Gå til innhold

Tenk å ikke ha en eneste venn,absolutt ingen som bryr seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beklager da misforstod jeg. Trodde fra et tidligere innlegg i tråden at du har sosial angst.

Anonymkode: 268ef...969

Jeg synes forslaget ditt er veldig godt. Det er et lavterskeltilbud kommunene har som flere enn de med diagnose på papiret kan ha nytte av. Om man f.eks trenger støtte i hverdagen, hjelp til å komme seg litt mer ut, komme ut av ensomheten, osv  kan dette være et supert tilbud for mange 🙂 

 

 

Anonymkode: 59469...13e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes forslaget ditt er veldig godt. Det er et lavterskeltilbud kommunene har som flere enn de med diagnose på papiret kan ha nytte av. Om man f.eks trenger støtte i hverdagen, hjelp til å komme seg litt mer ut, komme ut av ensomheten, osv  kan dette være et supert tilbud for mange 🙂 

 

 

Anonymkode: 59469...13e

Er ikke litt aktuelt en gang å delta på noe slikt. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er ikke litt aktuelt en gang å delta på noe slikt. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Har jeg skrevet det? Hvorfor er du så negativ? 
 

Kan være andre som er i samme situasjon som deg som leser denne tråden. Jeg skrev på generelt grunnlag. 
 

Du spør hva du kan gjøre i et forum der ingen kjenner deg, da må du forventer at noen kommer med forslag du ikke liker. Folk ønsker å hjelpe deg. 
 

 

Anonymkode: 59469...13e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du avslår alle forslag alle kommer med, får du bare sitte hjemme alene i frø. Du må som voksen selv forstå at mennesker ikke oppsøker deg, fordi andre tenker kanskje du har nok å sette fingrene i. Det handler ikke om at de ikke bryr seg. De har vel bare nok med sitt. Om du ønsker sosial kontakt, må du ta kontakt med andre mennesker. Ingen ringer på døra eller kommer løpende etter deg.

DU har ansvar for å endre din egen livssituasjon.

Anonymkode: d5b65...269

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånt som skjer om man ikke selv bidrar til det...

Anonymkode: a653c...cb8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker du dyr? En hund kan være et godt tips. Den er både selskap når du er hjemme alene, og får deg i kontakt med andre. Både på valpekurs og når du går tur.

En hobby eller aktivitet kan også være en god begynnelse. Gjør noe interessant, selv om du er alene. Hvis du trives med deg selv så er det mer sannsynlig at andre vil trives i ditt selskap. 

Alle er ikke hypersosiale og utadvendt, selv om det er de som tar mest plass. Når flere og flere er ensomme så sier det mer om oss som samfunn, enn hver enkelt som sitter alene. 

Anonymkode: 8f33f...f1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg klarer meg uten nære venner :) Trenger ingen som skal støtte meg, den som står alene er sterkest i livet.

Anonymkode: de7a6...2cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er du autist, ts? 

Anonymkode: 8ad41...639

På ingen som helst måte.

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke sånt som skjer om man ikke selv bidrar til det...

Anonymkode: a653c...cb8

Hva mener du?

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du har fått mange forslag men at ingen av de er aktuelle for deg. Det er nå engang slik at vil man ha nye venner så må man endel ut av huset og oppsøke diverse arenaer for å finne ut om man klaffer med folk. Noen ganger gjør man det, andre ganger ikke.

Jeg satt alene uten venner i 10 år før jeg kom meg ut og etter mye prøving og feiling klarte å skaffe noen få som jeg nå har vinkveld med og drar på turer med. Det kom ikke fort for jeg måtte gjennom en masse sosiale greier hvor jeg skjønte at vi ikke var en match, men jeg holdt ut og gav meg ikke og har nå fått igjen for det.

Hva tror du selv du kan gjøre for å komme ut av ensomheten? 

Anonymkode: c268c...f0d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser du har fått mange forslag men at ingen av de er aktuelle for deg. Det er nå engang slik at vil man ha nye venner så må man endel ut av huset og oppsøke diverse arenaer for å finne ut om man klaffer med folk. Noen ganger gjør man det, andre ganger ikke.

Jeg satt alene uten venner i 10 år før jeg kom meg ut og etter mye prøving og feiling klarte å skaffe noen få som jeg nå har vinkveld med og drar på turer med. Det kom ikke fort for jeg måtte gjennom en masse sosiale greier hvor jeg skjønte at vi ikke var en match, men jeg holdt ut og gav meg ikke og har nå fått igjen for det.

Hva tror du selv du kan gjøre for å komme ut av ensomheten? 

Anonymkode: c268c...f0d

Det er ikke bare å søke etter venner i voksen alder. Det skal kjemi til osv. 
Bare så utrolig skuffende at de man trodde var venner bare gir blanke i deg. Ikke bryr seg overhodet. Det går begge veier når det gjelder vennskap. Normalt at begge parter inviterer og foreslår ting.  Når man ser i sosiale medier hvor folk støtter hverandre,gratulerer hverandre med dagen med bilder og skryt og du har ingen som gjør slikt. Fikk gratulasjon når jeg hadde bursdag men ikke at man blir satt pris på alle andre dager. Hadde vært så kjekt å blitt invitert med på kafé/gåtur/fjelltur osv.  

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke bare å søke etter venner i voksen alder. Det skal kjemi til osv. 
Bare så utrolig skuffende at de man trodde var venner bare gir blanke i deg. Ikke bryr seg overhodet. Det går begge veier når det gjelder vennskap. Normalt at begge parter inviterer og foreslår ting.  Når man ser i sosiale medier hvor folk støtter hverandre,gratulerer hverandre med dagen med bilder og skryt og du har ingen som gjør slikt. Fikk gratulasjon når jeg hadde bursdag men ikke at man blir satt pris på alle andre dager. Hadde vært så kjekt å blitt invitert med på kafé/gåtur/fjelltur osv.  

Anonymkode: 1aaac...aea

Ja det skal kjemi til. Det tok årevis før jeg fant noen jeg hadde kjemi med, og da var jeg ute ofte hver eneste uke og deltok på ting og kom "tomhendt" hjem.

Det er kjempetrist når venner bare gir faen. Jeg mistet selv mange venner etter at jeg ble ufør som tredveåring og ikke kunne delta like mye på ting. I tillegg fikk jeg veldig dårlig råd (ung ufør minstesats) og ble sakte frosset ut av gjengen for jeg hadde ikke helse eller penger til å være med på alt de arrangerte lenger. 

Jeg har slettet det meste av sosiale medier bortsett fra facebook, og den har jeg kun beholdt for å kunne nå de vennene jeg har fått og familien på chat.

 

Anonymkode: c268c...f0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På ingen som helst måte.

Anonymkode: 1aaac...aea

Så det er ikke du som har postet et innlegg på et annet forum med helt lik overskrift som denne? 

Anonymkode: 8ad41...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en slags Tinder app hvor man kan lete etter venner istedenfor kjærester/ligg? Hvis ikke så burde noen laget det. Synes jeg støtt og stadig ser tråder her om folk som er alene og ensomme. 

Anonymkode: 76c2d...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva mener du du kan gjøre? 

Folk har kommet med mye fine forslag, men ingenting er aktuelt for deg. Så hvordan skal du klare å bygge deg opp ett nettverk hvis du ikke har lyst til å melde deg på noe sosialt hvor du har mulighet til å bli kjent med folk? 

 

Anonymkode: 7e0de...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen vil ha negative venner. Du høres veldig negativ ut. Kanskje du har kommet inn i en negativ spiral? Prøv å kom deg ut av den. 
 

Mange tror at venner er som familie, som skal stå ved din side uansett hva som skjer. Noen venner er slik, men de aller fleste er ikke slik. Venner er ikke noe du får og dermed kan sjekke av en boks som sier at de er «venner for alltid». Mange venner kommer og går, alt etter hvilke livsfase du er i. Noen blir så gode at du har de for alltid, men mange vil nok være gode venner et par år, før de forsvinner (f eks flytter, får barn, endrer livssituasjon). De er ikke dårligere venner av den grunn. Man har det gøy mens det varer, og så endrer vennskapet seg litt på sikt. 

Venner inviterer deg med på ting hvis du tilfører noe positivt til gjengen. Hvis du f.eks er gøy, morsom å være med, bidrar med ting, har noe å komme med… sender morsomme meldinger, støtter når det trengs, ikke er så selvhøytidelig, byr på deg selv, og er en interessant person. 
 

Tenk litt over hvilken type person og venn du vil være, og prøv å være den personen. Selvfølgelig er det greit å gå igjennom vanskelige ting og forvente at venner stiller opp. Men hvis den situasjonen ender opp som en evigvarende greie hvor du alltid «drar» energi uten å tilføre noe, så vil ikke folk være med deg lenger.  Folk er egoistiske og seg selv nærmest. Vi er alle opptatte i hverdagen, og ønsker å bruke den fritiden vi har, på folk som får oss til å føle oss bra og som vi har det fly sammen med. 

Anonymkode: 76c2d...2b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så det er ikke du som har postet et innlegg på et annet forum med helt lik overskrift som denne? 

Anonymkode: 8ad41...639

Hvilket forum? Nei,dette er mitt første innlegg her.

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har man det eller ikke. 
 

Se på de som har en gjeng de er med. 
De har faen meg hatt gjengen siden barneskolen. Det gjelder alle jeg vet om. 
 

Hilsen en som ikke har kontakt med noen. 

Anonymkode: 23190...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen vil ha negative venner. Du høres veldig negativ ut. Kanskje du har kommet inn i en negativ spiral? Prøv å kom deg ut av den. 
 

Mange tror at venner er som familie, som skal stå ved din side uansett hva som skjer. Noen venner er slik, men de aller fleste er ikke slik. Venner er ikke noe du får og dermed kan sjekke av en boks som sier at de er «venner for alltid». Mange venner kommer og går, alt etter hvilke livsfase du er i. Noen blir så gode at du har de for alltid, men mange vil nok være gode venner et par år, før de forsvinner (f eks flytter, får barn, endrer livssituasjon). De er ikke dårligere venner av den grunn. Man har det gøy mens det varer, og så endrer vennskapet seg litt på sikt. 

Venner inviterer deg med på ting hvis du tilfører noe positivt til gjengen. Hvis du f.eks er gøy, morsom å være med, bidrar med ting, har noe å komme med… sender morsomme meldinger, støtter når det trengs, ikke er så selvhøytidelig, byr på deg selv, og er en interessant person. 
 

Tenk litt over hvilken type person og venn du vil være, og prøv å være den personen. Selvfølgelig er det greit å gå igjennom vanskelige ting og forvente at venner stiller opp. Men hvis den situasjonen ender opp som en evigvarende greie hvor du alltid «drar» energi uten å tilføre noe, så vil ikke folk være med deg lenger.  Folk er egoistiske og seg selv nærmest. Vi er alle opptatte i hverdagen, og ønsker å bruke den fritiden vi har, på folk som får oss til å føle oss bra og som vi har det fly sammen med. 

Anonymkode: 76c2d...2b8

*fly = gøy (dumme autocorrect)

Anonymkode: 76c2d...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...