Gå til innhold

Husker du hvor du var og hva du følte 11.september 2001?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter dagen var ferdig på videregående, dro venninnen min og meg på et kjøpesenter. Gikk forbi en Elkjøp butikk og samtlige TVer i butikklokalet hadde bilde av Manhattan med en diger røyksky over seg. "America under attack" sto det under. Det var ikke før jeg kom hjem litt senere at jeg forsto hele omfanget.

Jeg ble egentlig ganske livredd, og tenkte at nå blir verden aldri den samme igjen. Veldig ekkel følelse.

Anonymkode: 690c6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ti år. Husker foreldrene mine sto i stua og stirret på skjermen, de satte seg ikke ned. Jeg skjønte at det var noe stort som hadde skjedd, men jeg skjønte ikke helt omfanget.

Anonymkode: 295bc...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6 år og gikk i 2. klasse, har ingen minner fra selve dagen 11. september 2001, men husker at læreren min snakket om hendelsen på skolen dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den dagen husker jeg veldig godt. Kom hjem fra jobb og slo på tv. Fikk totalt panikk. Mye familie og noen venner som bodde i området New York pluss en som jobbet i politikken i Washington DC. Ringte og ringte, men telefonnettet der var nede. Tok maaange timer før jeg fikk kontakt. Alle mine var ok og ikke direkte berørt, men de mistet noen venner. 

I tillegg var jeg redd for krig i USA og evt Norge. Og følgene av det. Skumle dager....

Så det andre flyet treffe 'live' og at de raste. Helt forferdelig. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det veldig godt, skulle spille basket med en kompis men da jeg kom til ham ble vi bare sittende å se på TV hele kvelden og så både andre fly, tårnene som raste, Pentagon og alt sammen. Var ikke hjemme før over midnatt og det var iskaldt å gå hjem, hadde jeg bare basketdrakt med t-skjorte under, shorts og to par knelange Champion sokker på som hjalp litt å dra helt opp. Gikk hjem og hutret og tenkte at tredje verdenskrig kom til å starte. Første jeg gjorde dagen etter var å se på nyhetene for å se om det var blitt krig. Husker svært mange detaljer fra den dagen. At vi først trodde det var et småfly. Og med en gang man fikk se TV bildene så skjønte man at dette var noe mye større. 

Anonymkode: a144d...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra jobb og slo på fjernsynet. Gikk litt kaldt nedover ryggen da min kjøre var i statene da og skulle fly fra Boston til New York den dagen. Hørte ikke noe før i 20 tiden på kvelden, verste timene i mitt liv. Heldigvis hadde de byttet om avgangen grunnet et lengre møte og skulle ikke fly før i 18 tiden lokal tid.

Når det gjelder hendelsen så tenkte jeg først at dette var synd men fryktet at USA ville bruke dette som unnskyldning for å gå til krig- noe de gjorde. 

Anonymkode: 40fe6...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånt skjer. Ikke noe jeg kan gjøre med det. 

Det blir vanvittig mye mediastyr i årevis etterpå. Slik som Utøya. Må man ta opp samme sak som om den var dagsfersk i et tiår etterpå?

Anonymkode: 309e0...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulka jobben for å sitte på brakka å drikke med arbeidskolleger.  Fulgte det på nyhetene.

Anonymkode: 69204...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...