Gå til innhold

Når tror dere dronning Elizabeth dør?


MalloryK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litenoggod skrev (2 minutter siden):

Hun sovnet inn 1540 i norsk tid står det på se og hør 

Ja, er vel vanlig at det går noen timer før dødsfallet bekreftes. 

Håper hun hviler i fred nå, hun har gjort en veldig god jobb som monark 🙏

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diamant skrev (58 minutter siden):

Tenk at hun hadde sitt siste oppdrag for bare to dager siden.

Sto på til det siste ❤️

Jeg satt nettopp og så på bildene av henne fra utnevnelsen av den nye statsministeren.

Veldig rart å tenke på at hun døde bare 2 dager etter at de bildene ble tatt!

Lagt til: Det må også føles veldig spesielt for statsminister Liz Truss.

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Enig. Jeg kommer til å sitte limt til tv'en under begravelsen og ved kroningen av kong Charles.

Jeg også. Skal ta det opp også, så jeg kan se det igjen når det har kommet litt på avstand. :sukk: 
Hvis det blir slik, er jeg veldig glad for at Charles beholder sitt navn, for det er det han er kjent som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Jeg også. Skal ta det opp også, så jeg kan se det igjen når det har kommet litt på avstand. :sukk: 
Hvis det blir slik, er jeg veldig glad for at Charles beholder sitt navn, for det er det han er kjent som. 

Jeg håper jeg kan se det i reprise lettrørt som jeg er. Jeg kommer til å sitte og tute gjennom hele begravelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli slik her også og det finnes så mye i tillegg som en kan grine litt ekstra for også. :grine: 
En renselse hvis en først kommer i gang. Husk alle hjelpemidler rundt stor eller sofa. Nesepapir og vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (15 timer siden):

Jeg håper jeg kan se det i reprise lettrørt som jeg er. Jeg kommer til å sitte og tute gjennom hele begravelsen.

De sa på nyhetene at begravelsen blir lørdag 17/9 kl.11 britisk tid.

Edit: noen var nok ute med å for tidlig annonsere tidspunkt for gravferden. Det som nå sies på nyhetene er at tidspunktet vil bli offentliggjort senere. 

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Tror ikke dette er tiden når det gjelder å diskutere dette.

Livet hennes, på godt og vondt, kommer nok til å rulle over skjermene 24/7 de neste 14 dagene. Og allerede idag har BBC snakket om kritikken mot henne og fallende popularitet etter Dianas død, og kolonitiden, bl. annet med et klipp der hun selv sier at "mye skulle vært gjort annerledes, eller ikke i det hele tatt". Det var et innslag om de mindre storslåtte sidene gjennom hennes regjeringstid. Tror nok ikke hun blir spart for noe, selv om det for det meste blir hyllester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (1 time siden):

Jeg satt nettopp og så på bildene av henne fra utnevnelsen av den nye statsministeren.

Veldig rart å tenke på at hun døde bare 2 dager etter at de bildene ble tatt!

Lagt til: Det må også føles veldig spesielt for statsminister Liz Truss.

Ja, pangstart i ny jobb, får´n si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (5 timer siden):

Bra jobba og bli konge som gammel mann,  ikke lenge han blir på tronen før han stryke med 🤭🤔🤔 Han får ikke 70 år på tronen, for og si det slik 🫣

 

Maestro skrev (5 timer siden):

Var jo at dronning Elizabeth, holdt jo ganske lenge. At Charles er jo en gammel mann selv. 

Folk skal være så politisk korrekt at jeg blir litt svett.

 

Innlegget ditt var svært sarkastisk rettet mot Charles og det lyser igjennom at du har lite til overs for ham. Det er en ærlig sak.

Det var bare ikke riktig verken tråd og tidspunkt og ta dette på nå. Det handler om respekt for både den døde og de etterlatte.

All roingen nå etterpå gjør det bare verre.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jullen skrev (12 minutter siden):

 

Innlegget ditt var svært sarkastisk rettet mot Charles og det lyser igjennom at du har lite til overs for ham. Det er en ærlig sak.

Det var bare ikke riktig verken tråd og tidspunkt og ta dette på nå. Det handler om respekt for både den døde og de etterlatte.

All roingen nå etterpå gjør det bare verre.

Jeg hverken ror eller padler. Ikke noe imot Charles, men ser desverre ting i galgenhumor etter en langvarig sykdomsforløp. "Jaja, han ble en gammel mann selv, før han ble konge. Han får ikke 70 år på trona for og si det sånn" og det er en ærlig sak og realistisk! Det kom nok skeivt ut, men jeg mener jo ikke noe vondt 🫣 Ser nok ting i et annet bilde enn andre, Kanskje? Det er slik hodet mitt fungerer, hadde tenkt helt i like baner på andre ting. 😊 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Rar dag. Bor i Skottland, så det er selvsagt en kjempestor nyhet her. Folk jeg kjenner har reagert ganske ulikt. De fleste synes det er leit selv om de ikke er store fans av monarkiet. Jeg føler det blir enda mer usikkerhet i et allerede ekstremt usikkert samfunn. Vi fikk nettopp ny statsminister, så skal vi få ny monark rett etterpå. Det føles ganske kaotisk.

Jeg har lest at hun skal flyttes hit til Edinburgh først, så lurer på om jeg skal dra inn til Holyrood i morgen og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke dette skulle gå sånn inn på meg, men jeg sitter nå altså her og griner en skvett. 
 

For ei dame! 
Ønsker Kong Charles alt godt som ny konge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...