Gå til innhold

Til dere med fattige venner; ikke gjør dette:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har fattige venner. La oss si, de som går på aap eller har trygd. Eller enda verre; går på trygd eller aap og er enslige forsørgere. Ikke send matbilder av de lekre lunchene deres, eller overfylte matfat med alskens godt! 

Vær en god venn, ikke gjør dette! Jeg spiser havregryn med vann. Uten sukker eller kanel på.

Bare vær en god venn, ikke send matbilder av deilig eggesmørbrød til dine fattige venner, det gjør vondt langt inni beinmargen å måtte se på når man sitter med hul og skrikende mage selv…  

Anonymkode: 2f14b...131

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg deler det jeg vil i egen story, men jeg sender ikke direkte til venner ting jeg vet de kan reagere på. F.eks har jeg ei venninne som er religiøs og derfor avholds. Jeg sender ikke snap av et glass vin til henne.

Anonymkode: e8a00...3f3

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kvinner med fattige venner*
 

Er faktisk bare kvinner som tar bilde av maten sin  

 

Anonymkode: 968b0...fc6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere som har fattige venner. La oss si, de som går på aap eller har trygd. Eller enda verre; går på trygd eller aap og er enslige forsørgere. Ikke send matbilder av de lekre lunchene deres, eller overfylte matfat med alskens godt! 

Vær en god venn, ikke gjør dette! Jeg spiser havregryn med vann. Uten sukker eller kanel på.

Bare vær en god venn, ikke send matbilder av deilig eggesmørbrød til dine fattige venner, det gjør vondt langt inni beinmargen å måtte se på når man sitter med hul og skrikende mage selv…  

Anonymkode: 2f14b...131

Hjelpes, undrer meg over hva matbudsjettet ditt er på? Høres jo helt uakseptabelt ut

Anonymkode: 99a21...1f0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke tro at noen gjør dette.  Forøvrig koster vel et egg ca 2 kroner.

Anonymkode: 7e407...a3d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for en selv ikke har det tipp topp for tiden, så må alle andre tilpasse vanene sine på sosiale medier? Oooookay.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg deler det jeg vil i egen story, men jeg sender ikke direkte til venner ting jeg vet de kan reagere på. F.eks har jeg ei venninne som er religiøs og derfor avholds. Jeg sender ikke snap av et glass vin til henne.

Anonymkode: e8a00...3f3

Støtter dette.

TS, mener du direktemeldinger eller mener du ting som blir lagt ut i storyen? 

Anonymkode: 7b437...f12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung ufør etter 8 år på AAP og har dårlig råd, men jeg har da fremdeles råd til å spise annet en havregryn. Det handler om prioriteringer. Egg og bønner er forøvrig billig mat med mer næring en bare havregryn med vann på. 

Anonymkode: 326ff...465

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Støtter dette.

TS, mener du direktemeldinger eller mener du ting som blir lagt ut i storyen? 

Anonymkode: 7b437...f12

Direktemeldinger. Seee såååå god mat jeg har osv… Og jo, folk gjør dette. 

Anonymkode: 2f14b...131

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ung ufør etter 8 år på AAP og har dårlig råd, men jeg har da fremdeles råd til å spise annet en havregryn. Det handler om prioriteringer. Egg og bønner er forøvrig billig mat med mer næring en bare havregryn med vann på. 

Anonymkode: 326ff...465

Handler ikke om prioriteringer når alle pengene går til regninger fordi man selv gikk i så mange år på aap at man har fått gjeld…

 

Anonymkode: 2f14b...131

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som har fattige venner. La oss si, de som går på aap eller har trygd. Eller enda verre; går på trygd eller aap og er enslige forsørgere. Ikke send matbilder av de lekre lunchene deres, eller overfylte matfat med alskens godt! 

Vær en god venn, ikke gjør dette! Jeg spiser havregryn med vann. Uten sukker eller kanel på.

Bare vær en god venn, ikke send matbilder av deilig eggesmørbrød til dine fattige venner, det gjør vondt langt inni beinmargen å måtte se på når man sitter med hul og skrikende mage selv…  

Anonymkode: 2f14b...131

Butikkene kaster mye helt brukbar mat som har gått ut på dato; har du hørt om "dumpster diving"?

Man kan få tak i god mat helt gratis uten å måtte tigge på fattighuset. Ta kontakt med dem som driver med dette; de kan sikkert gi deg råd om hvor du kan finne bedre mat; det er ingen skam å være fattig.

Anonymkode: 0c92e...88e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På story instagram legger jeg ut det jeg vil. 

Men jeg sender ikke bilder av katten til min venninne som nettopp mistet et kjæledyr, jeg sender ikke bilder av lekende barn til min venninne som holder på med prøverør, jeg sender ikke bilder med "tøff start på uken..." fra kontoret til min arbeidsledige venninne. 

Og så bommer jeg selvfølgelig innimellom, akkurat som andre bommer når de snaper meg. Det er ikke gjort med onde hensikter, så det plager meg lite. 

Anonymkode: 40fc1...7fb

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen

Synes det er teit å ta bilde av maten sin uansett. Hva skal folk med bilde av din mat liksom? Men du kan jo sende bilde av havregrynet med vann tilbake, så kanskje de tar hintet. 

Endret av På druen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan ikke tro at noen gjør dette.  Forøvrig koster vel et egg ca 2 kroner.

Anonymkode: 7e407...a3d

Så du tror dette er på tull? Nei, det er den harde virkelighet… 

Anonymkode: 2f14b...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere med single venner: Ikke send bilder av en romantisk kveld med kjæresten.

Til dere med barnløse venner: Ikke send bilder av en hyggelig stund med barna.

Til dere med arbeidsløse venner: Ikke skriv oppdateringer om intens jobbing på kontoret.

Til dere med foreldreløse venner: Ikke skriv hyllende kommentarer om foreldrene deres.

Til dere med syke venner: Ikke send bilder fra toppturer, trening og et aktivt liv.

Til dere med ensomme venner: Ikke send bilder av gøyale fester og nære venninneøyeblikk.

Til dere med venner som slanker seg: Ikke send bilder av fristende kaker og gode burgere,

Til dere med venner som må leie bolig: Ikke send bilder av det nye, flotte huset ditt eller det siste oppussingsprosjektet.

Til dere med venner som ikke kan få førerkort: Ikke send bilder av den kule bilen

Og så videre, og så videre.

Ja, jeg veit at det svir, og jeg kan selv plassere meg i mange av kategoriene over.  Det er mye jeg mangler, som mange andre tar som en selvfølge.  Men det er også litt mitt eget ansvar å skjerme meg fra dette i dårlige perioder.  

 

Anonymkode: bc1fb...7d2

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dere sender bilder til, kjenner dere virkelig alle detaljene i livene til disse personene? Jeg har iallfall null niks peiling på hvem det er av de jeg sender snapper til, som eventuelt har bedre/dårligere økonomi enn meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (1 minutt siden):

Synes det er teit å ta bilde av maten sin uansett. Hva skal folk med bilde av din mat liksom? Men du kan jo sende tilbake bilde av havregrynet med vann tilbake, så kanskje de tar hintet. 

Nei jeg svarer jo «nydelig!» tilbake. De vet så utrolig godt hvordan jeg har det, da jeg ofte har fortalt om det…

Anonymkode: 2f14b...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...