Gå til innhold

Hvorfor spøker det ikke på sykehus og sykehjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jobber natt på sykehjem og dette har skjedd hos oss også. Ene gangen knapt en time etter at en pasient døde. Vi satt å ventet på at han skulle stelles og kjøres i kapellet. Vi var bare to pleiere i avdelingen og alle sov. Så ringte alarmen på rommet hos han døde..Kun han som var der. Har også opplevd at dører til pasientrom der noen har dødd har gått i vranglås..

Har også et pasientrom det helt klart spøker på etter en pasient som lå der. Det kom vindkast og ting datt ned og knuste til tross for at det var vindstille. Pasienter som har fått rommet i ettertid har beskrevet en person som dukker opp der kanskje plutselig for så å forsvinne igjen. Både dag og natt. Beskrivelsen som går igjen hos dem alle er ganske karakteristisk og typisk for den pasienten som døde der for 6 år siden. Men de har aldri møtt ham eller hørt om ham. Pasientenes utsagn om hva de ser blir derimot bare avfeid med at de er demente eller hallusinerer.

Til tross for alt rare som skjer, så er spøkelsessnakk totalt tabu. Forståelig nok.  Kun vi som opplever det sammen kan prate om det..

Anonymkode: 23754...93a

Alarmer som ringer skyldes feil på det elektriske anlegget, det er ikke mer mystisk enn at en ipad kan fryse og må restartes nå og da. Det samme med dører, de går i vranglås her og der, eller mener du virkelig at det er den døde pasienten som har klusset med døra? Vindkast har vitenskapen funnet ut hva er, og det er ikke helt umulig at ting kan falle ned selv om det er vindstille. Enormt mange pasienter har kognitiv svikt, det er mye mer vanlig at de har det enn at de ikke har det. Mener du at du tar disse hundre prosent på alvor i andre sammenhenger også (for eksempel når de forteller at de ikke har fått mat på to dager eller at Kåre Willoch er statsminister) eller bare når de snakker om spøkelser? 

Anonymkode: 42f6b...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meadow skrev (På 20.9.2021 den 17.55):

Hvorfor er spøkelsene alltid innendørs, lurer jeg? 

Det har jeg også lurt på! Hvor er de som døde i trafikken og spøker på veiene? 

Anonymkode: 13bf1...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter veitrafikk paragraf 3 er det ikke lov til å spøke og tulle langs veiene 👻

"man skal oppføre seg og ferdes hensynsfullt i trafikken og gjøre det man kan for å unngå at farlige situasjoner kan oppstå"

Derfor 🥸

Anonymkode: a421a...460

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 4.13):

Bare tull? Det er noen episoder som bekrefter at det ikke er tull. F.eks den episoden om han som falt nedi kjøttkværna på et pølsemakeri, også er det en episode jeg kjenner til selv. Jeg vet hvem gjenferdet i episoden er. En ung gutt som ble drept for bare noen år siden. 

Anonymkode: 2ee98...0c8

Du har en rar personlig definisjon av "bekreftet" må jeg si. 

Et lite offer for menneskets manglende evne til og forstå seg på tilfeldigheter kanskje?

Anonymkode: 8c187...c66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...