Gå til innhold

Tenk å ikke ha en eneste venn,absolutt ingen som bryr seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen vil ha negative venner. Du høres veldig negativ ut. Kanskje du har kommet inn i en negativ spiral? Prøv å kom deg ut av den. 
 

Mange tror at venner er som familie, som skal stå ved din side uansett hva som skjer. Noen venner er slik, men de aller fleste er ikke slik. Venner er ikke noe du får og dermed kan sjekke av en boks som sier at de er «venner for alltid». Mange venner kommer og går, alt etter hvilke livsfase du er i. Noen blir så gode at du har de for alltid, men mange vil nok være gode venner et par år, før de forsvinner (f eks flytter, får barn, endrer livssituasjon). De er ikke dårligere venner av den grunn. Man har det gøy mens det varer, og så endrer vennskapet seg litt på sikt. 

Venner inviterer deg med på ting hvis du tilfører noe positivt til gjengen. Hvis du f.eks er gøy, morsom å være med, bidrar med ting, har noe å komme med… sender morsomme meldinger, støtter når det trengs, ikke er så selvhøytidelig, byr på deg selv, og er en interessant person. 
 

Tenk litt over hvilken type person og venn du vil være, og prøv å være den personen. Selvfølgelig er det greit å gå igjennom vanskelige ting og forvente at venner stiller opp. Men hvis den situasjonen ender opp som en evigvarende greie hvor du alltid «drar» energi uten å tilføre noe, så vil ikke folk være med deg lenger.  Folk er egoistiske og seg selv nærmest. Vi er alle opptatte i hverdagen, og ønsker å bruke den fritiden vi har, på folk som får oss til å føle oss bra og som vi har det fly sammen med. 

Anonymkode: 76c2d...2b8

Hvordan er jeg negativ? Er positiv til forslag men ikke alle passer. Jeg er genuint opptatt av andre og lurer på hvordan det går med de og evt barna deres osv. Snakker ikke bare om mine ting. 
Greia har vært at jeg ikke alltid har møtt opp. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enten har man det eller ikke. 
 

Se på de som har en gjeng de er med. 
De har faen meg hatt gjengen siden barneskolen. Det gjelder alle jeg vet om. 
 

Hilsen en som ikke har kontakt med noen. 

Anonymkode: 23190...032

Jepp dette er helt sant. Blir så misunnelig på at de alltid stiller opp for hverandre,gjør gøye sosiale ting, både med og uten unger. Roser hverandre opp i skyene osv.  Ønsker så inderlig dette selv. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp dette er helt sant. Blir så misunnelig på at de alltid stiller opp for hverandre,gjør gøye sosiale ting, både med og uten unger. Roser hverandre opp i skyene osv.  Ønsker så inderlig dette selv. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Kanskje du skal logge av sosiale medier? For alt er ikke så rosenrødt som du tror og ser.

Anonymkode: d5b65...269

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke bare å søke etter venner i voksen alder. Det skal kjemi til osv. 
Bare så utrolig skuffende at de man trodde var venner bare gir blanke i deg. Ikke bryr seg overhodet. Det går begge veier når det gjelder vennskap. Normalt at begge parter inviterer og foreslår ting.  Når man ser i sosiale medier hvor folk støtter hverandre,gratulerer hverandre med dagen med bilder og skryt og du har ingen som gjør slikt. Fikk gratulasjon når jeg hadde bursdag men ikke at man blir satt pris på alle andre dager. Hadde vært så kjekt å blitt invitert med på kafé/gåtur/fjelltur osv.  

Anonymkode: 1aaac...aea

Det høres ut som om du må sørge deg litt ferdig over det du har mistet først, før du kan greie å starte på noe nytt. :klem:

Anonymkode: 479e8...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje du skal logge av sosiale medier? For alt er ikke så rosenrødt som du tror og ser.

Anonymkode: d5b65...269

Det er da ikke løgn når jeg ser folk jeg har gått på skole sammen med som har de samme vennene og vennskapet deres er like sterkt om ikke sterkere og de møtes med og uten unger i alle ferier og utenom også. De støtter hverandre og er der alltid for hverandre. Skryter av vennskapet deres osv. Dette er ikke fasade. Er jo bilde av er sammen hver gang de møtes. Jeg hadde ikke fått lov p tatt bilder og lagt opp på sosiale medier av «mine». Fikk kjeft så det sang etter når jeg gjorde det for en del år siden. Jeg liker selv ikke å bli tatt bilde av fordi jeg ikke et fotogen, men hadde jeg sett grei ut hadde jeg ikke brydd meg.

Tror du disse jeg refererer til spør hverandre om å få lov til å legge opp. Veldig tvilsomt. 

Anonymkode: 1aaac...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da ikke løgn når jeg ser folk jeg har gått på skole sammen med som har de samme vennene og vennskapet deres er like sterkt om ikke sterkere og de møtes med og uten unger i alle ferier og utenom også. De støtter hverandre og er der alltid for hverandre. Skryter av vennskapet deres osv. Dette er ikke fasade. Er jo bilde av er sammen hver gang de møtes. Jeg hadde ikke fått lov p tatt bilder og lagt opp på sosiale medier av «mine». Fikk kjeft så det sang etter når jeg gjorde det for en del år siden. Jeg liker selv ikke å bli tatt bilde av fordi jeg ikke et fotogen, men hadde jeg sett grei ut hadde jeg ikke brydd meg.

Tror du disse jeg refererer til spør hverandre om å få lov til å legge opp. Veldig tvilsomt. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Beklager skrivefeil. Tlf velger egne ord🙄

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er ikke nye venner du vil ha. Du vil ha de gamle, eller ingen? 

 

Anonymkode: 5dbcf...871

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så det er ikke nye venner du vil ha. Du vil ha de gamle, eller ingen? 

 

Anonymkode: 5dbcf...871

Vil vel helst ha de gamle men er ikke i mot å bli kjent med nye. Det er alltid hyggelig😊

 

Noe annet når du legger til folk på fj og de fjerner «legg til venn» knappen. Det har skjedd med minst 15 stk. Hva er greia ? Tenk å være så hata🤷‍♀️ Jeg har ikke ord. Ikke alle liker alle men dette er ganske sykt. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil vel helst ha de gamle men er ikke i mot å bli kjent med nye. Det er alltid hyggelig😊

 

Noe annet når du legger til folk på fj og de fjerner «legg til venn» knappen. Det har skjedd med minst 15 stk. Hva er greia ? Tenk å være så hata🤷‍♀️ Jeg har ikke ord. Ikke alle liker alle men dette er ganske sykt. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Du vil jo ikke bli kjent med ny, du har fått alle forslag som finnes for å skaffe venner, men du vil ikke gjøre noen av dem. Så da virker det bare som om du liker tanken på nye venner, men du gidder ikke legge inn jobben med å få noen. 

Logg deg av Facebook. Det gjør deg tydeligvis bare frustrert. 

Anonymkode: 5dbcf...871

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil vel helst ha de gamle men er ikke i mot å bli kjent med nye. Det er alltid hyggelig😊

 

Noe annet når du legger til folk på fj og de fjerner «legg til venn» knappen. Det har skjedd med minst 15 stk. Hva er greia ? Tenk å være så hata🤷‍♀️ Jeg har ikke ord. Ikke alle liker alle men dette er ganske sykt. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Jeg har en som jeg var venninne med back in the days. Hun er venn med alle fra samme gjengen selv om de ikke møtes nå for tiden. Men meg har hun hatt blokkert i 11 år. 
Jeg hadde også en jeg trodde var venninne men som slettet og blokkerte meg fra fb/snap/Instagram om en annen. Tålte ikke at jeg var positiv og blid av og til. I vår skreiv jeg en positiv greie på snap med en kaffekopp og sa ha en fin dag og god helg etc. Da fikk jeg en sarkastisk kommentar «Så kjekt at du er positiv «insert navn»😂😂😂😂😂» så blokkerte hun meg etterpå. Blokkerte tlfnr mitt osv. Jeg uttrykte frustrasjon om henne på Jodel og familie av henne gjenkjente meg og hun kontaktet min far😳 Hun er over 40 år og bestemor til to.  Dette er bare noe. Jeg er langt fra perfekt men jeg har vært hyggelig og morsom når jeg har vært sammen med folk.

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil vel helst ha de gamle men er ikke i mot å bli kjent med nye. Det er alltid hyggelig😊

 

Noe annet når du legger til folk på fj og de fjerner «legg til venn» knappen. Det har skjedd med minst 15 stk. Hva er greia ? Tenk å være så hata🤷‍♀️ Jeg har ikke ord. Ikke alle liker alle men dette er ganske sykt. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Jeg tror kanskje det er på tide å innse at mest sannsynlig kommer du ikke til å bli god venn med de gamle vennene dine igjen.

Jeg tror det kan være lurt for deg å gå videre, for det virker som om du lever i fortiden, og det har ingen godt av.

 

Anonymkode: 7e0de...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror kanskje det er på tide å innse at mest sannsynlig kommer du ikke til å bli god venn med de gamle vennene dine igjen.

 

Anonymkode: 7e0de...14c

Hvorfor mener du det?

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en som jeg var venninne med back in the days. Hun er venn med alle fra samme gjengen selv om de ikke møtes nå for tiden. Men meg har hun hatt blokkert i 11 år. 
Jeg hadde også en jeg trodde var venninne men som slettet og blokkerte meg fra fb/snap/Instagram om en annen. Tålte ikke at jeg var positiv og blid av og til. I vår skreiv jeg en positiv greie på snap med en kaffekopp og sa ha en fin dag og god helg etc. Da fikk jeg en sarkastisk kommentar «Så kjekt at du er positiv «insert navn»😂😂😂😂😂» så blokkerte hun meg etterpå. Blokkerte tlfnr mitt osv. Jeg uttrykte frustrasjon om henne på Jodel og familie av henne gjenkjente meg og hun kontaktet min far😳 Hun er over 40 år og bestemor til to.  Dette er bare noe. Jeg er langt fra perfekt men jeg har vært hyggelig og morsom når jeg har vært sammen med folk.

Anonymkode: 1aaac...aea

Jeg har lest hele tråden, og synes det er veldig trist at du føler deg alene. Men det er noe jeg ikke forstår - du mener at vennene dine blokkerer deg fordi du er "positiv og blid av og til"? Det høres ikke så troverdig ut at de skal blokkerer deg for det. Kan det være noe annet du gjør? Om du tenker etter? Dette er absolutt ikke for å kritisere deg, men for å prøve å finne ut hva som kan være årsaken til at det har blitt som det har blitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 17.27):

Det som er poenget her er at alle mam hadde har snudd ryggen og bryr ikke seg i det hele tatt,men å like alt jeg legger ut på sosiale medier det kan de. Men å ta opp den jævla tlf og sende en mld eller ringe og spør hvordan det går,ligger ikke for dem. Alle ga faen når jeg kom i en vanskelig situasjon og noen sa vi kan ikke hjelpe deg å bli frisk(sosial angst). Ba aldri om det heller. Men det at noen bryr seg og viser at du betyr noe. At absolutt ingen utenom nærmeste familie kontakter deg,er utrolig trist. Ikke lurer på hvordan du har det og om man trives i nykjøpt leilighet etc. Ikke et ord og det er ekstremt skuffende.

Aldri noe kjekt å se frem til noen sinne. Det tar på. 😢

 

Aonymkode: 1aaac...aea

Fordi du skriver dette. Så hvis det er virkelig sånn det er så ser det jo ut til at vennskapene ikke går begge veier, og sånn skal det jo ikke være.

Vil du ikke heller ha venner som oppriktig ønsker å bruke tid med deg?

Noen ganger så vokser man bare fra hverandre. Det er ikke noe vits å tviholde på vennskap man har hatt fra barndommen bare fordri man har kjent hverandre lenge.

Anonymkode: 7e0de...14c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caeruleus skrev (2 minutter siden):

Jeg har lest hele tråden, og synes det er veldig trist at du føler deg alene. Men det er noe jeg ikke forstår - du mener at vennene dine blokkerer deg fordi du er "positiv og blid av og til"? Det høres ikke så troverdig ut at de skal blokkerer deg for det. Kan det være noe annet du gjør? Om du tenker etter? Dette er absolutt ikke for å kritisere deg, men for å prøve å finne ut hva som kan være årsaken til at det har blitt som det har blitt.

Er nok fellesnevneren om det skjer med flere. Klarer å se og forstå det. Det er bare en som har lagt meg til og slettet/blokkert i årevis til jeg måtte blokkere henne fra Facebook og Instagram så hun ikke fortsatte slik. 
Jeg har kanskje klaget litt om dårlig kjærlighetsliv til henne som holder på slik på sosiale medier. For det er kun meg hun gjør det med.  
Jeg har sterke meninger som kommer fra familie der vi alle har sterke meninger. 
Utenom det så har jeg ikke alltid møtt opp når det har blitt avtalt. Men har alltid sagt fra.  Forstår det ikke er hyggelig i lengden. Det var da jeg slet med sosial angst. 
 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor avviser du alle forslag om hvordan du kan bli aktiv og kanskje få nye venner her i tråden? Du kan følge en turgruppe, og bruke det ubrukte turutstyret du sier du har liggende på hylla. Mange går på slike turer uten å kjenne noen, og blir kjent med folk underveis! Det er derfor man arrangerer slike turgrupper, for at enslige skal ha noen å gå med. 

Begynn der og se om ikke turlivet og folkene du møter kan muntre opp helgene dine litt. 

Du har hittil bare avvist alle forslag. Du virker veldig negativ, så jeg skjønner ikke helt at du kan fremstå ærlig som "blid og positiv" på sosiale medier. Det har nok ikke virket så ekte som du TROR det har vært, de har vel gjennomskuet deg og sett at "blidheten" din ikke var ekte.

Anonymkode: 6990a...987

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor avviser du alle forslag om hvordan du kan bli aktiv og kanskje få nye venner her i tråden? Du kan følge en turgruppe, og bruke det ubrukte turutstyret du sier du har liggende på hylla. Mange går på slike turer uten å kjenne noen, og blir kjent med folk underveis! Det er derfor man arrangerer slike turgrupper, for at enslige skal ha noen å gå med. 

Begynn der og se om ikke turlivet og folkene du møter kan muntre opp helgene dine litt. 

Du har hittil bare avvist alle forslag. Du virker veldig negativ, så jeg skjønner ikke helt at du kan fremstå ærlig som "blid og positiv" på sosiale medier. Det har nok ikke virket så ekte som du TROR det har vært, de har vel gjennomskuet deg og sett at "blidheten" din ikke var ekte.

Anonymkode: 6990a...987

Kan gjerne bli med på det,men det er ikke slike arrangement rundt her utenom for pensjonister.

 

Nei, det er ikke noe falskhet her. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir misunnelig på alle som lever livet og har det gøy. Sitter bare å råtner opp. Er fanget og har ikke frihet. Blir bare bitter pga det. Langt i fra noen drømmepartner. Har drømmer  som a l d r i blir noe av. Hater plassen jeg bor på men har ingen muligheter for å flytte. Kommer meg ingen steds. Alle gjør trivelige ting utenom meg. 
Blir bare en jæla bitter fruentimmer🥺😢

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir misunnelig på alle som lever livet og har det gøy. Sitter bare å råtner opp. Er fanget og har ikke frihet. Blir bare bitter pga det. Langt i fra noen drømmepartner. Har drømmer  som a l d r i blir noe av. Hater plassen jeg bor på men har ingen muligheter for å flytte. Kommer meg ingen steds. Alle gjør trivelige ting utenom meg. 
Blir bare en jæla bitter fruentimmer🥺😢

Anonymkode: 1aaac...aea

Men du, det er faktisk ingen andre enn deg selv som kan gjøre at du får det bedre.

Ønsker man endringer i livet må man starte med seg selv. Jeg håper du tar til deg noen av de fine forslagene du har fått her.

På hvilken måte mener du at du er fanget?

Anonymkode: 7e0de...14c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...