Gå til innhold

Gå tur med mannlig kollega når man er gift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Iķke vanlig kutyme i våre kretser og heller intet tema der. Men sikkert blant folk som på  død og liv skal hevde sin rett. 

Anonymkode: ec511...895

Kutyme? Vennskap med motsatt kjønn er ikke et tema? Dette er det rareste og mest konservative svaret jeg har fått av noen på lenge :ler: 

Anonymkode: 94c0c...32c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke vanlig å trenge å lufte deres privatliv med andre. Du kan fort angre på det senere. Foreslår at du heller snakker med mannen din. Det er jo dere som til syvende og sist må snakke sammen og løse problemene så hvorfor dra uforstående inn i det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han mener sikkert at «det du holder på med» = vurderer å snakke om deres forhold med noen andre (attpåtil en mann som da i hans øyne er helligbrøde pga sjalusi). Han mener nok at deres privatliv skal holdes -privat. Og det er ikke sikkert det er feil av han å mene det. 
Er du konfliktsky eller redd mannen din ettersom dere ikke kan snakke sammen og løse deres problemer? Si til mannen din at du har behov for å snakke om forholdet deres med noen feks i samlivsterapi. 

Anonymkode: bd740...c50

 

VillAnna skrev (9 minutter siden):

Nei det er ikke vanlig å trenge å lufte deres privatliv med andre. Du kan fort angre på det senere. Foreslår at du heller snakker med mannen din. Det er jo dere som til syvende og sist må snakke sammen og løse problemene så hvorfor dra uforstående inn i det? 

Hun skulle ikke snakke om samlivet med mannen, men et helt annet tema.

Anonymkode: 0ed9b...4b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.14):

Er det innafor å gå tur med en mannlig kollega for å prate? Om ting kollegaen har god kompetanse, og man gi råd om? 

Mannen er syklig sjalu, og lager helvete fordi jeg har behov for å prate med folk utenfor forholdet. Jeg ser på det som en ressurs at man har ulike personer i nettverket man kan bruke til ulike ting. 

Er sårede når mannen lager ekle kallenavn til denne kollegaen og sier "jeg er sint pga det du holder på med", det jeg holder på med? Vi har ikke gått noen tur enda. 

Anonymkode: 75e91...045

Siden du refererer til han som kollega antar jeg det er jobbrelevante ting dere snakker om? Hvorfor må dere da gå tur når dere istedet kan prate om det i arbeidstiden? Eller er han mer en venn og dere snakker om andre saker?

Kjefting og kjipe kallenavn er ikke greit av mannen din, men samtidig må du akseptere at sjalusi er en sterk følelse som man ikke bare kan legge til side eller kutte ut. 

Anonymkode: 051dd...a8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.33):

Eh jeg hadde ikke godtatt at min mann hadde noen pratetur eller annet med andre kvinner. Jeg er ikke en sjalu type heller. 

Anonymkode: 2eb3a...ad6

Slik tenker jeg også, jeg er mann og kjenner mange nok menn til vite at veien fra et slikt forhold til noe mer er veldig kort. Mange kvinner skjønner ikke dette. At det er mange meninger om dette bør alle respektere, det er ikke noe som er riktigere enn det andre. Det kommer an på hvilke personer og hvilket forhold det er snakk om. Litt sjalusi er sunt i et forhold, alternativet kan være likegyldighet, det er ikke stort bedre synes jeg.

Anonymkode: b71bb...68f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært ok om din mann gikk tur med kvinnelige kolleger av samme grunn som deg? Det tror jeg vil gi deg det beste svaret.

Anonymkode: a6981...aeb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrot skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at det er viktig å holde en klar grense mellom vennskap og arbeid, må du gå tur for å få denne faglige inputen når du vet din partner er sykelig sjalu som du beskriver det? 

Fordi alternativet for min del ofte er å sitte lenge på et trist møterom. Eller ta det over telefon - noe jeg helt ærlig er dritt lei av etter det siste året. 

Derfor tar vi ofte en tur når noe skal diskuteres, enten fra kontoret, men også med en mannlig kollega som bor rett i nærheten. 

Om mannen min ikke hadde vist forståelse for det ville han ikke vært min mann. 

Anonymkode: 891f6...bbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.33):

Eh jeg hadde ikke godtatt at min mann hadde noen pratetur eller annet med andre kvinner. Jeg er ikke en sjalu type heller. 

Anonymkode: 2eb3a...ad6

Det er helt latterlig hvilke bånd man skal legge på personer man i utgangspunktet bor sammen med og skal stole på.

Takk den gode skaper for at jeg ikke har noe med noen slike folk å gjøre.

Anonymkode: 9d0c2...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi alternativet for min del ofte er å sitte lenge på et trist møterom. Eller ta det over telefon - noe jeg helt ærlig er dritt lei av etter det siste året. 

Derfor tar vi ofte en tur når noe skal diskuteres, enten fra kontoret, men også med en mannlig kollega som bor rett i nærheten. 

Om mannen min ikke hadde vist forståelse for det ville han ikke vært min mann. 

Anonymkode: 891f6...bbd

Men er din mann sykelig sjalu? 
Jeg tenker at når man er i et forhold preget av sjalusi kan man ikke bidra til at sjalusien blir et problem siden man har valgt partner akkurat som du sier du vil velge bort mannen om han ikke viser forståelse ville du kanskje ikke gått inn i et forhold med sjalusi i utgangspunktet - en viktig forskjell.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (Akkurat nå):

Men er din mann sykelig sjalu? 
Jeg tenker at når man er i et forhold preget av sjalusi kan man ikke bidra til at sjalusien blir et problem siden man har valgt partner akkurat som du sier du vil velge bort mannen om han ikke viser forståelse ville du kanskje ikke gått inn i et forhold med sjalusi i utgangspunktet - en viktig forskjell.. 

 

Som jeg skriver. Hadde han vært sjalu hadde han ikke vært min mann. Den typen irrasjonell oppførsel takler jeg ikke. 

Anonymkode: 891f6...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå turer sammen er noe annet enn å snakke på tlf eller møtes i jobbsammenheng og diskutere. Går du turer med noen knytter du noen bånd som kan åpne flere dører. At noen ikke bryr seg, eller tenker annerledes kan det være mange grunner til. 

Anonymkode: b71bb...68f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Som jeg skriver. Hadde han vært sjalu hadde han ikke vært min mann. Den typen irrasjonell oppførsel takler jeg ikke. 

Anonymkode: 891f6...bbd

Nettopp, og da er vel svaret ditt for hva du hadde akseptert helt uvesentlig for TS sin problemstilling som alt er i et forhold med en som er sjalu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Som jeg skriver. Hadde han vært sjalu hadde han ikke vært min mann. Den typen irrasjonell oppførsel takler jeg ikke. 

Anonymkode: 891f6...bbd

 

Og føler for å legge til noe jeg har lært gjennom ca 20 år som voksen.

Om man begynner å tilpasse seg en partner på den måten så er det selvforsterkende. Da er dette ofte ikke nok, og kravene blir stadig større. 

Derfor er eneste løsningen å si klart fra om at "slike turer, det går jeg", i utgangspunktet. 

Anonymkode: 891f6...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh... hadde jeg vært mannen din hadde jeg dumpet deg. Blir bare slit og stress med sånne som deg.

Anonymkode: ffe47...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (Akkurat nå):

Nettopp, og da er vel svaret ditt for hva du hadde akseptert helt uvesentlig for TS sin problemstilling som alt er i et forhold med en som er sjalu.

 

Tvert i mot. Om du leser mitt neste svar også. Det er enda viktigere for TS. 

En sjalu person vil kreve mer, og mer, og mer... Det er selvforsterkende å begynne å tilpasse seg. Så en sterk person setter ned foten i utgangspunktet før kravene eskalerer. 

Anonymkode: 891f6...bbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Tvert i mot. Om du leser mitt neste svar også. Det er enda viktigere for TS. 

En sjalu person vil kreve mer, og mer, og mer... Det er selvforsterkende å begynne å tilpasse seg. Så en sterk person setter ned foten i utgangspunktet før kravene eskalerer. 

Anonymkode: 891f6...bbd

Joda, det kan være slik men det trenger ikke være det. 

Ts skriver i grunnen lite om hvordan partnerens sjalusi påvirker forholdet bortsett fra i denne konkrete saken og i denne saken syns jeg også der er litt rart å velge å gå tur for å snakke jobb.. Jeg ville selv ikke valgt det for eksemlep, jobbreiser og møter utenfor kontoret er noe annet enn en "tur i tosomhet" for å snakke om "løst og fast, også litt jobb" på en måte. Da er det mer vennskap enn jobb og der i ligger problemstillingen for hva som føles greit og ikke når man er sjalu, usikker osv. Ville for eksempel Ts syns det var helt greit om mannen hadde en venninne på jobb som han gikk tur med og snakket med om "alt mulig - også jobb" for eksempel? Det sier Ts ikke noe om - ergo tenker jeg at om man er i et parforhold tar man hensyn til hverandres svakheter såvel som styrker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Carrot skrev (8 minutter siden):

Joda, det kan være slik men det trenger ikke være det. 

Ts skriver i grunnen lite om hvordan partnerens sjalusi påvirker forholdet bortsett fra i denne konkrete saken og i denne saken syns jeg også der er litt rart å velge å gå tur for å snakke jobb.. Jeg ville selv ikke valgt det for eksemlep, jobbreiser og møter utenfor kontoret er noe annet enn en "tur i tosomhet" for å snakke om "løst og fast, også litt jobb" på en måte. Da er det mer vennskap enn jobb og der i ligger problemstillingen for hva som føles greit og ikke når man er sjalu, usikker osv. Ville for eksempel Ts syns det var helt greit om mannen hadde en venninne på jobb som han gikk tur med og snakket med om "alt mulig - også jobb" for eksempel? Det sier Ts ikke noe om - ergo tenker jeg at om man er i et parforhold tar man hensyn til hverandres svakheter såvel som styrker. 

Nå skriver TS at mannen er "sykelig sjalu" og "lager et helvete". 

Da synes jeg det skal være veiledende for rådene vi gir.

Og da er mine råd helt kort 1) ikke vær i forhold med slike, 2) hvis du likevel er i forhold med slike så setter du ned foten, for gir du lillefingeren krever de armen, og så videre. 

Anonymkode: 891f6...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå skriver TS at mannen er "sykelig sjalu" og "lager et helvete". 

Da synes jeg det skal være veiledende for rådene vi gir.

Og da er mine råd helt kort 1) ikke vær i forhold med slike, 2) hvis du likevel er i forhold med slike så setter du ned foten, for gir du lillefingeren krever de armen, og så videre. 

Anonymkode: 891f6...bbd

Forutsatt at ikke dette er noe Ts visste fra dag en... Det er for sent å sette ned foten i denne saken om ikke Ts alltid har satt ned foten for sjalusi, da vil det i denne saken bare gi mer fart på bålet som brenner hos partneren og gjøre denne sikrere i sin sak om at noe foregår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (5 minutter siden):

Forutsatt at ikke dette er noe Ts visste fra dag en... Det er for sent å sette ned foten i denne saken om ikke Ts alltid har satt ned foten for sjalusi, da vil det i denne saken bare gi mer fart på bålet som brenner hos partneren og gjøre denne sikrere i sin sak om at noe foregår. 

Les HI en gang til. Sakte. Så ser du at det beste er mitt alt.1 - Brudd. 

Anonymkode: 891f6...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.39):

Det har både jeg og mannen gjort, mange ganger. Vi har et nært og tillitsfullt forhold, så vi trenger ikke forbud og regler for å holde på hverandre. 

Anonymkode: 891f6...bbd

Samme her

Anonymkode: 0a31a...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...