Gå til innhold

Når tror dere dronning Elizabeth dør?


MalloryK

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Eleaelea said:

Nei, du visste ikke det kom til å skje i 2022!

jo det viste jeg.

Hun er 96 år gammel, overbelastet, sliten og ekstremt syk.

Jeg er enda ganske overasket at hun overlevde så lenge som hun gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainstorm skrev (48 minutter siden):

Kjente jeg ble mer preget av dette enn jeg ville trodd. 

Det er vel noe med at hun har vært et symbol på noe stabilt i et svært omskiftende samfunn. Og nå finnes det ikke lenger noen slike symboler. Hun har vært den eneste monarken i verden som egentlig betyr noe. Joda, vår monark betyr noe for oss. Men dronning Elizabeth har vært hele verdens dronning. Og hun har gjort den jobben godt. 

Samme ❤️ Det var på ingen måte uventet, hun var gammel med skrantende helse (mange avlysninger i det siste) og har hatt et langt og rikt liv. Men det er noe med at en æra er over og at de lange, historiske linjene bakover nå er brutt. 
Hun sto virkelig på. 96 år - og på jobb helt til det siste. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (1 time siden):

Kjente jeg ble mer preget av dette enn jeg ville trodd. 

Det er vel noe med at hun har vært et symbol på noe stabilt i et svært omskiftende samfunn. Og nå finnes det ikke lenger noen slike symboler. Hun har vært den eneste monarken i verden som egentlig betyr noe. Joda, vår monark betyr noe for oss. Men dronning Elizabeth har vært hele verdens dronning. Og hun har gjort den jobben godt. 

Samme her. Det er så rart og trist at hun er borte selv om det ikke var uventet. Hun var virkelig verdens dronning, ja ♥️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å men jeg synes det var så flott å se Kong Charles møte folket i dag ❤️ Mulig at også det engelske kongehuset kan bli litt mer folkelig 👏🏻

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterjenta skrev (Akkurat nå):

Får hape det blir republikk nå som upopulære Charles skal ta over.

Jeg tror nok at dette monarkiet består en stund til. 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistyen skrev (27 minutter siden):

Jeg tror nok at dette monarkiet består en stund til. 😊

Håper virkelig det ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistyen skrev (35 minutter siden):

Å men jeg synes det var så flott å se Kong Charles møte folket i dag ❤️ Mulig at også det engelske kongehuset kan bli litt mer folkelig 👏🏻

Det tror jeg de kan bli. 
De er jo på god vei. De har sluttet å lete etter jomfruer å ekte og de har aksept for skillsmisser osv. 

 

Det har lenge vært sagt at Charles ønsker å modernisere det britiske kongehuset og det tror jeg de fleste er enige i at vil være lurt å gjøre. 
 

Jeg tror han kan bli en god Konge. Jeg håper folket er "snille" med han og Camilla... 
 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God save the queen the fascist regime ..... ( Sex Pistols 1977)

 

Jeg har brukt google translate for å oversette artikkelen :

 

Kohinoor-diamanten er bare en av 2800 steiner satt i kronen laget for Elizabeths mor, kjent som dronningens mor - men den 105 karat ovalformede diamanten er den velkjente juvelen i kronen. Kohinoors historie Da det ble gravd ut i det som nå er Andhra Pradesh, under Kakatiya-dynastiet i perioden mellom 1100- og 1300-tallet, ble det antatt å ha 793 kort.

Den tidligste registreringen av dens besittelse plasserer den i hendene på Mughals på 1500-tallet.

Så ble det okkupert av perserne, og deretter av afghanerne. Sikh Maharaja, Ranjit Singh, brakte den tilbake til India etter å ha tatt den fra den afghanske lederen Shah Shuja Durrani. Den ble deretter anskaffet av britene under annekteringen av Punjab. East India Company fikk hendene på steinen på slutten av 1840-tallet, etter å ha tvunget den 10 år gamle Maharaja Danjip Singh til å overlevere hans land og eiendom. Selskapet presenterte deretter juvelen til dronning Victoria.

Prins Albert, hennes ektemann, ba om at den ble klippet om, og den ble plassert i kronene til dronning Alexandra og dronning Mary før den ble plassert i kronen til dronningemoren i 1937. Dronningens mor bar en del av kronen ved datterens kroning i 1953. Kohinoor har siden vært blant de britiske kronjuvelene, men regjeringer i Iran, Afghanistan, Pakistan og India har alle gjort krav på diamanten.

Etter at India fikk uavhengighet i 1947, krevde regjeringen tilbakelevering av diamanten. India kom med et nytt krav i året for dronning Elizabeth IIs kroning.

Disse kravene ble møtt med stillhet, med Storbritannia som argumenterte for at det ikke var noe juridisk grunnlag for tilbakeføring av Kohinoor til India.

Britisk-indisk forfatter og politisk kommentator Saurav Dutt sier at sjansene for at Storbritannia returnerer juvelen er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Impact skrev (På 9.9.2022 den 14.04):

jo det viste jeg.

Hun er 96 år gammel, overbelastet, sliten og ekstremt syk.

Jeg er enda ganske overasket at hun overlevde så lenge som hun gjorde.

J

Endret av Sommer2464
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (1 time siden):

Jeg har ikke noe med dette på gjøre men, jeg må si at å diskutere med deg er som å snakke med et barn jo det visste jeg det er ikke akkurat ordentlig voksenprat.

Siden vi som ikke har noe med dette å gjøre nå tramper inn i det, så må jeg si at Deep Impact sine svar ikke var de dummeste i den diskusjonen. Jeg kunne funnet frem "Nei, du VISSTE det ikke, du bare gjetter"-sitatene levert av det jeg ser for meg som tyggisslafsende tenåringer, men det er relativt tidlig på en lørdag, og jeg har ikke fått kaffien min enda. Ærlig talt. 

Endret av FreezeandFawn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Sommer2464 said:

Jeg har ikke noe med dette på gjøre men, jeg må si at å diskutere med deg er som å snakke med et barn jo det visste jeg det er ikke akkurat ordentlig voksenprat.

Du sier du ikke har noe med dette å gjøre, og at det er som å snakke med et barn og at det ikke er voksenprat?

Men da valgte du og hoppe inn i diskusjonen og komme med en kommentar som ikke har noe med temaet å gjøre? 

Hadde du faktisk vært voksen, så hadde du tenkt deg 2 ganger før du kommentere med ting som du ikke har noe med å gjøre, så alt i alt, så høres du ut som et barn.


Så om du vil ha voksenprat, så anbefaller jeg deg å ta dine egene råd og holde kjeft med ting du ikke har noe med.
 

Endret av Deep Impact
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deep Impact skrev (2 timer siden):

Du sier du ikke har noe med dette å gjøre, og at det er som å snakke med et barn og at det ikke er voksenprat?

Men da valgte du og hoppe inn i diskusjonen og komme med en kommentar som ikke har noe med temaet å gjøre? 

Hadde du faktisk vært voksen, så hadde du tenkt deg 2 ganger før du kommentere med ting som du ikke har noe med å gjøre, så alt i alt, så høres du ut som et barn.


Så om du vil ha voksenprat, så anbefaller jeg deg å ta dine egene råd og holde kjeft med ting du ikke har noe med.

 

 

J

Endret av Sommer2464
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Impact skrev (2 timer siden):

Du sier du ikke har noe med dette å gjøre, og at det er som å snakke med et barn og at det ikke er voksenprat?

Men da valgte du og hoppe inn i diskusjonen og komme med en kommentar som ikke har noe med temaet å gjøre? 

Hadde du faktisk vært voksen, så hadde du tenkt deg 2 ganger før du kommentere med ting som du ikke har noe med å gjøre, så alt i alt, så høres du ut som et barn.


Så om du vil ha voksenprat, så anbefaller jeg deg å ta dine egene råd og holde kjeft med ting du ikke har 

f

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sommer2464 said:

Frekk er du også du sier hold kjeft også faen du har fått meg til å hate meg selv og deg jeg trenger virkelig hjelp nå og det er bare på grunn av deg.

Hva? Du må da ikke ta deg nær av hva noen på et forum mener. 
Men det jeg skulle si: jeg syns en eller to dager med landesorg hadde vært nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Sommer2464 said:

Frekk er du også du sier hold kjeft også faen du har fått meg til å hate meg selv og deg jeg trenger virkelig hjelp nå og det er bare på grunn av deg.

Jeg anbefaller deg og gjøre dette:

1. Logg av kvinneguiden
2. Aldri kom her igjen

3. Om du hater livet ditt fordi du fikk et ord som var "hold kjeft", så er ikke internett noe for deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (21 minutter siden):

Frekk er du også du sier hold kjeft også faen du har fått meg til å hate meg selv og deg jeg trenger virkelig hjelp nå og det er bare på grunn av deg.

Er du 2 år eller?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (På 9.9.2022 den 7.15):

Gjettet i 2022.. tror ikke du gjettet det. Det er enkelt for deg å si nå når hun er død at de fleste visste hun kom til å dø i 2022. ser du er negativ i kommentarene i hele tråden . Så nei, du ante ikke at det kom til å skje.

 

Deep Impact skrev (På 9.9.2022 den 8.34):

driver ikke å leke gjetting med folk jeg.

Men hun har vært ekstremt syk, alle skjønte at hun kom til å dø. 
Det var bare tidsspørsmål.

Så jo, jeg viste det kom til å skje.

Dere virker helt nedsnødde begge to. Det sier seg selv at man ikke kan vite når et menneske skal dø. Dronningen kunne med litt flaks holdt seg i live 4 måneder til og dødd i 2023. Eller enda lenger for den saks skyld. Mennesker som er så gamle dør ofte av tilfeldige sykdommer som i seg selv er helt ufarlige for yngre mennesker. 
Når det er sagt, tipper jeg det er ca 90-95 % sjanse for å få rett når man tipper at et menneske over 95 år kommer til å dø neste år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...