Gå til innhold

Hva jobber du med og hva tjener du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobb: Influencer
Alder: 20-årene
Inntekt: 80 000 -150 000 brutto per måned

Anonymkode: 88a30...57e

Er det reklame du tjener på da? 

Anonymkode: 207b1...218

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Khadira skrev (På 6.9.2021 den 23.54):

Å være uføretrygdet er ingen jobb.

Det vedkommende mente var nok at det er slitsomt. Det er nok slitsomt å ikke gjøre noe enn å gjøre noe. Tid går sakte. Det ser man fra syting fra folk som arbeider og de få dager de plutselig må være hjemme. 

Anonymkode: 59d99...d55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rett under 500000, jobber i faghandel og har relevant bachelor.

Anonymkode: 02ac8...e1d

Jobber forresten kun dagtid. 

Anonymkode: 02ac8...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siviløkonom, lederstilling i det private. 1050000 i året pluss 20% bonus. Jobber for det meste 8-16. Veldig fleksibel dag.

Anonymkode: 3d097...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Siviløkonom, lederstilling i det private. 1050000 i året pluss 20% bonus. Jobber for det meste 8-16. Veldig fleksibel dag.

Anonymkode: 3d097...a4c

Hvor mange års erfaring har du?

Anonymkode: 48501...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 22.25):

Aktuar, tjener ca 900.000 kr.

Anonymkode: 93e41...bb0

 

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 22.58):

Samme her! Hvor mye erfaring har du?

900k-1M her, 6 års arbeidserfaring, skade

Anonymkode: 5beed...090

 

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 23.01):

Aktuar: 950K, ca. 3 år siden masteren ble levert 

Anonymkode: 04915...905

Hvor lett er det å få slike aktuarjobber om man tar aktuarutdannelsen? Og hvor gode karakterer på masteren må man ha for å få jobb?

Jeg bachelor i realfag fra UiO og jeg har de obligatoriske fagene for å kunne ta master i aktuarfag. Vurderer sterkt å ta utdanningen om det er lett å få jobb. Jeg har B i snitt på bacheloren. 

Lurer også på om aktuarjobbene finnes andre steder enn kun de aller største byene i landet. Finnes det f.eks aktuarjobber i en by på rundt 15 000 innbyggere?

Anonymkode: 48501...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann12345 skrev (5 timer siden):

Utdannet med bachelor som sosionom, stilling som miljøterapeut på et barnehjem. Jobbet der i ca 6. mnd

Ca 400 000 i året, men det inkluderer vel ikke alt tillegget som følge av turnus.

Er dette en full stilling? Jeg har bachelorgrad jeg også, og jobber som miljøterapeut, men har betydelig mer utbetalt. 
går nå opp 16400 pr år til 523.000, pluss tillegg (ca 45-50.000). 

Anonymkode: 3d5a3...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange års erfaring har du?

Anonymkode: 48501...46a

Ledererfaring - 14. jobberfaring - 23. bor usentralt, ikke i storby. 

Anonymkode: 3d097...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor i vgs, rundt 650- 680, avhengig av om jeg er kontaktlærer det året. Godt miljø, herlig ungdom, elsker fagene mine, utvikling og ansvar, grei lønn og muligheten til å ta ut den store ulønnede overtiden i avspasering. Helt topp:) 

Anonymkode: ee682...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

 

Hvor lett er det å få slike aktuarjobber om man tar aktuarutdannelsen? Og hvor gode karakterer på masteren må man ha for å få jobb?

Jeg bachelor i realfag fra UiO og jeg har de obligatoriske fagene for å kunne ta master i aktuarfag. Vurderer sterkt å ta utdanningen om det er lett å få jobb. Jeg har B i snitt på bacheloren. 

Lurer også på om aktuarjobbene finnes andre steder enn kun de aller største byene i landet. Finnes det f.eks aktuarjobber i en by på rundt 15 000 innbyggere?

Anonymkode: 48501...46a

Hvis du har mulighet? Gjør det! Det er en ettertraktet kompetanse og alle mine medstudenter inkludert meg selv fikk tilbud om fast jobb omtrent før masteren var levert (måtte søke såklart, men fikk napp nesten med en gang). Fikk ikke inntrykk av at karakterer hadde noe særlig å si. (Har et par dårlige karakterer på vitnemålet men det ble aldri stilt noe spørsmål ved det). Fikk B på masteren.

Får jevnlig jobbtilbud i innboksen også (hver uke ca), så tydeligvis en stor etterspørsel! 
Yrket er heller ikke spesielt sårbart for forandringer i markedet mtp. Klima, korona og alt sånt. Tvert imot! Det blir bare mer og mer behov for risikoanalytikere som kan regne på pensjon og forsikring i usikre tider.

som flere har vært inne på så er det et heavy studie, men har inntrykk av at det er fagene på bachelor som er tyngst for "hvermannsen". Masteren er mer finpuss av kompetanse og ikke de tyngste mattefagene f.eks. Så hvis du allerede er ferdig med alt det så ville jeg absolutt gått for aktuarutdanning. 
lykke til!

Anonymkode: 04915...905

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vernepleier med master i konsulentjobb. 578 000 i dagjobb. 10 år ansiennitet. 

Anonymkode: 01b1c...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 12.00):

Hva jeg jobber med og hva jeg tjener har du INGENTING med. 

Anonymkode: e9899...f6e

Ååååå…. Vi var alle så spente på hva du tjener anonym. Utrolig trist at du holder det skjult 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du med? Kontaktlærer. Lektor m/opprykk.

Og er du utdannet til jobben eller har du annen utdannelse? Lærerutdanning (bachelor) + bachelor og master i språk + videreutdanning innen flere fag. Holder på med min tredje bachelor og andre mastergrad. 

Hva er årslønnen din og hvor lenge har du jobbet som det du gjør nå? Nesten 590 000 kr grunnet kontaktlærertillegg + ekstra ansvar i et av skolens fag/ekspertgruppe. 

Har et par måneders erfaring som lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 8.58):

Det er sånn arbeidsgiver holder lønningene nede :) 

Anonymkode: f8532...772

Enig. Synes det bør være mer åpenhet om lønninger. 

Anonymkode: 48501...46a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 18.44):

Hvis du har mulighet? Gjør det! Det er en ettertraktet kompetanse og alle mine medstudenter inkludert meg selv fikk tilbud om fast jobb omtrent før masteren var levert (måtte søke såklart, men fikk napp nesten med en gang). Fikk ikke inntrykk av at karakterer hadde noe særlig å si. (Har et par dårlige karakterer på vitnemålet men det ble aldri stilt noe spørsmål ved det). Fikk B på masteren.

Får jevnlig jobbtilbud i innboksen også (hver uke ca), så tydeligvis en stor etterspørsel! 
Yrket er heller ikke spesielt sårbart for forandringer i markedet mtp. Klima, korona og alt sånt. Tvert imot! Det blir bare mer og mer behov for risikoanalytikere som kan regne på pensjon og forsikring i usikre tider.

som flere har vært inne på så er det et heavy studie, men har inntrykk av at det er fagene på bachelor som er tyngst for "hvermannsen". Masteren er mer finpuss av kompetanse og ikke de tyngste mattefagene f.eks. Så hvis du allerede er ferdig med alt det så ville jeg absolutt gått for aktuarutdanning. 
lykke til!

Anonymkode: 04915...905

Tusen takk for svar. Den aktuarutdanningen virker som en drøm. God lønn, lite overtid og å være attraktiv på arbeidsmarkedet er nettopp det jeg drømmer om. 

Når du skriver at du ar noen dårlige karakterer var det på bacheloren eller mastergraden? Flott å høre at karakterer ikke er superviktig.  Synes det er lettere å studere om man slipper å føle at man må ha A i alt. 

Jeg er ikke supergod i matte. Men jeg har klart B i alle de mattefagene som kreves for å ta master. Så om ting ikke blir så mye vanskeligere enn det så tror jeg ting skal gå om jeg legger ned arbeid i studiene. I tillegg har jeg B i to statistikkemner som kunne vært brukt i mastergraden til aktuarstudiet. Så regner med at jeg  skal klare statistikkemnene på aktuarstudiet. 

 

Anonymkode: 48501...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialsykepleier på sykehus, med full ansiennitet. Tjener 590 000 inkludert mastertillegg, andre variable tillegg kommer utenom. Ender opp på 750 000- 900 000 i året avhengig av hvor mye overtid jeg jobber. 

Anonymkode: 1174b...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...