Gå til innhold

Damer, hvordan trener dere overkroppen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idealene har forandret seg !!! For 40 år siden var en lang rett kvinnekropp idealet. Sikkert pga. datidens norske langdistanseløperne Grete Waitz og Ingrid Kristiansen som hadde en ganske lang og rett kropp!

Anonymkode: 39925...324

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Martin1985 skrev (5 minutter siden):

 

Jeg synes tung styrketrening og muskler bidrar til å fremheve kvinners feminine figur. 

 

 

 

 

Det er akkurat det det ikke gjør. Større vrangforestillingen skal man lete lenge etter. Man blir mer maskulin jo mer muskler man har. "Svake" kvinner er mer feminine. Spør enhver evolusjonær biolog. 

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Idealene har aldri endret seg. Hun i blått har små bryster og trenger større brystproteser for å konkurrere. Du er nok ikke helt heterofil om du foretrekker muskuløse kvinner. En dag vil dere skamme dere over denne trenden. Tynne kvinner er mer feminine enn muskuløse kvinner. Og Gig Gangel er overhodet ikke noe beinrangel. Det er ren sjalusi fra deres side. Jeg får mye oppmerksomhet av menn når jeg jogger i skogen. Hetero menn er mer tiltrukket av tynne kvinner. De som er tiltrukket av store kvinner er nok de som er åpne for andre ting om du skjønner. 

Anonymkode: c6333...5e6

 

Det er visst ikke villig til å askeptere at andre kan ha andre estetiske preferanser enn deg. hvis man mener noe annet er man "sjalu", "homofil", eller hva blir det neste? Jeg er usikker på om du mener seriøst det du skriver, du fremstår rimelig karikert.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor vil du ha former når du i utgangspunktet hadde en liten og rett kropp som ihvertfall var idealet i min ungdom  ?

Anonymkode: 39925...324

«Liten» og nett er jeg jo fremdeles, såå drastisk endrer ikke naturlig styrketrening kroppen☺️ Benbygning og høyde er jo fremdeles den samme. Bitteliten rumpe og spinkle lår med et stort «tigh gap» har jeg derimot ikke lenger, og om det er idealet så gjør det meg ikke noe å ikke være som idealet. 

Først og fremst fordi jeg fant glede i å trene tung styrke og innse at til og med jeg kunne bli sterk! Det var helt rått å se hvordan vektene økte og økte, og at jeg til slutt kunne løfte over 2,5 ganger min egen kroppsvekt. Det ga for meg mer glede enn å løpe, selv om jeg tidligere hadde elsket det.

Etter hvert fant jeg også glede i å kunne forme kroppen, og startet så å kombinere tung styrke med mer hypertrofi. I tillegg løper jeg tidvis og går mye i fjellet. Jeg føler meg sterk, sunn, robust og allsidig, noe annet enn hva jeg tidligere har følt meg! Så bare følelsen jeg har i egen kropp nå er mye mer verdt for meg enn å utseendemessig matche et bestemt ideal. At jeg selv synes jeg ser bedre ut nå er bare et pluss😝

Endret av Annabel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin1985 skrev (1 time siden):

 

 

Det er visst ikke villig til å askeptere at andre kan ha andre estetiske preferanser enn deg. hvis man mener noe annet er man "sjalu", "homofil", eller hva blir det neste? Jeg er usikker på om du mener seriøst det du skriver, du fremstår rimelig karikert.

 

 

Hva er man eller når man kaller andre for beinrangel og mener at der samme som gjør menn maskuline er det samme som gjør kvinner feminine? Det går ikke opp. Muskuløs = maskulin. Vanskelig å akseptere? 

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

«Liten» og nett er jeg jo fremdeles, såå drastisk endrer ikke naturlig styrketrening kroppen☺️ Benbygning og høyde er jo fremdeles den samme. Bitteliten rumpe og spinkle lår med et stort «tigh gap» har jeg derimot ikke lenger, og om det er idealet så gjør det meg ikke noe å ikke være som idealet. 

Først og fremst fordi jeg fant glede i å trene tung styrke og innse at til og med jeg kunne bli sterk! Det var helt rått å se hvordan vektene økte og økte, og at jeg til slutt kunne løfte over 2,5 ganger min egen kroppsvekt. Det ga for meg mer glede enn å løpe, selv om jeg tidligere hadde elsket det.

Etter hvert fant jeg også glede i å kunne forme kroppen, og startet så å kombinere tung styrke med mer hypertrofi. I tillegg løper jeg tidvis og går mye i fjellet. Jeg føler meg sterk, sunn, robust og allsidig, noe annet enn hva jeg tidligere har følt meg! Så bare følelsen jeg har i egen kropp nå er mye mer verdt for meg enn å utseendemessig matche et bestemt ideal. At jeg selv synes jeg ser bedre ut nå er bare et pluss😝

Her innrømmer du endelig at du trener kardio og går i terreng. Det er derfor du har det du påstår er former. 

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her innrømmer du endelig at du trener kardio og går i terreng. Det er derfor du har det du påstår er former. 

Anonymkode: c6333...5e6

Du har nok helt rett. Det er den ene stusslige joggeturen jeg tar meg kanskje en gang i måneden som gjør utsalget, ikke de 5 styrkeøktene jeg har ukentlig og fokuserer på:Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er man eller når man kaller andre for beinrangel og mener at der samme som gjør menn maskuline er det samme som gjør kvinner feminine? Det går ikke opp. Muskuløs = maskulin. Vanskelig å akseptere? 

Anonymkode: c6333...5e6

 

Det er jo så mange helsefordeler med styrketrening også. Sterkere bein (unngå osteoporose), unngå muskel og skjelett plager, bedre holdning, bedre fuksjonalitet i hverdagen, bedre selvtillitt.  Det handler ikke BARE om estetikk. 

 

Anonymkode: 2106a...20a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Det er jo så mange helsefordeler med styrketrening også. Sterkere bein (unngå osteoporose), unngå muskel og skjelett plager, bedre holdning, bedre fuksjonalitet i hverdagen, bedre selvtillitt.  Det handler ikke BARE om estetikk. 

 

Anonymkode: 2106a...20a

Får det samme av kardio i terreng. Ta deg en bolle nå

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Får det samme av kardio i terreng. Ta deg en bolle nå

Anonymkode: c6333...5e6

Du mener vel en proteinshake? 😄 

 

Anonymkode: 2106a...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du mener vel en proteinshake? 😄 

 

Anonymkode: 2106a...20a

Samme stoff blir det til

Anonymkode: c6333...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overkroppsøkter er gøy!

Jeg trener følgende øvelser:

- chins / pulls ups (varierer, kan klare 10)

- benkpress (55kg x 5) og noen ganger skråbenk med manualer (ca 20kg manualer)

- miltærpress (30kgx 5), noen ganger push-press (med 20kg manual)

- roøvelse, varierer mellom sittende, roing med stang og kabel. 

- lat pull down, ca 50kg x 10

- triceps push-down med tau, vanligvis 20-25kg + 10

- biceps, varierer (stang, manualer, kabel. Med manualer tar jeg vanligvis 12,5kg)

- markløft (hvis det telles med?), kjører ca 100kg x 5

gjør også diverse andre småøvelser her og der, men dette er de jeg gjør oftest

 

Anonymkode: 6b6c1...7c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun på PK KG kan man lese at å kalle kvinner for beinrangel er ikke sjalusi og mobbing, men å forklare hvorfor menn og kvinner re forskjellige er sjalusi, og si at deilig modelldamer er alminnelige or normale, mens muskelberg er ideal. 

Anonymkode: c6333...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kun på PK KG kan man lese at å kalle kvinner for beinrangel er ikke sjalusi og mobbing, men å forklare hvorfor menn og kvinner re forskjellige er sjalusi, og si at deilig modelldamer er alminnelige or normale, mens muskelberg er ideal. 

Anonymkode: c6333...5e6

Jada, du har fått frem din mening nå, og du må nesten bare akseptere at det finnes folk som er uenige med deg. 

Anonymkode: 8e2a1...f7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada, du har fått frem din mening nå, og du må nesten bare akseptere at det finnes folk som er uenige med deg. 

Anonymkode: 8e2a1...f7f

Jeg aksepterer ikke skinny shaming

Anonymkode: c6333...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg aksepterer ikke skinny shaming

Anonymkode: c6333...5e6

Den shamingen du selv holder på med er virkelig ikke noe bedre.

Anonymkode: 8e2a1...f7f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er viktig å trene benkpress for å klare å åpne tunge dører, skyve tunge møbler, barnevognen osv. Presse vekk noe tungt hvis du får det over deg (f.eks en trestamme). Klare å dytte vekk innpåslitne gutter som prøver seg 😛

Anonymkode: 4e379...331

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener en kombinasjon av tungt og lett. Det varierer litt hvilke øvelser jeg synes er gøyest, men disse liker jeg best akkurat nå (programmet mitt er på engelsk): Lat pulldowns, military press, lateral raises, chest press. Trener rygg og biceps en dag, og bryst, triceps og skuldre en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 18.51):

Hva er man eller når man kaller andre for beinrangel og mener at der samme som gjør menn maskuline er det samme som gjør kvinner feminine? Det går ikke opp. Muskuløs = maskulin. Vanskelig å akseptere? 

Anonymkode: c6333...5e6

Du har ikke vært mye på treningssenter vil jeg anta? Det skal mye til for en kvinne å komme på samme nivå som menn. Det er et fåtall av kvinner som trener styrke som blir veldig muskuløse (og derav maskuline, i dine øyne), og en stor andel av disse gjør det for å konkurrere. En del av disse må også bruke anabole steroider for å oppnå ønsket resultat, fordi vi kvinner ikke har nok testosteron til å komme på samme nivå som menn. 

Men de fleste kvinner og jenter som trener ser ikke muskuløse eller maskuline ut, selv om de gjerne har en god andel muskler. De fokuserer på å bygge lår og rumpe for å fremheve formene. Jeg personlig liker også å trene overkropp for å gi illusjonen av en mindre midje. Alle disse er typisk feminine trekk. 

Er du bitter fordi du ikke selv har dedikasjonen til å oppnå en slik fysikk, eller hva er greia? Du sier at det ikke er greit å snakke nedlatende om tynne kropper, mens her sitter du og gjør nøyaktig det samme om muskuløse kropper. Det blir for dumt altså. 

Endret av Miranda Bailey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte her snakker om styrketrening som noe man skal gjøre eller ikke gjøre for å passe inn i et ideal om hva som er fint eller ikke 😮 For noen holdninger! Trening av overkropp er noe alle bør gjøre uansett kjønn. Det er spesielt viktig når man kommer opp i årene for å ha en funksjonell kropp. Husk at folk fikk "gratis" styrketrening tidligere da jobben var mer manuell, feks å jobbe på gård eller gjøre andre arbeidsoppgaver som ikke var automatiserte. 

I dag er vi nødt til å aktivt prioritere styrketrening for å ikke få muskelatrofi. Og det skal veldig mye innsats, tung styrke med tunge vekter over lang tid for å få store muskler som kvinner, med mindre man har genetiske forutsetninger for å bli stor.

Jeg har trent styrke i et år, og er til nøden blitt mer definert (ser det ikke så mye), men jeg er blitt enormt mye sterkere. Kjører benkpress, nedpress, frivekter på biceps og triceps, pullups. Klarte ikke bevege meg opp litt en gang da jeg begynte (er slank), nå klarer jeg 5-6 pullups. Og armhevinger gjør jeg også. Klarte ikke så mange av de heller på tær, nå klarer jeg lett over 20. 

Anonymkode: 6d106...857

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...