Gå til innhold

Holder knapt ut i jobben lenger..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det verste er at politikerne snakker om og krever kompetanseløft når det overhodet ikke er det sektoren trenger.

De kaster ikke engang vann på bålet, men prøver å slukke flammene med hårnåler. Altså forgjeves!!!

Anonymkode: 7a453...f98

Rettet.

Anonymkode: 7a453...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det verste er at politikerne kompetanseløft når det overhodet ikke er det sektoren trenger.

De kaster ikke engang vann på bålet, men prøver å slukke flammene med hårnåler. Altså forgjeves!!!

Anonymkode: 7a453...f98

Jeg lurer rett og slett på om de satser på å videreutdanne barnehagelærere innen barnehage for å beholde dem. Har du videreutdannet deg innen barnehage så vikler du deg mer og mer inn i en kompetanse du ikke får bruk for andre steder. Du har investert både økonomi og og tid. Og tro ikke at du får kompensasjon for det i lønn. 

Anonymkode: 18ae3...84d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo Krøsamaja. Det er mange problemer som kan føre til demens. Depresjon, søvnsykdom…Nok til å holde deg våken hele natta av bekymring. 

Anonymkode: 18ae3...84d

Ja… Og ts har alle disse, i tillegg til en veldig klar faktor som nedsatt hørsel? Hun bør jo absolutt ta grep.

Anonymkode: ce2c7...472

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2021 den 17.42):

Så fint at du har funnet noe du trives med❤ Det gir håp for oss andre. Jeg tror mange kommer til å slutte i barnehagesektoren hvis det ikke snart blir bedre (og det blir det jo ikke)

Anonymkode: 8bd51...7d7

Takk❤️Veldig glad for det! 
Gi aldri opp håpet! 
Hos meg dukket muligheten opp da jeg minst trodde det! 
 

Jeg er overbevist om at barnehagene mister fler og fler dyktige pedagoger og øvrige ansatte - det er ikke levelige forhold der lenger. Jeg er glad jeg er både ferdig med å jibbe i bhg, og ha barnehagebarn. 

Anonymkode: 35c47...540

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 11.18):

Du kommer ikke til å like svaret mitt men jeg foreslår det likevel. Du skriver dere har hus og gjeld så du kan ikke gå ned i lønn. Vel, der har du laget deg et problem. Det dummeste man kan gjøre i et slikt yrke er å makse lån slik at du låser deg til jobben som det er vanskelig å komme seg vekk fra, og som gjør deg syk. Det et noe helt annet å makse lån som jurist, ingeniør eller økonom der du faktisk kan få en levelig jobb med god lønn. Hvorfor klarer ikke folk å forstå det?

Du må vurdere å selge huset og få noe rimeligere, så dere får det mer levelig økonomisk, og du ikke trenger å være kresen på andre jobber du tar! 
 

Jeg kjenner til mange som klager på at de har så dårlig råd og må ha den og den inntekten, men de nekter å endre på sine levevaner. De skal ha ny kjøkkenøy til 40 000, abonnement på trening, nye klær hver måned, to nye biler ++. Og de skal bo akkurat der og der, supersentralt!

Du må tenke nytt hvis du skal komme deg ut av dette uføret med helsen i behold. Ganske skummelt at du har fått dårlig hørsel som følge av stress, det er en farefaktor for utvikling av demens. Sier ikke dette for å være slem, men at du virkelig tar tak i helsen din!

Anonymkode: ce2c7...472

Enig. Mange er fastlåste i egen situasjon fordi man har en livsstil som krever en viss økonomi. 

Anonymkode: f1623...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...