Gå til innhold

Til dere med fattige venner; ikke gjør dette:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du er fattig kan du ikke være på sosiale medier i det hele tatt. Hvis problemet ditt er at du blir misunnelig.. på SoMe legges det ut interiør, mat og mange flasher med det de har. 
skaff deg en jobb og få bedre råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 14.48):

Dele noen tips om hva du kjøper og lager?

Anonymkode: 99a21...1f0

Helt vanlig mat. Grønnsaker, kjøtt, ferdigretter, kafé av og til. Ofte billigmerker på butikken, men det er mest pga vane. 

Anonymkode: 11279...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 13.28):

Ikke jeg som er ts.. men vet om mange som ikke har noe å legge av til om det plutselig kommer noe på tilbud om typ 2 uker

Anonymkode: 99a21...1f0

Ja, det er mange i det norske samfunnet som lever trangt. Synes synd på dem, og jeg tviler ikke på at TS har det vanskelig.

Men jeg synes at hen er veldig moraliserende overfor vennen sin, og at den elendighetsbeskrivelsen som kommer frem i tråden er litt vanskelig å forstå for andre i tråden som mottar offentlige ytelser.

Min erfaring er at man kan få bedre livskvalitet dersom man planlegger pengebruken godt når man får utbetaling. I tillegg finnes det mange hjelpetilbud og støtteordninger, som man kan benytte seg av dersom det virkelig er krise.

Selv har jeg vært så heldig at jeg har klart meg fint uten å benytte disse ordningene, men jeg tror at mange som har det vanskelig ikke kjenner til de mulighetene som finnes. Det er veldig trist, og jeg tror at det er derfor folk i tråden ønsker å komme med forslag og konkrete innspill til TS. 

Anonymkode: 7a90f...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk og minsteufør, og lever med store smerter. Men kunne aldri falt meg inn å bedt veninner om å ikke sende bilder fra fjellturer(som jeg ikke klarer), koselige bilder med barna på turer mm.

Synes det er koselig at de deler; er nok av familie og venner som ikke tar kontakt lenger. Når det er sagt, så fikk jeg en gang en skikkelig sur tilbakemelding da jeg sendte bilde av meg og kjæresten som spiste frokost, med havutsikt. Det ble dritsurt svar fra henne. Jeg har ikke noe liv å misunne, hun har god jobb og økonomi, bra helse. At hun ikke unnet meg denne gleden i en ellers trist hverdag syntes jeg var dårlig gjort. 

Anonymkode: a28f0...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvordan synes du dette gikk seg til?

Mener du seriøst at andre må tilpasses sine matvaner fordi du eller andre ikke har råd til samme type mat?

Og hvem er det som sender matbilder som direktemeldinger? Må være snapchat du mener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...