Gå til innhold

Når tror dere dronning Elizabeth dør?


MalloryK

Anbefalte innlegg

1 hour ago, MalloryK said:

Og hva skjer den dagen det smeller? Charles blir konge, men blir Camilla dronning?

Nei, hun blir nok sjefskonkubinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren ble jo noen år eldre, så hun kan jo ha noen gode år igjen, men tenker at mer enn 6-7 blir urealistisk. 

 

Når det gjelder arvefølgen så tror jeg det er omtrent null prosents sjanse for at de hopper over Charles. Da er det nok større sjans for at Storbritannia blir republikk. Hele prinsippet med monarki er at det ikke er et demokratisk, og hvis man skulle begynt å velge arvinger så er jo vitsen borte. 

Teoretisk sett så er det selvsagt mulig at Charles abdiserer, men jeg tror ikke det er sannsynlig. Da hadde han gjort det for 45 år siden og giftet seg med Camilla, men nå har han jo fått henne og i tillegg viet hele sitt liv til å jobbe for kongehuset, så gir ikke mening å hoppe av nå. 

Endret av KaBom
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lever nok til hun blir over hundre. 
Jeg tror også Charles blir konge etter hennes død. 

Endret av Muskath
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror i løpet av 1-2 år. Tror hun vil gi opp livet etter å ha mistet mannen sin. Vanlig at ektepar som har vært sammen lenge og som er nære, dør like etter hverandre. 

Håper tronen går til William. 

Anonymkode: c5ab7...f2d

Hvis hun er som moren sin så levde vel hun ca 50 år etter at mannen døde og hun blev 101 år, 6 mer enn dronningen er nå.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man jo aldri vite. Anekdonale bekjenninger er sjeldent genereliserbare, men bestemoren min er nå103 og klarer seg fint hjemme alene med hjemmesykepleie et par ganger i uka, så en dronning på 95 med god helse (alderen tatt i betraktning) og vesentlig bedre hjelp enn vanlig kan sikkert klare seg fint litt til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med endel gjetninger her ang alder, men jeg håper og tror det er Charles som blir konge før William. Som flere her nevner, William er småbarnsfar og har mer enn nok med sine nåværende plikter. Han er på min alder og er på ingen måte klar for det ansvaret. I tillegg har det vært så mye trøbbel med hans bror og svigerinne, og jeg synes han bør få en sjanse til å komme seg litt videre følelsesmessig før han blir konge.

Jeg synes og at Charles fortjener en sjanse som konge og synes at folk er svært urettferdige mot han. Charles jobber hardt for mange viktige og gode saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke har latt Charles overta for lengst. Jees 😅 skal det virkelig et dødsfall til. Håper Charles overtar og at William får vente litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke har latt Charles overta for lengst. Jees 😅 skal det virkelig et dødsfall til. Håper Charles overtar og at William får vente litt. 

Dette tenker jeg og. Synes det er underlig. Mange monarker rundt omkring har latt de yngre overta. Og hvor klar i toppen er man vel, som 95-åring? Jeg har jobbet med eldre i årevis og er litt betenkt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tradisjon for å abdisere i England og Charles blir selvsagt den neste kongen. Hvorfor skulle man hoppe over han?

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang i tiden var det regnet som forræderi å i det hele tatt antyde noe om monarkens død. Det er jo litt smakløst å sitte og spekulere i en sprek, gammel dames død...

Jeg har ingen tro på at hverken dronningen eller Charles vil si fra seg tronen. Britene har altfor mye respekt for tradisjoner, og de kongelige selv for stor pliktfølelse, til det.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan gjøre at William blir konge etter dronning Elizabeth er hvis Charles dør før mora si! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er smakløst og lite respektfullt å diskutere når man tror hun kommer til å dø. 

At man diskuterer hva som kommer til å skje etter hennes død får så være, men vi kan vel holde oss for gode til å diskutere når vi tror det kommer til å skje. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lunabelle said:

Jeg syns det er smakløst og lite respektfullt å diskutere når man tror hun kommer til å dø. 

At man diskuterer hva som kommer til å skje etter hennes død får så være, men vi kan vel holde oss for gode til å diskutere når vi tror det kommer til å skje. 

Men alle dør jo, eg skal du, dø skal du vi skal alle dø. Det er ingen som ønsker at ho skal dø. Det er meir spekulering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

''London bridge is down'' Anonymkode: a4bc0...44f

Håper det går mange år til før den nyheten lyder på nyhetskanalene verden over. :sukk: ...men den kommer en gang.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 Tror hun vil gi opp livet etter å ha mistet mannen sin. Vanlig at ektepar som har vært sammen lenge og som er nære, dør like etter hverandre. Anonymkode: c5ab7...f2d

Langt ifra. Hun har vært gift med jobben sin et helt liv og det er nok den som holder henne i live litt til. Bare litt til. Når hun er klar legger hun fra seg alt og puster ut. Det kommer til å bli en veldig trist nyhet (selv om den er ventet), med gråtende, sørgende mennesker i de engelske gatene og litt til. Våre kanaler vil nok sende mye og jeg skal se på og snufse litt jeg også. :sukk: I mellomtiden må jeg si at jeg liker klesstilen hennes. Hun har funnet noe hun liker og lager alt i alle tenkelige farger som finnes. Det er riktig det, dronningen. Slå deg løs de siste årene og gjør mere som du selv vil. 🌹 

Mattie16 skrev (1 time siden):

 Mange monarker rundt omkring har latt de yngre overta. Og hvor klar i toppen er man vel, som 95-åring? Jeg har jobbet med eldre i årevis og er litt betenkt ..

Fordi en del av de kongelige sitter oppreist i sine stoler til de dør, Kong Harald inkludert, og jeg har respekt for deres måte å gjøre jobben på. Det er en alvorlig sak å sitte på toppen. Det er klart at om noen av dem ble helt demente og ikke var i stand til å gjøre den jobben lengre, da ville nok tiltak bli satt i verk, men man er ikke ubrukelig bare fordi man er gammel. 

Bank i bordet; måtte det bli lengre enn kort før vi får slike dårlige nyheter her hjemme. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...