Gå til innhold

Tenk å ikke ha en eneste venn,absolutt ingen som bryr seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ABM skrev (11 minutter siden):

Da har du jo masse muligheter og null bindinger da!!

Jeg har ikke et eneste menneske jeg vil karakterisere som en nær venn rundt meg heller...bare folk som er avhengie av meg så jeg sitter fast her....

Hadde bytta med deg på dagen jeg ...kos deg og nyt friheten din!🌹

Og ALLE trenger folk å være sosiale sammen med. Savner det vanvittig. Bare sårt at ingen bryr seg. Hater å være konstant alene😢Det er ikke sunt.

Anonymkode: 1aaac...aea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og ALLE trenger folk å være sosiale sammen med. Savner det vanvittig. Bare sårt at ingen bryr seg. Hater å være konstant alene😢Det er ikke sunt.

Anonymkode: 1aaac...aea

De som ville brydd seg gjør ikke det.. fordi de vet ikke at du finnes!

Vil du ha sosiale kontakter oppsøker du arenaer der du treffer mennesker med dine interresser...på nett eller irl.. ...

Jeg skulle gjerne bytta noen timer hver dag med deg så jeg kunne fått være litt alene...🙈🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor ikke rundt Oslo så dette er dessverre ikke aktuelt her.  Og jeg liker ikke å dra på slikt alene.

Anonymkode: 1aaac...aea

Bor heller ikke rundt Oslo. Jeg bor i Finnmark 

Anonymkode: 1ccf0...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Hatt kontakt med en flott fyr men er langt fra noen drømmedame for tiden. Og si jeg ikke har en eneste venn er ikke så attraktivt. Man vil ikke være avhengig av en mann heller. 
 

Det som er poenget her er at alle mam hadde har snudd ryggen og bryr ikke seg i det hele tatt,men å like alt jeg legger ut på sosiale medier det kan de. Men å ta opp den jævla tlf og sende en mld eller ringe og spør hvordan det går,ligger ikke for dem. Alle ga faen når jeg kom i en vanskelig situasjon og noen sa vi kan ikke hjelpe deg å bli frisk(sosial angst). Ba aldri om det heller. Men det at noen bryr seg og viser at du betyr noe. At absolutt ingen utenom nærmeste familie kontakter deg,er utrolig trist. Ikke lurer på hvordan du har det og om man trives i nykjøpt leilighet etc. Ikke et ord og det er ekstremt skuffende.

Aldri noe kjekt å se frem til noen sinne. Det tar på. 😢

 

Har ikke noen spesiell hobby. Liker å male møbler og slike ting. Ser på tv/Netflix/YouTube.

Liker friluftsliv og fjellturer men det et aldri for tiden da jeg ikke gidder å gjøre det alene. Kjøpte telt i juni,har enda ikke brukt det. Nye fjellklær,ligger ubrukt i hylla. Kjedelig å gjøre alt alene. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Søk på nettet etter en jente å gå tur sammen med da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (18 minutter siden):

Da har du jo masse muligheter og null bindinger da!!

Så totalt enig! 

Anonymkode: d6e87...4b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det mange hjemmeboende syke og eldre som har det slik. Anbefaler alle som har litt tid til overs å melde seg som besøksvenn eller ringevenn! Det er så givende og hyggelig.❤️

Anonymkode: 73333...0ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABM skrev (9 minutter siden):

De som ville brydd seg gjør ikke det.. fordi de vet ikke at du finnes!

Vil du ha sosiale kontakter oppsøker du arenaer der du treffer mennesker med dine interresser...på nett eller irl.. ...

Jeg skulle gjerne bytta noen timer hver dag med deg så jeg kunne fått være litt alene...🙈🌹

Vet ikke at jeg finnes,de heg kjenner eller nye folk du mener?

 

Nei å søke etter venninner blir litt rart for meg. For et par år siden tok jeg kontakt med noen fra back in the days ang å være sosiale ilag eller ta en fest. Ble totalt ignorert og fikk aldri svar. Følte meg dum ja! 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Hatt kontakt med en flott fyr men er langt fra noen drømmedame for tiden. Og si jeg ikke har en eneste venn er ikke så attraktivt. Man vil ikke være avhengig av en mann heller. 
 

Det som er poenget her er at alle mam hadde har snudd ryggen og bryr ikke seg i det hele tatt,men å like alt jeg legger ut på sosiale medier det kan de. Men å ta opp den jævla tlf og sende en mld eller ringe og spør hvordan det går,ligger ikke for dem. Alle ga faen når jeg kom i en vanskelig situasjon og noen sa vi kan ikke hjelpe deg å bli frisk(sosial angst). Ba aldri om det heller. Men det at noen bryr seg og viser at du betyr noe. At absolutt ingen utenom nærmeste familie kontakter deg,er utrolig trist. Ikke lurer på hvordan du har det og om man trives i nykjøpt leilighet etc. Ikke et ord og det er ekstremt skuffende.

Aldri noe kjekt å se frem til noen sinne. Det tar på. 😢

 

Har ikke noen spesiell hobby. Liker å male møbler og slike ting. Ser på tv/Netflix/YouTube.

Liker friluftsliv og fjellturer men det et aldri for tiden da jeg ikke gidder å gjøre det alene. Kjøpte telt i juni,har enda ikke brukt det. Nye fjellklær,ligger ubrukt i hylla. Kjedelig å gjøre alt alene. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Jeg mistet omtrent alle venninnene mine når jeg ble syk og ikke klarte det samme lengre. Nå går de på turer sammen uten meg fordi jeg går så sakte, og må hvile ofte. Da er jeg til hinder for dem og treningsturen deres.Jeg var så god å ha før men nå er jeg luft fordi jeg er syk.

Anonymkode: 0dbdb...957

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dessverre er det mange hjemmeboende syke og eldre som har det slik. Anbefaler alle som har litt tid til overs å melde seg som besøksvenn eller ringevenn! Det er så givende og hyggelig.❤️

Anonymkode: 73333...0ad

Det er det😊 Men jeg snakker om å være sosial sammen med folk. Vinkvelder,gå og fjellturer,kafé etc. 

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet ikke at jeg finnes,de heg kjenner eller nye folk du mener?

 

Nei å søke etter venninner blir litt rart for meg. For et par år siden tok jeg kontakt med noen fra back in the days ang å være sosiale ilag eller ta en fest. Ble totalt ignorert og fikk aldri svar. Følte meg dum ja! 

Anonymkode: 1aaac...aea

Slutt å føl deg dum fordi et par jenter ikke svarte..! Jeg mener nye bekjentskaper...vil du ha noe må du gå ut å hente det..! 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, du vil ikke oppsøke aktiviteter alene, eller søke etter nye bekjentskaper eller turvenner på nettet (som faktisk er en helt normal ting å gjøre nå om dagen).

Så hva tenker du at du kunne gjort selv for å bygge et nytt nettverk?

Anonymkode: 54e03...57a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært samme situasjon som deg men jeg prøver å gjøre noe med det. 

Det er utrolig vanskelig for man må tåle å stå i motgang, avvisninger, angst osv i starten rett og slett fordi det tar tid å bygge relasjoner. 

Det beste tipset jeg kan komme med er begynne med  en fritidsaktvitet/hobby som du liker, og som du kan bruke mye tid på. Det  bygger opp selvtilliten og mestringsfølelsen. Da vil du bli tøffere på andre arenaer også, og det blir lettere å oppsøke  sosiale miljøer der folk driver med det samme. Da er det lettere å få seg venner fordi man har noe felles å være opptatt av. 

Anonymkode: 59469...13e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært samme situasjon som deg men jeg prøver å gjøre noe med det. 

Det er utrolig vanskelig for man må tåle å stå i motgang, avvisninger, angst osv i starten rett og slett fordi det tar tid å bygge relasjoner. 

Det beste tipset jeg kan komme med er begynne med  en fritidsaktvitet/hobby som du liker, og som du kan bruke mye tid på. Det  bygger opp selvtilliten og mestringsfølelsen. Da vil du bli tøffere på andre arenaer også, og det blir lettere å oppsøke  sosiale miljøer der folk driver med det samme. Da er det lettere å få seg venner fordi man har noe felles å være opptatt av. 

Anonymkode: 59469...13e

Akkurat! Og det gjelder alle mennesker i alle situasjoner egentlig....alle reiser starter med å ta det første skrittet først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med psykisk helse i kommunen? Her jeg bor er det et opplegg to ganger i uka hvor man kan møte opp og trene sammen.  Hva det er varierer litt - siden koronaen kom har det i hovedsak vært å gå tur. Tidligere har det også vært styrketrening og svømmehall. Om man er i dårlig form gjør ingenting, og alle vi som er med har ting vi sliter med psykisk. Men psykisk sykdom er ikke tema når vi går tur, vi snakker om alt mulig. Da kommer man seg ut to dager i uka og har mulighet for å bli kjent med andre. Er 2 stykker fra kommunen som er med hver gang. Veit ikke om alle kommuner har noe tilsvarende opplegg men er flere i området her. 

Anonymkode: 268ef...969

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva med psykisk helse i kommunen? Her jeg bor er det et opplegg to ganger i uka hvor man kan møte opp og trene sammen.  Hva det er varierer litt - siden koronaen kom har det i hovedsak vært å gå tur. Tidligere har det også vært styrketrening og svømmehall. Om man er i dårlig form gjør ingenting, og alle vi som er med har ting vi sliter med psykisk. Men psykisk sykdom er ikke tema når vi går tur, vi snakker om alt mulig. Da kommer man seg ut to dager i uka og har mulighet for å bli kjent med andre. Er 2 stykker fra kommunen som er med hver gang. Veit ikke om alle kommuner har noe tilsvarende opplegg men er flere i området her. 

Anonymkode: 268ef...969

Ikke noe for meg. Er ikke psykisk syk.

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nylig en fint tips i en annen tråd om ensomhet:

Sitat
AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 20.14):

Har du forsøkt å melde deg inn i ulike hobby-grupper på Facebook? De er ofte ganske sosiale, noen ganger treffes folk i virkeligheten og andre ganger får man gode nettvenner. Nettvenner (eller gammeldagse brevvenner) er venner like så gode som andre venner.

Et annet forslag (som du kanskje ikke vil like, men jeg slenger det ut likevel), er å bli med i en gruppe i den lokale kirken. Mange steder foregår det mye sosialt på menighetshuset og da arrangeres det gjerne samkjøring sånn at man kan bli hentet. Et arrangement som er veldig popluært her jeg bor er felles middag. Det er en fast dag i uken, og ofte kommer det folk som bare vil teste det en gang men som kommer igjen neste uke. Det er veldig hyggelig. De som har mulighet til å komme tidlig lager middag, så ber vi en kort bordbønn og spiser og prater om alt mulig, og til slutt vasker noen opp. Blir mye koselig småprating på kjøkkenet mens vi lager mat eller vasker opp.
Jeg er ikke religiøs men liker samholdet i menigheten. Hos oss er det ikke noe prat om religion på fellesmiddagene, det eneste er bordbønnen som tar noen sekunder. Er klar over at mange har litt motforestillinger mot kirken, men anbefaler deg likevel å sjekke ut hva din lokale kirke tilbyr og teste om du liker fellesskapet de kan tilby. 

Anonymkode: 1da1b...cf4

Kunne det være noe for deg, TS?

Anonymkode: 31128...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Leste nylig en fint tips i en annen tråd om ensomhet:

Kunne det være noe for deg, TS?

Anonymkode: 31128...cec

Vet ikke,kanskje. Men tenker dere at å prøve å holde kontakt med gamle venner er fånyttes? Jævlig frustrerende når en blir ignorert i uker etter man har prøvd å avtale noe.

Anonymkode: 1aaac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke noe for meg. Er ikke psykisk syk.

Anonymkode: 1aaac...aea

Beklager da misforstod jeg. Trodde fra et tidligere innlegg i tråden at du har sosial angst.

Anonymkode: 268ef...969

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner man på diverse fritidsaktiviteter og skrur på sjarmen og får seg venner. Etterhvert kan noen av dem bli nære nok til å bry seg om deg også.

Hvis du ikke kan melde deg på noen fritidsaktiviteter fordi du ikke har noen interesser, forklarer kanskje det hvorfor du ikke har noen venner da, det høres tvers igjennom gørrkjedelig ut. 

Anonymkode: d17b7...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vet ikke,kanskje. Men tenker dere at å prøve å holde kontakt med gamle venner er fånyttes? Jævlig frustrerende når en blir ignorert i uker etter man har prøvd å avtale noe.

Anonymkode: 1aaac...aea

Ja, det er fånyttes. Jeg hadde syntes det var bare rart om en forhenværende venn fra back in the day plutselig begynte å ville være bestis. Er vel en grunn til at man ikke har giddet å ha kontakt siste årene… Mens en ny venn derimot er det mer naturlig å ha økende kontakt med. 

Anonymkode: d17b7...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...