Gå til innhold

Når tror dere dronning Elizabeth dør?


MalloryK

Anbefalte innlegg

Dronning Elizabeths mor ble jo 101 år, og mannen til Elizabeth ble 99. De virker seige :) 

Jeg tror nok Elizabeth runder 100, faktisk. Hun virker som hun er ved ganske god helse nå i en alder av 95. Ikke så skrøpelig som mannen hennes virket de siste årene. Hun går jo rundt på tilstelninger og slikt der hun representerer kongehuset ennå, uten problemer. Virker kvikk som en 75 åring.

Så ja, jeg tipper hun blir 100, kanskje 101, som sin mor.

Og jeg tror helt sikkert Charles vil tre inn som konge. Han har ikke levd et helt liv med det den fremtiden malt opp for seg uten grunn. Han vil ikke plutselig droppe ut nå når moren dør. Meeeen selv om han virker sprek nå, så er han faktisk 72, og hvem vet hvor lenge helsa holder. Kan hende han blir skralere enn sin mor, selv om han slekter på to foreldre som ble svært gamle og hadde god helse.

Endret av Million
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunabelle skrev (49 minutter siden):

Uff da! Det hørtes ikke akkurat positivt ut... 

Kommer an på hvordan man ser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (10 timer siden):

Håper det går mange år til før den nyheten lyder på nyhetskanalene verden over. :sukk: ...men den kommer en gang.

Langt ifra. Hun har vært gift med jobben sin et helt liv og det er nok den som holder henne i live litt til. Bare litt til. Når hun er klar legger hun fra seg alt og puster ut. Det kommer til å bli en veldig trist nyhet (selv om den er ventet), med gråtende, sørgende mennesker i de engelske gatene og litt til. Våre kanaler vil nok sende mye og jeg skal se på og snufse litt jeg også. :sukk: I mellomtiden må jeg si at jeg liker klesstilen hennes. Hun har funnet noe hun liker og lager alt i alle tenkelige farger som finnes. Det er riktig det, dronningen. Slå deg løs de siste årene og gjør mere som du selv vil. 🌹 

Fordi en del av de kongelige sitter oppreist i sine stoler til de dør, Kong Harald inkludert, og jeg har respekt for deres måte å gjøre jobben på. Det er en alvorlig sak å sitte på toppen. Det er klart at om noen av dem ble helt demente og ikke var i stand til å gjøre den jobben lengre, da ville nok tiltak bli satt i verk, men man er ikke ubrukelig bare fordi man er gammel. 

Bank i bordet; måtte det bli lengre enn kort før vi får slike dårlige nyheter her hjemme. 

Neida man er ikke ubrukelig som gammel, det mener jeg absolutt ikke. Og det har jeg heller aldri sagt! Men jeg synes at når man nesten er 100 år, så kunne man fint latt den neste i rekken overta. Mens man er ved sine fulle fem😊 Det handler om å være realistisk og se sine egne begrensinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (19 timer siden):

Det er ikke tradisjon for å abdisere i England og Charles blir selvsagt den neste kongen. Hvorfor skulle man hoppe over han?

Tja, nå er jo hele grunnen til at Elizabeth er dronning i utgangspunktet, at hennes onkel abdiserte og gjorde hennes far til konge. Det er altså bare to monarker siden noen abdiserte. 

Selv er jeg mest spent på hvor lang/kort tid Charles får på tronen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabella3 skrev (10 minutter siden):

Tja, nå er jo hele grunnen til at Elizabeth er dronning i utgangspunktet, at hennes onkel abdiserte og gjorde hennes far til konge. Det er altså bare to monarker siden noen abdiserte. 

Selv er jeg mest spent på hvor lang/kort tid Charles får på tronen.

En svale gjør ingen sommer, og én abdikasjon er ikke en tradisjon, det er en anomali. Kong Edward abdiserte dessuten under helt spesielle omstendigheter, ikke fordi han var gammel og ville slippe til en ny generasjon.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en som er udødelig så er det Dronning Elizabeth.

Om hun dør noengang, så blir Charles konge, frem til han dør 😉 Såpass tradisjonsbundet er The Firm. Camilla blir ikke dronning, men «princess consort» 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Elizabeth rekker å fylle 100 år! Hennes mann ble 99, og jeg tror hun blir å "slå" han ;)  Men tror ikke Charles blir konge. Tronen går nok direkte til William.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 minutter siden):

Jeg tror Elizabeth rekker å fylle 100 år! Hennes mann ble 99, og jeg tror hun blir å "slå" han ;)  Men tror ikke Charles blir konge. Tronen går nok direkte til William.

Enig. Det er å håpe William blir neste konge i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabella3 skrev (4 timer siden):

Tja, nå er jo hele grunnen til at Elizabeth er dronning i utgangspunktet, at hennes onkel abdiserte og gjorde hennes far til konge. Det er altså bare to monarker siden noen abdiserte. 

Selv er jeg mest spent på hvor lang/kort tid Charles får på tronen.

Én hendelse er da ikke tradisjon? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Én hendelse er da ikke tradisjon? 

 

Daria skrev (4 timer siden):

En svale gjør ingen sommer, og én abdikasjon er ikke en tradisjon, det er en anomali. Kong Edward abdiserte dessuten under helt spesielle omstendigheter, ikke fordi han var gammel og ville slippe til en ny generasjon.

Jeg sier bare at det har skjedd før og kan skje igjen. Selv tror jeg Charles blir konge etter sin mors død, men er mer usikker på om han kommer til å fortsette helt til sin død. William og Kate er jo veldig godt likt av folket, i tillegg til at Charles muligens ikke ønsker at sønnen skal bli like gammel som han selv før han overtar tronen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er charles beskyldt for korrupsjon, og broren hans er knyttet til Epstein. Harry er i landflytighet. Da hviler alt på William. Jeg tror ikke Charles blir konge. Han er gammel, og kanskje sliten? Elizabeth kan leve like lenge som sin mor, kanskje fem eller seks år til. Men så er det slutt. Det er jo veldig lenge uansett?

Akkurat når hun dør, er det vel ingen som trenger å spekulere i? Det ser litt mørkt ut for kongehuset akkurat nå. Det er tynt i rekkene. Men det er barn der, og disse blir eldre etterhvert.

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (På 10.9.2021 den 22.32):

Det er ikke tradisjon for å abdisere i England og Charles blir selvsagt den neste kongen. Hvorfor skulle man hoppe over han?

Det har vært en abdisering i det engelske kongehuset. Jeg tror ikke det er flere, men nå har jeg ikke bladd meg så veldig langt bakover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hun er den som har sittet desidert lengst på Englands trone, og hun er 95 år gammel.

Likevel tror og håper jeg at hun har noen år igjen enda. Hun kan godt bli like gammel som sin mor var, med tanke på hvor sprek hun fortsatt er.

Når hun dør vil høyst sannsynlig Charles bli konge.

Dette er en rolle han har blitt forberedt på siden han var en guttepjokk, og jeg tror rett og slett han selv ville føle at han hadde feilet dersom han aldri skulle få kongetittelen og gå inn i den historiske kongerekken.

Han har jo også så sent som for et par år tilbake sagt at "I vår familie tar vi det i rekkefølge", og han er den som har rett på tronen når tiden kommer.

Han har jo også utmerkede gener, med 2 foreldre som er blitt svært gamle.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 18.15):

''London bridge is down''

Anonymkode: a4bc0...44f

London bridge is falling down ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/11/2021 at 1:15 AM, AnonymBruker said:

Har sett i flere tråder på KG at folk er skeptiske til Charles. Hvorfor det? Han er tross alt en av de mest hardtarbeidende kongelige. Han tar på seg flest oppdrag år for år. Han er den eneste kongelige som har fått beskjed om at han er for engasjert. Han er dypt opptatt av arbeidet, og jeg skjønner ikke hvorfor folk på Kg er så negative til ham. 

Anonymkode: aee0a...6c8

jeg skjønner at han ikke er populær, men ingenting som tyder på at Charles ikke blir konge, tvert i mot. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Bettys said:

For monarkiet sin del hadde det vært best med Wiliam som konge, Charles er ikke veldig populær.

I samme øyeblikk som noe sånt hadde skjedd ville tabloidene rast over hvordan maktsyke William og hans maktsyke kone hadde manipulert seg fremover til makten.

Det beste for monarkiet er å følge tradisjonen og reglene de har.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (7 timer siden):

I samme øyeblikk som noe sånt hadde skjedd ville tabloidene rast over hvordan maktsyke William og hans maktsyke kone hadde manipulert seg fremover til makten.

Det beste for monarkiet er å følge tradisjonen og reglene de har.

Det beste hadde vært å kutte ut det tullet der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Irja said:

Det beste hadde vært å kutte ut det tullet der. 

Det beste for landet kanskje, men ikke for monarkiet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...