Gå til innhold

Hva jobber du med og hva tjener du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tredelt turnus i politiet, 10 år etter utdanning.  Litt usikker på grunnlønn, men tjente 690.000,- uten overtid i 2020. 

Med overtid eller instruksjonsvirksomhet blir det vel 750.000,-  

Anonymkode: e3b01...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Gud så kjedelig. Glad jeg jobber med noe meningsfullt. 

Anonymkode: 050c9...a2f

Nå jobber ikke jeg som aktuar, men jobber som analytiker i samme bransje - og opplever ikke akkurat jobben min som lite meningsfylt. Det hadde vært innmari mange lutfattige pensjonister og triste skjebner etter store økonomiske tap, hadde det ikke vært for aktuarer og forsikringsanalytikere.

 

Anonymkode: 40e42...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som rådgiver i NAV. Bachelor sosionom. Jobba i tre år. 526K i årslønn. 

Anonymkode: 08701...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 22.27):

Kan jeg spørre hvor geografisk du arbeider, i by? 

Jeg har samme utdanning og 7 års ansiennitet, 540 000 i året i lokalt firma på et lite tettsted på Vestlandet.

Anonymkode: 9778c...250

Oslo

Anonymkode: 92bfe...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 9.23):

Hvor mange års erfaring har du?

Anonymkode: d290b...08d

12.

Anonymkode: 92bfe...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 6.54):

Har litt lederansvar og jobber 15 timer annen hver helg, samtidig som jeg har mye frihet og kan i realiteten «jobbe når jeg vil».  Men det er relativt høye lønninger for uutdannede her, og hvis man jobber i en veldedighetsorganisasjon får man også skattelette. Nesten ingen av kollegene mine har utdanning. 

Anonymkode: 3b026...9e6

Hvis du ikke har en utdannelse så er er du ikke vernepleier. Vernepleier er en bachelor. Og selvfølgelig en beskyttet tittel.

Anonymkode: f98b5...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har en utdannelse så er er du ikke vernepleier. Vernepleier er en bachelor. Og selvfølgelig en beskyttet tittel.

Anonymkode: f98b5...14c

Står at vedkommende jobber i Australia. Tittelen hennes der er helt sikkert ikke "vernepleier". Hun bruker nok "vernepleier" fordi hun har tilsvarende arbeidsoppgaver i Australia. 

Anonymkode: fadf2...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 16.18):

Vært lokfører i 5 år. Jobber skift. Mye kveld og natt, lite helg. En del borte fra hjemmet da det blir en del hotellovernatting. Ingen tung jobb, så relativt «lettjente» penger.

Anonymkode: edb76...262

Hvor mye jobber du i løpet av en måned? Hvor lenge har du klart å jobbe så mye natt? Er du hjemme i helgene? Hvordan klarer du å omstille deg fra hverdag til helg. Og har du kone/mann/barn?

Liker du å jobbe mye eller har du stort behov for penger?

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lederstilling i kommunal sektor, personalansvar for ca 30 fast ansatte, + 20 vikarer.. 3 årig høgskoleutdanning, samt videreutdanning innen ledelse, tjener 640000 i året... Arbeider innen helse og omsorg. 

Anonymkode: 5816f...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdannet innen prosess og automasjon, jobber for tiden fulltid som hovedverneombud på ett stort anlegg (verv, 2 år). Tjener mellom 850 - 900 000 i året. Vidergående utdanning.

Anonymkode: a14d5...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagbrev innen IKT. Har 13 års erfaring (inkludert læretid). Skiftet jobb og er for øyeblikket utleid som konsulent. Har årsinntekt på 540.000 + bonus. Med bonus som er relativt enkel å oppnå uten å jobbe overtid, så ligger vel et sted mellom 560-600.000 alt ettersom.

De jeg er utleid til har spurt om jeg er interessert i et tilbud fra dem, så venter på å motta tilbud der fra. 

Anonymkode: c1809...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 16.27):

Gud så kjedelig. Glad jeg jobber med noe meningsfullt. 

Anonymkode: 050c9...a2f

1) Du burde lære deg folkeskikk. 

2) Hva folk opplever som meningsfullt arbeid er subjektivt

3) Åpenbart er det viktig med folk som passer på at forsikringsselskapene og pensjonskassene har nok penger til å betale ut det de er forpliktet til.

Anonymkode: fadf2...9af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (På 5.10.2021 den 23.24):

Hvor mye jobber du i løpet av en måned? Hvor lenge har du klart å jobbe så mye natt? Er du hjemme i helgene? Hvordan klarer du å omstille deg fra hverdag til helg. Og har du kone/mann/barn?

Liker du å jobbe mye eller har du stort behov for penger?

Har mellom 12 og 15 oppmøter på jobb i måneden. Et oppmøte kan gjerne være to vakter (eks. kjøre tog Oslo - Kristiansand ene dagen, overnatte på hotell, og tilbake neste).

Siden mange godstog går på kveld/natt så blir det en del, men sjelden hele natten. Er ofte ferdig ved 2-3-4-tiden. Har en del vakter med "normal" arbeidstid i tillegg.

Mye hjemme i helgene. Jobber hver tredje helg, men da gjerne inn mot fredag kveld, og så på jobb igjen på søndag ettermiddag. Så null problem omstille meg fra hverdag til helg. 

Har samboer. Ingen barn.

Trives med å jobbe. Jobber ikke masse grunnet pengebehov. Føler ikke at jeg jobber mer enn samboeren som er i helsevesenet. Og jobben er jo ikke "tung", annet enn at man må være opplagt og vie full oppmerksomhet til jobben (visuelt, så kan høre på musikk/lydbok mens man kjører). 

Anonymkode: edb76...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nimbus2000
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har mellom 12 og 15 oppmøter på jobb i måneden. Et oppmøte kan gjerne være to vakter (eks. kjøre tog Oslo - Kristiansand ene dagen, overnatte på hotell, og tilbake neste).

Siden mange godstog går på kveld/natt så blir det en del, men sjelden hele natten. Er ofte ferdig ved 2-3-4-tiden. Har en del vakter med "normal" arbeidstid i tillegg.

Mye hjemme i helgene. Jobber hver tredje helg, men da gjerne inn mot fredag kveld, og så på jobb igjen på søndag ettermiddag. Så null problem omstille meg fra hverdag til helg. 

Har samboer. Ingen barn.

Trives med å jobbe. Jobber ikke masse grunnet pengebehov. Føler ikke at jeg jobber mer enn samboeren som er i helsevesenet. Og jobben er jo ikke "tung", annet enn at man må være opplagt og vie full oppmerksomhet til jobben (visuelt, så kan høre på musikk/lydbok mens man kjører). 

Anonymkode: edb76...262

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 22.25):

Aktuar, tjener ca 900.000 kr.

Anonymkode: 93e41...bb0

 

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 22.58):

Samme her! Hvor mye erfaring har du?

900k-1M her, 6 års arbeidserfaring, skade

Anonymkode: 5beed...090

 

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 23.01):

Aktuar: 950K, ca. 3 år siden masteren ble levert 

Anonymkode: 04915...905

Ser enkelte stillinger som analytiker i forsikringselskaper som Gjensidige. Er de jobbene like godt betalt som aktuarer og gjør de omtrent samme jobb?

 

Anonymkode: fadf2...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...