Gå til innhold

Holder knapt ut i jobben lenger..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

40 år er virkelig ikke for gammelt når det gjelder å få ny jobb innen stat/kommune. Jeg har søkt og fått to nye jobber i det offentlige på ditt nivå etter at jeg ble 40. Hører det er annerledes i det private næringslivet, men alderen din er virkelig ingen hindring for typen av stillinger som blir nevnt i denne tråden. Lykke til TS! 

Anonymkode: be9ee...e2f

Håper det ikke er hindring nei. Jeg håper også at det har noe å si at jeg har jobbet som ped.leder i 20 år på samme sted, med minimalt fravær (kun 3 permisjoner ifh barn). Kanskje syk par dager hvert 3.-4.år

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnehagelærere har ikke sosialfaglig utdannelse, det vil si de ikke er kvaliffisert til å jobbe i nav eller bv tjenesten.

Anonymkode: 07ba9...036

Som sakt kjenner jeg mange, er det mangel i kommuner og ingen søkere ansetter de jo folk selv om de mangler spesifikke ting. 

Det er vanskelig å finne jobber som gir mindre stress, så er i villrede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk en jobb i en annen barnehage, da vel! 

Og husk at vi fremdeles er inne i en unntakstilstand pga covid med høyere fravær. Det blir bedre!

Anonymkode: 65e41...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Veileder på nav er ingen dans på roser. Høyt arbeidspress, overtid - og man måles på prestasjon. Just saying. Anbefaler heller bolig. 

Anonymkode: 6b096...5e5

Jepp, 200 brukere per veileder høres utfordrende ut. Det er ikke en jobb for alle. 

Anonymkode: 27ae5...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videreutdanning! Ser du skriver at du ikke orker det i tillegg til jobb, men vet mamma fikk tilrettelegging/støtte fra sin jobb da hun startet på videreutdanning i en alder av nærmere 50❤️ Hun er utdannet som førskolelærer og jobbet mange år som pedleder, men jobber nå i kommunen som miljøterapeut og har gjort det lenge. Nå videreutdanner seg innenfor rus/psykisk helse.

Du kan jobbe med å undervise på barneskolen med 1.-4. klasse, tror du må ta et år med videreutdanning/pedagogikk for å kunne gjøre det? Kanskje ikke helt det du ser for deg? Men ser for meg at det kan være bedre bemanning, bedre miljø og kanskje en noe mindre stressende arbeidshverdag sammenlignet med å jobbe i barnehagen (i hvert fall med tanken på arbeidstider osv). Dette er det sikkert andre som vet mye bedre enn meg :) 
 

Anonymkode: 85728...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft i hele arbeidslivet uansett, rovdrift er den nye måten å drive på hos alle dessverre. 

Anonymkode: cdb69...312

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, barnehage altså.. Alt er dårlig der.. Skjønner ikke hvordan folk orker.. Jeg klarte noen år, nå er jeg på AAP. Dårlige ledere, mye fravær, for mye press, for få folk, for mye ansvar til dårlig lønn..

 

Blir heller ufør enn tilbake til jobben i barnehage altså... 1000% roligere hverdager i vente da...

Anonymkode: be049...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søk en jobb i en annen barnehage, da vel! 

Og husk at vi fremdeles er inne i en unntakstilstand pga covid med høyere fravær. Det blir bedre!

Anonymkode: 65e41...fa7

Det er jo likt i alle barnehager🙄 og eeehh...det var slik før Covid også. 

Begynn å scroll på finn.no eller kommunens hjemmeside. Plutselig dukker det noe interessant opp.

Anonymkode: bb869...5cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er stort fokus på kompetanseheving i barnevernet, og i min kommune ansetter de kun folk med utdanning som sosionom eller barnevernspedagog. Bør du sykemeldes en kort periode kanskje, bare for å få hodet over vannet og områdd deg litt. Har du mulighet for å gå ned noe i stilling og ta deltidsstudier? Har selv jobbet som rådgiver i PPT, det er travle dager, men på en helt annen måte enn i en barnehage.

Anonymkode: 98b68...168

Tror ikke Ts bør satse på jobb i PPT dersom hun ikke vil ha direkte kontakt med folk eller høyt arbeidspress… For å få jobb i PPT må du dessuten ha master i dag. Jeg har jobbet i både skole og PPT. Det var etter at jeg begynte i jobb i PPT at stressymptomene slo til for alvor.

Anonymkode: 20f0e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av svarene her gir ikke akkurat håp🙄

Like jævlig over alt?

 

Anonymkode: 18ae3...84d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt som deg, med samme yrke. Jeg har lekt litt med tanken på å ta en desentralisert/ nettbasert utdanning som kan gi meg jobb på et biblioteker lignende. 

Anonymkode: e2d29...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig mange av svarene her gir ikke akkurat håp🙄

Like jævlig over alt?

 

Anonymkode: 18ae3...84d

Ja, det er ikke et yrke en blir gammal i for å si det sånn. Har hørt at barnehagelærere er det yrket med mest sykemeldinger😔 Det er en grunn til det.. 

Anonymkode: 8bd51...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tøft i hele arbeidslivet uansett, rovdrift er den nye måten å drive på hos alle dessverre. 

Anonymkode: cdb69...312

Ja, tipper det er likt i helsesektoren. I alle fall noen steder. Kvinner må slutte å godta alt mulig. 

Anonymkode: 8bd51...7d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilborg82
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, tipper det er likt i helsesektoren. I alle fall noen steder. Kvinner må slutte å godta alt mulig. 

Anonymkode: 8bd51...7d7

Det er nok tøft å jobbe i barnehage og i helsevesenet, men som sykepleier slipper man mye støy i hvert fall. Vil ikke anbefale det videre, dessverre. Tungt yrke dersom man ikke har videreutdanning eller en helt spesiell arbeidsplass. Kunne du tenke deg å bli styrer i barnehage, TS? Er det et krav om master for å bli styrer? Du har jo lang erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, tipper det er likt i helsesektoren. I alle fall noen steder. Kvinner må slutte å godta alt mulig. 

Anonymkode: 8bd51...7d7

Nei, tenkte mer på arbeidslivet generelt. Det har blitt hardt over hele linja, ikke bare helsevesenet. 

Anonymkode: cdb69...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilborg82 skrev (52 minutter siden):

Det er nok tøft å jobbe i barnehage og i helsevesenet, men som sykepleier slipper man mye støy i hvert fall. Vil ikke anbefale det videre, dessverre. Tungt yrke dersom man ikke har videreutdanning eller en helt spesiell arbeidsplass. Kunne du tenke deg å bli styrer i barnehage, TS? Er det et krav om master for å bli styrer? Du har jo lang erfaring. 

Jeg tenkte på det noen år, men 90 % av den jobben er jo å få dager til å gå opp med all fravær 🙄 jeg må nok vekk fra bhg yrket totalt 

Anonymkode: bb869...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er dessverre ufør i dag, men har hatt mange ulike jobber de 25 årene jeg var yrkesaktiv. Har hatt tunge og krevende jobber, men det verste for meg var de to årene jeg jobbet i barnehage…dette er 17 år siden(har ingenting med dagens covid-situasjon å gjøre), men det var rett og slett jævligt. Kronisk underbemannet, jeg løp og stresset, ingen tid til å gå på do. Fikk så vidt tid til lunsj. Hadde konstant hodepine og var utmattet. Noe av det verste var når jeg hadde ansvaret for ni under tre år, helt alene. Gjerne i timevis. Jeg fant meg noe annet fordi det til slutt ble helt uutholdelig.

Anonymkode: fe3f0...7f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leetha skrev (13 timer siden):

Håper det ikke er hindring nei. Jeg håper også at det har noe å si at jeg har jobbet som ped.leder i 20 år på samme sted, med minimalt fravær (kun 3 permisjoner ifh barn). Kanskje syk par dager hvert 3.-4.år

Som sakt kjenner jeg mange, er det mangel i kommuner og ingen søkere ansetter de jo folk selv om de mangler spesifikke ting. 

Det er vanskelig å finne jobber som gir mindre stress, så er i villrede.

Miljøterapeut i avlastningsbolig?

Miljøterapeut for barnevernet?  

Anonymkode: 07ba9...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk helt nok i fjor, og var helt på randen. Gråt og kjente at jeg holdt på å eksplodere innvendig. Ble sykemeldt en måneds tid, noe jeg er utrolig glad for. Hadde allerede startet på et tegnspråkkurs (som jeg alltid har vært fascinert av), og søkte jobb i en bolig for utviklingshemmede. Fikk ikke jobb på første søknad, men på andre, og er sjeleglad for valget 🙌 Jobber nå som miljøterapeut og teamleder 😊

Hverdagen er rolig, jeg slipper støy og utagering, og det er ressurser til enhver tid (dette er ikke i kommunen). Sjefen er flott og kollegaene er gode. Det beste er at når jeg er ferdig på jobb, så er jeg ferdig. Alt arbeid blir gjort på arbeidsplassen i team eller på oppsatte planleggingsdager alene. Anbefales! 
 

Jeg brenner ikke for fagfeltet, slik jeg gjorde for barn - det kjenner jeg ofte på. Men, denne hverdagen er langt bedre enn i bhg 👍

 

Anonymkode: 35c47...540

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...