Gå til innhold

Når tror dere dronning Elizabeth dør?


MalloryK

Anbefalte innlegg

Deep Impact skrev (10 timer siden):

ikke vanskelig gjetting, de fleste viste hun ble å dø i 2022, hun var dårlig på beins og syk. 

Gjettet i 2022.. tror ikke du gjettet det. Det er enkelt for deg å si nå når hun er død at de fleste visste hun kom til å dø i 2022. ser du er negativ i kommentarene i hele tråden . Så nei, du ante ikke at det kom til å skje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå håper jeg alle Commonwealth landene Canada, Australia, Jamaica osv avskaffer monarkiet etter dronningens død.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (3 minutter siden):

Nå håper jeg alle Commonwealth landene Canada, Australia, Jamaica osv avskaffer monarkiet etter dronningens død.

Hva om de lar Charles ta over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (11 timer siden):

Ah, skjønner. Ja, for du virket ganske skadefro. Litt spesielt bare et par timer etter at han har mistet sin mor, og etter at hans liv og rolle endres for alltid. Hvorvidt han er den som i folkets øyne passer best for rollen kan selvsagt diskuteres. Både og, vil jeg tro. Tror rollen og forventningene som har blitt satt til han, har veiet tungt på han hele livet. Hele sagaen med Diana gjorde han svært upopulær blant folket. Men jeg synes han har klart seg ganske bra de siste årene. Han har støttet og vært der for sin mor. 

Og summa summarum, takk og lov at ikke det er Andrew som tar over :)

Tenk om han tok over og så var det først nå kort tid etter innsettelsen at skandalen med jeffrey kom for dagens lys, hadde vært grusomt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at alt skal stoppes opp i UK pga dødsfallet? De stenger jammen meg ned all underholdning og idrett frem til begravelse. Alt av fotballkamper sanses f.eks.

Hva er det slags opplegg? Er det mer respektfullt å ikke spille fotball eller ha teaterforestillinger? Bedrifter stenger og taper penger.

Ja, jeg forstår at det er vemodig for folket, men ærlig talt? La nå samfunnet gå videre, og vis respekt på andre måter.

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urias skrev (10 minutter siden):

Hva er greia med at alt skal stoppes opp i UK pga dødsfallet? De stenger jammen meg ned all underholdning og idrett frem til begravelse. Alt av fotballkamper sanses f.eks.

Hva er det slags opplegg? Er det mer respektfullt å ikke spille fotball eller ha teaterforestillinger? Bedrifter stenger og taper penger.

Ja, jeg forstår at det er vemodig for folket, men ærlig talt? La nå samfunnet gå videre, og vis respekt på andre måter.

Når en monark dør er det helt vanlig at landet stenges ned for en liten stund. Og dette er den britiske Dronningen som har vært på tronen i 70 år. Det er nesten ingen briter som husker en annen regent, jo! Dette er historisk! 

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Eleaelea said:

Gjettet i 2022.. tror ikke du gjettet det. Det er enkelt for deg å si nå når hun er død at de fleste visste hun kom til å dø i 2022. ser du er negativ i kommentarene i hele tråden . Så nei, du ante ikke at det kom til å skje.

driver ikke å leke gjetting med folk jeg.

Men hun har vært ekstremt syk, alle skjønte at hun kom til å dø. 
Det var bare tidsspørsmål.

Så jo, jeg viste det kom til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (12 timer siden):

Bra jobba og bli konge som gammel mann,  ikke lenge han blir på tronen før han stryke med 🤭🤔🤔 Han får ikke 70 år på tronen, for og si det slik 🫣

For et kvalmende innslag. Hva feiler det enkelte tro😡

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (26 minutter siden):

Når en monark dør er det helt vanlig at landet stenges ned for en liten stund. Og dette er den britiske Dronningen som har vært på tronen i 70 år. Det er nesten ingen briter som husker en annen regent, jo! Dette er historisk! 

Men hvorfor stenge ned?? Man kan jo vise respekt på så mange måter. Det er også spesielt mtp. den tiden vi er i, med strømkrise og høye utgifter. Bedrifter som sliter vil jo få det enda verre om de nå må stenge ned i flere dager. Den dagen Kong Harald dør, vil det jo ikke bli dagesvis med nedstengninger av offentlige arrangementer. Dette handler om en kultur i Storbritannia som er helt merkelig.

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at hun nå er borte, hun har på en måte alltid vært der. Tenk den dagen når vår egen kong Harald blir borte, så trist og rart det blir. Varme tanker til det britiske folket ❤️:dagens-rose: La de få sørge. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Impact skrev (1 time siden):

driver ikke å leke gjetting med folk jeg.

Men hun har vært ekstremt syk, alle skjønte at hun kom til å dø. 
Det var bare tidsspørsmål.

Så jo, jeg viste det kom til å skje.

Nei, du visste ikke det kom til å skje i 2022!

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (2 timer siden):

Hva er greia med at alt skal stoppes opp i UK pga dødsfallet? De stenger jammen meg ned all underholdning og idrett frem til begravelse. Alt av fotballkamper sanses f.eks.

Hva er det slags opplegg? Er det mer respektfullt å ikke spille fotball eller ha teaterforestillinger? Bedrifter stenger og taper penger.

Ja, jeg forstår at det er vemodig for folket, men ærlig talt? La nå samfunnet gå videre, og vis respekt på andre måter.

Det er landesorg. Derfor.

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urias skrev (4 timer siden):

Men hvorfor stenge ned?? Man kan jo vise respekt på så mange måter. Det er også spesielt mtp. den tiden vi er i, med strømkrise og høye utgifter. Bedrifter som sliter vil jo få det enda verre om de nå må stenge ned i flere dager. Den dagen Kong Harald dør, vil det jo ikke bli dagesvis med nedstengninger av offentlige arrangementer. Dette handler om en kultur i Storbritannia som er helt merkelig.

Fordi landets regent er død. Det SKAL markeres.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Total stans i Edinburgh i dag. Ingen av vennene mine kommer seg på jobb. De fleste har blitt bedt om å jobbe hjemmefra om mulig. Tror hun fraktes til Holyrood as we speak. Skal prøve å ta toget inn hvis det går i løpet av den neste timen. Hører masse kirkeklokker, noe jeg svært sjelden hører her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Kjente jeg ble mer preget av dette enn jeg ville trodd. 

Det er vel noe med at hun har vært et symbol på noe stabilt i et svært omskiftende samfunn. Og nå finnes det ikke lenger noen slike symboler. Hun har vært den eneste monarken i verden som egentlig betyr noe. Joda, vår monark betyr noe for oss. Men dronning Elizabeth har vært hele verdens dronning. Og hun har gjort den jobben godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (4 timer siden):

Men hvorfor stenge ned?? Man kan jo vise respekt på så mange måter. Det er også spesielt mtp. den tiden vi er i, med strømkrise og høye utgifter. Bedrifter som sliter vil jo få det enda verre om de nå må stenge ned i flere dager. Den dagen Kong Harald dør, vil det jo ikke bli dagesvis med nedstengninger av offentlige arrangementer. Dette handler om en kultur i Storbritannia som er helt merkelig.

Litt enig. Hadde holdt å stenge en dag for å markere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (11 minutter siden):

Kjente jeg ble mer preget av dette enn jeg ville trodd. 

Det er vel noe med at hun har vært et symbol på noe stabilt i et svært omskiftende samfunn. Og nå finnes det ikke lenger noen slike symboler. Hun har vært den eneste monarken i verden som egentlig betyr noe. Joda, vår monark betyr noe for oss. Men dronning Elizabeth har vært hele verdens dronning. Og hun har gjort den jobben godt. 

det er slutten på en æra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...