Gå til innhold

Når tror dere dronning Elizabeth dør?


MalloryK

Anbefalte innlegg

Dette var en litt ekkel tråd. Jeg skal ikke uttale meg, annet enn at hun har gått ned mye i vekt i det siste. Ikke noe godt tegn som gammel. Men hun, om noen, blir vel godt fulgt opp helsemessig. 
Når hun dør blir Charles konge, såklart. Det er ikke særlig kontroversielt nå lenger. Diana har vært død lenge, de fleste har vel innsett at hun nok ikke var en perfekt engel hun heller, ingen bryr seg om at Camilla var skilt, og nå har hun vært gift med Charles uten skandaler i lang tid. Pluss at Charles og Camilla åpenbart er glade i hverandre. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang i løpe av de neste 10 år.

 

Med mindre det skulle skje at Charles dør før sin mor, så blir Charles konge når dronningen dør.

Endret av Balian d'Ibelin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser at hennes død er nær når en av ravnene forsvinner. Altså de ravnene som bor ved slottet der. 
Forsvant en ravn like før mannen hennes døde også, og det skal visst ha skjedd like før hver gang noen av de kongelige har dødd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper hun blir ca 102 så blir Charles konge om Camilla blir dronning skal jeg ikke ha noen formening,  kanskje det er noe juridisk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (8 minutter siden):

Vi ser at hennes død er nær når en av ravnene forsvinner. Altså de ravnene som bor ved slottet der. 
Forsvant en ravn like før mannen hennes døde også, og det skal visst ha skjedd like før hver gang noen av de kongelige har dødd

Den myten om ravene og tower of London har ingenting å gjøre med om kongelige dør, det handler om at vist ravene forsvinner så vil monarkiet falle og Storbritannia med. Det er snakk om undergangen til nasjonen ikke om dødsfallet til en kongelig person.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (9 minutter siden):

Vi ser at hennes død er nær når en av ravnene forsvinner. Altså de ravnene som bor ved slottet der. 
Forsvant en ravn like før mannen hennes døde også, og det skal visst ha skjedd like før hver gang noen av de kongelige har dødd

Det er jo bare gammel overtro 🙂 Men interessant del av britisk historie! Den gjelder ravnene inne i gården ved The Tower of London. Overtroen sier "if the Tower of London ravens are lost or fly away, the Crown will fall and Britain with it."

Derfor har de vingeklippede ravner på området, så de ikke kan fly sin vei. De har hatt vingeklippede ravner der lenger enn manns minne. Det sies at de har vært der siden 1600-tallet en gang (tamme ravner som er vingeklippede).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Balian d'Ibelin skrev (30 minutter siden):

Den myten om ravene og tower of London har ingenting å gjøre med om kongelige dør, det handler om at vist ravene forsvinner så vil monarkiet falle og Storbritannia med. Det er snakk om undergangen til nasjonen ikke om dødsfallet til en kongelig person.

Ja, men den overtroen har endret seg også med årene da. Husker ikke om det er alle ravnene som må forsvinne om monarkiet faller, men mange tror nå at det forsvinner en dersom en dør. Som sist med mannen til dronningen. Et par uker tidligere forsvant en ravn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (31 minutter siden):

Det er jo bare gammel overtro 🙂 Men interessant del av britisk historie! Den gjelder ravnene inne i gården ved The Tower of London. Overtroen sier "if the Tower of London ravens are lost or fly away, the Crown will fall and Britain with it."

Derfor har de vingeklippede ravner på området, så de ikke kan fly sin vei. De har hatt vingeklippede ravner der lenger enn manns minne. Det sies at de har vært der siden 1600-tallet en gang (tamme ravner som er vingeklippede).

Ja det er jo bare overtro, men jeg syns det er litt artig med sånt selv om jeg ikke tror på noe sånt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (17 minutter siden):

Ja det er jo bare overtro, men jeg syns det er litt artig med sånt selv om jeg ikke tror på noe sånt 😄

Ja, det er interessant, og veldig fascinerende med et land som England som har så godt bevart historie. De har så mye brev og dokumenter og bøker som er hundrevis av år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deonningmoren ble 102 og jeg synes at hun for 95 virker veldig prek mtp hvor mye hun er med på! Tror min mor på 70 hadde kastet inn håndkle før Dronning Elisabeth på en vanlig kongelig turnee. Så tror vi kommer til å se hun fylle 100 før hun takker for seg. Kanskje vi ser på første gang på lenge at hun abdiserer når passert 100. 
 

Tipper nok at Charles tar over i 10-20 år etterpå fremfor Charles av grunnene nevnt tidligere i tråden. Itillegg er det ikke tradisjon for å abdisere i England. 
 

Lykke til på veien videre Elizabeth, du har gjort en fenomenal jobb! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg føler det skjer snart. Hver gang jeg våkner og åpner opp nettavisene så regner jeg med å se overskriften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronning Elizabeth og Keith Richards kommer til å være de siste menneskene på jorden. Jeg vet Richards vil prøve å videreføre menneskeheten forjeves. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Smugleseren skrev (På 17.11.2021 den 19.09):

I april 2022. 

 

Det viste seg at du IKKE fikk rett. Heldigvis får man vel si 🙂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaddyDom skrev (På 1.1.2022 den 19.46):

Deonningmoren ble 102 og jeg synes at hun for 95 virker veldig prek mtp hvor mye hun er med på! Tror min mor på 70 hadde kastet inn håndkle før Dronning Elisabeth på en vanlig kongelig turnee. Så tror vi kommer til å se hun fylle 100 før hun takker for seg. Kanskje vi ser på første gang på lenge at hun abdiserer når passert 100. 
 

Tipper nok at Charles tar over i 10-20 år etterpå fremfor Charles av grunnene nevnt tidligere i tråden. Itillegg er det ikke tradisjon for å abdisere i England. 
 

Lykke til på veien videre Elizabeth, du har gjort en fenomenal jobb! :) 

Mener du William her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (53 minutter siden):

Mener du William her? 

Med mindre Charles dør før sin mor, så er det Charles som tar over når Elizabeth dør.

Og det er fult mulig at Charles kan regjere i 10-20 år etter hans mor dør. Om han har like gode gener som sine foreldre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...