form er ikke det med mindre man er tynn og ikke kraftig. 

Aerob kvinnekropp 

Gig-Gangel.jpg

Anonymkode: c6333...5e6

Du er helt sikkert kjempeflott! :) Jeg personlig synes kvinnen på bildet ditt har en helt normal, pen kropp, verken mer eller mindre. Det er slik man lett ser ut om man ikke trener - kun passer på hva man spiser.

Jeg synes kvinner med velproporsjonerte muskler er rålekre og femininene, og det er helt greit for meg at du synes noe annet. Jeg har også fått mer komplimenter for kroppen min nå enn tidligere, uten at det er av betydning. Så vi får nok bare være enige om å være uenige😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 minutter siden):

Du er helt sikkert kjempeflott! :) Jeg personlig synes kvinnen på bildet ditt har en helt normal, pen kropp, verken mer eller mindre. Det er slik man lett ser ut om man ikke trener - kun passer på hva man spiser.

Jeg synes kvinner med velproporsjonerte muskler er rålekre og femininene, og det er helt greit for meg at du synes noe annet. Jeg har også fått mer komplimenter for kroppen min nå enn tidligere, uten at det er av betydning. Så vi får nok bare være enige om å være uenige😄

Lol litt av en cope. Dama du postet hadde aldri vært centerfold i Playboy eller Penthouse, hverken da eller nå. I så fall måtte hun lagt inn større brystproteser. Om du ikke tror modeller trener og bare spiser bra, viser det hvor håpløs din forståelse av kropp og trening er. Folk gir komplimenter for de er usikre. Ideal kvinnekroppen er å være tynn med store bryster og kanskje brede hofter. Ikke tydelige muskler. Slik har det alltid vært. Det er et tidløst ideal. 

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lol litt av en cope. Dama du postet hadde aldri vært centerfold i Playboy eller Penthouse, hverken da eller nå. I så fall måtte hun lagt inn større brystproteser. Om du ikke tror modeller trener og bare spiser bra, viser det hvor håpløs din forståelse av kropp og trening er. Folk gir komplimenter for de er usikre. Ideal kvinnekroppen er å være tynn med store bryster og kanskje brede hofter. Ikke tydelige muskler. Slik har det alltid vært. Det er et tidløst ideal. 

Anonymkode: c6333...5e6

Oi ok, vi har veeldig ulik oppfatning av idealkroppen! For meg er det på ingen måte kvinnene som figurer i playboy eller den typiske 90-tallskroppen (som det høres ut som du foretrekker)😅

Igjen - vi har ulike meninger. Jeg forstår ikke hvorfor du har så store problemer med å akseptere det og i stedet har behov rakke ned på kropper du ikke liker selv. Akkurat det er et mye større tegn på usikkerhet enn å forsøke og være hyggelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 minutt siden):

Oi ok, vi har veeldig ulik oppfatning av idealkroppen! For meg er det på ingen måte kvinnene som figurer i playboy eller den typiske 90-tallskroppen

Det er det som er feminint og kvinnelig

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Lol skuldrene til hun i blått er jo større enn brystene. 

Anonymkode: c6333...5e6

Er det noe å le av? :klo: Jeg har fra naturens side brede skuldre, skulle hatt gigapupper hvis puppene skulle vært større. 😂 Hvorfor skulle det være et mål? 

Jeg har "heldigvis" også brede hofter, så skuldrene mine blir fint balansert. Syns styrke bidrar til en feminin kropp jeg, jeg forstår ikke hvorfor løping skulle gjort kroppen mer feminin? :klo: Jeg skjønner ikke argumentene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Slik har det alltid vært. Det er et tidløst ideal. 

Anonymkode: c6333...5e6

Okei, du har røyka sokkene dine. Du trenger ikke svare på mitt innlegg over for folk som røyker sokker når man jo ikke inn til. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (3 minutter siden):

Okei, du har røyka sokkene dine. Du trenger ikke svare på mitt innlegg over for folk som røyker sokker når man jo ikke inn til. 😂

Haha, akkurat det jeg også tenkte! Angrer på at jeg kasta bort tid på å argumentere mot noen som mener 90-tallets playboy-modeller er idealet og som tror de hadde god kunnskap og kosthold og trening bare fordi de var slanke😂🚬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hun øverste i blått ser helt fantastisk ut 😊 Jeg er mann forøvrig. Mye flottere med former og litt muskler enn det andre supertynne beinrangelet. 

Anonymkode: 4e379...331

 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om det er noen som skriver som en sjalu kvinne er det jo nettopp deg! Aldri lest så mye negativt mot kvinner som trener styrke. Kunnskapsløs er du også😂

Anonymkode: 8e2a1...f7f

Hvem er sjalu? Hvor har jeg kalt noen beinrangel eller andre ting i tråden? Jeg liker kroppen min og vil ikke være maskulin. Du bruker latteremoji som cope også. 

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

For meg som er liten og spinkel (veldig «rett» løperkropp fra naturen sin side) ser jeg faktisk langt mer feminin (har fått midje, rumpe osv) ut nå enn tidligere etter å drevet med styrketrening over flere år, så det henger nok sammen med kroppsbygningen din for øvrig.

Hvorfor vil du ha former når du i utgangspunktet hadde en liten og rett kropp som ihvertfall var idealet i min ungdom  ?

Anonymkode: 39925...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Annabel skrev (38 minutter siden):

 Jeg personlig synes kvinnen på bildet ditt har en helt normal, pen kropp, verken mer eller mindre. Det er slik man lett ser ut om man ikke trener - kun passer på hva man spiser.

 

Tenk å skrive at en av de deiligste Playboy modellene gjennom tidene har en normal, pen kropp. Det er cope, det. Hele kommentaren din var cope. Selvfølgelig må man trene for å se slik ut. Da trener man aerob eller kardio. 

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Mange av de kvinnene legger inn brystimplantater nettopp fordi de mister så mye underhudsfett og armene og skuldrene blir store i forhold til brystene. Det hjelper uansett ikke i mange tilfeller for kvinnen er så kraftige. 

Alle får en slik kropp av å trene anaerob, statisk trening. Mens alle får en annen kropp av å trene aerobisk, utholdenhet og kardio. Kardio bevarer underhudsfett mer enn styrke. Kardio fjerner også organfettet mer effektivt enn styrke. Det er derfor mange kan være fete og sterke samtidig, men aldri smidig.

Mine skuldre er ikke i nærheten så store som hun på bildet. Hennes krage er skjult mellom muskler. 

Å ha underhudsfett og smidighet er feminint. V form er ikke det med mindre man er tynn og ikke kraftig. 

Aerob kvinnekropp 

Gig-Gangel.jpg

Anonymkode: c6333...5e6

 

Jeg synes personlig hun over er for tynn. Det der var mer idealet kanskje for 25-30 år siden, der kvinner skulle være "svake" og "spe". Jeg foretrekker mye heller den veltrente damer, sånn som hun i blått i den andre posten.

Jeg synes tung styrketrening og muskler bidrar til å fremheve kvinners feminine figur. Det er min mening, og den vet jeg at jeg deler med mange menn.  

Det er ikke uten grunn at styrketrening har blitt mye mer populært blant kvinner. Det er jo fordi de estetiske idealene har endret seg.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Du får absolutt ikke samme kropp som meg om du trener som meg, nei. Det er for øvrig ingenting som heter «lange og slanke» muskler - det er en seigtelevnde myte jeg trodde var allmenn kjent var nettopp en myte. 

Jeg både ser og føler meg mer feminin nå enn hva jeg gjorde da jeg løp langdistanse og var tynn og spinkel, men det veldig godt hende du og jeg har vidt forskjellige oppfatninger av hvordan en «maskulin» og feminin kvinnekropp ser ut og det er helt greit :)  

Kvinnen på første bildet trener veldig likt som det jeg gjør (og ser lik ut i kroppsformen), og jeg synes hun ser veldig feminin og flott, og på ingen måte mindre feminin ut en kvinnen som driver med langdistanse. 

FE0ABA3C-8AD1-4801-846B-B8204E8AD48E.thumb.jpeg.ab043e6f9810a195d525daa1aa78095c.jpeg23653E9F-9B86-45B7-8429-1EEEC3FF0B53.jpeg.25c89ac7c51b5f245800d0388ff41fad.jpeg

 

Dame nr 1 i blått r rålekker. Drømmedama mi det 😄

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin1985 skrev (Akkurat nå):

 

Jeg synes personlig hun over er for tynn. Det der var mer idealet kanskje for 25-30 år siden, der kvinner skulle være "svake" og "spe". Jeg foretrekker mye heller den veltrente damer, sånn som hun i blått i den andre posten.

Jeg synes tung styrketrening og muskler bidrar til å fremheve kvinners feminine figur. Det er min mening, og den vet jeg at jeg deler med mange menn.  

Det er ikke uten grunn at styrketrening har blitt mye mer populært blant kvinner. Det er jo fordi de estetiske idealene har endret seg.

 

 

 

Idealene har aldri endret seg. Hun i blått har små bryster og trenger større brystproteser for å konkurrere. Du er nok ikke helt heterofil om du foretrekker muskuløse kvinner. En dag vil dere skamme dere over denne trenden. Tynne kvinner er mer feminine enn muskuløse kvinner. Og Gig Gangel er overhodet ikke noe beinrangel. Det er ren sjalusi fra deres side. Jeg får mye oppmerksomhet av menn når jeg jogger i skogen. Hetero menn er mer tiltrukket av tynne kvinner. De som er tiltrukket av store kvinner er nok de som er åpne for andre ting om du skjønner. 

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...