Gå til innhold

Husker du hvor du var og hva du følte 11.september 2001?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på jobb. Dette skjedde jo i arbeidstiden vår. Vi hadde mange storskjermer, så jeg så tårn nummer to bli truffet på direkten. Da ringte mamsen ❤️, hun syns det var leit å være alene akkurat da. Vi spekulerte mye på toget hjem den ettermiddagen, det gikk rykter om en arabisk prins som sto bak det hele. Jeg var 23 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var 26 år, satt på kontoret til sjefen min og gikk gjennom en rapport(KPI report). TVen stod på i bakgrunn og vi satt der og måpte. Tre timer senere var det ment at jeg skulle ha telefonkonferanse med HQ i Maryland. Det ble ikke noe telefonkonferanse den ettermiddagen. 

Anonymkode: d8116...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb, leste nettavis og så bilder av det første tårnet som brant. Fikk opp tv-bilder, og så flyet som kjørte inn i det andre live. Gikk hjem, følte for "å varsle" fremmede på gaten, det var som om verden gikk under. NRK sendte fortsatt barneprogram (det handlet om dinosaurer husker jeg, det hadde vært valgsendinger i Norge hele natten, så alle nyhetsreporterne var hjemme), så vi så på nyhetskanaler som sky-news og så folk som falt. På NRK radio intervjuet de en norsk viktig fyr som var evakuert fra FN-bygningen og som sa det var ingen ting, bare et branntilløp i World trade senter eller noe, falsk alarm, alt var fint på Manhattan, mens vi så katastrofen på tv. Ringte foreldrene mine og ba dem slå på tv, men de vil ikke se på fjernsyn før middag, og hadde hørt på han karen på radio, så det var jo ingen ting, hvorfor var jeg oppskjørtet?  

Anonymkode: b9216...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 13 år og akkurat kommet hjem fra skolen. Swappet igjennom tv-kanalene og lurte på hvorfor alle kanalene sendte den samme actionfilmen midt på dagen. Det var jo helt uvirkelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg var 12 år og hadde kommet hjem fra skolen. Så på en såpeserie på Tv( Passions). Plutselig kom det opp masse tekst på skjermen som tok all oppmerksomheten. Skjønte ikke med en gang hvor sinnsykt det var. 

Jeg tenkte først at ja ja en flyulykke. Men gradvis ble jeg mer og mer satt ut. Så på nyhetene sammen med foreldrene mine. Pappa sa at dette var det største angrepet siden krigen. Det gjorde inntrykk på meg. 
 

Dagen etterpå snakket vi om det på skolen. Husker det veldig godt. Alle var i sjokk. Det føltes som tydelig veiskille. Før og etter 11.September. 
 

 

Anonymkode: 44d1f...43e

Jeg husker jeg tenkte det ikke kunne være sant. Helt surrealistisk var det i mitt hode. Husker jeg gikk på folkehøgskolen da ig vi så det på nyhetene inne på den fellesstua

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Gikk på barneskolen. Alle samlet seg i en stor ring ute etter at det skjedde. 

Anonymkode: 41640...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte ikke særlig mye over dette. Det skjer jo noe i verden hele tiden. Ingen merkedag i mitt system. 

Anonymkode: 309e0...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

9/11 var bare et skuespill. Ikke noe mer.

Anonymkode: 726c4...75c

Har du noen forklaring på hvorfor twin towers er vekke da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i en av større byene i USA da og gjorde meg klar for å kjøre på jobb da dette kom på nyhetene. Var en surrealistisk opplevelse for i USA. Vi bodde ikke så langt fra flyplassen og kunne høre flyene gikk tettere inn for landing enn normalt når de stengte luftrommet i USA. Stillheten etterpå husker jeg godt av en eller annen grunn. Det ble hjemmekontor resten av uken. Sinne blant amerikanerne var stort og nå som det i ettertid diskuteres om det var rett å gå inn i Afganistan så kan jeg si at USA hadde invadert Canada hvis de trodde det landet var ansvarlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme der jeg bodde den gang. Hadde nylig hatt en skade, så hoppet rundt på krykker, så ble en del tv- titting. Satt og så på tv, da det begynte å svirre over tv- kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Satt på hybelen min og så på nyhetene, var 21 den gangen. Husker jeg var ganske så sjokkert og tenkte stakkars mennesker, og ar det var grusomt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på hyttetur uten TV og PC (smarttelefoner hadde vi jo ikke den gangen) og levde lykkelig uvitende helle 11.09.  Jeg har aldri brukt å sette på radio i bilen, så det var først da jeg kom inn på bensinstasjon et døgn etter, at det slo mot meg fra alle avisene.  DA skrudde jeg på bilradioen, ja.

Anonymkode: e4758...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp begynt på vgs og flyttet på hybel. Kom hjem fra skolen med noen andre i klassen som jeg bodde i kollektiv med. Vi satte på en grandis og satte på tvn i bakgrunnen mens vi ryddet og spiste. Så sier den ene gutten, "Hva slags film er det reklame for?" og så så vi på I noen minutter, skjønte at det ikke var en filmreklame. Så fortsatte vi med dagen vår. Tenkte bare det var enda en av alle de fæle greiene som skjer langt unna og ikke hadde noe med oss å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at jeg akkurat hadde kommet fra jobb selv, satt i alle fall på stua i kollektivet og så det på tv. Vi så fly nummer to kræsje på livesending, og jeg husker at en av de jeg bodde med kom inn døra samtidig og at hun løp inn til oss og hoppet over sofaenryggen akkurat i det sekundet det skjedde. Og så satt vi der, alle sammen, klistret til tv'n de neste timene. 

Anonymkode: 7d6f1...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom inn døra fra jobb og slo på tv’n og der var det sannelig kaos. Første jeg tenkte var at nå ville USA leke verdenspoliti igjen og ha en unnskyldning for å gå til krig igjen. Jammen fikk jeg rett, bortkastet penger og menneskeliv som sendes ut i krig som ikke kunne vinnes. De lærer jo aldri.

Kom ikke som et sjokk at dette skjedde, var jo ikke som at de ikke hadde intel om et foregående angrep. Litt kleint for USA at angrepet ble ledet av en de lærte opp…..

Anonymkode: 40fe6...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt i en bil, høygravid, og hørte på nyhetene at et fly hadde truffet en bygning i New York. Trodde det var et småfly som hadde sneia en skyskraper, men da jeg kom hjem og satte på CNN så jeg det andre flyet treffe live. Var forberedt på tredje verdenskrig og hadde enorme kvaler over å sette barn til verden i en sånn situasjon. Vel, han er straks 20 år og verden har ennå ikke gått under. Varer kanskje et par år til?

Anonymkode: 4ab54...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 17 år, hørte det i bilen sammen med faren min på vei fra skolen. Husker hvilken sving vi var i. Kom hjem og så fly nr to på direktesending. På kvelden var det fritidsklubb, mange av oss satt på et loftsrom og snakket om det. 

Anonymkode: bd24a...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...