Gå til innhold

Hvorfor spøker det ikke på sykehus og sykehjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke det vært mer naturlig enn hotell og private boliger? På SH og SH dør jo mennesker hver dag. Hvorfor har disse plassene aldri vært representert på åndenes makt? Men ganske mange hoteller, spisesteder og vandrerhjem?

Anonymkode: 8e42a...657

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De synes nok det er koseligere på hotell enn på sykehus, gode minner og slikt.

Anonymkode: 5872a...1e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehjem kan være grusomme. Men det er mer hysj hysj for ikke skremme pårørende og fremtidige pasienter. De ansatte får ikke lov å si noe ut i media. 

Anonymkode: 93a85...b3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, vi som har jobbet nattevakt på slike institusjoner har nok ikke oppfatning av at det spøker mindre der enn i private boliger. Med det sagt tror jeg nok at om spøkelser finnes så søker de seg til plasser de trives og ønsker å være, og da står vel neppe sykehus øverst på lista med mindre man var en dedikert lege, sykepleier eller lignende ;) 

Anonymkode: 00aef...6a8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke spøker noe sted? Bare selvsuggesjon og overtro hele greia.

Anonymkode: e8c2f...c44

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er spøkelsene alltid innendørs, lurer jeg? 

Og hvorfor er de alltid hvite mennesker? Og hvorfor er ingen av dem fra 80 tallet med puddelrocksveis og denimvest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De synes nok det er koseligere på hotell enn på sykehus, gode minner og slikt.

Anonymkode: 5872a...1e1

Ja, hadde jeg vært spøkelse så hadde jeg tatt inn på hotell i stedet for på sykehjem. Roomservice og slik og noe muntrere

Anonymkode: f37b9...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Meadow said:

Hvorfor er spøkelsene alltid innendørs, lurer jeg? 

De er ikke alltid innendørs, men åndelig aktivitet er nok mer påfallende innendørs. 
 

1 hour ago, Saph said:

Og hvorfor er de alltid hvite mennesker? Og hvorfor er ingen av dem fra 80 tallet med puddelrocksveis og denimvest? 

Hvem har sagt at det alltid er hvite mennesker uten puddelrocksveis som går igjen? :klo:

Mye av forklaringen ligger nok i at vi stort sett hører historier fra vårt eget lang/kontinent og i Europa har det historisk befunnet seg flest hvite mennesker. De fleste rapporter på folk som hevder å ha sett gestalter har stort sett vært på skygger, gjerne med utydelig ansikt.

Til spørsmål ditt ts: joda. Det er en hel del åndelig aktivitet på slike steder. Se bare på et av Norges mest beryktede hjemsøkte steder, Lier mentalsykehus.

Har selv jobbet et tiår ved en offentlig institusjon. Det var stadig uforklarlige hendelser, særlig på nattevakt. Et eksempel var en radio som stadig vekk slo seg på, selv uten strømledningen koblet i veggen. Men det var også eksempler på rom hvor beboer etter beboer måtte bytte rom på bakgrunn av at rommene var uutholdelige å oppholde seg på.

Anonymkode: 166c9...17a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo til å smile fra øre til øre av. Jobbet selv på en institusjon og på min første nattevakt fikk jeg høre at det spøkte på det rommet jeg kunne ha mulighet til å ta meg en hvil. 

Etter første natten så fikk jeg spørsmål om jeg hørte noe underlig. Svarte som sant var at jeg hverken hørte eller så noe. De andre svarte med "bare vent å se"..

Etter et halvt år hverken hørte eller så jeg noe.. Da fikk jeg beskjed om at ikke alle er mottagelig for det åndelige. Gjett om jeg ble overrasket. Tenk at noe som faktisk skal eksistere kun gjelder et fåtall av mennesker. Det er jo for godt til å være sant, ikke sant?

Etter et år hørte eller så jeg fortsatt ikke noe. Og det var jeg flink til å påpeke. At dette rommet nå var renset for spøkelser og alt annet åndelig så nå kunne avdelingsleder spandere på en ny seng der. Avdelingsleder ble motarbeidet av de "høysensitive og alle andre som trodde på det åndelige og det som er mellom himmel og jord, nesten så hun ikke betvilte at det faktisk ikke var noe der.. Men jeg stod på mitt, sengen måtte oppgraderes og rommet det var helt supert å ha nattvakt på. Men den svake avdelingslederen turte ikke å gå imot alle de overtroiske. Tenker hun innerst inne var overtroisk selv, eller ønsket å tro på at det er noe som ikke eksisterer.  

Anonymkode: 30498...b13

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er ikke alltid innendørs, men åndelig aktivitet er nok mer påfallende innendørs. 
 

Hvem har sagt at det alltid er hvite mennesker uten puddelrocksveis som går igjen? :klo:

Mye av forklaringen ligger nok i at vi stort sett hører historier fra vårt eget lang/kontinent og i Europa har det historisk befunnet seg flest hvite mennesker. De fleste rapporter på folk som hevder å ha sett gestalter har stort sett vært på skygger, gjerne med utydelig ansikt.

Til spørsmål ditt ts: joda. Det er en hel del åndelig aktivitet på slike steder. Se bare på et av Norges mest beryktede hjemsøkte steder, Lier mentalsykehus.

Har selv jobbet et tiår ved en offentlig institusjon. Det var stadig uforklarlige hendelser, særlig på nattevakt. Et eksempel var en radio som stadig vekk slo seg på, selv uten strømledningen koblet i veggen. Men det var også eksempler på rom hvor beboer etter beboer måtte bytte rom på bakgrunn av at rommene var uutholdelige å oppholde seg på.

Anonymkode: 166c9...17a

Er da massevis av brune folk som dør i Norge, hver eneste dag. Så skulle vært plenty av spøkelsesopplevelser med de nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er jo til å smile fra øre til øre av. Jobbet selv på en institusjon og på min første nattevakt fikk jeg høre at det spøkte på det rommet jeg kunne ha mulighet til å ta meg en hvil. 

Etter første natten så fikk jeg spørsmål om jeg hørte noe underlig. Svarte som sant var at jeg hverken hørte eller så noe. De andre svarte med "bare vent å se"..

Etter et halvt år hverken hørte eller så jeg noe.. Da fikk jeg beskjed om at ikke alle er mottagelig for det åndelige. Gjett om jeg ble overrasket. Tenk at noe som faktisk skal eksistere kun gjelder et fåtall av mennesker. Det er jo for godt til å være sant, ikke sant?

Etter et år hørte eller så jeg fortsatt ikke noe. Og det var jeg flink til å påpeke. At dette rommet nå var renset for spøkelser og alt annet åndelig så nå kunne avdelingsleder spandere på en ny seng der. Avdelingsleder ble motarbeidet av de "høysensitive og alle andre som trodde på det åndelige og det som er mellom himmel og jord, nesten så hun ikke betvilte at det faktisk ikke var noe der.. Men jeg stod på mitt, sengen måtte oppgraderes og rommet det var helt supert å ha nattvakt på. Men den svake avdelingslederen turte ikke å gå imot alle de overtroiske. Tenker hun innerst inne var overtroisk selv, eller ønsket å tro på at det er noe som ikke eksisterer.  

Anonymkode: 30498...b13

Det er nok en del som «skrur seg av» og da vil du heller ikke oppleve noe særlig åndelig aktivitet. Det beror vel gjerne på at åndelig aktivitet ofte kommer til uttrykk gjennom subtile tegn som hodepine eller fatigue.

En blafrende gardin kan være vinden og et bilde som faller ned fra veggen kan være bevegelser i huset. Skritt i gangen utenfor eller etasjen over kan man gjerne overbevise seg selv om at man ikke egentlig hørte osv. skeptikere rasjonaliserer bort alle disse subtile tegnene. Selv jeg som er veldig åpen og til dels medial betviler ofte mine egne opplevelser i ettertid, selv på steder med høy aktivitet. 

 

Anonymkode: 166c9...17a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Saph said:

Er da massevis av brune folk som dør i Norge, hver eneste dag. Så skulle vært plenty av spøkelsesopplevelser med de nå. 

Og hvem er det som har sagt at det ikke er det?

Anonymkode: 166c9...17a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, hadde jeg vært spøkelse så hadde jeg tatt inn på hotell i stedet for på sykehjem. Roomservice og slik og noe muntrere

Anonymkode: f37b9...6ee

nåja du går jo roomservice på sykehus på en måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde ikke det vært mer naturlig enn hotell og private boliger? På SH og SH dør jo mennesker hver dag. Hvorfor har disse plassene aldri vært representert på åndenes makt? Men ganske mange hoteller, spisesteder og vandrerhjem?

Anonymkode: 8e42a...657

Fordi det ikke fins. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være to grunner:

1: Sprøteskrekk

 

2: mange flere pene damer å titte på i dusjen på hotell og privathus. Spøkelser er noen creepy individer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...