Gå til innhold

Hvorfor spøker det ikke på sykehus og sykehjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åndenes makt er bare tull, ellers hadde vi sett langt mer av ånder fra for eksempel slavetiden eller 2. verdenskrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meadow skrev (På 20.9.2021 den 17.55):

Hvorfor er spøkelsene alltid innendørs, lurer jeg? 

Det er ikke alltid innendørs. På åndenes makt har det vært flere episoder med ting som har skjedd utenfor, med husker som svinger av seg selv og at de har stier ute de pleier å gå på, men så legger man også mer merke til bevegelser inne, siden ute er det ganske naturlig at ting beveger seg en del pga vær, vind og dyr. 

Anonymkode: 2ee98...0c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (12 minutter siden):

Åndenes makt er bare tull, ellers hadde vi sett langt mer av ånder fra for eksempel slavetiden eller 2. verdenskrig. 

Bare tull? Det er noen episoder som bekrefter at det ikke er tull. F.eks den episoden om han som falt nedi kjøttkværna på et pølsemakeri, også er det en episode jeg kjenner til selv. Jeg vet hvem gjenferdet i episoden er. En ung gutt som ble drept for bare noen år siden. 

Anonymkode: 2ee98...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt spøker det. Men folk er der ikke lenge nok til å oppdage det eller er for syke til å oppdage det. Eller de er for gamle til å oppdage det.

Anonymkode: e23b9...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt spøker det. Men folk er der ikke lenge nok til å oppdage det eller er for syke til å oppdage det. Eller de er for gamle til å oppdage det.

Anonymkode: e23b9...df4

Er det noen som ser ting, så er det de gamle og syke! Det merkes på sykehjemmet ihvertfall. Den værste episoden som har skjedd her jeg jobber er at en fullstendig pleietrengende pasient som ikke kunne reise seg eller gå og måtte ha takheis ut og inn av sengen ofte snakket om 3 gutter som var inne på rommet. Det var mye snakk om de tre guttene. En natt, så satt han plutselig i rullestolen midt på natta, da han ble spurt om hvordan han kom seg dit, så sa han "ja..., det var jo de tre guttene det da"

Anonymkode: 2ee98...0c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare tull? Det er noen episoder som bekrefter at det ikke er tull. F.eks den episoden om han som falt nedi kjøttkværna på et pølsemakeri, også er det en episode jeg kjenner til selv. Jeg vet hvem gjenferdet i episoden er. En ung gutt som ble drept for bare noen år siden. 

Anonymkode: 2ee98...0c8

En episode som beviser at ånder finnes? Nei. 

Jeg tror selv at det finnes mer mellom himmel og jord, men har null tro i at TV-serier fanger dette opp. Hadde det vært så lett, hadde det vært bevist allerede, men det går ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter ti år som nattevakt på sykehjem kan jeg si at jeg aldri har vært i nærheten av å oppleve noe overnaturlig på jobb. Spør du mine kollegaer, vil du få samme svar. Spøkelser finnes ikke. 

Anonymkode: 42f6b...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (9 timer siden):

En episode som beviser at ånder finnes? Nei. 

Jeg tror selv at det finnes mer mellom himmel og jord, men har null tro i at TV-serier fanger dette opp. Hadde det vært så lett, hadde det vært bevist allerede, men det går ikke. 

Det er jo bevist 😂 det har skjedd flere milliarder av tilfeller. Hva mer trenger du for at det skal være bevist ? At det står i vitenskapsbøker og på Wikipedia? 

Anonymkode: 2ee98...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 17.22):

Hadde ikke det vært mer naturlig enn hotell og private boliger? På SH og SH dør jo mennesker hver dag. Hvorfor har disse plassene aldri vært representert på åndenes makt? Men ganske mange hoteller, spisesteder og vandrerhjem?

Anonymkode: 8e42a...657

Sikkert fordi det ikke finnes spøkelser, og åndenes makt er ren fiksjonsunderholdning. Hvilket offentlig sykehjem ville stilt opp på noe slikt tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en idiotisk tråd.

 

Minner meg på følgende sitat

“The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.”

og inspirer meg til å si:

 

"The best argument against democracy is spending five minutes at Kvinneguiden."

 

Anonymkode: d9b7c...5cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2021 at 5:21 AM, Miranda Bailey said:

En episode som beviser at ånder finnes? Nei. 

Jeg tror selv at det finnes mer mellom himmel og jord, men har null tro i at TV-serier fanger dette opp. Hadde det vært så lett, hadde det vært bevist allerede, men det går ikke. 

Både enig og uenig. Åndenes makt gjengir jo fortellingene til folk som hevder å oppleve overnaturlige hendelser - det i seg selv er ikke noe bevis. Enkelthendelser i enkeltepisoder mener jeg stikker seg ut som overnaturlige, men som tv-seer er det vanskelig å ikke se for seg at det er kameratriks som lå til grunn for at det overnaturlige fanges på film.

Det beste «bevisene» er vel det en opplever selv. Jeg kan gjenfortelle mine opplevelser i hytt og gevær, men du vil uansett anta at jeg lyver eller har innbilt meg ting. 

Anonymkode: 166c9...17a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saph skrev (På 20.9.2021 den 21.29):

Er da massevis av brune folk som dør i Norge, hver eneste dag. Så skulle vært plenty av spøkelsesopplevelser med de nå. 

Mulig de rett og slett ikke er født med evnen til å spøke...?

Anonymkode: 005d9...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 14.31):

Hmm, interessant tanke. Kvifor tenker du at vi evt ikkje har ei sjel? 

Anonymkode: 90ae6...629

Jeg tenker verken ene eller andre veien, jeg bare påpeker at sjelens eksistens ikke er bevist, og dermed ikke kan brukes som argument for at spøkelser eksisterer. 

AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 3.33):

Det spiller ingen rolle. Sjel eller ei, hvor blir det av energien som var i mennesket mens det levde?

Anonymkode: 54346...d8a

Samme sted som bikkjer, kyr, gress, trær og alt annet levende. Inn i naturens kretsløp som markmat og bakteriefôr. 

Anonymkode: 5e4a0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du åpen nok, så vil du oppleve det. Garantert.

Anonymkode: 2b70f...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du snakker med folk som har jobbet ved ulike aldershjem/sykehjem, så får du høre ulike historier som så absolutt kan være overnaturlig.

 

Anonymkode: c0380...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 4.50):

Er det noen som ser ting, så er det de gamle og syke! Det merkes på sykehjemmet ihvertfall. Den værste episoden som har skjedd her jeg jobber er at en fullstendig pleietrengende pasient som ikke kunne reise seg eller gå og måtte ha takheis ut og inn av sengen ofte snakket om 3 gutter som var inne på rommet. Det var mye snakk om de tre guttene. En natt, så satt han plutselig i rullestolen midt på natta, da han ble spurt om hvordan han kom seg dit, så sa han "ja..., det var jo de tre guttene det da"

Anonymkode: 2ee98...0c8

Du jobber på sykehjem og har aldri hørt om delirium og hallusinasjoner? DET er skremmende. 

Anonymkode: 42f6b...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 14.40):

Jeg jobber på sykehjem. Har opplevd forskjellig. Blant annet ringer det på alarmen på rom som er tomme, der noen nettopp er død. 

Anonymkode: e50ca...284

Jobber natt på sykehjem og dette har skjedd hos oss også. Ene gangen knapt en time etter at en pasient døde. Vi satt å ventet på at han skulle stelles og kjøres i kapellet. Vi var bare to pleiere i avdelingen og alle sov. Så ringte alarmen på rommet hos han døde..Kun han som var der. Har også opplevd at dører til pasientrom der noen har dødd har gått i vranglås..

Har også et pasientrom det helt klart spøker på etter en pasient som lå der. Det kom vindkast og ting datt ned og knuste til tross for at det var vindstille. Pasienter som har fått rommet i ettertid har beskrevet en person som dukker opp der kanskje plutselig for så å forsvinne igjen. Både dag og natt. Beskrivelsen som går igjen hos dem alle er ganske karakteristisk og typisk for den pasienten som døde der for 6 år siden. Men de har aldri møtt ham eller hørt om ham. Pasientenes utsagn om hva de ser blir derimot bare avfeid med at de er demente eller hallusinerer.

Til tross for alt rare som skjer, så er spøkelsessnakk totalt tabu. Forståelig nok.  Kun vi som opplever det sammen kan prate om det..

Anonymkode: 23754...93a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 19.26):

De er ikke alltid innendørs, men åndelig aktivitet er nok mer påfallende innendørs. 
 

Hvem har sagt at det alltid er hvite mennesker uten puddelrocksveis som går igjen? :klo:

Mye av forklaringen ligger nok i at vi stort sett hører historier fra vårt eget lang/kontinent og i Europa har det historisk befunnet seg flest hvite mennesker. De fleste rapporter på folk som hevder å ha sett gestalter har stort sett vært på skygger, gjerne med utydelig ansikt.

Til spørsmål ditt ts: joda. Det er en hel del åndelig aktivitet på slike steder. Se bare på et av Norges mest beryktede hjemsøkte steder, Lier mentalsykehus.

Har selv jobbet et tiår ved en offentlig institusjon. Det var stadig uforklarlige hendelser, særlig på nattevakt. Et eksempel var en radio som stadig vekk slo seg på, selv uten strømledningen koblet i veggen. Men det var også eksempler på rom hvor beboer etter beboer måtte bytte rom på bakgrunn av at rommene var uutholdelige å oppholde seg på.

Anonymkode: 166c9...17a

Den radioen er jo litt kjip å oppleve på natten, men tydeligvis lett å dokumentere med opptak?

Anonymkode: a421a...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sykehusene allerede fulle av hvite lange frakker? Mer klassisk spøkelse finnes ikke. Tenk om igjen.

Anonymkode: d1795...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...