Gå til innhold

Holder knapt ut i jobben lenger..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men aner virkelig ikke hva annet jeg skal gjøre. Jobber som ped.leder i bhg og det har jeg gjort i 20 år! Nå kjenner jeg den berømmelige veggen snart kommer. Fysisk og psykisk på randen og dager med lite folk på jobb, ikke penger til vikar, barn som trenger ekstra resursser vi ikke har o.l har begynnende svekket hørsel pga støy og stressnakke. Går fast på antidepressiva pga tidligere depresjon og jeg blir aldri helt bra pga alt stress.

Jeg vil gjøre noe annet, men låser meg helt fast. Vi har hus og gjeld så kan ikke gå ned enormt i lønn heller. Hjeelp! 

Anonymkode: bb869...5cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er flere i samme båt...
Jeg kunne skrevet det innlegget, bortsett fra at jeg har enda lenger fartstid i jobben, omtrent 35 år. Er stygt redd jeg går på en durabelig smell snart, og det er utrolig trist, for jeg brenner egentlig for jobben min fortsatt. Men arbeidsforholdene blir mer og mer uverdige, og jeg går hjem med gråten i halsen nesten hver dag. 

Kan du prøve å få jobb innen helsesektoren, for eksempel i bolig? Det har jeg jobbet med i perioder, og belastningen er mye mindre der. Nav ansetter også førskolelærere i veilederstillinger hvis man er så heldig å komme gjennom det nåløyet. Videreutdanning?

Anonymkode: 40239...e76

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta videreutdanning, TS? Da kan du få flere jobbmuligheter. Kunne du tenke deg spesialpedagog? Ellers synes jeg jobb i bolig høres ut som et godt forslag. 

Anonymkode: 2e92a...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veileder på NAV, vet det er mange om beinet men verdt å forsøke. Eller som en annen nevnte; miljøterapeut i bolig. 

Anonymkode: 6edb9...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn på denne da jeg leste overskriften og ser at du har samme jobb som meg. Jeg er i samme situasjon som deg og er også deprimert. Vet ikke hvordan veien videre skal gå, klarer ikke mer snart. 

Anonymkode: 18ae3...84d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gikk inn på denne da jeg leste overskriften og ser at du har samme jobb som meg. Jeg er i samme situasjon som deg og er også deprimert. Vet ikke hvordan veien videre skal gå, klarer ikke mer snart. 

Anonymkode: 18ae3...84d

Det finnes alltid nye jobbmuligheter. Man må bare ta steget og tørre å sette i gang med endringsprosessen. 

Anonymkode: 2e92a...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes alltid nye jobbmuligheter. Man må bare ta steget og tørre å sette i gang med endringsprosessen. 

Anonymkode: 2e92a...730

Kom gjerne med tips og oppskrift. Jeg søker på alt som er aktuelt å søke på, som IKKE er barnehage, men det er ikke bare-bare å få seg noe annet. At det "alltids finnes nye jobbmuligheter" er en sannhet med store modifikasjoner. Det er heller ikke noen mulighet for meg med videreutdanning, for da må det komme i tillegg til jobb, og jeg er allerede utslitt. 

Anonymkode: 40239...e76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Veileder på NAV, vet det er mange om beinet men verdt å forsøke. Eller som en annen nevnte; miljøterapeut i bolig. 

Anonymkode: 6edb9...c04

Veileder på nav er ingen dans på roser. Høyt arbeidspress, overtid - og man måles på prestasjon. Just saying. Anbefaler heller bolig. 

Anonymkode: 6b096...5e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må rett og slett komme meg bort fra å jobbe direkte med folk. Jeg makter ikke videreutdanning i tilegg til jobb. Har tenkt på Nav ja men også saksbehandler i barnevernet. Men nå har jeg bikket 40 år så yngre er jo mer ettertraktet. Og disse jobbene vokser jo ikke på trær. Trenger en jobb jeg er helt ferdig med når kommer hjem for dagen...

TS

Anonymkode: bb869...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme båt kjære deg❤ Vet så alt for godt hvordan det er. Orker snart ikke mer jeg heller. Og vi er mange! 

Jeg trenger ikke å gå inn på problemet. Du vet. Kjenner det på kroppen hver dag. Nå er noen sykemeldt igjen. Hvorfor? Utbrent. Vi som står igjen må springe dobbelt så fort. Ingen vikarer settes inn. Bemanningen er en vits! Vi gjør alt vi kan for de små ❤ Det er bare utakknemlighet å få. Foreldrene som skriver her på kg får meg til tider til å grine! Fy faen som vi gir og gir og gir- og foreldrene bare klager. 

Og lønnen er elendig i forhold til ansvar!

Snart er det meg som er sykemeldt. Jeg vet det kommer. 

Tenk om politikerene hadde brydd seg?

Tenk om utdanningsorganisjonen hadde brydd seg? Fagorganisasjonene? Hvorfor gjør de ikke mer? Hvorfor streiker vi ikke? Vi VET hvor viktige vi er for at samfunnet skal gå rundt. Og mest av alt hvor viktig barndommen er! 

Det drives råvdrift på de ansatte. Og barna lider under dette. 

Nei.. kjære trådstarter. Jeg føler med deg. Og vi er så mange som har det sånn. Jeg trodde en stund på at en endring ville skje.. men, jeg tror ikke lengre. 

Jeg følger tråden din, og håper mange kommer med gode råd.

Klem fra pedagog❤

Anonymkode: 8bd51...7d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg må rett og slett komme meg bort fra å jobbe direkte med folk. Jeg makter ikke videreutdanning i tilegg til jobb. Har tenkt på Nav ja men også saksbehandler i barnevernet. Men nå har jeg bikket 40 år så yngre er jo mer ettertraktet. Og disse jobbene vokser jo ikke på trær. Trenger en jobb jeg er helt ferdig med når kommer hjem for dagen...

TS

Anonymkode: bb869...5cb

Det er stort fokus på kompetanseheving i barnevernet, og i min kommune ansetter de kun folk med utdanning som sosionom eller barnevernspedagog. Bør du sykemeldes en kort periode kanskje, bare for å få hodet over vannet og områdd deg litt. Har du mulighet for å gå ned noe i stilling og ta deltidsstudier? Har selv jobbet som rådgiver i PPT, det er travle dager, men på en helt annen måte enn i en barnehage.

Anonymkode: 98b68...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er stort fokus på kompetanseheving i barnevernet, og i min kommune ansetter de kun folk med utdanning som sosionom eller barnevernspedagog. Bør du sykemeldes en kort periode kanskje, bare for å få hodet over vannet og områdd deg litt. Har du mulighet for å gå ned noe i stilling og ta deltidsstudier? Har selv jobbet som rådgiver i PPT, det er travle dager, men på en helt annen måte enn i en barnehage.

Anonymkode: 98b68...168

Kjenner en håndfull ped.ledere som fikk jobb i BV uten problem..varierer nok rundt omkring. Innerst inne drømmer jeg om en kontorjobb med ro rundt meg. Jeg elsker jo de søte små, gå turer og gode samtaler, men det drukner i alt annet..

 

Anonymkode: bb869...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg må rett og slett komme meg bort fra å jobbe direkte med folk. Jeg makter ikke videreutdanning i tilegg til jobb. Har tenkt på Nav ja men også saksbehandler i barnevernet. Men nå har jeg bikket 40 år så yngre er jo mer ettertraktet. Og disse jobbene vokser jo ikke på trær. Trenger en jobb jeg er helt ferdig med når kommer hjem for dagen...

TS

Anonymkode: bb869...5cb

Eg har jobba i barnevernet, og der var eg i alle fall ikkje ferdig med jobben då eg kom heim! Det var ein meir slitsom jobb reint mentalt, medan jobb i barmehage/skule er meir stress i øyeblikket, sånt stress som er av typen "må løyse eit problem akkurat her og no" . BV betyr som oftast mykje grubling på korleis ein skal hjelpe eit barn best mulig, og det er vanskeleg å legge frå seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil advare mot å tro at det å jobbe i en veilederstilling i Nav er lite stressende. Det er ikke meningen å være frekk, for jeg forstår at jobben vår passer for mange som syns det er f.eks. fysisk belastende i pleie og barnehage. Men stresset er enormt.  Hverdagen består i å konstant omstille seg mellom brukere i ulike livssituasjoner, mange trasige saker, telefoner inn, oppgaver i mange systemer, å forholde seg til mange samarbeidspartnere som prater ulikt fagspråk, en forventning om måloppnåelse og effektivitet, og et krysspress uten sidestykke. Jeg har jobbe i helsevesenet før, og selv om man ikke har turnus i Nav, så har man i perioder en arbeidsbelastning og et personlig ansvar for at alle oppgaver gjøres, som mange i helsevesenet ikke forstår rekkevidden av. Dessuten skal man kunne utrolig mye, og følge med på alle endringer. 

 

Anonymkode: 8787b...759

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Veileder på nav er ingen dans på roser. Høyt arbeidspress, overtid - og man måles på prestasjon. Just saying. Anbefaler heller bolig. 

Anonymkode: 6b096...5e5

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vil advare mot å tro at det å jobbe i en veilederstilling i Nav er lite stressende. Det er ikke meningen å være frekk, for jeg forstår at jobben vår passer for mange som syns det er f.eks. fysisk belastende i pleie og barnehage. Men stresset er enormt.  Hverdagen består i å konstant omstille seg mellom brukere i ulike livssituasjoner, mange trasige saker, telefoner inn, oppgaver i mange systemer, å forholde seg til mange samarbeidspartnere som prater ulikt fagspråk, en forventning om måloppnåelse og effektivitet, og et krysspress uten sidestykke. Jeg har jobbe i helsevesenet før, og selv om man ikke har turnus i Nav, så har man i perioder en arbeidsbelastning og et personlig ansvar for at alle oppgaver gjøres, som mange i helsevesenet ikke forstår rekkevidden av. Dessuten skal man kunne utrolig mye, og følge med på alle endringer. 

 

Anonymkode: 8787b...759

Støtter dette. Har en nær kollega som kom fra barnehage til NAV, og som trodde hun skulle få roligere dager. Hun møtte veggen ganske fort.. Man skal være bra garvet for å ikke ta med seg jobben hjem.

Anonymkode: 859f0...41a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnehagelærere har ikke sosialfaglig utdannelse, det vil si de ikke er kvaliffisert til å jobbe i nav eller bv tjenesten.

Anonymkode: 07ba9...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnehagelærere har ikke sosialfaglig utdannelse, det vil si de ikke er kvaliffisert til å jobbe i nav eller bv tjenesten.

Anonymkode: 07ba9...036

Som sakt kjenner jeg mange, er det mangel i kommuner og ingen søkere ansetter de jo folk selv om de mangler spesifikke ting. 

Det er vanskelig å finne jobber som gir mindre stress, så er i villrede.

Anonymkode: bb869...5cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for at man ønsker en jobb man kan legge fra seg når arbeidsdagen er slutt, men å så i samme tankerekke vurdere barnevernet.. Er ikke pedleder, men har tenkt de samme tankene flere ganger. Blir så sliten av at jobben henger over meg 24/7. Selv har jeg vurdert butikk. Det er egentlig den eneste jobben jeg kan tenke meg som kan være aktuell, som ikke vil kreve tankevirksomhet etter at arbeidsdagen er endt. 

Anonymkode: 5e0ef...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg må rett og slett komme meg bort fra å jobbe direkte med folk. Jeg makter ikke videreutdanning i tilegg til jobb. Har tenkt på Nav ja men også saksbehandler i barnevernet. Men nå har jeg bikket 40 år så yngre er jo mer ettertraktet. Og disse jobbene vokser jo ikke på trær. Trenger en jobb jeg er helt ferdig med når kommer hjem for dagen...

TS

Anonymkode: bb869...5cb

40 år er virkelig ikke for gammelt når det gjelder å få ny jobb innen stat/kommune. Jeg har søkt og fått to nye jobber i det offentlige på ditt nivå etter at jeg ble 40. Hører det er annerledes i det private næringslivet, men alderen din er virkelig ingen hindring for typen av stillinger som blir nevnt i denne tråden. Lykke til TS! 

Anonymkode: be9ee...e2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...