Gå til innhold

Dumme og farlige ting folk gjør i trafikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syklister som legger seg feil i rundkjøringer. Har hatt to nesten-ulykker hvor jeg nesten har kjørt på en syklist som har lagt seg helt ut til høyre i en rundkjøring bare for å kutte svingen og ta en krapp venstre-sving. De må visst gjøre det for å holde farta i gjennom svingen ifølge en jeg jobber med. Men hvis du legger deg til høyre i en rundkjøring så forventer folk at du skal til høyre eller rett fram, ikke til venstre.

Anonymkode: e3b40...d3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater alle som ikke kjører slik jeg vil. Min måte å kjøre på er aller, aller best. Jeg er best til å kjøre bil og ingen andre skjønner noe som helst. Helst bør de egentlig gi meg bilen deres, den er min også! Veien er også min, jeg eier veien. 
 

Hilsen elbilsjåføren

 

(hardt å være perfekt, men hva gjør man ikke for en god sak🥺😭

 

Anonymkode: e17c6...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjørende: folk som ikke bruker blinklys, folk som skal ligge i ræva på deg, folk som ikke bryr seg om vikeplikten.

Som gående: Folk som ikke sjekker om det er klart, både framover, til sidene og bakover. Skal du rygge, sjekk om det står noen der du har tenkt å rygge til, tulling.

Som syklende: Folk som må kjøre forbi på uoversiktlig sted, midt i en sving, med møtende trafikk og sneie albuen min. Folk som tror de rekker å kjøre ut før jeg passerer, og dermed bryter vikeplikta si. Har hatt mange hendelser der jeg nesten har endt opp som panserpynt fordi "detta rekk je amma"

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over folk som skal ligge klint inn i hekken på min bil - både personbiler og - senest i dag - en trailer fra PostNord.

I tillegg er det disse som tilsynelatende ikke greier å slå av blinklyset etter å ha brukt det, og blinker i øst og vest i flere hundre meter etter å ha tatt av eller blinket seg ut av rundkjøring. Har skjedd et par ganger at jeg har trodd det er klar bane for at de skal inn der jeg skal ut, men den gang ei. 

Og når vi først er inne på blinklys, er folk håpløse på dette i rundkjøringer også. Ikke alle, men mange. I dag var jeg vitne til et kroneksempel: En buss som lå i venstrefila på vei inn i rundkjøring, som blinka til høyre. Tenkte dermed at den kanskje trengte ekstra plass og skulle hele veien rundt, men neida. Skulle rett frem, han. Argh. Folk er nødt til å slutte å "blinke seg rundt" når de bare skal rett frem. 

Anonymkode: 9effd...efd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske uansvarlig å ikke måke av snø på bil. Kjekt å kjøre e 18 når bilen foran har en stor hvit sky av snø etter seg. 

Ellers synes jeg det er uansvarlig å stresse folk i rundkjøringer. Jeg tar meg god tid for å se meg om når jeg kjører i rundkjøring og mange gasser på og tuter fordi jeg er "treg". Stressende for meg og unger ombord. 

Anonymkode: d543f...a2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Irriterer meg over folk som skal ligge klint inn i hekken på min bil - både personbiler og - senest i dag - en trailer fra PostNord.

I tillegg er det disse som tilsynelatende ikke greier å slå av blinklyset etter å ha brukt det, og blinker i øst og vest i flere hundre meter etter å ha tatt av eller blinket seg ut av rundkjøring. Har skjedd et par ganger at jeg har trodd det er klar bane for at de skal inn der jeg skal ut, men den gang ei. 

Og når vi først er inne på blinklys, er folk håpløse på dette i rundkjøringer også. Ikke alle, men mange. I dag var jeg vitne til et kroneksempel: En buss som lå i venstrefila på vei inn i rundkjøring, som blinka til høyre. Tenkte dermed at den kanskje trengte ekstra plass og skulle hele veien rundt, men neida. Skulle rett frem, han. Argh. Folk er nødt til å slutte å "blinke seg rundt" når de bare skal rett frem. 

Anonymkode: 9effd...efd

Beklager, mener høyrefila! Jeg lå i venstre og skulle rundt. 😅

Anonymkode: 9effd...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også det er uansvarlig å plutselig legge seg inn i venstre felt uten å blinke ihvertfall en liten stund før. 

Anonymkode: d543f...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 21.18):

Hva er galt med piggfrie vinterdekk egentlig? Her jeg bor er det ikke behov for piggdekk, og har jeg det må jeg betale ekstra gebyr for å bruke de. Dessuten så bråker piggdekk helt enormt mye. 

Ingen problemer med piggfri dekk i den forstand, når de brukes til det de er ment å brukes til - nemlig vinterføre. 

Supermyke dekk på varme sommerveier derimot, er livsfarlig. Jobber med dekk og synes det er direkte skremmende å se hvor mange som faktisk driter i å bytte til sommerdekk - piggfri vinterdekk er jo helt fine hele året, de! 🙄

Anonymkode: 9effd...efd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er ganske uansvarlig å ikke måke av snø på bil. Kjekt å kjøre e 18 når bilen foran har en stor hvit sky av snø etter seg. 

Ellers synes jeg det er uansvarlig å stresse folk i rundkjøringer. Jeg tar meg god tid for å se meg om når jeg kjører i rundkjøring og mange gasser på og tuter fordi jeg er "treg". Stressende for meg og unger ombord. 

Anonymkode: d543f...a2b

Hvor nærme ligger du andre biler på E18 egentlig? Jeg har aldri ligget så nærme at jeg har fått snø fra taket på bilen foran meg.

Hvis du ofte opplever å bli tutet på i rundkjøringer, så er du ikke "treig". Da er du treig!

Anonymkode: ddf3b...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bil som kjører ut på veien rett foran noen som har forkjørsrett i 70 sonen, slik at bilen må bremse godt for å unngå krasj.

- Bil som legger seg opp i rumpa, selv om man kjører 10 over. Som legger seg enda nærmere når man da sakker ned farten, for å prøve å unngå en fatal ulykke om man må bråbremse. 

Anonymkode: 9ce36...f82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor en plass der 70% av befolkningen burde mistet lappen for lenge siden. Skulle tro man fikk bestått oppkjøring bare man møtte opp på timen.

Kjører 10-30 km under fartsgrensen. Opplevde en gang en fyr som kjørte 40 i 80-sona! Og pga mye svinger og forholdsvis svak bil så tør ikke jeg å kjøre forbi heller. Vil du kjøre sakte så er det helt greit, men slipp folk forbi!

Folk som bremser når de typ kjører 61 i 60-sona. Det ble for fort gitt!

Folk som kjører forbi meg når jeg ligger godt over fartsgrensa, så bremser de ned når de har kjørt forbi meg. Liksom, prøver du å redde meg fra å få bøter? 

Folk som ikke blinker i rundkjøringer og kryss. Folk som blinker feil(f.eks skal du 140 grader rundt i en rundkjøring, så skal du blinke heile veien, ikke bare når du skal ut!!). 

Folk som blinker at de skal ut av rundkjøringen, men bare fortsette å kjøre rundt. Har nesten krasja pga det

Folk som ser jeg komme rundt i en rundkjøring, men bare velger å kjøre inn allikevel. Helvetes idioter

Syklister som bare flyr ut i veien. 

Folk som bare går rett uti veien, en plass uten overgangsfelt, og stopper ikke når de ser folk komme kjørende i 80-sonen. Dere som gjør dette; vil dere dø? Og jeg vil gjerne ikke bli innblandet i det

Folk som forbikjører i en uoversiktlig sving! Det er så farlig

 

Anonymkode: 3d812...6ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte i kollektivfeltet på motorveien. Fartsgrensen er 90 km/t. Er veldig obs når jeg nærmer meg avkjøringen. Jeg har lov å kjøre i kollektivfeltet og skal kjøre av her. Plutselig en dag satte en på blinklyset til høyre og bare kjørte ut rett foran meg.  For å si det sånn så fikk jeg testet bremsene og hadde heldigvis ingen bil bak meg. 

Akkurat her er jeg veldig observant og slipper til biler som vil over i kollektivfeltet fordi de skal kjøre av. Denne gangen rakk jeg det ikke. 

Anonymkode: 49dd8...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ute å kjørte her en dag kom jeg til et kryss hvor de som kommer fra venstre har vikeplikt. Men jeg opplevde at alle bilene bare kjørte og brøt vikeplikten så jeg måtte jo bare stoppe. Da jeg etterhvert kunne kjøre så jeg at den fremste bilen var en sånn begravelsesbil. Men den kunne jo ikke jeg se da jeg kom til krysset. For den var langt foran. Er det liksom lov å bryte vikeplikten "bare" fordi man er i et begravelsesfølge? Ingen av bilene bak hadde noen tegn til at de var en del av et begravelsesfølge.

Anonymkode: b9e6e...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/22/2022 at 9:59 AM, Ginavn said:

Forgjengerne er uten ansvar selv altså? De kan traske rundt i mørket, med mørke klær og forvente at en hver sjåfør vil se dem og klare å stoppe i tide?

Juridisk sett så er/kan de det

Anonymkode: be2c8...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bare går over veien uten å se seg for, eller som forventer at sjåfører er tankelesere som stopper når de går over veien uten gangfelt. 

Rundkjøring!! Jeg kjører gjennom to rundkjøringer hver dag, til og fra jobb. Jeg skal rett fram, så jeg ligger i høyre fil. Daglig er det en eller annen som stiller seg i venstre fil ved siden av meg, som også skal rett fram. Aner ikke hvor mange ganger jeg nesten har fått en bil i bakenden min. 

Anonymkode: aa9bb...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Folk som bare går over veien uten å se seg for, eller som forventer at sjåfører er tankelesere som stopper når de går over veien uten gangfelt. 

Rundkjøring!! Jeg kjører gjennom to rundkjøringer hver dag, til og fra jobb. Jeg skal rett fram, så jeg ligger i høyre fil. Daglig er det en eller annen som stiller seg i venstre fil ved siden av meg, som også skal rett fram. Aner ikke hvor mange ganger jeg nesten har fått en bil i bakenden min. 

Anonymkode: aa9bb...2fb

Er du sikker på at det er du som ligger rett da?

Anonymkode: be2c8...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 9.04):

- Folk som kutter svingen uten å ha sikt

- Folk som kjører forbi og så legger seg inn rett foran bilen de kjørte forbi

- Folk som skal kjøre forbi og som aldri kommer seg nok opp i fart, slik at forbikjøringen tar laaang tid og de nesten ikke rekker det, men er også kommet for langt til å avbryte forsøket

- Folk som holder 70 når de skal kjøre utpå motorvei i 100-sone

 

Hva har du observert i det siste?

Anonymkode: 35b64...e22

Folk som foretar forbikjøringer like før en sving

Folk som foretar forbikjøring like før/etter fotgjengerfelt

Folk som ikke stopper for fotgjengere

Folk som åpenbart tekster på mobilen mens de kjører (veldig lett å oppdage både når man er sjåfør selv og SPESIELT om man er passasjer)

Folk som kjører under fartsgrensen uten åpenbar grunn uten å slippe folk forbi

Folk som bryter vikeplikten

Jeg kjører ca 150-200km i uka til/fra jobb, i tillegg til annen småkjøring (altså kjører jeg ikke så voldsomt mye til vanlig) og ser flere av disse eksemplene daglig. I ferier er det enda verre. Ikke rart det skjer ulykker på veiene. Vurderer å installere dashcam og notorisk sende videoer til politiet. 

Anonymkode: ee4fd...24d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusten som skulle ned til venstre i et T-kryss der jeg kom opp bakken og skulle til min venstre, altså vikeplikt for han fra høyre. Jeg kom ikke på langt nær fram til riktig plassering i krysset, for gjøken kuttet svingen så jeg måtte stå på bremsa. Nepskrell!

Anonymkode: e681f...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke bruker blinklys, lager farlige situasjoner og skaper MYE frustrasjon. 
 

Folk som kjører under fartsgrensen, skaper farlige forbikjøringer. 

Anonymkode: 20be6...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...