Gå til innhold

Dumme og farlige ting folk gjør i trafikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk som kjører under fartsgrensen. Sinker er de farligste i trafikken. Deretter narkopåvirkede og fulle folk. På tredjeplass er gamlinger som burde mistet førerkortet for mange tiår siden. 

Anonymkode: f1502...181

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med tunnelskrekk bør unngå strekningen Bergen-Voss. Lå bak en som bremset ned til 40 og la seg midt i veien i hver eneste tunnel. Og så selvfølgelig opp i litt over fartsgrensa der det hadde vært mulig å komme forbi. Til slutt måtte jeg stoppe på en avkjørsel og vente en halv time, for det var rett før jeg selvantente av irritasjon og sinne.

Anonymkode: c0434...034

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Folk som kjører under fartsgrensen. Sinker er de farligste i trafikken. Deretter narkopåvirkede og fulle folk. På tredjeplass er gamlinger som burde mistet førerkortet for mange tiår siden. 

Anonymkode: f1502...181

Selvsagt er det ikke det. Dette er så utrolig tåpelig sagt. Det er ikke farlig å kjøre for sakte. Det som er farlig er de som hisser seg opp, de som tar stygge forbikjøringer og de som kjører for FORT. 

Utrolig umodent med voksne folk som skylder sine utålmodige og farlige handlinger på andre! Har dere ikke mer tålmodighet enn at dere er villige til å risikere dere selv og andre for fare så er det DERE som ikke burde hatt lappen. Det er dere som er farlige!

Anonymkode: 812fc...255

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvsagt er det ikke det. Dette er så utrolig tåpelig sagt. Det er ikke farlig å kjøre for sakte. Det som er farlig er de som hisser seg opp, de som tar stygge forbikjøringer og de som kjører for FORT. 

Utrolig umodent med voksne folk som skylder sine utålmodige og farlige handlinger på andre! Har dere ikke mer tålmodighet enn at dere er villige til å risikere dere selv og andre for fare så er det DERE som ikke burde hatt lappen. Det er dere som er farlige!

Anonymkode: 812fc...255

Sinker i seg selv er kanskje ikke farlige, men de skaper unektelig mange farlige situasjoner. De må innse at de er en del av et større bilde, veiene er ikke utelukkende til for dem, og dersom de ikke evner å ta hensyn til andre trafikanter bør de parkere bilen for godt

Anonymkode: e2c19...e4d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Sinker i seg selv er kanskje ikke farlige, men de skaper unektelig mange farlige situasjoner. De må innse at de er en del av et større bilde, veiene er ikke utelukkende til for dem, og dersom de ikke evner å ta hensyn til andre trafikanter bør de parkere bilen for godt

Anonymkode: e2c19...e4d

Det samme gjelder de som er utålmodige og de som kjører for fort.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brimi skrev (På 8.10.2021 den 23.10):

I riktig fil. Hvis pilen på bakken peker både rett frem og til høyre så kan du kjøre begge veier, men der hvor pilen bare peker mot høyre så har du ikke lov til å kjøre rett frem. 

Jeg hadde en nestenulykke i vinter. Kom til rundkjøring, skulle rett fram, så jeg la meg i høyre fil inn mot rundkjøringa og kjører inn i rundkjøringa. En bil kommer fra min høyre og kjører inn i rundkjøringa og holder på å kjøre på meg. Han bryter vikeplikten sin, altså. Det gikk bra, heldigvis. Men det viste seg altså at akkurat i denne rundkjøringen er det malt piler på bakken. Skal man til høyre skal man ligge i høyre felt, og skal man til venstre eller rett fram skal man ligge i venstre felt. Det er jo ikke slik den vanlige regelen er, men akkurat her var det slik. Men bakken var jo dekket av snø, så det kunne jo ikke jeg vite.... Den andre bilisten var lokalkjent, og trodde jo at siden jeg lå i høyre fil så skulle jeg svinge til høyre, og trodde jo da at han trygt kunne kjøre inn i rundkjøringa.

Piler på bakken er jo meningsløst i vinter-norge, altså.

Anonymkode: 49f16...361

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser overraskende mange bak rattet med mobilen i hånda. Gjerne i kryss og rundkjøringer. 

Noen som nesten kjørte på meg da jeg gikk over et fotgjengerfelt med barnevogn. Jeg gikk med normal fart, men k*dden i bil hadde så dårlig tid at han var millimeter fra å kjøre på bakerste ankelen min da jeg tråkka opp på fortauet 😡🤬🤬🤬🤬

Anonymkode: e39a1...594

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører langt saktere enn det forholdene tilsier uten å slippe forbi. Altså, det finnes andre mennesker som skal rekke ting uten å måtte kjøre vilmann!

Endret av PetterKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72

Ikke signaliserer hvor de skal i rundkjøring. Eller kjører inn i rundkjøring rett forann deg, slik du må bråbremse. (Ja, det er mange rundkjøringer her 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorbys skrev (På 12.10.2021 den 9.59):

Det samme gjelder de som er utålmodige og de som kjører for fort.

Vi vil ikke nødvendigvis kjøre for fort. Vi vil forbi sinkene, slik at vi kan holde fartsgrensen. I dag opplevde jeg en som kjørte under 30 i 50-sonen og en som kjørte i 40 når hun skulle ut på motorveien. Folk må gjerne ligge under 30 i 50-sonen hvis de vil, men slipp oss andre forbi. Hun som kjørte i 40 ut på motorveien var sekunder fra å forårsake en ulykke med en annen bil. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Folk som ikke stopper for fotgjengere bare fordi det står skolepareulje og holder ungene/voksne tilbake. Jeg har ihvertfall ikke sett noe i regelverket at det er lov. Husker jeg vurderte å bare gå ut i fotgjengerfeltet (det var god sikt og ville ikke gått sånn at jeg faktisk ble påkjørt), men jeg droppa det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotgjengere som bare durer over fotgjengeroverganger uten å se seg for gjemt inni en stor hette med musikk på ørene. Greit nok at forgjengere har retten på sin side, men de hjelper dem lite hvis de havner under torva.

Anonymkode: 617ce...cdd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som fotgjenger holder jeg på å bli nedkjørt i fotgjengerfelt flere ganger i uka 😳

I dag av en gammal kall med sixpense som peiste på gassen og druste over gangfelt ETTER at jeg hadde begynt å gå uti veien! Måtte bare hoppe bakover....

Anonymkode: d1021...677

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ligger 10, gjerne 20km under fartsgrensa på veier man praktisk talt ikke kan gjøre forbikjøringer på, samtidig som køen bak er "evig" lang; hvor lite hjernekapasitet har man ikke for å ikke klarer å se det og svinge inn i en busslomme? Alterantivet er at de er sadister som liker det. Fjortisser på scooter tar jo kaka her... 45 i 70/80 sone f.eks. 

Anonymkode: ad107...305

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg vet er å kjøre bak en som kjører litt sakte, så kan jeg holde hans jevne tempo og slippe å stresse ❤️

Anonymkode: 304dc...598

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som blinker til venstre under hele rundkjøringen og glemmer å blinke til høyre når dem skal ut.

Man tror jo dem skal videre i rundkjøringen siden dem blinker til venstre, men neida plutselig kjører dem ut rett foran deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E18 i fjor sommer lå vi i innerste feltet hvor det lå en bil foran oss. Vi holdt fartsgrensen, forresten. Så blinket bilen seg ut av feltet og byttet til høyre felt - men ikke helt. Bilisten ble liggende midt mellom begge feltene i minst en kilometer.

På vei fra Oslo, midt på natta, ble jeg forbikjørt av to Ferrarier som holdt minst 250 km i timen i en tunnell. Det var som å være på en racerbane. Jeg ble livredd.

Jeg respekterer syklister, men nå du er dame 50+ og ligger i 10 km i timen opp en bakke... Kan du ikke please sykle på det nyasfalterte, brede fortauet.

Anonymkode: 4983b...70d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (På 15.9.2021 den 14.03):

De farligste i trafikken er gutter mellom 18-22 år ,og damer over 75 år.

Ikke flest ungdommer som leder utviklingen nå. 40 - 50 åringer med el-biler og som ikke mestrer akselerasjonen. Mange av disse har ´jeg skal først frem´ holdning i tillegg. Passer dårlig. `Jeg får lov til å gjøre noe andre bilister ikke kan`. Kollektivfelt etc.

Da får vi den kjente mentaliteten; gir man noen en ekstra finger vil de til slutt ha hele hånda.                                                                          

Jeg er mye ute i trafikk hver dag og ser disse tilstandene hele tiden. Forsikringsselskap har publisert artikler om nettopp dette + personlig statistikk selvsagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...