Gå til innhold

Gå tur med mannlig kollega når man er gift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 8.15):

Jeg er virkelig ikke vandt til at man som voksen tilbringer alenetid med det motsatte kjønn om man er i et seriøst forhold. Da jeg var i tenårene og 20-årene mente jeg helt motsatt, men nå som 36-åring kunne det ikke falt meg inn å tilbringe tid med en annen mann enn min egen. Og hadde min mann ønsket det så vær så god, men da hadde han ikke vært min mann. 

Anonymkode: 0aaca...bd3

Slik tenker jeg også. Jeg skjønner godt at få forhold varer særlig lenge med den holdningen mange har. De kan umulig være spesielt knyttet til sin partner, alternativt er de veldig naive. Et gammelt ordtak sier at "I krig og kjærlighet er alt lov". Nære forhold av denne typen med motsatt kjønn åpner døren på vid vegg. Det handler mye mindre om tillit enn mange vil ha det til. Vi er skapt slik, både kvinner og menn, spesielt menn. 

Anonymkode: b71bb...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gå en tur med en mannlig kollega som du samtidig er åpen om til ektefelle, bør være helt innafor. Så lenge du er klar på at det kun er vennskapelig/kollega, så ser jeg ikke på det som galt. Om dette derimot er en mann du tenker noe mer om, bør du jo la være, men tviler på du da hadde fortalt mannen om det. En skal kunne ha venner av motsatt kjønn og finne på ting som å ta en kaffe, gå en tur med dem. Mannen din bør jobbe med sin egen usikkerhet og sjalusi.

Anonymkode: c4f64...b68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at mannen din reagerer ganske voldsomt. Hvordan ble denne turen tatt opp da? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde likt det om mannen min gikk en tur med en kvinnlig kollega for å skravle. Hvis dere skal snakke om noe som er relatert til arbeid, hvorfor ikke bare snakke om det på jobben? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Slik tenker jeg også. Jeg skjønner godt at få forhold varer særlig lenge med den holdningen mange har. De kan umulig være spesielt knyttet til sin partner, alternativt er de veldig naive. Et gammelt ordtak sier at "I krig og kjærlighet er alt lov". Nære forhold av denne typen med motsatt kjønn åpner døren på vid vegg. Det handler mye mindre om tillit enn mange vil ha det til. Vi er skapt slik, både kvinner og menn, spesielt menn. 

Anonymkode: b71bb...68f

Heller motsatt. Jeg har vært lykkelig gift i 15 år. Uten sjalusi. Nettopp fordi vi ikke har forbud og regler, eller føler behov for å skjerme den andre for det motsatte kjønn. 

Man er knyttet til en person fordi man er glad i den personen. Ikke fordi man blir holdt borte fra andre muligheter. Er du tilbøyelig til å falle for en annen skjer det uansett. Og gitt at 10-20% av befolkningen er tilbøyelig til å falle for samme kjønn kan det like så godt skje med bestekompisen. Setter du regler for det og? 

Anonymkode: 891f6...bbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...