Gå til innhold

Gå tur med mannlig kollega når man er gift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.33):

Eh jeg hadde ikke godtatt at min mann hadde noen pratetur eller annet med andre kvinner. Jeg er ikke en sjalu type heller. 

Anonymkode: 2eb3a...ad6

Eh, hvordan er dette å ikke være en sjalu type…?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2021-9-19 den 17.14):

Er det innafor å gå tur med en mannlig kollega for å prate? Om ting kollegaen har god kompetanse, og man gi råd om? 

Mannen er syklig sjalu, og lager helvete fordi jeg har behov for å prate med folk utenfor forholdet. Jeg ser på det som en ressurs at man har ulike personer i nettverket man kan bruke til ulike ting. 

Er sårede når mannen lager ekle kallenavn til denne kollegaen og sier "jeg er sint pga det du holder på med", det jeg holder på med? Vi har ikke gått noen tur enda. 

Anonymkode: 75e91...045

Det kan virke sårende ja- Det er lov å være sjalu,.men det er hans greie, ikke din. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.32):

Det normale, både i og utenfor forhold, er å ha egne venner og hobbyer. I et normalt forhold preget av respekt kan hvem som helst av partene dra på telttur med hvem som helst av sine venner feks en langhelg i oktober og vennenes kjønn og seksuelle legning er et ikke-tema. 
 

Å føle at en har rett til å vise sjalusi eller «kjefte» i et forhold er ikke forenelig med å være et ok menneske. Langt mindre en ok partner. Det er derfor vi kaller slik adferd «sosial kontroll» og regelmessig eller sporadisk ubegrunnet kjefting «psykisk vold». Dette, ts, lærte da vel dine foreldre deg?

Anonymkode: 74fd6...b38

Må være noe av det dummeste jeg har hørt!😅 Å være i et godt forhold er å ta hensyn til sin partners følelser. 

Å være sjalu er en helt normal følelse. 

 

Anonymkode: 081ec...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt bør man vel sjekke ut før man blir gift/flytter sammen. Selv er vi gift på 35 året og har begge gode venner av begge kjønn. En av mine venninner bor i et annet land og når jeg har besøkt henne har jeg alltid overnattet hos henne. Det var heller ikke noe problem for min kone de periodene min venninne var singel. Selv liker min kone å gå på naturiststrender, gjerne med venner av samme eller motsatt kjønn. Det har heller aldri vært noe problem.

Anonymkode: d1f0f...6d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.14):

Mannen er syklig sjalu, og lager helvete fordi jeg har behov for å prate med folk utenfor forholdet.

Anonymkode: 75e91...045

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.33):

Eh jeg hadde ikke godtatt at min mann hadde noen pratetur eller annet med andre kvinner. Jeg er ikke en sjalu type heller. 

Anonymkode: 2eb3a...ad6

Skulle likt å hørt samboeren min si «jeg godtar ikke at du går pratetur med kollegaen din» 😆

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må være noe av det dummeste jeg har hørt!😅 Å være i et godt forhold er å ta hensyn til sin partners følelser. 

Å være sjalu er en helt normal følelse. 

 

Anonymkode: 081ec...070

Å «nekte» partneren din å omgåes sine venner, utelukkende basert på vennene sitt kjønn, det er ikke å ta hensyn til partner. Det er faktisk jævla drøyt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er lett å dømme noen som sykelig sjalu.

Selv reagerer jeg veldig på at det er behov for å gå tur for å snakke om jobbrelaterte ting. Altså jeg har kollegaer av begge kjønn og vi går tur - SOM EN GRUPPE AV KOLLEGAER - og snakker om alt mellom himmel og jord - også jobb.  Hadde jeg hatt en partner ville jeg valgt å gå tur med han i stedet for å snakke om alt mellom himmel og jord. Å snakke med kolleger om jobbrelaterte ting gjør jeg på jobb.

Jeg mener også at å gjennomføre noe som ens partner ikke liker, om og om igjen, vil før eller siden føre til et skisme av en eller annen sort - krangel, sårede følelser og til og med brudd. Jeg mener at hvis en ikke kan forholde seg til partnerens følelser rundt noe en selv ønsker å gjøre må en vurdere om forholdet er liv laga før man bidrar til å rasere forholdet.

Når det er sagt mener jeg at det er den som er sjalu som må arbeide med seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.14):

Er det innafor å gå tur med en mannlig kollega for å prate? Om ting kollegaen har god kompetanse, og man gi råd om? 

Mannen er syklig sjalu, og lager helvete fordi jeg har behov for å prate med folk utenfor forholdet. Jeg ser på det som en ressurs at man har ulike personer i nettverket man kan bruke til ulike ting. 

Er sårede når mannen lager ekle kallenavn til denne kollegaen og sier "jeg er sint pga det du holder på med", det jeg holder på med? Vi har ikke gått noen tur enda. 

Anonymkode: 75e91...045

Tenker det kommer jo litt an på. Er han bare sjalu? Eller har han en grunn til å være sjalu? 

Mannen min var bare sjalu. Og det var jo en dårlig kombinasjon med at jeg stort sett har hengt med kompiser. Så da pratet vi igjennom det. Det er jo sånn at man selv ikke får hindret at andre prøver seg, og det gjelder jo for begge i et par. Så spørsmålet er jo hvordan man tar det. Så vi var vel ganske enige om hva som er ok og ikke. Feks enighet at av og til føles det bra med bekreftelser på at man fortsatt er ok. Så nå har vi mer moro av at yngre damer prøver å sjekke han, mens det alltid er eldre menn som prøver å sjekke meg. Jeg kaller det spøkefullt urettferdig. Men jeg kan dra på reise bort turer iht flere menn, av og til er jeg eneste dama, av og til en eller to til iht en hobby jeg har. Og det går fint. Disse mennene har jeg også mye kontakt med på nett. Av og til ramler de innom på besøk i forbiveien. Og det er jo ikke noe problem. De er seriøse i hobbyen, så de prøver seg ikke heller. Da hadde jeg ikke giddet å dra heller. 

Så i utgangspunktet så tenker at det er ikke noe problem. Men så kommer alt an på hvordan dere i forholdet er mot hverandre. 

Anonymkode: bcae4...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så innmari sært med de her ånei man kan ikke gå tur med en av det motsatte kjønn mens man er i forhold for det kan føre til noe mer - folka. Hvor gamle er dere? 50+? Eller bor dere langt ut på bygda der kjønnsrollemønstrene fra 50-tallet ligger tjukt som ertesuppe? Hvor finner man sånne mennesker i Norge i dag, egentlig? 

Tror mannen min har trodd det hadde tørna for meg hvis jeg plutselig begynte å nekte ham å treffe venner som er jenter, fordi de er jenter 😅

Anonymkode: 0ed9b...4b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kutyme? Vennskap med motsatt kjønn er ikke et tema? Dette er det rareste og mest konservative svaret jeg har fått av noen på lenge :ler: 

Anonymkode: 94c0c...32c

Jeg er virkelig ikke vandt til at man som voksen tilbringer alenetid med det motsatte kjønn om man er i et seriøst forhold. Da jeg var i tenårene og 20-årene mente jeg helt motsatt, men nå som 36-åring kunne det ikke falt meg inn å tilbringe tid med en annen mann enn min egen. Og hadde min mann ønsket det så vær så god, men da hadde han ikke vært min mann. 

Anonymkode: 0aaca...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes det er så innmari sært med de her ånei man kan ikke gå tur med en av det motsatte kjønn mens man er i forhold for det kan føre til noe mer - folka. Hvor gamle er dere? 50+? Eller bor dere langt ut på bygda der kjønnsrollemønstrene fra 50-tallet ligger tjukt som ertesuppe? Hvor finner man sånne mennesker i Norge i dag, egentlig? 

Tror mannen min har trodd det hadde tørna for meg hvis jeg plutselig begynte å nekte ham å treffe venner som er jenter, fordi de er jenter 😅

Anonymkode: 0ed9b...4b5

Det er en vesentlig forskjell på venner man har hatt fra før, og nye venner man får ifm jobb eller lignende. Venner man har hatt fra før utvikler seg jo stort sett til vennepar når begge har partner, fortsatt veldig merkelig om den ene mannen og den andre kona skulle hatt ønske om å tilbringe tid UTEN partnerne sine. Hvorfor liksom? Er det noe hemmelig de skal snakke om? Det må vel være mye koseligere å møtes alle fire?

Anonymkode: 0aaca...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nøyaktig samme problemstilling! Har en kollega jeg en sjelden gang går tur med. Mannen misliker det, men nekter meg ikke å gjøre det, er mer sånn surmulende den kvelden. Kollegaen bor i nærheten, vi har hektiske jobber og liker begge å gå tur og trene. Så vi har gått noen kveldsturer for å diskutere faglige ting og litt private blir det også. Dette har blitt en god venn for meg, og nesten rart å tenke på at mannen min ikke aner hvor mye vi skravler på jobb i roligere perioder, mens akkurat disse få turene blir et problem, hvor det stort sett er jobb vi snakker om… Alternativet for min del har vært at vi møtes igjen på jobb på kveldstid eller at jeg drar hjem til han, siden jeg må dra til en viss tid på ettermiddagen pga henting av barn (han har ikke barn eller samboer, men har kjæreste). Så jeg tenker tur er en bra kombinasjon av jobb, fysisk aktivitet og litt sosialt.

Anonymkode: d7da7...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.14):

Er det innafor å gå tur med en mannlig kollega for å prate? Om ting kollegaen har god kompetanse, og man gi råd om? 

Mannen er syklig sjalu, og lager helvete fordi jeg har behov for å prate med folk utenfor forholdet. Jeg ser på det som en ressurs at man har ulike personer i nettverket man kan bruke til ulike ting. 

Er sårede når mannen lager ekle kallenavn til denne kollegaen og sier "jeg er sint pga det du holder på med", det jeg holder på med? Vi har ikke gått noen tur enda. 

Anonymkode: 75e91...045

Jeg tror du velger å være naiv her.

Altså, hvis det er jobb relatert og kun jobbrelatert så kunne det vært løst med en telefon eller jobbmøte?

På slik spaserturer på tomannshånd  så kommer de fortrolige samtalene så skjer den bonding, så kommer betroelser, og sakte men sikkert så kryper det inn en erkjennelse at du syntes han er en skikkelig fin fyr??  Sier ikke at det skjer , men at faren er der. Men at det oppstår en viss kjemi er ikke til å unngå.

Mannen din forstår antagelig dette. Altså denne andre mannen liker deg (på et visst nivå). Hvis ikke  hadde han ikke ville gått på tur alene. Det at du har akseptert hans forslag forteller han at du syntes han er ok. Ved å akseptere sendes det et signal.

Skjønner at du velger å være rørende naiv og later som du ikke forstår dette, at det er kun jobb, ingen følelser. Men du hadde ikke tatt disse aleneturene om du ikke hadde likt det, eller han. Da hadde du løst jobbspørmål på en annen måte.

Alle forstår det, men du later som du ikke gjør det. 

.Han ser på den andre mannen som en potensiell rival, og en trussel for forhldet. Og det er det. Men han er presset til å godta det fordi man skal ikke være sjalu, man skal stole 100% på partneren og usikkerhet er usexy.

Så jeg forstår mannen din sin frustrasjon, han blir presset til å være ok med at dama "dater" en annen. Men han takler dette på helt feil måte. Men det er frykt og frustrasjon du ser.

 

Anonymkode: 82653...f3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.21):

Det beste ville vel vært om du kvittet deg med mannen og heller hadde omgåttes folk som respekterer deg.

Anonymkode: 87c5c...43e

Omgåttes?? 🤣🤣

Anonymkode: 3a768...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er så innmari sært med de her ånei man kan ikke gå tur med en av det motsatte kjønn mens man er i forhold for det kan føre til noe mer - folka. Hvor gamle er dere? 50+? Eller bor dere langt ut på bygda der kjønnsrollemønstrene fra 50-tallet ligger tjukt som ertesuppe? Hvor finner man sånne mennesker i Norge i dag, egentlig? 

Tror mannen min har trodd det hadde tørna for meg hvis jeg plutselig begynte å nekte ham å treffe venner som er jenter, fordi de er jenter 😅

Anonymkode: 0ed9b...4b5

 

Er akkurat dette.. at mange av meningene i denne tråden minner om en annen tidsalder, eller religiøs gammelmodighet. 

Mistenker også at de som mener dette har fordommer sett mot at partneren kan falle for en av det samme kjønn. Man sier jo at absolutt alle bi, i større eller mindre grad. 

Mannen til ei venninne forlot henne for en kompis han sakte men sikkert falt for. Vil jo si gutteturer med felles overnatting, jakt med soving i telt, og alt det der, er en MYE større risiko enn en rusletur i offentligheten der man snakker jobb. 

Om man skal begynne å sette regler for å hindre at partneren aldri faller for noen andre er vel eneste løsningen å bure dem inne hjemme. 

Anonymkode: 891f6...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 17.33):

Eh jeg hadde ikke godtatt at min mann hadde noen pratetur eller annet med andre kvinner. Jeg er ikke en sjalu type heller. 

Anonymkode: 2eb3a...ad6

Jo, det er du.

At litt sjalusi kan dukke opp i forhold til noen personer tror jeg alle kan oppleve, kanskje man til og med har gått så langt som å si at akkurat henne har jeg faktisk bittelitt problemer med at du er med fordi hun flørter så ekstremt at jeg kjenner litt på det e.l.

Men å bare kategorisk forby at han får være med alle andre kvinner er ekstrem sjalusi. 

Anonymkode: d2d30...15f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (6 timer siden):

Det er ikke lurt, det kan fort oppstå følelser mellom deg og den andre mannen. Selv om det starter uskyldig 

😶

Hva om man er bi? Skal man da aldri tilbringe tid på tomannshånd med noen andre mennesker enn partneren sin…?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er virkelig ikke vandt til at man som voksen tilbringer alenetid med det motsatte kjønn om man er i et seriøst forhold. Da jeg var i tenårene og 20-årene mente jeg helt motsatt, men nå som 36-åring kunne det ikke falt meg inn å tilbringe tid med en annen mann enn min egen. Og hadde min mann ønsket det så vær så god, men da hadde han ikke vært min mann. 

Anonymkode: 0aaca...bd3

Wow, så forskjellige man er. Jeg er over 40, har flere nære venner at motsatt kjønn, som jeg har møtt etter at jeg ble gift, og som jeg tilbringer tid alene med. Noen av dem er venner med oss begge, og av og til møtes vi alle med partnere, to av dem har jeg aldri møtt familien til selv om vi stadig snakker om at det hadde vært hyggelig med en middag med hele familien en gang, en av dem har jeg møtt kons til flere ganger men vi har ikke særlig kjemi, så kameraten min kommer oftest enten alene eller med ungene. Av og til er min mann her da, av og til ikke. I tillegg har jeg en kamerat jeg chatter mye med, men sjeldent møter alene (fordi vi møtes i sammenheng med jobb eller organisert trening).

Jeg har også flere gode venninner, et par av dem har også blitt venner av mannen, et par av dem liker han ikke, de fleste har han ikke noen særlig relasjon til. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er en vesentlig forskjell på venner man har hatt fra før, og nye venner man får ifm jobb eller lignende. Venner man har hatt fra før utvikler seg jo stort sett til vennepar når begge har partner, fortsatt veldig merkelig om den ene mannen og den andre kona skulle hatt ønske om å tilbringe tid UTEN partnerne sine. Hvorfor liksom? Er det noe hemmelig de skal snakke om? Det må vel være mye koseligere å møtes alle fire?

Anonymkode: 0aaca...bd3

For det første er jeg grunnleggende uenig i at det noensinne er hyggeligere å være 4 enn å være 2. For det andre er det kjempesært å tenke at det er merkelig at noen vil tilstede tid sammen med en venn uten partnere til stede. Du kan ikke alvorlig mene at du aldri noen gang har ønske om å snakke med en venninne eller kamerat alene? 

Anonymkode: 0e513...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok være ærlig å si at det kanskje var vært vel spennende grunner til at jeg ønsket gå tur. 

Har ikke tenkt noe utroskap, men har vært spennende å bli kjent. 

Anonymkode: 75e91...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...