Gå til innhold

Tenk å ikke ha en eneste venn,absolutt ingen som bryr seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde du gjort? Sitter bare hjemme og går i frø. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg meldt meg på masse sosiale greier og skrudd på smilet. 

Anonymkode: 5dbcf...871

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som har det sånn. I tillegg har jeg ingen kjæreste og ingen kontakt med familien. Man blir vant til det. 

Anonymkode: c2115...9c3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der, men mest fordi jeg ble isolert av noen andre. Er det bare deg selv det står på så er du heldig, da kan du nemlig jobbe med deg selv! Da kan du oppsøke fritidsaktiviteter eller frivillige organisasjoner, da kan du melde deg opp på ting, du kan begynne å trene (svømming, buldring, lagsport -der bøir du fort kjent), du kan jobbe med motet ditt og tørre å be med noen på en venneskapelig kaffe, si ja til å bli med på konsert. 

Også kan du bruke youtube og internett til åmfinne ut av forskjellen på ensomhet og alenehet (lonliness og solitude) -det er lettere å finne andre når man har det bra med seg selv (desverre kan man jo si, det er jo ikke alltid da man har mest behov, akkurat fordi man har det så bra med seg sev. Når ensomheten tar over så gjør det vondt å være alene, men som sagt, når ingen andre stopper deg, ja da har du god sjans på å få det bedre om du selv tar noen steg for å få det til!)

Anonymkode: ee70b...c1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du selv være deg som bryr seg om deg. Dvs tro på seg selv, gitt deg selv rom for å mislykkes, levd sunt og stelt meg selv og gjort ting du liker. 

Anonymkode: 31a54...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva hadde du gjort? Sitter bare hjemme og går i frø. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Forresten, har du noen hobbyer? Hva gjør du når du er alene? 

Anonymkode: ee70b...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tenker jeg at man må ta initiativ og ta noen grep. Melde seg på en aktivitet eller få en hobby som innvolverer andre mennesker (turlag, kor el.). Være sosial på jobb, invitere andre med på ting osv. Melde seg som frivillig i Røde Kors, på en matsentral, Dyrebeskyttelsen etc. 

Nytter lite å sitte hjemme å sture

Anonymkode: 1ccf0...3c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da hadde jeg meldt meg på masse sosiale greier og skrudd på smilet. 

Anonymkode: 5dbcf...871

Hva slags sosiale greier hadde du meldt deg på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva hadde du gjort? Sitter bare hjemme og går i frø. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Jeg har det slik. Og det er egentlig svært lite jeg kan gjøre med det. 

Jeg tar heller ikke i på hva som helst av bekjentskap, og har ikke helse til å ha så mye styr rundt meg. 

Anonymkode: f714a...46e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (2 minutter siden):

Hva slags sosiale greier hadde du meldt deg på? 

Bor på et lite sted, og det begrenser ting. Så da blir jeg nødt til å melde meg på ting jeg nødvendigvis ikke er interessert i. Men jeg er jo der for menneskene, ikke selve tingen. Så jeg ville meldt meg på ting som male/tegnekurs, slektsforskning, gruppetrening, kokkekurs, kor, dans, bunadkurs, turforeningen, singelreiser. Og kontaktet frivillighetssentralen. 

Anonymkode: 5dbcf...871

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Hatt kontakt med en flott fyr men er langt fra noen drømmedame for tiden. Og si jeg ikke har en eneste venn er ikke så attraktivt. Man vil ikke være avhengig av en mann heller. 
 

Det som er poenget her er at alle mam hadde har snudd ryggen og bryr ikke seg i det hele tatt,men å like alt jeg legger ut på sosiale medier det kan de. Men å ta opp den jævla tlf og sende en mld eller ringe og spør hvordan det går,ligger ikke for dem. Alle ga faen når jeg kom i en vanskelig situasjon og noen sa vi kan ikke hjelpe deg å bli frisk(sosial angst). Ba aldri om det heller. Men det at noen bryr seg og viser at du betyr noe. At absolutt ingen utenom nærmeste familie kontakter deg,er utrolig trist. Ikke lurer på hvordan du har det og om man trives i nykjøpt leilighet etc. Ikke et ord og det er ekstremt skuffende.

Aldri noe kjekt å se frem til noen sinne. Det tar på. 😢

 

Har ikke noen spesiell hobby. Liker å male møbler og slike ting. Ser på tv/Netflix/YouTube.

Liker friluftsliv og fjellturer men det et aldri for tiden da jeg ikke gidder å gjøre det alene. Kjøpte telt i juni,har enda ikke brukt det. Nye fjellklær,ligger ubrukt i hylla. Kjedelig å gjøre alt alene. 

Anonymkode: 1aaac...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts: hvor ofte bryr du deg om andre, spør hvordan de har det og om de trives i den nye leiligheten etc.?  

Anonymkode: 31a54...be5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her. Hatt kontakt med en flott fyr men er langt fra noen drømmedame for tiden. Og si jeg ikke har en eneste venn er ikke så attraktivt. Man vil ikke være avhengig av en mann heller. 
 

Det som er poenget her er at alle mam hadde har snudd ryggen og bryr ikke seg i det hele tatt,men å like alt jeg legger ut på sosiale medier det kan de. Men å ta opp den jævla tlf og sende en mld eller ringe og spør hvordan det går,ligger ikke for dem. Alle ga faen når jeg kom i en vanskelig situasjon og noen sa vi kan ikke hjelpe deg å bli frisk(sosial angst). Ba aldri om det heller. Men det at noen bryr seg og viser at du betyr noe. At absolutt ingen utenom nærmeste familie kontakter deg,er utrolig trist. Ikke lurer på hvordan du har det og om man trives i nykjøpt leilighet etc. Ikke et ord og det er ekstremt skuffende.

Aldri noe kjekt å se frem til noen sinne. Det tar på. 😢

 

Har ikke noen spesiell hobby. Liker å male møbler og slike ting. Ser på tv/Netflix/YouTube.

Liker friluftsliv og fjellturer men det et aldri for tiden da jeg ikke gidder å gjøre det alene. Kjøpte telt i juni,har enda ikke brukt det. Nye fjellklær,ligger ubrukt i hylla. Kjedelig å gjøre alt alene. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Turistforeningen og lokale turistlag arrangerer av og til turer. Fjelltid arrangerer også turer. 
Jeg har vært med på flere - mest ‘jenteturene’. Det er verd å sjekke ut😊

Anonymkode: 1ccf0...3c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle ga faen når jeg kom i en vanskelig situasjon og noen sa vi kan ikke hjelpe deg å bli frisk(sosial angst). Ba aldri om det heller. Men det at noen bryr seg og viser at du betyr noe.

Du skriver at alle ga faen. Hvordan har du selv vært mot disse "alle" som tilsynelatende gir faen? Har du stilt opp for hver og en av de når de har gått gjennom dødsfall/sykdom/mistet jobben/etc ? Var du der for de da? 

Anonymkode: 707b1...a13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Turistforeningen og lokale turistlag arrangerer av og til turer. Fjelltid arrangerer også turer. 
Jeg har vært med på flere - mest ‘jenteturene’. Det er verd å sjekke ut😊

Anonymkode: 1ccf0...3c7

Bor ikke rundt Oslo så dette er dessverre ikke aktuelt her.  Og jeg liker ikke å dra på slikt alene.

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver at alle ga faen. Hvordan har du selv vært mot disse "alle" som tilsynelatende gir faen? Har du stilt opp for hver og en av de når de har gått gjennom dødsfall/sykdom/mistet jobben/etc ? Var du der for de da? 

Anonymkode: 707b1...a13

Jeg har ikke troppet opp på døren,men har vist omtanke ja. Brydd meg og spurt hvordan de har det osv.  Gitt blomster når de mistet besteforeldre osv

Anonymkode: 1aaac...aea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bor ikke rundt Oslo så dette er dessverre ikke aktuelt her.  Og jeg liker ikke å dra på slikt alene.

Anonymkode: 1aaac...aea

Jeg bor i en liten bygd langt unna Østlandet. Til og med vi har arrangerte turer mange går på. 

Anonymkode: 1d624...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor i en liten bygd langt unna Østlandet. Til og med vi har arrangerte turer mange går på. 

Anonymkode: 1d624...d6d

Samme her. Bor langt uti der ingen skulle tru and nokon kunne bu. Men allikevel veldig aktivt turlag. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bor ikke rundt Oslo så dette er dessverre ikke aktuelt her.  Og jeg liker ikke å dra på slikt alene.

Anonymkode: 1aaac...aea

Du blir jo nødt til å dra på ting alene for å finne noen du kan gjøre ting sammen med. Nye venner dukker ikke bare opp på døra. 

Anonymkode: 5dbcf...871

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde du gjort? Sitter bare hjemme og går i frø. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Da har du jo masse muligheter og null bindinger da!!

Jeg har ikke et eneste menneske jeg vil karakterisere som en nær venn rundt meg heller...bare folk som er avhengie av meg så jeg sitter fast her....

Hadde bytta med deg på dagen jeg ...kos deg og nyt friheten din!🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (8 minutter siden):

Da har du jo masse muligheter og null bindinger da!!

Jeg har ikke et eneste menneske jeg vil karakterisere som en nær venn rundt meg heller...bare folk som er avhengie av meg så jeg sitter fast her....

Hadde bytta med deg på dagen jeg ...kos deg og nyt friheten din!🌹

Ønsker meg sårt et barn. Det hadde vært fint å brukt tiden på,men har ikke funnet den rette å laget med. Så skulle virkelig hatt det å brukt tiden på. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...