Gå til innhold

Hva jobber du med og hva tjener du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lærer, eller adjunkt med opprykk, som det så fint heter. Til sammen fem år på universitetet. Jobber som kontaktlærer på barneskole, med 6 års ansiennitet. Tjener ca 550.000. Da er kontaktlærertillegg og tillegg for å være praksislærer inkludert.
 

Vurderer å ta en master etter hvert, men blir ikke prioritert i kommunen, ettersom de nå holder på med videreutdanning av lærere som mangler basisfagene. 

Ville mye heller kunne fått overtidsbetalt eller bestemme avspaseringen min selv, enn slik ordningen er nå. 

Anonymkode: bd0cc...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/8/2021 at 6:44 PM, AnonymBruker said:

Hvis du har mulighet? Gjør det! Det er en ettertraktet kompetanse og alle mine medstudenter inkludert meg selv fikk tilbud om fast jobb omtrent før masteren var levert (måtte søke såklart, men fikk napp nesten med en gang). Fikk ikke inntrykk av at karakterer hadde noe særlig å si. (Har et par dårlige karakterer på vitnemålet men det ble aldri stilt noe spørsmål ved det). Fikk B på masteren.

Anonymkode: 04915...905

Om du fikk B på mastergraden så har du jo svært gode karakterer. Så kan jo være at du ble ansatt pga de gode karakterene. 

Anonymkode: 76b79...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2021 at 2:13 PM, AnonymBruker said:

Lokfører på godstog. 1.2 - 1.5 mill. i året med alle tillegg.

Anonymkode: edb76...262

Hvor lenge har du jobbet og hvordan er arbeidstiden din?

Anonymkode: d30e3...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/7/2021 at 2:48 PM, AnonymBruker said:

Jobber som it-konsulent (utvikler).

Tjener ca 680000. 4 års erfaring. 

Anonymkode: 9db3a...d22

Har du bachelor eller mastergrad?

Anonymkode: d30e3...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siviløkonom, men driver for meg selv.

only fans… gjennomsnittlig inntekt på 210 000 i måneden. 

Anonymkode: c6572...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/8/2021 at 6:44 PM, AnonymBruker said:

Hvis du har mulighet? Gjør det! Det er en ettertraktet kompetanse og alle mine medstudenter inkludert meg selv fikk tilbud om fast jobb omtrent før masteren var levert (måtte søke såklart, men fikk napp nesten med en gang). Fikk ikke inntrykk av at karakterer hadde noe særlig å si. (Har et par dårlige karakterer på vitnemålet men det ble aldri stilt noe spørsmål ved det). Fikk B på masteren.

Får jevnlig jobbtilbud i innboksen også (hver uke ca), så tydeligvis en stor etterspørsel! 
Yrket er heller ikke spesielt sårbart for forandringer i markedet mtp. Klima, korona og alt sånt. Tvert imot! Det blir bare mer og mer behov for risikoanalytikere som kan regne på pensjon og forsikring i usikre tider.

Anonymkode: 04915...905

Sjekket på finn.no og det lyses ut svært få jobber for aktuarer. Var arbeidsmarkedet annerledes da du studerte?  Hvor mange studenter var det på ditt kull? Studerte du i Oslo eller Bergen?

Anonymkode: d30e3...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 5.00):

IT, prosjektleder. 480 000

Anonymkode: 1ed22...c01

Er ikke det svært lavt for å være IT-prosjektleder?

Anonymkode: 48501...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 6.29):

Autorisert regnskapsfører, 716 000.

Anonymkode: 92bfe...a7e

Hvor mange års erfaring har du?

Anonymkode: d290b...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 18.52):

Hvor lenge har du jobbet og hvordan er arbeidstiden din?

Anonymkode: d30e3...927

Vært lokfører i 5 år. Jobber skift. Mye kveld og natt, lite helg. En del borte fra hjemmet da det blir en del hotellovernatting. Ingen tung jobb, så relativt «lettjente» penger.

Anonymkode: edb76...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsefagarbeider, tjener ca 550.000 i året. Men da er det mye ekstra og overtid. 

Anonymkode: 45e86...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 11.45):

Sjekket på finn.no og det lyses ut svært få jobber for aktuarer. Var arbeidsmarkedet annerledes da du studerte?  Hvor mange studenter var det på ditt kull? Studerte du i Oslo eller Bergen?

Anonymkode: d30e3...927

jeg kjenner ei som søkte i to år i Bergen Uten å få napp. hun var alltid nr to, og søkte alle stillingene som kom. ble alltid slått av en med lengre erfaring. hun fikk tilslutt jobb "på gulvet"  (sentralbord) I et forsikringsfirma, I svangerskapspermisjon nå, men håper å jobbe seg opp til aktuarjobb. 

Anonymkode: c82bc...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jobber i PPT og tjener 600 000 med 7 års erfaring. 

Anonymkode: fc937...ab4

nesten samme her. PPT, master og 570.000 med 4 års erfaring - Rådgiverne har stort sett samme lønn uavhengig ansiennitet (lokale forhandlinger). 

venter spent på årets forhandlinger! 

 

Anonymkode: c82bc...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 20.44):

jeg kjenner ei som søkte i to år i Bergen Uten å få napp. hun var alltid nr to, og søkte alle stillingene som kom. ble alltid slått av en med lengre erfaring. hun fikk tilslutt jobb "på gulvet"  (sentralbord) I et forsikringsfirma, I svangerskapspermisjon nå, men håper å jobbe seg opp til aktuarjobb. 

Anonymkode: c82bc...92b

Takk. Vet ikke hva slags karakterer hun har, men bittert å ikke få relevant jobb fordi man ikke har relevant jobberfaring.  Håper det ordner seg for henne. Trodde også at aktuarer kunne få jobb i en del analytiker og statistikk-stillinger. Slik at man ikke måtte jobbe i sentralbordet om man ikke fikk aktuar-stilling. 

Anonymkode: 48501...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 18.58):

Barnehagelærer 430.000 😕

Anonymkode: 64ae0...93a

Er barne og ungdomsarbeider, tjener 440.000, sikker på du har riktig lønn?

Anonymkode: b2c10...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...