Gå til innhold

Husker du hvor du var og hva du følte 11.september 2001?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var 12 år og hadde kommet hjem fra skolen. Så på en såpeserie på Tv( Passions). Plutselig kom det opp masse tekst på skjermen som tok all oppmerksomheten. Skjønte ikke med en gang hvor sinnsykt det var. 

Jeg tenkte først at ja ja en flyulykke. Men gradvis ble jeg mer og mer satt ut. Så på nyhetene sammen med foreldrene mine. Pappa sa at dette var det største angrepet siden krigen. Det gjorde inntrykk på meg. 
 

Dagen etterpå snakket vi om det på skolen. Husker det veldig godt. Alle var i sjokk. Det føltes som tydelig veiskille. Før og etter 11.September. 
 

 

Anonymkode: 44d1f...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom hjem fra skolen og så masse ekstra nyhetssendinger. 
husker bildene av folk som hoppet ut av det forferdelig høye bygget. 

Anonymkode: 9b3ce...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 6 år så kan ikke si jeg husker noe som helst fra den dagen. Men én ting som har brent seg fast er bildet av han mannen som faller fra et av tårnene og som «er på vei i døden».😰 Det popper alltid opp når 9/11 blir nevnt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Jeg var 25 år og satt på woodstock pub i Oslo og pilsa med venner. De skrudde av musikken og slo på nyhetene på storskjerm. Jeg tror det tok litt tid og forstå hva som faktisk hadde hendt og hvordan det endret verden, men da mesteparten av familien min bodde i new York brukte jeg kvelden på og prøve og få tak i de på telefon .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på universitetet, og foreleseren fortalte hva som hadde skjedd. Det hele føltes ganske uvirkelig.

Han jeg leide hybel hos, var imponert over forarbeidet terroristene hadde gjort. 
Ja, han var en noget spesiell type. 

Anonymkode: fa9cd...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da hadde kjæresten min som bodde der reist hjem helga før så det ble på en måte veldig nært. Faren hans hadde kontor i nærheten og nei, altså det der var helt spesielt. Var helt lamslått jeg, vi satt å så på CNN sånn døgnet rundt... Helt merkverdig og jævlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde hentet barna og var i gang med middagen! Jeg fortet meg ut og hentet barna inn fra lekeplassen, verden var blitt et farlig sted... 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på ungdomsskolen, skulle besøke mormor etter skolen den dagen, og der satt hun med nyhetene på og var selvfølgelig veldig sjokkert. Jeg forstod ikke alvoret før noen sa at verden aldri kom til å bli den samme igjen... Da ble jeg virkelig skremt. :(

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde vært på lesesalen og ikke fått med meg noe. På t-banen snakket alle om dette, men jeg forstod ikke helt hva som hadde skjedd. Til jeg fant en tv som viste det.

Anonymkode: dd33d...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var 12 år og hadde kommet hjem fra skolen. Så på en såpeserie på Tv( Passions). Plutselig kom det opp masse tekst på skjermen som tok all oppmerksomheten. Skjønte ikke med en gang hvor sinnsykt det var. 

Jeg tenkte først at ja ja en flyulykke. Men gradvis ble jeg mer og mer satt ut. Så på nyhetene sammen med foreldrene mine. Pappa sa at dette var det største angrepet siden krigen. Det gjorde inntrykk på meg. 
 

Dagen etterpå snakket vi om det på skolen. Husker det veldig godt. Alle var i sjokk. Det føltes som tydelig veiskille. Før og etter 11.September. 
 

 

Anonymkode: 44d1f...43e

Var 16 år, og satt også og så på den psyke serien Passions etter skolen, da nyhetene rulla over skjermen. Trodde også det var snakk om småflyulykke først. Blei mange ekstranyhetssendinger og mye CNN den dagen. 
Var veldig spesielle og inntrykksrike tider det der. 

Anonymkode: 82a4a...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto og knadde brøddeig med tv på i bakgrunnen, så jeg fikk  med meg den dekningen fra da de trodde det hadde vært en flyulykke og når det andre flyet traff live. Tenkte at nå hadde verden forandret, og at dette kom til å føre til masse dritt fremover.

Anonymkode: 2e667...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var seks år gammel og gikk i 1. klasse. Stod frosset foran TV-en og trodde lenge etterpå at alle tak skulle rase over hodet mitt. Er fremdeles engstelig for å ha mange etasjer over meg, eller befinne meg høyt oppe…

Anonymkode: d7dce...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 11 og satt i bilen med en venninne og faren hennes da de sa på radio at et tårn hadde rast. Jeg trodde det var et tårn av byggeklosser og skjønte ikke helt hvorfor det var så stor ståhei. Jeg skjønte vel iløpet av ettermiddagen/kvelden hva som hadde skjedd da jeg så det på tv. Det var også mye snakk om det i friminuttet dagen etter.

Anonymkode: 5d884...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg hadde hatt nattevakt og skulle på ny nattevakt, og slo på tv mellom soving. Litt i ørska så jeg hendelsen en gang uten å reagere. Hodet mitt oppfattet det som en film, fiksjon. Først da samme bilder gikk enda en gang reagerte jeg og lyttet til hva som ble sagt. Det var selvfølgelig et sjokk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i 6.klasse og så på nyhetene med foreldrene og søsknene mine senere på dagen. Ble veldig redd for å fly etter det.

Anonymkode: 74c09...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var 13 år og var syk, satt hjemme hos min mor og så på TV3 blossom. Så kom det mye tekst om en flyulykke. Så kom faren min og hentet meg og fortalte hva som hadde skjedd. Hele veien hjem hørte vi om dette på radio, og dro innom en butikk som solgte tv og så på nyhetene på alle tv-skjermene. 

Anonymkode: bba4e...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Student og kom hjem til knøttliten hybel og skrudde på Tv-en... 😳😳

Anonymkode: 1c558...42d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 30 år da, og var på jobb da det skjedde. På den tida hadde jeg en jobb med del støy, og brukte ofte øreklokker med innebygd radio. 

Rett før kl.15 på ettermiddagen tok jeg på øreklokkene og kort tid etter kom nyhetene på radioen. Jeg fikk da med meg nyheten om at det første flyet hadde truffet et av tvilling-tårnene. Husker at det var en del spekulasjoner på om det var en ulykke eller terror. Mens jeg hørte radio, kom nyheten om at et fly hadde kræsjet inn i det andre tårnet. Da var det liten tvil om at det var planlagt og ikke noen ulykke. 

Etter dette tok jeg av øreklokkene og slo på en radio så flere kunne få med seg hva som foregikk. Tror jeg sa et eller annet om at dere må høre på nyhetene, det foregår noe alvorlig i USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 9 år og husker nyheten ble kjent mens jeg enda var på skolen. Hjemme var det mange telefoner rundt til familie for å forsikre oss om at onkelen min som på den tiden jobbet som advokat i Pentagon var trygg.

Anonymkode: a00c8...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...